Podle zákona jde o několik různých situací. Na modré (tj. vyhrazeném parkovišti) se smí (za určitých podmínek) zastavit 3 minuty, tady je v zákoně konstanta. Na placeném parkovišti žádná takto explicitně stanovená výjimka není, ale z podstaty věci by tam měla také být v řádu minut tolerance (zastavím, jdu ke stojanu, přečtu, zaplatím, nebo taky ne - např. protože to lze jen kartou/mincemi/online, pak obratem odjíždím). Třetí situace je klasická značka B 29 (zákaz stání), případně ekvivalentní situace, kde podle místní/obecné úpravy lze zastavit, ale ne stát (zóna, úzká silnice atp.). Tam není v zákoně konstanta, ale lehce gumová formulace doba nezbytně nutná k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu.
Pokud vím, zákaz stání bonzovací autíčka neřeší, tedy na tu třetí situaci nedojde. IIRC, existuje poměrně příznivá judikatura, která v podstatě prohlašuje, že 30 minut je někde na horní hranici této "neprodlenosti" (fízlové zkoušeli buzerovat nějakého dodávkáře, který byl na místě a vykládal/doručoval). Jak přesně autíčka řeší modrou nevím (měly by jezdit 2x, ale že se tak děje vždy a všude nemusí být pravidlem), každopádně minimálně MHMP tenhle argument bez keců akceptuje - tedy pokud se řidič/provozovatel brání a úřad má jen jednu fotku, je to snadný WIN. Některá placená parkoviště autíčka taktéž řeší (tzv. oranžové a fialové zóny), hádám, že tam mají nějakou technickou časovou toleranci mezi fotkou a začátkem zaplacené doby. Ale variantu zastavení na chvíli podchycenou nemají - bonzauta dělají jen jeden průjezd, a úřady se tváří, že je to tak OK a že bez zaplacení se tam nesmí stát ani vteřinu. Tedy toto by nešlo bez boje (a netuším, zda už to někdo úspěšně dotáhl někam výš).