30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - fafejt

Stran: [1] 2 3
1
Ještě dva dotazy:
1. Musí být Helmut ze země s kterou máme bezvízový styk? Mám jednoho šikovného Ukrajince.
2. Je lepší napráskat Helmuta teď (na základě výzvy k uhrazení určené částky) nebo až v dalším stádiu, kdy mě k tomu úřad sám vyzve?

2
Tak jsem byl dnes na OD. Přestupek je zdokumentován prokazatelně. Mají nahrané video s jízdou vozidla od cca 50 m od semaforu až po cca 20 m za semafor i s detailem na reg. značku. Do kabiny vozidla vidět není. Video je barevné a docela kvalitní, červená na semaforu je jasně vidět. Místo neuvádím (když to úředníci čtou, mohlo by to být použito proti mě).
Lze nějak využít skutečnost, že se přestupek stal v polovině dubna a v městských listech z června je uvedeno, že probíhá zkušební provoz zařízení a zprovoznění se předpokládá v červnu? Od spolehlivého zdroje z OD mám potvrzen termín zahájení ostrého měření dokonce polovinu července. Mám s tím argumentovat? A kdy? Teď a nebo až při správním řízení? A je to vůbec důvod neplatnosti měření? Nyní tedy na výzvu reagovat nebudu a určenou částku nezaplatím, jaké další kroky mě čekají?

3
Ehm... tu červenou poznáš tak... že svítí nahoře úúúplně nejvýš to světýlko.... jde to poznat i na černobílé fotce... ( pod ní je oranžová a úplně dole je zelená)  ;)

To jistě. Důležité bude, jestli to bude z čb fotky průkazné (slunce), ale to se dovím až zítra. Mě spíš šlo o to, jestli může být v tomto případě čb fotka použita paušálně. Tedy v případech, kdy jedná o spor o barvy.

4
Zdravím a prosím o radu.
Dnes mi přišla výzva o výpalné za údajný přestupek, kterého se měl dopustit neznámý řidič před 5-ti měsíci tím, že projel na červenou "zpomalovacím semaforem" u liduprázdného přechodu na liduprázdné komunikaci. Zítra se jdu kouknout na OD, co vlastně na provozovatele vozidla mají a zda je přestupek řádně zdokumentován. Podle toho se dál rozhodnu, co dělat - asi bych použil Helmuta. Vím, že problém Sprdel nyní řeší ÚS - nevíte, v jakém to je stádiu (jestli se vyplatí zdržovat). Ale potřebuji poradit s tímto:
1. V oznámení je uveden opačný směr, než ten, kterým vozidlo skutečně jelo.
2. Technický prostředek byl v době spáchání přestupku s velkou pravděpodobností ve zkušebním provozu.
3. Musí být důkazní fotografie barevná - jak jinak se dá prokázat červená?
Díky za rady.

5
Rychlost / Re:Zatím jenom výzva-Rychlost
« kdy: 01 Prosince 2015, 10:35:20 »
Myslím, že toto je zatím nejschůdnější řešení, jak porazit sprdel.
Na tom by někdo mohl založit i svoji živnost - provozovat autoservis, který nic neservisuje, ale jen (za úplatu) vydává potvrzení, že auto servisoval. A orgány by byly s celým sprdelem v prdeli.

6
V obou případech je řidič považován za viníka (nevinného přeci nebudu obtěžovat, aby se přiznal).
U živého to zkouší dokázat, u mrtvého to zákon považuje za zbytečné.

V zásadě s vámi souhlasím, ale ...
Oni neví, kdo byl řidič, v jednom případě byl nabonzovaný živý, ve druhém mezitím umřel.
V případě živého řidiče ctí presumpci neviny a nabonzovaný se MUSÍ přiznat, jinak SPRDEL.
V případě řidiče mezitím zemřelého, tuto zásadu nectí a berou ho jako viníka (to, že řízení následně zastaví je druhá věc).

7
My si očividně nerozumíme, tak tedy jinak.
V první fázi orgán zjišťuje, jestli se najde viník nebo bude SPRDEL.
V obou případech se viník našel - první co nepřebírá poštu (je nutné jeho přiznání, aby orgán věřil, že to byl opravdu on) a druhý co zemřel (není nutné jeho přiznání, pomineme-li, že přiznání není v tomto případě ani technicky možné).
Jinak v prvním případě je na řidiče pohlíženo jako na potenciálního nevinného a ve druhém případě jako na potenciálně vinného, ale bez možnosti potrestání.
Tyto zásadní rozpory jsem měl na mysli.

8
Vyjádřím se tedy přesněji.
Osoba zemřelá se přiznávat nemusí - zodpovědnost za přestupek zaniká a SPRDEL se nepoužije.
Osoba živá se přiznat musí i když nepřebírá poštu, jinak SPRDEL.
Přitom jsou oba případy stejné (bez ohledu na to, že v případě mrtvého se řízení zastavuje) - buď jsou v obou případech známy skutečnosti odůvodňující zahájení řízení o přestupku proti určité osobě a nebo nejsou (to, že je jeden mrtvý není v této fázi podstatné, to se řeší až v dalším kroku zastavením řízení).
Vrtá mi hlavou to, proč není nutné v případě mrtvého jeho přiznání a v ostatních případech se přiznání vyžaduje. Je logické, že se mrtvý přiznat nemůže, zrovna tak jako ten, kdo se v místě bydliště nezdržuje a nepřebírá poštu. Nemělo by to být jednotné?

