30kmhcz
Social networking => Policejní vysírání => Téma založeno: jezekif 19 Října 2016, 21:29:39
-
V okresním městě pod horami proběhla včera (18.10.2016) zřejmě rozsáhlá policejní vysírací akce. Měli pro sebe zabukovanou STK ("zavřeno z technických důvodů"), pachové vytipovávali auta staršího vzezření a ta posílali na STK.
Neměl jsem tu čest se zúčastnit takže jen info z dostupných věrohodných zdrojů.
Setkal jste se někdo s něčím podobným, víte jak odeslání na STK Pachy probíhá v reálu, nějaké podrobnosti? Teoreticky mám za to, že mohou poslat max do vzdálenosti 8km a pokud se závada nepotvrdí platí STK stát. Musí jít o konkrétní závadu-podezření, nebo si vystačí s nějakým obecným plkem, s tím že na STK-čku pak něco najdou za každou cenu?
-
(9) Řidič motorového vozidla je povinen na výzvu policisty nebo celníka9d) podrobit vozidlo kontrole největší přípustné hmotnosti na nápravu, největší přípustné hmotnosti vozidla nebo jízdní soupravy nebo technického stavu vozidla nebo jízdní soupravy.
Bohužel, stačí jenom výzva, žádný důvod
-
A sankce za neuposlechnutí?
Prostě PaChům sdělím že na žádnou technickou nepojedu, na žádnou váhu najíždět nebudu a nebudu vytáčet kola aby si měřily vzorek pneu.
-
Neuposlechnutí výzvy - použijou donucovací prostředky, je možná i pokuta až 10000. Asi nejlepší - strpět
kontrolu, nahrávat si a zpetne je na neco uvařit
-
No rozumím tomu když budou chtít abych si vystoupil z auta a já neuposlechnu, tak mě vytáhnou ale jak mě donutí abych někam jel?
Kolikrát když mi při "běžné silniční kontrole" ukazujou ať zajedu ke kraji vozovky a já zůstanu stát uprostřed silnice a řeknu že nikam nejedu tak mi vyhrožujou že jsem neuposlechl výzvy a bla bla bla ale to je tak všechno. Pak mi přijde příkaz že jsem třeba nebyl připoutanej ale o tom že jsem nezajel ke kraji vozovky a že jsem blokoval provoz po dobu kontroly ani zmínka.
-
Ja mam za to, ze rizeni je nebezpecne a policie me nesmi vedome vystavovat riziku, pokud chteji, at si tam ten vuz dopravi sami.
§ 6a
(1) Při kontrole technického stavu vozidla nebo jízdní soupravy podle § 6 odst. 9 je řidič povinen
a) zajet k zařízení pro provedení kontroly technického stavu, pokud zajížďka, včetně cesty zpět na pozemní komunikaci, není delší než 8 kilometrů a
nikde tam nevidim zadne sankce a ani metodiku MDCR jsem nikde nenalezl...
-
Navíc ta STK asi nebude zadarmo, takže pokud našinec projde, tak by měl uplatňovat škodu. K tomu by ale potřeboval písemný příkaz, že má na STK dojet. Nejlépe na nějakou jinou, než tu jimi nasmlouvanou.
-
Tak najde-li STK vážnou nebo nebezpečnou závadu na vozidle, kontrolu platí řidič paušální částkou 500, jinak PaCH.
-
.
-
V Německu i v Rakousku jdou náklady po úspěšné tech. kontrole nařízené Policií za státem. Jak je to u nás to rozhodně netuším.
Zajímavý námět na prozkoumání. Nedávno našemu řidiči sebrali pachouni malý techničák za prasklou sponu na výfuku a křáplý kryt pozičky. Pravidelná tech. prohlídka končila cca za týden. Hodní pachouni zkrátili TK na měsíc. Závady byly odstraněny a proběhla úspěšně tech. kontrola. Jelikož se nejednalo o nebezpečné závady,pro které nebylo nutno krátit TK, asi by bylo zajímavé zažádat o náhradu škody, která vznikla zkrácením TK. ;D
-
V Německu i v Rakousku jdou náklady po úspěšné tech. kontrole nařízené Policií za státem. Jak je to u nás to rozhodně netuším.
