30kmhcz

Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: sepp 29 Března 2018, 08:34:29

Název: ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: sepp 29 Března 2018, 08:34:29
Návrh nových odpustků za vlastnictví starších vozidel... Všem koblihovoličům opravdu velmi pěkně děkuji... :x

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/stat-chce-drasticky-zpoplatnit-vlastnictvi-starsich-aut-nove-poplatky-by-je-prakticky-zabily/
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: Jenyk 29 Března 2018, 08:47:22
Za poslední čtyři roky to nabralo neskutečné tempo. Utáhli šrouby už moc a žáby začaly cítit, že se voda vaří. Už to není "jak se bránit zvůli úřadů jako řidič", ale "jak se bránit zvůli úřadů jako občan". Což mimochodem bude dobrý business.
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: enzym 29 Března 2018, 09:20:22
Citace
žáby začaly cítit, že se voda vaří
Pokud soudíte pouze z textů na autofóru, tak ne. Přijde mi, že autofórum píše velmi spřízněná duše s tímto fórem, d-fensem či OSBID.
Spíše bych řekl, že žáby by měly cítit, že se voda vaří. Ale ony opravdu nic necítí, jinak by Hrabiš letošní volby projel na celé čáře.
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: Anorex 29 Března 2018, 10:51:52
A o veteránských autech ani čárka. By mě zajímalo, jestli tam s tímhle někdo operuje a vůbec mu docvaklo, že něco takového doma člověk taky může mít...
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: sepp 29 Března 2018, 11:09:59
A o veteránských autech ani čárka. By mě zajímalo, jestli tam s tímhle někdo operuje a vůbec mu docvaklo, že něco takového doma člověk taky může mít...

Těm "tam" je to ale úplně jedno - nikdo přece (zatím) lidem nezakazuje stará auta vlastnit a provozovat - akorát (zatím, než jejich provoz bude úplně zakázán), si halt lidi připlatí, no. Kdo má miliony či desítky milionů Kč "uloženo" ve veteránech a youngtimerech, musí mít přece desítky i stovky tisíc ročně na daně z jejich provozu, ne... ::)

Mám vztek, že bych normálně brečel... Někdy je mi až líto, že jsou ty volby tajný - ANOvoliče bych nejradši mlátil na potkání...
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: Jenyk 29 Března 2018, 11:55:47
Veterána mám a mezi těmihle postiženými trávím dost času. U nás má většina auta za desítky, maximálně nízké jednotky stovek tisíc.  Nehledě k tomu, že i jako daily má dost z nás auta předveteránského věku a k novým plečkám chová upřímný odpor. Zrovna veteránisty by to trefilo na plné pecky.
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: sepp 29 Března 2018, 12:19:42
Co jsem tak vysledoval po cestách naší krásnou zemí, tak na maloměstech a vesnicích jsou stále ještě hojně zastoupeny nejenom Fáčka a Felicie, ale i "stodvácy" apod. Vzhledem k tomu, z převážně jakých sociálních vrstev se rekrutuje volební základna Církve svaté koblihy, je docela dost pravděpodobné, že zamýšlené kladivo nových "eko"-berní nejdrtivěji dopadne právě na ty voliče agenta v demisi, kterým před barákem stojí nějaká taková plečka... Proč ne, dobře jim tak, jen mě točí, že se s nimi zase svezou i ti, kteří jsou v tom nevinně... :(
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: Mesec 29 Března 2018, 19:35:19
Je to pouze zatím návrh, tak bych vyloženě zatím neplašil, ale vůbec se mi to nelííb, jelikož já mám auto s normou Euro 3.
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: ViktorN 29 Března 2018, 20:21:00
Mesec: mně se to vůbec nelíbí, protože mám též auto a ani netuším, jakou to má vůbec normu…
Když jsem si ho kupoval, tak mne nikdo neinformoval o tom, že někdy v budoucnosti za něj budu platit!!!
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: Mesec 29 Března 2018, 22:05:25
Mesec: mně se to vůbec nelíbí, protože mám též auto a ani netuším, jakou to má vůbec normu…
Když jsem si ho kupoval, tak mne nikdo neinformoval o tom, že někdy v budoucnosti za něj budu platit!!!