9
Tak potom k čemu je osoba vzdálená - Helmut (která se nepřizná) nebo osoba mrtvá, ta se taky přiznat nemůže. Podle vaší teorie by se musela osoba mrtvá napřed přiznat, potom umřít a teprve potom by odpovědnost za přestupek zanikla.

10
Problém je, že se jim ten řidič nepřizná, takže sprdel. Úřady v drtivé většině případů posílají pouze výzvu k podání vysvětlení a když se jim řidič nepřizná, tak nemají proti komu zahájit řízení. Tenhle postup už potvrdilo nezávisle několik odvolacích orgánů.

To si nejsem jist, pokud by k zahájení řízení bylo nutné přiznání řidiče, nemohli by zahájit 99% řízení o přestupku - včetně těch, na které se SPRDEL nevztahuje. Který řidič se sám dobrovolně přizná?

11
Zdravím a prosím o posouzení následujícího postupu.
Přijde mi výzva, že byl mým vozidlem spáchán přestupek na který lze použít SPRDEL.
Poslušně nabonzuji řidiče (ideálně s bydlištěm na obecním úřadu), orgán mu pošle obálku s pruhem, nabonzovaný si ji pochopitelně nevyzvedne, platí pro tyto případy fikce doručení? Pokud ne, je to v pytli, ale pokud ano, má skutečnosti odůvodňující zahájení řízení o přestupku proti určité osobě a neměl by zahajovat SPRDEL. Je to tak nebo se pletu?

12
Jistě zajímavé postřehy na nedokonalost právních předpisů a s tím související lidová tvořivost správních orgánů a soudů, ale pánové, poněkud mi odbíháte od tématu.

13
Jinak doba uchovávání dat by měla korespondovat s dobou možného převolání. Samozřejmě to nikde není uvedeno,ale řekl bych, že něčím takovým bude někdo argumentovat.

To nemá logiku, jednak nemohu vědět, jestli byl s mým vozidlem spáchán přestupek a tedy si mám řidiče pamatovat a jednak nemusím ani vědět, do jaké doby může být případný přestupek (nebo trestný čin) projednán. Žádnou časovou lhůtu zákon nestanovuje, platí tedy lhůta věčně ? To by taky postrádalo logiku.

14
Potřebuji poradit - ostatní / Provozovatel a informace o řidiči
« kdy: 19 Května 2015, 08:30:19 »
Prosím o vysvětlení následujícího ustanovení zák. 361:
§10 odst. 1 písm. d) - Provozovatel vozidla nesmí přikázat nebo svěřit samostatné řízení vozidla osobě, o které nezná údaje potřebné k určení její totožnosti.
Jednak nevím, co v tomto případě znamená slovo "samostatné" (jako, že provozovatel nebude při jízdě ve vozidle?) a jednak nikde není uvedeno, jak dlouho si má údaje o té osobě (řidiči) pamatovat. Je to jen po dobu, kdy tato osoba řídí nebo až do smrti řidiče nebo provozovatele. A nebo to může být jakýkoliv časový interval mezi těmito událostmi.
Myslím na případ, kdy bych byl správním orgánem vyzván, abych sdělil totožnost řidiče, mohla by má odpověď vypadat takto ?
V době, kdy jsem vozidlo osobě zapůjčil, jsem údaje o řidiči věděl, teď (po měsíci, dvou, tří...) jsem to již zapomněl, lístek s napsaným jménem ztratil apod.

15
Pokud dobře čtu původní dotaz tazatele, tak má své auto rád (já taky), má ho v perfektním a udržovaném stavu a nerad by ho vyměnil za jiné (třeba i lepší). V takovém případě ho chce ocenit na více než činí "běžná" cena podobného vozidla. Ono vůbec stanovení "podobné" ceny je věc značně ošidná. Každé auto, které není nové, je svým způsobem originál. Můžeme mít vedle sebe 2 totožná auta, stejně stará, jedno budu vlastnit já, znám jeho historii, mám ho vypiplané k dokonalosti a vedlo toho jiné, o kterém nic nevím a které hned od pohledu nebudí důvěru. Pojišťovna pochopitelně bude stanovovat cenu podle toho vraku a já prodělám. Je logické, že si každý váží své věci více než cizí a proto je ochoten jít do rizika s opravou, jen aby o "milovanou" věc nepřišel i za cenu toho, že se bude muset s viníkem handrkovat o každou korunu. Např. moje auto má jméno a je členem rodiny. Je 14 let staré, ale má najeto 70 tkm a je v perfektním stavu. Rozhodně bych nepřistoupil na to, aby mi byla nabízena částka ekvivalentu ceny podobně starého auta z bazaru. A nechat se odbýt cca 10 tis. Kč ? S tím si nepojezdím a na nové nemám. Nezbývá mi nic jiného, než oprava (tedy, pokud není auto na maděru), argumentu zhodnocení vozidla po opravě se budu tvrdě bránit. Kdo posoudí, jak a o kolik se opravou zvýšila jeho hodnota než před nehodou? Možná jsem se trochu odchýlil od tématu, ale rád bych pochytal co nejvíc zkušeností s touto (nedej bože) možností.

Stran: [1] 2 3