Zajímavý námět na prozkoumání. Nedávno našemu řidiči sebrali pachouni malý techničák za prasklou sponu na výfuku a křáplý kryt pozičky. Pravidelná tech. prohlídka končila cca za týden. Hodní pachouni zkrátili TK na měsíc. Závady byly odstraněny a proběhla úspěšně tech. kontrola. Jelikož se nejednalo o nebezpečné závady,pro které nebylo nutno krátit TK, asi by bylo zajímavé zažádat o náhradu škody, která vznikla zkrácením TK. ;D
To me zajima, jak budou mafiani dokazovat, ze pozicni svetlo nebylo poskozenou jizdou, kterou ukoncili oni, stejne tak chybejici sponu ...
-
Lol, to by chcelo nejakeho lokalneho patriota, co to nema od miesta kontroly daleko domov po vlastnych. Na vyzvu na presun na STK vytiahnut placku domacej, hrnkut si, oznamit ze nemoze soferovat, zamknut auto a ist sa v klude domov vyspat.
;D
-
nojo, zní to sice fajnově, ale pak to může být vyhodnoceno jako „neuposlechnutí výzvy“. A navíc — pokud by to celé neměl nahrané (nejlépe druhou osobou), tak by na něj našili řízení pod vlivem…
A odstavit tímto způsobem auto na frekventované komunikaci si říká o odtah, protože překážka atd.
-
A odstavit tímto způsobem auto na frekventované komunikaci si říká o odtah, protože překážka atd.
Vozidlo bylo zastaveno nezavisle an vuli ridice = uniformovanym zednikem
-
Troška fantazírování: Pach mě vyzve ať jedu na STK, já na oko souhlasím a za první křižovatkou směr STK na vše hážu bobek, dál si jedu po svých-svém. Jak zkontrolují, že jsem se na ně vyprd, či ne, jak dokáží, že mi třeba nedošlo palivo (protože mě zrovna na potvoru stavěli cestou na benzinku) a na STK jsem tedy nedojel zaviněně...
-
Mno jenže oni vám nějak zkrátí dobu platnosti STK, není to tak?
-
Myslim ze ti reknou ze jses povinen jet za nima ale kdyz pojedes 8km rychlosti 5km/h protoze se bojis, neznas to tam a prizpusobujes rychlost povaze, stavu vozovky a svym schopnostem tak tech 8km pojedete hodinu a pul az dve hodiny a to uz mozna na stk bude zavreno ;D a kdyby jste se tam prece jen dostali tak tesne pred stk to auto chcipne a nepujde nastartovat, popripadne se vam bude chtit na zachod kde budete sedet a mit zacpu tak dlouho dokud to nevzdaj, tech moznosti je spousta. Osobne bych si radsi vyfouknul pneumatiku a tvrdil ze nemam hever a tudiz nemuzu nikam jet.
-
Nevím jestli buzerace nebo ne. Na mém servise se čeká přibližně 1 - 4 týdny (podle náročnosti opravy). Pokud mi na autě praskl výfuk (což se občas prostě stane), jsem najednou bez STK (kord když si toho fízl všimne a za týden mě 60x potká).
Nadruhou stranu občas bych byl radši za sebraný tech. průkaz než abych musel v rámci pracovně-právního vztahu pokračovat v jízdě.
-
Zeptám se trošku jinak.
Když mi něco najdou OK(dejme tomu),...zkrátí technickou, seberou malý TP atd,...platím to já.
Ale když nic nenajdou?
Např. když mi za měsíc končí STK, na výzvu PČR se jí podrobím a nic nenajdou, neměli by mi obráceně tedy vylepit novou "STK" na dva roky? A to za peníze státu/PČR?
