30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: Vadym Polyakov 17 Března 2019, 22:22:10
-
V nově vyrobených automobilech by měly být zabudovány moderní technologie, které pomohou zachránit lidské životy.
Patří mezi ně inteligentní rychlostní asistence, která upozorní řidiče na překročení povolené rychlosti vibrací plynového pedálu.
Vysoká rychlost nebo nepřizpůsobení rychlosti technickému stavu vozovky stála v ČR v roce 2017 za osmnácti procenty dopravních nehod.
Je tam toho více :D
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/evropsky-parlament/europarlament-chce-snizit-pocet-nehod-prosazuje-povinne-bezp/r~80db6b7846fc11e9b38a0cc47ab5f122/v~sl:a45e62fff6f7fe58321e0d7c1afe08ea/
-
Dále jsou tam věci jako alkozámek - řidič nenastartuje, dokud nedýchne do alkotesteru, nebo černá skříňka - jako je v letadlech, s kamerami, která bude zaznamenávat, co se dělo před nehodou atd.
-
Škodovka už černou skříňku používá.
-
Nejdřív jsem si řikal, že nejlepší auta jsou z 90. let. Pak jsem přijal za rozumná auta i do roku 2010. No, zdá se, že budu muset posunout ještě laťku, protože vymýšlí takový chujoviny, že to překoná i to, co jsem dřív považoval za přehnané a v porovnání s tím to působí jako prkotina. ;D Salámová metoda funguje.
-
V nově vyrobených automobilech by měly být zabudovány moderní technologie, které pomohou zachránit lidské životy.
Patří mezi ně inteligentní rychlostní asistence, která upozorní řidiče na překročení povolené rychlosti vibrací plynového pedálu.
to je ještě pohoda. Dřív se psalo že to bude omezovač, který přes tu rychlost nepustí.
takhle bude stačit odpojit jeden drát ;D
-
https://autobible.euro.cz/opravdu-chce-eu-povinny-omezovac-rychlosti-autech-nebude-horke/
-
V nově vyrobených automobilech by měly být zabudovány moderní technologie, které pomohou zachránit lidské životy.
Patří mezi ně inteligentní rychlostní asistence, která upozorní řidiče na překročení povolené rychlosti vibrací plynového pedálu.
to je ještě pojoda. Dřív se psalo že to bude omezovač, který přes tu rychlost nepustí.
takhle bude stačit odpojit jeden drát ;D
To v zadnem pripade nebude tak jednoduche, pokud ridici jednotka nebude mit komunikaci s tou prasarnou, muze v na tomto zaklade omezit vykon treba na polovinu. Uz to takhle funguje nyni pokud nedostane zpravu z DSC nebo airbagu nastanou restrikce upravujici vykon motoru. A vubec neni jednoduche to vyradit. Nechci rict ze to nepujde, jiste pujde, treba emulaci toho zverstva, ale v zadnem pripade neverim na odpojeni jednoho dratu. Uz se poucili. A bude hur...
-
Vibrace budou zajištěný asi motorkem s excentrickým závažíčkem. To buď vyřeší likvidace motorku a odporová zátěž nebo vyjmutí závažíčka. Myslím, že čím pokročilejší technika, tím primitivnější vidle je třeba do ní hodit. Oni jsou chytrý, ale zase bych je nepřeceňoval. Myslím, že celý protiopatření bude spočívat v tom, že půjde o nějaký plastový svařenec, do kterého se bez pilky dostat nepůjde => Destruktivní zásah => problém se zárukou.
-
Mysleme i na to, že výrobce se ani nebude snažit to udělat "neprůstřelné", pouze splnit zadání a vyhovět choré legislativě. Šel by proti sobě. Aby mi toto při předjíždění začalo vibrovat a odvádělo pozornost asi taky není žádoucí.
-
A půjde to nějak odpojit či vyřadit v provozu?
-
Jistěže půjde, dobří autoelektrotechnici se tím budou živit. :)
-
Mysleme i na to, že výrobce se ani nebude snažit to udělat "neprůstřelné", pouze splnit zadání a vyhovět choré legislativě. Šel by proti sobě. Aby mi toto při předjíždění začalo vibrovat a odvádělo pozornost asi taky není žádoucí.