Souhlasím, představa že budu platit další 4 tisíce za to, abych mohl jezdit do práce, na nákupy a za zábavou, je pro mě děsivá a já nemám zase až takové příjmy, abych si mohl dovolit provozovat novější vozidlo (a zadlužovat se kvůli tomu opravdu nehodlám)...
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: asmodeus 30 Března 2018, 08:52:38
Článek v Blesku - vás, s vaší Felicií z roku 1997, se nový zákon dotkne naplno. Ale mladý řidič s čepicí dozadu a o17 let mladším Superbem s vykuchanym filtrem nový předpis nepocítí.

A voliči budou nadávat na ty mladé v superbech sic! a zase budou volit ty samé. Každý má takovou vládu, jakou si zaslouží. Dobře nám tak.
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: .qoyi 30 Března 2018, 11:15:39
Asi by bylo vhodné zvednout vlnu nesouhlasu a rozeslat pár e-mailů poslancům, aby viděli že společnost téma velmi zajímá a klade odpor, možná d-f něco zorganizuje jak minule až to bude aktuální.
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: Mesec 30 Března 2018, 19:50:18
Článek v Blesku - vás, s vaší Felicií z roku 1997, se nový zákon dotkne naplno. Ale mladý řidič s čepicí dozadu a o17 let mladším Superbem s vykuchanym filtrem nový předpis nepocítí.

A voliči budou nadávat na ty mladé v superbech sic! a zase budou volit ty samé. Každý má takovou vládu, jakou si zaslouží. Dobře nám tak.

Ne každý mladý jezdí se Superbem, vidím dost mladých řidičů (i řidiček) co se rozjíždí na jedničkových Fabiíích, Puntech, Corsách apod, i když na Felicii jsem začínal a sem tam ji ještě vidím u mladého člověka.
Hold ne každý chce splácet drahé auto. Nikdo ale nechce dotovat stát, už tak ekodaň je k nasrání...
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: Behemot 31 Března 2018, 15:17:22
IMHO se to na veterány ani vztahovat nebude, ty obvykle maj výjimku. Ostatně u dobrejch aut co byly vyřazeny z registru je varianta jak je zachovat - zakonzervovat, uložit a po 30 letech jde jde znovu zaregistrovat na veteránský značky.

Každopádně je to jasný, auta jen pro vyvolený a pěkně pod dohledem 24/7. Od dubna je totiž povinnej šmírcall ve všech novejch popelnicích.
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: Jenyk 31 Března 2018, 16:49:18
Ostatně u dobrejch aut co byly vyřazeny z registru je varianta jak je zachovat - zakonzervovat, uložit a po 30 letech jde jde znovu zaregistrovat na veteránský značky.
To není řešení, pokud máte jangtájmra na denní použití. Pro qéry se snaží LEX, tak tady bych čekal, že se ztopoří http://www.autoklub.cz, nebo jiná, doposud k systému ohavně kolaborantská organizace.
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: Behemot 31 Března 2018, 16:58:45
Tak jistě, na denní použití jedině protáhnout zahraničím, nebo sehnat vrak z uhnije a, erh, transplantovat papíry :D

Pokud s tím ale vyjedete dvakrát týdně a ještě ne pokaždý do sámošky, přičemž po cestě míjíte opičárnu, je to denní používání? Jedete si pro radost, nebo na sraz, do servisu, ne?
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: Mike 02 Dubna 2018, 23:34:00
veteráni jsou v úplně jiném registru
co se nezmiňuje jsou veteráni bez testace
mám takové doma 3, na bílejch RZ
2 čerstvě z depo vyjmuté....