-
byl jsem jednou přítomen kontrolní kontrole STK ( tedy nějaký ten supertechnik kontroloval činnost technika )
tolik úkonů jsem neviděl ani s novými postupy
čili mi z toho plyne, že vždycky něco najdou
-
Jestli neco najdou je uplne fuk. Dulezite je jenom jestli najdou vaznou / nebezpecnou zavadu. A to uz takova jistota fakt neni.
-
nechci z toho dělat flame,
takže netuším, kam spadne taková špatná sbíhavost nebo odklon
ano i toto se měří na STK
a oblíbené popraskané plasty pod autem jsem viděl definovány jako " poškození součásti zabraňující podjetí" nebo tak něco
bylo to samo "B"
-
nechci z toho dělat flame,
takže netuším, kam spadne taková špatná sbíhavost nebo odklon
ano i toto se měří na STK
a oblíbené popraskané plasty pod autem jsem viděl definovány jako " poškození součásti zabraňující podjetí" nebo tak něco
bylo to samo "B"
Tak tady bohuzel system vytresta sam sebe, vzhledem k mnozstvi fotodokumentace je mozne srovnat stavajici stav se stavem, ktery prosel u predchazejici STK.
Pokud posledne vyhovelo a nyni to same nevyhovi, jedna se jednoznacne o sikanozni a ucelove jednani STK/statni moci.
To ze stat predal moc soukromym firmam neznamena, ze se muze zprostit odpovednosti - pokud nejde o zjevny podvod provozovatele vozidla - ktery je nyni vyloucen nahranim fotografii na ten jejich slavny server.
-
Ja se obavam ze se foti vin, budiky a auto z normalniho pohledu. Absolutne drtiva vetsina vaznych nebo nebezpecnych zavad bude zespod vozidla a tam se nefoti nic.
a vule v zaveseni, rizeni, koroze, unik provoznich kapalin jsou velmi mocne zbrane, ucinnost a soubeznost brzdoveho systemu spolu s parkovaci brzdou, tesnost vyfukoveho systemu, absence dpf, katalyzatoru, no nevim, ja mam za to ze jakekoliv starsi auto pokud budou chtit tak najdou. A v jakem je auto stavu jde uz odhadnouz vetsinou i z jeho zevnejsku, pokud je to orezle ze vsech stran, bude orezle i zespod. A uz mame korozi brzdoveho systemu a nevyhovuje...
-
psali nedávno - myslím že to bylo v tom SM Speciálu - že novým oktávkám začnou po 150tkm rosit tlumiče
což je samo také vážná závada
takže to auto nemusí být ani tak staré
-
Ahoj, pročetl jsem celé vlakno. Měl bych k němu dotaz. Píše se zde o tom, že pokud neuposlechnu výzvu policisty abych jel za nima na STK mohou použít donucovací prostředky. Můžete to někdo konkretizovat? Nedokážu si nějak představit jaké donucovací prostředky použijí proto abych jel za nima. Důvod proč se ptám je ten, že v momente kdy by se mi tohle stalo by pro mě bylo pravděpodobně výhodnější nechat si dát flastr 10tis za neuposlechnuti výzvy než jet na STK víc bych to konkretizovat nechtěl. Děkuji
-
Třeba vás odtáhnou na laně :) a donutí vás ho přivázat k autu :)
-
Nedokážu si nějak představit jaké donucovací prostředky použijí proto abych jel za nima.
vyberte si
https://cs.wikipedia.org/wiki/Donucovac%C3%AD_prost%C5%99edek
-
Pokud bych byl v situaci, kdy z nejakeho duvodu auto na STK s nima fakt dovezt nechci (moc mne nenapada proc. Ani veci jako swap, ktere samozrejme budou znamenat ztratu technicke, se ale nad ranec tohodle vas nedotknou... jak mam vedet ze je tam jinej motor, ze... )
Tak proste samozrejme Skudci reknu ze ano, vyhovim. Sednu do auta... a auto nastartuju, ale poskoci a chcipne. (Ono staci nechat zarazeny kvalt a jeste to hned zadupnout brzdou. A pote uz nenastartuje - zkusim naprazdno, nic. Tak jako ze mrknu co se sakra deje, a otevru kapotu a vytahnu rele od palivovyho cerpadla.