Když vidím, jak zprasený je ve většině aut start-stop, tak nevím nevím...
Proč se start-stop vždy znovu aktivuje poté, co ho řidič tlačítkem nebo v menu vypnul? Předně není pravda, že by se vždy a všude aktivoval. Například moje Giulietta má deaktivační tlačítko a po jeho použití zůstane start-stop deaktivovaný tak dlouho, jak dlouho si ho deaktivovaný přejete mít, což je v mém případě již třetí rok nepřetržitě. Mezi lidem se tvrdí, že na to je nějaká „norma“. Nicméně jsem nebyl s to najít, jaká norma by to měla být. Je sice pravda, že výrobce musí vozidlo prodávat v konfiguraci, v jaké ho homologoval, tedy se zapnutým start-stopem, ale tento požadavek je zcela splněn tím, že výrobce prodá vozidlo a start-stop je v okamžiku prodeje aktivovaný. Výrobce také nese odpovědnost za jeho další funkci, ale nenese žádnou odpovědnost za jeho opakované zapínání. Nenašel jsem tedy žádnou „normu“, tedy ISO standard, evropskou směrnici, FMVSS regulaci, prostě nic, co by výslovně stanovilo, že start-stop musí být „non-latched“ a aby se vždy znova aktivoval (třeba ji najdete vy), takže se domnívám, že se jedná o zlovolnost neseriózních výrobců automobilů, jak zákazníkům systém „nanutit“ a přimět je si na něj zvyknout a používat ho.
http://dfens-cz.com/start-stop/
Ad alkotester: Systém, co znemožní použít vozidlo v krajní nouzi, no to teda fakt moc dík...
-
Tady něco k Volvu.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/kamera-limit-volvo-jar-ivarsson.A190329_125752_automoto_fdv#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=technet&utm_content=main
-
Jako Volvista musím říct, že u mě Volvo skončilo eliminací pěti a šesti válců. Kdo kdy měl v ruce platformu P80 či P2 ideálně s T5 či dokonce v R, tak ví o čem ta auta byli. :) Ale ano, je pravda že uměli jezdit jen rovně. ;D ;D
-
Tady něco k Volvu.
Píše tam názor že omezovač na 180 asi má technický důvod.. že po technických úpravách kvůli emisím to auto víc bezpečně nezvládne..
..a že to je super bezpečnostní vychytávka je jen zástěrka..
tomu se dá věřit.
-
Zahlédl jsem video z tunelu v Práglu a docela by mne pobavilo, kdyby viníkem bylo automatické nouzové brzdění :)
-
Podle inženýrů z Brna (stejně jako v kauze vybrždění na D10) to nešlo ubrzdit a nedalo se s tím nic dělat
-
Píše tam názor že omezovač na 180 asi má technický důvod.. že po technických úpravách kvůli emisím to auto víc bezpečně nezvládne..
..a že to je super bezpečnostní vychytávka je jen zástěrka..
Volvo před několika lety prohlásilo, že mu do všech modelů stačí dvoulitry. Jenže se změnila metodika měření emisí a novou projdou v poho i dieselové třílitry konkurence. Volvo sice dokáže dostat ze dvou litrů téměř stejný výkon jako oni, ale jen ve vysokých otáčkách, průběh krouticího momentu je výrazně horší (nižší krouťák a menší rozsah použitelných otáček). Domnívám se, že touhle demagogií pak maskují nedostatky motoru.
-
Tak to prošlo, ač se zdá, že prozatím ještě nějaký salám zůstal.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/bezpecnostni-prvky-systemy-evropsky-parlament-nouzove-brzdeni-prekroceni-rychlosti.A190417_001635_automoto_fdv#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=technet&utm_content=main
-
Tak to prošlo, ač se zdá, že prozatím ještě nějaký salám zůstal.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/bezpecnostni-prvky-systemy-evropsky-parlament-nouzove-brzdeni-prekroceni-rychlosti.A190417_001635_automoto_fdv#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=technet&utm_content=main
Článek vyznívá ještě celkem pozitivně, ty kraviny by tedy mělo být možné celkem snadno povypínat, sice po každém nastartování, ale to pořeší jedno relátko pod tlačítkem...