a věřím, že nějaká skopová hlava uvěří, že někdo může autem ročník 70 jezdit každodenně do práce  >:(
případně že nás takové ojetiny zavalí
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: dj-bobr 03 Dubna 2018, 07:55:49
Taky se o tohle zajímám (vlastním dva staré japonské automobily, z nichž jeden (http://dfens-cz.com/zkusenosti-honda-civic-4-generace-postarsi-pan/) se blíží již veteránskému věku - bohužel zatím ne stavem, ale to se podá), jak na tom vlastně je omezení veterána na běžné denní jízdy? Nějak si nejsem jistý, dle jaké pravomoce by se mnou mohl PaCh interagovat na téma "kam a proč jedete" a jak by mě za "nekorektní" jízdu mohl (on, a později eventuelně úřad) zkoušet sankcionovat..
Co vím zfleku, tak s veteránem nelze podnikat a tudíž by nejspíš musel být registrován na fyzickou osobu, ale dalšího konkrétně stanoveného omezení si nejsem vědom.

BTW (OT) : zkoušel někdy někdo veterána prodat do zahraničí?
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: sepp 03 Dubna 2018, 09:37:01
veteráni jsou v úplně jiném registru
co se nezmiňuje jsou veteráni bez testace
mám takové doma 3, na bílejch RZ
2 čerstvě z depo vyjmuté....

Mě se to právě že taky týká - mám 31 staré auto na bílých značkách, jezdí jen od dubna do října cca. 1x týdně a to jen, když je hezky a sucho. Uvažoval jsem o testaci (alespoň té "menší", se zachováním bílých RZ), ale pořád si říkám, že "zatím dobrý".

Jestli to dobře chápu, tak aby auto mohlo být uznáno plnohodnotným veteránem (a při troše štěstí tak mohlo být vyjmuto ze zájmového okruhu těch, co vlastnictví čehokoliv staršího 5ti let chtějí krvavě zdanit), musí to auto podstoupit "velkou", tzn. krajskou testaci, být vyřazeno z běžného registru vozidel a dostat ty zelené RZ "véčka", že? Protože ta "malá" Klubová testace se provádí jen kvůli sníženému POV, že? Já bych tu krajskou i vyřídil, celkem nepochybuju, že by mi to, vzhledem ke stavu auta, dali, jen mě zatím vždy odradilo to papírování... Máte s tím někdo (čerstvější) zkušenost?
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: Jenyk 03 Dubna 2018, 10:14:11
Není moc čerstvá, dělal jsem to před sedmi lety a od té doby se nic nezměnilo. Trochu času a peněz to stálo. Klubová a krajská testace (což jsem bral spíše jako sraz kamarádů s pěknými auty) a potom dvakrát na určený dopravní inspektorát. V kraji je pro veterány myslím vždy jen jeden. Nejsem velký příznivec byrokracie, ale dalo se to.
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: Anorex 03 Dubna 2018, 10:30:11

Mě se to právě že taky týká - mám 31 staré auto na bílých značkách, jezdí jen od dubna do října cca. 1x týdně a to jen, když je hezky a sucho. Uvažoval jsem o testaci (alespoň té "menší", se zachováním bílých RZ), ale pořád si říkám, že "zatím dobrý".

Jestli to dobře chápu, tak aby auto mohlo být uznáno plnohodnotným veteránem (a při troše štěstí tak mohlo být vyjmuto ze zájmového okruhu těch, co vlastnictví čehokoliv staršího 5ti let chtějí krvavě zdanit), musí to auto podstoupit "velkou", tzn. krajskou testaci, být vyřazeno z běžného registru vozidel a dostat ty zelené RZ "véčka", že? Protože ta "malá" Klubová testace se provádí jen kvůli sníženému POV, že? Já bych tu krajskou i vyřídil, celkem nepochybuju, že by mi to, vzhledem ke stavu auta, dali, jen mě zatím vždy odradilo to papírování... Máte s tím někdo (čerstvější) zkušenost?