Pak uz to budu klidne regulerne zkouset a proste nenastartuje.
Sorry hosi, volam do servisu a volam odtah. Tohle je jasna prekazka silnicniho provozu, takze ji ted oznacim a odtahnu.
Samozrejme nemusi to projit, muzou zkouset, ze odtahem se pojede na STK... a;e to uz je dost velka divocina a nejisty led... asi budou dost nadavat, ale kdzy jim ukazu, ze to FAKT nestartuje....
Samozrejme vse nahravat a muzete to na konec i vyhrat bez ztraty kyticky.
Rozhodne je to lepsi, nez se kousnout, ze proste "neuposlechnu"a nejedu, a odtahnout tam auto nesmite a klice vam nedam... to vas budou popotahovat, a budou se v tom stourat, protoze zjevne mate duvod se te STK branit...
Kdyz to udelate nejak takhle, jistotu mit nebudou, muzou mit podezrejni, ale nebudou se nejspis chtit tak angazovat... a pak u prip. spravniho rizeni, mate hodne slusnou sanci, protoze vy ste fakt chtel vyhovet, mate dukazy etc.
-
To chápu, ale dokážete si někdo představit jak si tohle obhájí pokud jinak budu prostě spolupracovat. Dejme tomu, že v extrémním případě si lehnu na zem tak aby bylo jasný, že nekladu odpor. Já si nějak nedokážu představit, že mě pomocí něčeho co tam je napsaný donutí jet za nima.
-
To chápu, ale dokážete si někdo představit jak si tohle obhájí pokud jinak budu prostě spolupracovat. Dejme tomu, že v extrémním případě si lehnu na zem tak aby bylo jasný, že nekladu odpor. Já si nějak nedokážu představit, že mě pomocí něčeho co tam je napsaný donutí jet za nima.
Daji Vam pouta a zavezou Vas na sluzebnu pro identifikaci a pripadne sdeleni obvineni pro neuposlechniti vyzvy....
http://www.polac.cz/katedry/kvs/konfer/sborniky/vetesnik.pdf
-
Víte někdo o nějakém případu nařízené STK u auta, které neohrožuje provoz, ale PČR si usmyslela, že zkusí řidiče takového auta usmažit na nehomologovaných prvcích (fólie sice se štítkem ale bez kartičky, sportovní skořepinová židle, pětibodové pásy, nerez koncovka výfuku, Sparco volant atd.), které zjevně mají od originálního sériového stavu docela daleko?
-
Co to mate vubec za auto?:)
Sice o takovem pripadu nevim, ale musi se vejit do 4km od mista, kde vas zastavili.. to vetsinou snad neni problem, kdyz stk neni zas na kazdem rohu
-
Honda Civic natolik pořešená, aby se vešla do kategorie N na rallye, byla zábavná pro standardní každodenní provoz a přitom byla ještě na normálních (ne R) značkách :)
-
Takova ta stara silenost, jak vypada ze se kazdou chvilku rozpadne a ona najednou zmizi, nebo uz ty hezci novejsi kulaty?:)
Ale to odbocujem, pardon :-X
edit: to bylo myšleno v dobrém, že to pěkně jezdí a překvapí ;)
-
podle mě je dnes výrazně jednodušší než odesílat někam na STK, jet tam s Vámi a doufat, že to bude fakt KO prostě zabavit ORV a starej se
protože že by se s nimi pak někdo soudil ?
1 ze 100 a to přežijou
celý odesíláni na STK pro ně byl oser, tak si prolobovali zabavovaní ORV a je to
-
Já bych využil § 5 Povinnosti řidiče.
řídit vozidlo nebo jet na zvířeti, jestliže je jeho schopnost k řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti snížena v důsledku jeho zdravotního stavu.
Prostě mi není dobře a na další pokračování v jízdě se necítím.
Nevím jak vám nějaký policajt dokáže opak. Stačí tvrdit, že sem ospalý a bojím se mirkospánku.