Akorát to bude znamenat další balast do auta, který si budete chtě - nechtě muset zaplatit a pak řešit jak se toho zbavit...
-
Snad to tak bude, proto jsem psal, že kus salámu zůstal, aby bylo z čeho ukrojit příště:)
-
Nebudu si muset platit nic, nejlepší auta už vyrobena byla (tak do roku 2005) a ty šmejdy po tom si nikdo soudnej nekoupí, že? 8)
-
Já rozhodně netoužím jezdit ve starým "nejlepším" autě z roku 2005 a míň. Je tam znát věk, ať je sebelíp servisovaný, na dlouhý jízdy chybí asistenti, nedejbože tam nebude automat, kterej byl tenkrát okrajovou záležitostí. O výkonu nemluvě, ten v čase jde až na výjimky nahoru .
-
Da se vybrat. Nahodou nejmladsi auto meho vozoveho parku je z roku 2005. Vsechna jsou v automatu, nejslabsi 170 HP, ABS a pytle (az na vete) maji, neskutecne pohodli take. Nehrozi turbo fail, nehrozi zakarbonovani. Nehrozi, ze bych se nektereho chtel zbavit. Da se to jako DD v pohode provozovat.
-
na dlouhý jízdy chybí asistenti
Ste ňákej zpomalenej? (http://www.google.cz/url?esrc=s&q=&rct=j&sa=U&url=http://www.ceskaskola.cz/2018/09/inkluze-drhne-chybi-asistenti-skoly.html&ved=2ahUKEwjkkrfuq9_hAhWE6qYKHWmGB6QQFjAGegQIARAB&usg=AOvVaw06RcWt4UXijkBal9G5_zG3)
nedejbože tam nebude automat
Avtomat? To musíte sockou. (https://www.ceknito.sk/video/424826)
-
Já rozhodně netoužím jezdit ve starým "nejlepším" autě z roku 2005 a míň. Je tam znát věk, ať je sebelíp servisovaný, na dlouhý jízdy chybí asistenti, nedejbože tam nebude automat, kterej byl tenkrát okrajovou záležitostí. O výkonu nemluvě, ten v čase jde až na výjimky nahoru .
Na dlouhý jízdy chybí asistenti? Ehm?
-
Co vypovídají asistenti v autě o tom, jestli je někdo zpomalenej nebo ne? Přepínat dálkový světla nebo šlapat na plyn a brzdu v koloně aut, po tom vážně netoužím. Stejně jako zbytečně kvedlat pákou a dalším pedálem. Automat, až na levný robotizovaný převodovky, nemá jedinou nevýhodu. Jen ten pokrok u nás zpomalila hromada neduverivejch Pepíků s kecama o tom, že si neužijou řízení...
-
Automat, až na levný robotizovaný převodovky, nemá jedinou nevýhodu.
A já si říkal proč se do formulí nedává automatická převodovka, voni to tu prostě nečtou a tak vo tom hovno věděj. ;D
-
Tak zpomalení dneska mají henty asistenty, aby nebrzdili ostatní, ne? ;D
No jasně, vyjma vyšší ceny, často nemožnosti ovlivnit chod (záleží dle typu), náročnější údržby a statisticky prokázanou kratší životností (většina manuálů, pokud se něco nepodělá, skutečně vydrží víc, než většina ostatních součástí vozidla).
-
Já zapomněl, že u nás většina denně jezdí ve formuli. Notabene jaký jsou ty nevýhody? Třeba to, že je zakazují pravidla? To není moc technická nevýhoda.
Pořizovací cena převodovky je dle mě v kontrastu ceny auta minimální, ale jestli je to pro někoho cesta ušetřit pár tisíc a strašně ho baví kvedlat pákou, proti gustu.