Jsem na tom naprosto stejně, situace jak přes kopírák. Proto má nervozita s těmito články lehce narostla...  >:(
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: sepp 03 Dubna 2018, 11:02:29
Jenyk - díky, to zní celkem povzbudivě... :)

Anorex - v červnu jedu na sraz, budou tam i "Véčkaři", tak z nich zkusím vytáhnout, co a jak. V zásadě jsem smířenej s faktem, že pokud budu chtít své auto užívat i nadále, přehlášení na veteránské RZ se nevyhnu. Jen jsem si pořád říkal, že zatím není kam spěchat, ale, jak vidno, mračna se už začínají pomalu stahovat... :(

Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: Anorex 03 Dubna 2018, 11:08:01
Přemýšlím stejně  ;)
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: Mike 03 Dubna 2018, 23:20:38
záleží kde a na koho narazíte
jsou kluby, které si to nechají zaplatit podobnými částkami jako v návrhu pro nová auta
čili pomoc nic moc
někde zas nesnesou veterána co podle nich je málo veterán ( š1000mb atp. )

zatím jsem mírně nervózní, ale vyčkám
mám případnou záložní variantu to vyexportovat a provozovat dle potřeby na červených D značkách, netuším ovšem jak je nákladné POV
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: Enene 06 Dubna 2018, 09:11:25
On ten debilní návrh, jakkoliv vypadá absurdně, v podstatě funguje v Německu. Oni Němci nejsou tak blbí, že by se svých fungujících 8 letých ojetin zbavovali dobrovolně a z rozmařilosti, dělají to kvůli silniční dani odstupňvané podle emisní normy. U staršího auta to klidně dělá třeba 800 € za rok.

Takže jen čekám, až se tu někdo začne ohánět "vyspělou západní Evropou"

a nedělejte si iluze, že si to nasraný volič spojí s konkrétní politickou stranou: parlament napřed schválí nějaký naoko mírný návrh, ideálně přilepený k něčemu jinému. Poplatky budou zpočátku nízké a dané prováděci vyhláškou, takže to lidi ještě zkousnou. V příštím volebním období se pak už jen změní ta vyhláška, což už nedělá parlament, ale nějaký anonymní zmrd na ministerstvu a je vymalováno, a voliči se můžou v hospodě navěky hádat, jestli to před x lety zavedli modrý nebo oranžový.

Vezměte si třeba soláry - taky už si nikdo nevzpomene, která partaj je v tom namočená nejvíc. Snad kromě zelenejch, kteří sehráli roli užitečných idiotů a po zásluze skončili na politickém smetišti. Partaj, šikovnější zmrdi samozřejmě překabátili.

A takových "zákonů", který serou úplně všechny, tu máme hafo.
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: lucnikonik 06 Dubna 2018, 09:50:38
Zdravím,

Enene: ano, v DE platí silniční daň na základě emisí všichni, nejen podnikatelé, ALE zatím neplatí dálniční známky/mýto na osobní auta (to má být cca od 2019, jestli to projde spolkovou radou)

ono bude pro nás, se staršími auty (sám aktuálně jedno Euro2 a jedno Euro3) zajímavé zjistit, jak je to s registrací mimo ČR - v německu vím o tom, že nejen u hranic s Lucemburskem mají němci soukromá auta v tom Lucembursku přihlášená, tak se  zkusím poptat, co to obnáší celkově - přihlášení, daně, technická a spol., viděl jsem na lucemburských číslech i auta, která jsou 15+ let staré.

Jestli by to bylo zajímavé a ti šmejdi s burešem v čele by tenhle hnus protlačili posrancema, tak holt na autech nebudu mít cz čísla, holt 1x za dva roky klidně do lucemburska na stk zajedu (stejně minimálně 1x ročně jsem u příbuzných v německu, odkud je to do lucemburska ccca 80km).
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: pk202 06 Dubna 2018, 10:43:24
A na koho to vozidlo v tom Lucembursku napíšete ?
Název: Re:ANO - zase bude o ždibíček líp...
Přispěvatel: Luban 06 Dubna 2018, 14:03:59
pk202> zalozeni PO v jinych zemich (nejen)EU zase takovy problem neni...

Ja osobne tohle zvazuju do budoucna spise jako sveho ochranu soukromeho majetku pred statem.
A treba konkretne v Litve je automobilovy trh a stat k nemu hodne benevolentni i co se tyka pripadnych uprav.