-
Pokud by mi nevadilo, že tam auto budu muset ponechat, tak : "...jednání policisty mne tak rozrušilo, že jsem nebyl schopen další jízdy. Proto jsem zajistil vozidlo a zavolal si odvoz k lékaři..."
-
Policajt nemusi nic dokazovat. Jeho pokyny jsou nadrazene zakonu a i kdyby tomu tak nebylo a jeho pokyny byly v rozporu se zakonem, tak uz preci mame judikovano, ze plebs ma povinnost vyzvu nejdriv uposlechnout a teprve potom si na ni pripadne stezovat.
-
Policajt nemusi nic dokazovat. Jeho pokyny jsou nadrazene zakonu a i kdyby tomu tak nebylo a jeho pokyny byly v rozporu se zakonem, tak uz preci mame judikovano, ze plebs ma povinnost vyzvu nejdriv uposlechnout a teprve potom si na ni pripadne stezovat.
Odborná literatura k tomu uvádí, že: „Neuposlechnutí výzvy je však akceptovatelné pouze v extrémních případech, resp. je-li pokyn (příkaz) strážníka nebo policisty zcela zjevně nezákonný nebo by občana vystavil např. ohrožení na životě.
Nezákonnost však musí být zcela zjevná na základě objektivních kritérií, nikoliv na základě subjektivního mínění občana nebo jeho účelové argumentace nebo zavádějícího výkladu útržkovitých znalostí právního řádu
POTMĚŠIL, J. a Pavel VETEŠNÍK. Neuposlechnutí výzvy veřejného činitele, prokazování totožnosti, urážky a napadání strážníků ze strany občanů. Poradce Veřejné Správy, 2008, č. 2, s. 48 až 55. ISSN 1802-839X
-
Policajt nemusi nic dokazovat. Jeho pokyny jsou nadrazene zakonu a i kdyby tomu tak nebylo a jeho pokyny byly v rozporu se zakonem, tak uz preci mame judikovano, ze plebs ma povinnost vyzvu nejdriv uposlechnout a teprve potom si na ni pripadne stezovat.
No však - ale pokud se subjektivně necítím být zdravý na to řídit vozidlo - nemohu řídit i kdyby mi to nařizoval policista. Stres z jednání s policistou při dnešních likvidačních pokutách je nesporný a každému - snad krom hodně dobře trénovaných jedinců - se může udělat ze stresu mdlo...může cítit tlak na prsou..studený pot na zádech...no a za 20-30 minut v ordinaci lékaře a mimo dosah policisty budete již v klidu a pouze zpětně své problémy lékaři popíšete, ten Vám udělá nějaká kontrolní vyšetření a je to hotovo...hospitalizovat Vás kvůli tomu nejspíše nebudou.
-
Neblaznete, policista je preci proskoleny profesional, ktery pouhym okem dokaze bez jakychkoliv pochyb poznat, ze simulujete a tedy v rozporu se zakonem odmitate uposlechnout jeho vyzvy a je potreba vas proto na miste zastrelit. Nicmene tim uz se asi lehce dostavame mimo puvodni tema vlakna :)
-
Vypadla mi kontaktní čočka z voka, nevidím, nemůžu pokračovat v jízdě.
-
Vypadla mi kontaktní čočka z voka, nevidím, nemůžu pokračovat v jízdě.
Prosím pane, pomůžete mi ji najít? Já ji bez ní, tak nějak nemůžu najít. :-[
-
Pokud bych byl v situaci, kdy z nejakeho duvodu auto na STK s nima fakt dovezt nechci (moc mne nenapada proc. Ani veci jako swap, ktere samozrejme budou znamenat ztratu technicke, se ale nad ranec tohodle vas nedotknou... jak mam vedet ze je tam jinej motor, ze... )
Tak proste samozrejme Skudci reknu ze ano, vyhovim. Sednu do auta... a auto nastartuju, ale poskoci a chcipne. (Ono staci nechat zarazeny kvalt a jeste to hned zadupnout brzdou. A pote uz nenastartuje - zkusim naprazdno, nic. Tak jako ze mrknu co se sakra deje, a otevru kapotu a vytahnu rele od palivovyho cerpadla.