Proč bych měl převodovku nějak ovlivňovat? Stejně jako řídící jednotka řídí motor, tak řídí i převodovku. A jde to udělat tak, aby to fungovalo dobře se vším vsudy. Nebo snad máte potřebu z pozice řidiče třeba ovlivňovat to, jak máte přestavěný vačky? Nebo tlak oleje? Ne, zajímá vás, jakej ten motor dá výkon a s jakou účinností v závislosti na pozici pedálu. Není jedinýho důvodu, proč se do toho cpát.
S cenou za údržbu na mne nechoďte. Výdaj 6000 Kč jednou za 60 000 km je v kontextu ceny provozu auta opravdu minimální.
A spolehlivost? Manuální převodovka je úplně běžně poruchovej díl jako další věci v autě. I spousta automatů přežije bez poruchy další součásti nebo celý auto. V autě jsou tisíce věcí, který čeká porucha. Někdy dřív, někdy pozdeji, někdy vůbec. Nevidím v tom jedinej důvod, proč si do auta na základě toho nekupovat automat a omezit tak o spornejch pár desetin procent riziko poruchy za cenu diskomfortu.
-
Automaticka prevodovka nepozna zatacku, tedy nedokaze podradit o jeden, dva stupne aby byly k dispozici idealni otacky motoru pro vyjezd ze zatacky, nevyuzije plnej potencial komprese pro zpomaleni vozidla (proto je vyssi narok na brzdy u automatu). Sam mam automat protoze mi to tak vyhovuje, ale rozhodne bych netvrdil ze nema zadny nevyhody. K cene se vyjadrovat nebudu, zapomnel ste pripocitat zhruba o litr vetsi spotrebu (coz je pri cene 30czk asi 18k na 60kkm).
-
Tak u manuálu je většinou výdaj nula za celou životnost. ;D Já teď vyměním olej (ať si píše kdo chce co chce jak se to nemění apod.), časem to prostě začne chodit blbě a novej olej to dost řeší.
Už sem uvedl, to je statistika. Na nějaký spousta automatů přežije se nehraje - statistika je jasná, ojetiny s automatem jsou obvykle past, kde je převodovka před smrtí (nebo už zamaskovaná po smrti) a vím o celejch řadách, kde životnost prostě byla <=150 tisíc a nazdar. Blok těch aut má životnost (v rozumné míře) neomezenou. Manuály u těch samejch aut životnost téměř neomezenou (a snesou dvoj i vícenásobek výkonu i momentu - u automatu zcela nemyslitelný).
Já si radši budu hlídat otáčky a styl řazení podle vlastního úsudku (teplota, co se kolem děje apod. - nějakej plošňák nevidí kolem sebe, co se na cestě děje, já jo).
Předstihy dneska nikdo moc neřeší, to se dneska mění mapama v řídicí jednotce :D I když, najdou se tací, trolol https://youtu.be/Te-Gf90Omxk?t=11m28s
-
No, pozná, od toho má snímače zrychlení, jen tak není naprogramovaná. Nicméně režim S to více méně řeší. Nebo šlápnu na plyn dřív a ona podřadí - výkon mám v ideální chvíli. Nebo si podradim pádlem. Na další vaše argumenty je tu minimálně DSG. Kompresi rozhodně využívá úplně stejně jako každej manuál, spotřeba s manuálem úplně srovnatelná, někdy nižší.
Jaká statistika? Potenciální past je každá ojetina. S převodovkou to má samozřejmě souvislost, ale i s manuální, i s motorem a další hromadou věci. Já zase znám spoustu manuálních převodovek, který nenajely 150 000 km a nedělám z toho statistický závěry, že jsou to pak pasti. Úplně normální díl jako každej jinej.
-
Debata automat vs manuál se vede často, ale smysl moc nemá, každý prostě má nějaké preference. To podstatné, co si ale dle mého musí každý uvědomit je, že automat není manuál a nejde ho ani jako manuál používat. Měl jsem 3x stejný model vozu (láska je láska) a to včetně stejného motoru (jenom jiné výkony), jednou v manuálu, 2x s DSG a každý byl jiný. Manuál vs DSG je jasný, ale i DSG se v každém chovalo jinak.
