30kmhcz
Poradna => Potřebuji poradit - technický stav vozidla => Téma založeno: Sadra17 09 Února 2015, 14:26:04
-
je to možný nebo nějakej kec ? kámošovi to příslušníci tvrdili :o
-
Je to kec. Srovnej § 118a a 118b z.č. 361.
-
Je to kec. Srovnej § 118a a 118b z.č. 361.
To spíš žili v ve vlhkých snech budoucnosti...aneb už to na nás chystají....
-
ono taky co je to španý stav vozu/nezpůsobilé k provozu.. něco co jede, brzdí, zatáčí,svítí ale je to děravý, nebo taky upravený vozidlo po technické stránce, ale s neschválenými úpravami týkající se motoru,podvozku a samozřejmě brzd, co v naší hloupé republice schválit nejde. tohle stejně nemůže pach posoudit, nemá k tomu vyškolení a aby to poslal na stk, musí mít nějakou 4km blízko :)
-
Technická nezpůsobilost je přestupkem pouze v případě, že vozidlo „ je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích“.
Docela by mě zajímalo, jak na to chtějí naroubovat formálně neschválené úpravy, které ale na bezpečnost ostatních dopad nemají (lékárnička, reserva, žárovky), případně naopak bezpečnost zvyšují (lepší brzdy, upravený podvozek...).
-
každopádně se to nebude týkat ŘP, ale ORV - dříve OTP neboli malý techničák
-
Tady bohuzel staci nemit zapsano v tp byt jen o trochu sirsi gumy=vetsi stycna plocha a v pripade nehody, ltera neni vasi vinnou vas osoli:(
-
Tady bohuzel staci nemit zapsano v tp byt jen o trochu sirsi gumy=vetsi stycna plocha a v pripade nehody, ltera neni vasi vinnou vas osoli:(
No, to bych si s tím nebyl tak jistý. Pokud by tohle chtěli použít ve Váš neprospěch, tak by museli napřed prokázat (nejlépe znaleckým posudkem), že zrovna tohle mělo vliv na nehodu v negativním slova smyslu.
Pokud jste dupnul na brzdu a v důsledku toho do Vás někdo zezadu napálil — ano, větší pneu (nezapsané v TP) by mohly mít na to vliv, protože pak jste měl mnohem kratší brzdnou dráhu…
Pokud jste ale usilovně brzdil, abyste nenarazil, pak zase naopak díky kratší brzdné dráze došlo k mnohem menší škodě a třeba jste tím i život někomu zachránil…
Atd.
-
Zrovna u brzdné dráhy a velikosti brzd v tomto případě bych si dovolil tvrdit, že není možnost, jak to navléct jako závadu, která byla příčinou. Jednak i sériové brzdy umí vůz dostat do stavu, kdy se kola zastaví a účinkuje ABS (což snad už je dávno standardní součást výbavy) a jednak řidič za mnou nemůže vědět ani v případě, že mám sériové brzdy, jak mi to brzdí. Do toho vstupují pak i součásti jako kotouče, destičky, jejich stav a složení, brzdová kapalina. Co se týče šíře kol, je to stejný případ, ano, širší kola pomůžou zvýšit tření a tím už si můžu pomoct ve zkrácení brzdné dráhy, ale ani se standardní šířkou kol nemůže za mnou nikdo vědět, jak mi to brzdí, nebo jak jsem schopen brzdit. To samé je otázka složení gum. Takže něco takové prokázat je dle mého nemožné a to nemluvím o to, že je účelem mít co nejkratší brzdnou dráhu. Samozřejmě, snažit se to tvrdit můžou, resp. pokoušet se o to. Horší je to pak případně s pojišťovnou, tam, pokud se nepletu, je důkazné břemeno na pojištěném a pokud by se cukali, mohl by to být problém. Např. taková maličkost, jako používat v zimě letní gumy. Dnes gumy kontrolují i při tom, když přijedu na nafocení prasklého čelního skla od kamínku. Ač se to stalo v Praze, za sucha, ale stejně fotí i gumy.
-
šlo o služební auto (stavební firma) takže vady na kráse jsou, ale nelíbilo se jim hlavně prasklý čelní sklo
-
šlo o služební auto (stavební firma) takže vady na kráse jsou, ale nelíbilo se jim hlavně prasklý čelní sklo
Možná nemluvili o zadržení ŘP, ale o hrozícím zákazu řízení. Jestliže je prasklina na čelním skle ve stíratelné ploše o velikosti větší než 20 mm, tak to považují za řízení technicky nezpůsobilého vozidla, tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky v provozu na pozm. komunikacích. Kvalifikují to jako přestupek podle § 125c odst. 1 písm. a) bod 3, pak hrozí 5-10tis. pokuta a zákaz 6-12měs. Ale ŘP za to na místě zadržet nemohou.
-
To by meli prokazat ze se mi to nestalo pred chvilkou kdyz sem jel za nejakym autem a odlitnul kaminek?
-
To by meli prokazat ze se mi to nestalo pred chvilkou kdyz sem jel za nejakym autem a odlitnul kaminek?
Zapomínáš, že žijeme ve fašistickém státu. To nikoho nezajímá, máš vozidlo okamžitě odstavit.
-
Můžeš je zkusit překecat, že ten kamínek odletěl od nich, pokud jeli před tebou ;D
-
Můžeš je zkusit překecat, že ten kamínek odletěl od nich, pokud jeli před tebou ;D
To nejni blbej nápad...a hned to chtít zaplatit z jejich pojistky odpovědnosti (kterou snad oni ani nemaj) :)
-
mě osobě teda prasklý sklo, pokud je to na straně spolujezdce, nebo to není velkej pavouk nepříjde jako něco, proč bych měl odstavit vozidlo, nebo ho považovat za okolí nebezpečné, ale to kdyby jeli před ním, tak to neni vůbec španý :D
-
šlo o služební auto (stavební firma) takže vady na kráse jsou, ale nelíbilo se jim hlavně prasklý čelní sklo
Možná nemluvili o zadržení ŘP, ale o hrozícím zákazu řízení. Jestliže je prasklina na čelním skle ve stíratelné ploše o velikosti větší než 20 mm, tak to považují za řízení technicky nezpůsobilého vozidla, tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky v provozu na pozm. komunikacích. Kvalifikují to jako přestupek podle § 125c odst. 1 písm. a) bod 3, pak hrozí 5-10tis. pokuta a zákaz 6-12měs. Ale ŘP za to na místě zadržet nemohou.
správna reakce řidiče je
jedná se o nouzové dojetí ve smyslu zákona
a to je tak vše, co s tím zmůžou