Pak uz to budu klidne regulerne zkouset a proste nenastartuje.
Sorry hosi, volam do servisu a volam odtah. Tohle je jasna prekazka silnicniho provozu, takze ji ted oznacim a odtahnu.
Samozrejme nemusi to projit, muzou zkouset, ze odtahem se pojede na STK... a;e to uz je dost velka divocina a nejisty led... asi budou dost nadavat, ale kdzy jim ukazu, ze to FAKT nestartuje....
Samozrejme vse nahravat a muzete to na konec i vyhrat bez ztraty kyticky.
Rozhodne je to lepsi, nez se kousnout, ze proste "neuposlechnu"a nejedu, a odtahnout tam auto nesmite a klice vam nedam... to vas budou popotahovat, a budou se v tom stourat, protoze zjevne mate duvod se te STK branit...
Kdyz to udelate nejak takhle, jistotu mit nebudou, muzou mit podezrejni, ale nebudou se nejspis chtit tak angazovat... a pak u prip. spravniho rizeni, mate hodne slusnou sanci, protoze vy ste fakt chtel vyhovet, mate dukazy etc.
Tak nahrávání nejlépe videa je základ. Ale úplně jednoduše. Například: z Vašeho šikanózního jednání se mi udělalo špatně, nejsem schopen řízení motorového vozidla.
-
To chápu, ale dokážete si někdo představit jak si tohle obhájí pokud jinak budu prostě spolupracovat. Dejme tomu, že v extrémním případě si lehnu na zem tak aby bylo jasný, že nekladu odpor. Já si nějak nedokážu představit, že mě pomocí něčeho co tam je napsaný donutí jet za nima.
Tak tady ti ti zmrdi řeknou, že kladeš pasívní odpor.
-
Asi bych jim řekl, že jde na mě spaní a bojím se mikrospánku, že se necítím na to kamkoliv pokračovat. Pokud mi nařídí, že prostě pojedu na STK a hotovo, tak to zadokumentuji a nahraji. Cestou na STK nějak šikovně a elegantně sjedu ze silnice, abych si neponičil auto a aby nevznikla žádná škoda a nemohli z toho udělat dopravní nehodu. A pak bych jim to vpálil, že jsem je upozorňoval, že muže přijít mikrospánek.
-
Asi bych jim řekl, že jde na mě spaní a bojím se mikrospánku, že se necítím na to kamkoliv pokračovat. Pokud mi nařídí, že prostě pojedu na STK a hotovo, tak to zadokumentuji a nahraji. Cestou na STK nějak šikovně a elegantně sjedu ze silnice, abych si neponičil auto a aby nevznikla žádná škoda a nemohli z toho udělat dopravní nehodu. A pak bych jim to vpálil, že jsem je upozorňoval, že muže přijít mikrospánek.
Mě se to nezdá. To by znamenalo, že jste celou dobu jel odněkud někam, ale až po zastavení PČR jste byl najednou unaven. Takže buď jste byl unaven už předtím a přesto jste sednul do auta, nebo jste si to vymyslel. To, že si najednou uvědomím, že jsem ospalý, je tak nějak neprůchozí. Já bych se spíš přikláněl k té možnosti popsané dříve. Jet za nimi ultra pomalu, protože jsem rozrušen. Často zastavovat - vykonání potřeby - jsem rozrušen a musím často. Když bych to neudělal, nemohl bych se věnovat řízení. Na STK mě přepadne střevní chřipka. Nezapomeňme, že na STK musíte vjet na tu jejich rampu, kolama přesně na ty Učkový nosiče nad jámou. No to je ale smůla, prostě se nemůžu trefit. Podle mě není cíl v tomhle případě zcela vyhrát, ale natáhnout to. Pokud se po takové buzer akci ukáže, že jeden řidič dokáže ty kretény zaměstnat třeba na 3 hodiny, tak to fízly prostě nebudou dělat.