DSG není špatné, ale kromě much a moušek je tam jedna vlastnost, kterou zdá se odpuzuje oba tábory. Podtáčení na D režim. To je opravdu pakárna. S je zde už "moc vysoko". Ono je to samozřejme vždy v kombinaci převodovka + motor, tedy vždy je nutné to tak brát a nejde prostě svalit na DSG vše, protože s jedním motorem je to tak, s jiným jinak.
DSG jde přeprogramovat, jsou to další peníze, ale může být lepší, když se nebude primárně řešit spotřeba a emise.
Co se týče servisování a obecně trvanlivosti, DSG taky není špatné, jenom je komplikovanější a často se ho servis bojí. Tedy je míň mechaniků a stojí to více. A taky něco opravit nejde, mechatronika je "zlo".
-
Však je to gaychat, předpokládám, že tuto debatu nikdo z nás nevede s jiným očekáváním než klábosení.
Že se jinak chovaly stejná auta celkem chápu - každý mohlo mít jinej software, každý mohlo mít jinej předchozí servis, někdy dokonce mohl mít stejnej typ motoru dva typy převodovek suchou 7 i mokrou 6 rychlostní. Což nebude váš případ, to by byl propastnej rozdíl.
Podtaceni je hraniční, ale že by mě to dohnalo k tomu hrát si se softwarem, i když si ho můžu přehrát sám, to rozhodně ne. Pokud je auto v pořádku, nijak navenek se to neprojevuje. Naopak u spousty řidičů podtaceni zabrání, protože tam nenechá na plnej plyn šestku s očekáváním velkejch výkonů.
Servisy se dneska bojí hlavně učit nový věci... To souhlasím.
-
Přepínat dálkový světla nebo šlapat na plyn a brzdu v koloně aut, po tom vážně netoužím.
O zivotnosti elektroniky v narocnem prostredi neco vim, o chybach v software take. Rozhodne bych jim nesveril ani plechy, natoz zivot. Doufam, ze az na to experimentalne prijdete take, nebudu pobliz.
-
V tom případě asi jezdíte autem cca do roku výroby 1995. Nebo se pletu?
-
Vetsinou, az na jednu vyjimku. A ta si rozhodne sama neprepina svetla, nepridava plyn a nebrzdi.
-
Máte můj obdiv.
-
Tak hlavně, že jsou bez té elektroniky naprosto bezpečná.
-
Tak u manuálu je většinou výdaj nula za celou životnost. ;D
bejvávalo
pak nám vymysleli dvouhmotu a jsme v tom za stejnejch 20 jako automatáři
mě tu spojku šlapat baví a taky mě byví rozhodovat, kdy to pojede na 3-ku a kdy na 6-ku 8)
ovšem s manuály bude konec,
zaprvé jsou nepředvídatelné v novém systému homolagačního měření emisí
zadruhé se neslučují s myšlenkou autonomního řízení
-
Tak u manuálu je většinou výdaj nula za celou životnost. ;D
...
ovšem s manuály bude konec,
zaprvé jsou nepředvídatelné v novém systému homolagačního měření emisí
zadruhé se neslučují s myšlenkou autonomního řízení
Hlavně až se masivně protlačí elektrika, tak tam stačí jeden kvalt. Nebo žádný, když ty motory nabastlí rovnou do kol...
-
Hlavně až se masivně protlačí elektrika, tak tam stačí jeden kvalt. Nebo žádný, když ty motory nabastlí rovnou do kol...
[/quote]
I Tesla má převodovku. Motory v kolech nejspíš nebudou kvůli setrvačnosti. Nedalo by se tím moc zatáčet ve vysokých rychlostech.
-
A taky kvůli neodpružené hmotnosti.
-
Jde o kombinaci všech faktorů a do toho navíc promlouvá cena, kdy je daleko snazší udělat motor který nemusí snášet netlumené rázy a stačí jen jeden.
-
Hlavně až se masivně protlačí elektrika, tak tam stačí jeden kvalt. Nebo žádný, když ty motory nabastlí rovnou do kol...
I Tesla má převodovku. Motory v kolech nejspíš nebudou kvůli setrvačnosti. Nedalo by se tím moc zatáčet ve vysokých rychlostech.
[/quote]
Zrovna o převodovku bych se u Tesly nebál https://www.ceskymac.cz/elon-musk-ukazal-jak-vypada-prevodovka-z-tesla-model-3-po-16-milionu-najetych-kilometru/
-
Ono s tim manuálem se to děje už teď.. Zrovna schánim rodinný povoz s požadavky sedan v benzínu rwd/awd střední/vyšší třídy s více než 250hp a manuálem no a končím někde kolem roku 2010. Poslední co se dá sehnat jakžtakž slušnýho tak je 328i/528i řady F nebo třeba impreza, ale jednak to nejsou nijak velká auta a pak ten komfort/praktičnost taky nicmoc.
-
A taky kvůli neodpružené hmotnosti.
Motory v kolech nejspíš nebudou kvůli setrvačnosti. Nedalo by se tím moc zatáčet ve vysokých rychlostech.
Jev gyroskopickeho efektu. To bylo v tom clanku s tezkou vrtuli, to si pamatuju. ;D
-
Zrovna schánim rodinný povoz s požadavky sedan v benzínu rwd/awd střední/vyšší třídy s více než 250hp a manuálem no a končím někde kolem roku 2010. Poslední co se dá sehnat jakžtakž slušnýho tak je 328i/528i řady F nebo třeba impreza, ale jednak to nejsou nijak velká auta a pak ten komfort/praktičnost taky nicmoc.
OT1: Mate s takovym autem zkusenosti? Ja ano a pokud neni clovek trochu masochista, prijde mi manual s takovym motorem jako suboptimalni volba. Mate-li to vyzkousene, mlcim.
OT2: ScHanim....
-
Zrovna schánim rodinný povoz s požadavky sedan v benzínu rwd/awd střední/vyšší třídy s více než 250hp a manuálem no a končím někde kolem roku 2010. Poslední co se dá sehnat jakžtakž slušnýho tak je 328i/528i řady F nebo třeba impreza, ale jednak to nejsou nijak velká auta a pak ten komfort/praktičnost taky nicmoc.
Audi A5 2018+ se v nemecku da dostat - 2.0TFSI, 252hp, AWD, manual
-
I Tesla má převodovku. Motory v kolech nejspíš nebudou kvůli setrvačnosti. Nedalo by se tím moc zatáčet ve vysokých rychlostech.
Myslím že u aut s alespon nějakou ambicí na radost z jízdy (pokud ji nezakážou) bude motor mimo. U nákupních tašek typu Twingo citigo apod. budou motory v zadních kolech, zatáčet to bude (když ne tak ho stabilizace donutí ;D) a jízdí vlastnosti se u podobné plečky moc neřeší.
-
Jakou ma vyhodu mit motor v kole?
-
Asi jednoduchost konstrukce, bez převodů, diferáku?
-
nerozbitnost. Pár cívek na statoru a pár permanentních magnetů na rotoru. A úžasné možnosti programování záběru či brzdění jednotlivých kol. Jedno kolo můžeš brzdit a proud rovnou převedeš na druhé.
-
Audi A5 2018+ se v nemecku da dostat - 2.0TFSI, 252hp, AWD, manual
Díky, ale ta je mimo finanční možnosti, představoval jsem si tak do 500k...
Jenyk> mám ještě o 170hp v manuálu víc (evo), ale moc pro rodinu to už není :)
-
Není levnější mít 2 motory na nápravách než 4 na kolech?
-
Cenově nevím, ale funkčně jsou určitě 4 lepší. Odpadá diferenciál, případně uzávěrka diferenciálu, prokluz lze řešit omezením otáček přímo příslušného kola - motoru a není třeba kolo přibrzďovat.
-
A co nárust neodpružené hmoty?
-
Taky dodnes nechápu, proč místo složitejch zpřevodovanejch hybridů, neudělaj něco jako dieselelektrická lokomotiva - generátor proudu podpořenej akumulátorem nebo velkokapacitním kondíkem a přímo poháněná kola.
-
Tento princip se používá. Měl to Chevy Volt a dnes BMW i8. Myslím, že autobranže tomu spalováku říká "range extender" a většinou je možnost propojit jej v případě potřeby i přímo na hnací kola. A pokud jde o ta přímo poháněná kola (motor v kolech, myslíte?), přece jen je rozdíl v požadavku na odpružení kola lokomotivy a auta, zvlášť na našem tankodromu.
-
Chevy Volt
Doporučuji shlédnout toto video. https://www.youtube.com/watch?v=AX5ZwzNwTc4 (https://www.youtube.com/watch?v=AX5ZwzNwTc4)
Když jsem to viděl poprvé, přemýšlel jsem, jestli inženýři Chevroletu chtěli vymyslet něco skutečně revolučního, nebo se chtěli svému zaměstnavateli pomstít.
Spalovací motor, tři spojky, dvě planetové převodovky, dva elektromotory (z toho jeden i jako generátor), akumulátory a hromada výkonové elektroniky - slast to servisovat ;D
Nicméně celá tahle šílenost umožňuje připojit spalovací motor přímo na kola, když je to potřeba, bez zbytečné konverze na elektrickou energii a zpět.
Z opačného konce - Koenigsegg Regera nemá řazení vůbec. V nízkých rychlostech prokluzuje hydroměnič, nevyužitý výkon spalovacího motoru pohání generátor a autem pak pohybují elektromotory plus ten prokluzující hydroměnič. Ve vysokých rychlostech je naopak elektrika odstavena.
-
bez zbytečné konverze na elektrickou energii a zpět.
Mně to nepřijde zbytečné. Spalovací motor může běžet v optimálním režimu, a v kombinaci s akmulátorem nebo velkokapacitním kondenzátorem ho není třeba dimenzovat na maximum síly potřebné k rozjezdu.
-
bez zbytečné konverze na elektrickou energii a zpět.
Mně to nepřijde zbytečné. Spalovací motor může běžet v optimálním režimu, a v kombinaci s akmulátorem nebo velkokapacitním kondenzátorem ho není třeba dimenzovat na maximum síly potřebné k rozjezdu.
V podstatě nezávisle na zbytku světa vynalezli diesilelektrickou lokomotivu na pneumatikách :-)
-
Mně to nepřijde zbytečné. Spalovací motor může běžet v optimálním režimu, a v kombinaci s akmulátorem nebo velkokapacitním kondenzátorem ho není třeba dimenzovat na maximum síly potřebné k rozjezdu.
Drobná technická: Při rozjezdu vozidlo potřebuje běžně tak čtvrtinu až polovinu největšího výkonu, na max se většinou nikdo nerozjíždí. Maximum využijí lidi při předjíždění nebo pokusu o dosažení maximální rychlosti. Díky tomu ale motory vydrží, to co vydrží. Kdyby jely na max pořád, tak děláme generálky jak za socíku po 80kkm (u pošty i dřív).
-
Pred pokracovanim diskuze, doporucuji trochu studia https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=33556
A zamyslenim se nad tim, ze vozidlo musi byt schopno opakovane napr. maximalni zatezi + s priveznym vozikem se rozjet do prudkeho kopce...
Velmi nadejne vypadal Lineární spalovací motor v roce 2006 ale oficialni stranky projekty vypadaji mrtve http://www.lceproject.org/ ,chvili se tim zabyvala i toyota https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/toyota-linearni-elektricky-generator-s-volnym-pistem.A140617_190016_automoto_vok
-
Mě teda přijde zajímavější turbokompaudní Deltic, kterej by v dnešní době, pokud by se vyvíjel, mohl naprosto v klidu v jedné kolomotívě střední velikosti utáhnout 80-100 vagonů (kolem 20000-30000 tun) a pravěpodobně by měl už velice slušnou spotřebu, ale místo toho se řeší naprostý technický zhovadilosti v oblasti IAD a tahají to obyčejný řadový nebo Včkový spalováky s turbem v několika spřaženejch kolomotívách.