-
...Pokud se po takové buzer akci ukáže, že jeden řidič dokáže ty kretény zaměstnat třeba na 3 hodiny, tak to fízly prostě nebudou dělat.
Na to bych nesázel. Uvědomte si že poměr mezi ovčany a občany je cca 9:1 ne-li ještě horší.
-
méně aktivní odpor bych sledoval v možnosti, že vozidlo náhle nelze nastartovat
dnes je u každého pojištění asistence, která stačí tak na 20km
čili nechat se naložit a o kus dál složit
jednak jsem mimo zákonem povolenou vzdálenost a ejhle, už to startuje...
-
Taky by cajti mohli naridit odtahovce to slozit na STK, namisto k Vam domu ci do servisu.
-
A kdo tu odtahovku potom zaplatí?
-
Na to nenastartování je dobrý si nechat namontovat skrytý vypínač zapalování. A je to myslím ještě lepší varianta než ta náhlá nevolnost. Najdu si nejbližší "smluvní" servis. Zavolám zdarma odtahovku a možná i oproti absolvování nucené STK ušetřím i trochu času.
-
Akorát jim tedy řidič nesmí dát do ruky ORV, jinak ho uvidí až po TK.
-
Tak dá se předpokládat, že takové manévry budete provádět pouze v příadě kdy na tu nařízenou STK nemůžete protože máte takové úpravy, že je buď před STK musíte odstranit a nebo potřebujete projít "spřátelenou" STK. Napadají mne různé důvody:
1) vestavěná rušička laserů
2) nefunkční DPF filtr který si pro potřeby STK půjčujete
3) upravený výfuk
atd....
-
Ona dneska stačí i sportovní sedačka a pětibodový pás, aby člověk musel na spřátelenou STK..
-
jestli by ovšem našel zákonný důvod pro zadržení ORV
předpokládám, že "nenastartování" jím nebude
-
Nebo stačí přeškrtnutá EU na SPZ a máte po STK...
-
Caroprd111, jak to tedy s tou škrtlou EU je? Jednou je názor, že je to v pohodě, teď zase, že není. Je někde k dispozici dokument říkající, že je to závada typu B?
EDIT: Tušíte někdo, jak by opice postupovali, pokud budou vyhrožovat STK apod. a já to vyřeším na místě strhnutím samolepky? Je to tedy stejné jako s prasklou žárovkou, kdy auto s prasklou žárovkou STK neprojde, ale když žárovku na místě vyměním, tak snad není co řešit?
Stejně jako žárovka může náhodou prasknout, stejně může někde kolem pobíhat šotek lepící samolepky.
-
... stejně může někde kolem pobíhat šotek lepící samolepky.
Připravte se na argument, že pobíhající šotek těžko nepozorovaně přilepí nálepku za jízdy. A před jízdou musíte vozidlo zkontrolovat.
-
Ano, vozidlo jsem zkontroloval - světla včetně brzdových svítily, stěrače stíraly, směrové ukazatele svítily/nesvítily, brzdy brzdily, RZ byly čitelné. Nějakého fleku na hvězdičkách, které nesnižují čitelnost RZ, jsem si nevšiml. 8)
-
A stál jsem na křiržovatce a kolem se pohyboval divný týpek:)
-
Fízle, to jsi mi tam nalepil ty, abys mě mohl zkusit pokutovat. Máš smůlu, nevyšlo ti to.
-
Ani na jednom autě mi nikdo přeškrtlou svatozář na STK ani nezaregistroval. Pro technika je to tak je vylepování známky taková denní rutina, že to dělá úplně automaticky. Známý technik mě říkal, že měl nedávno průser, že nepřekontroloval boční okénka u staré AVIE a to věděl, že mu za prdelí stojí kontrola z ministerstva.
Prostě sedl do avie stočil okénko vzal si kabel s ovladačem a popojel na třasadla a na válce a okénko už nevytočil nahoru. Když dokončil kontrolu, vylepil známku, vše ok. Když Avča odjela dostal pojeb, že nepřekontroloval jestli avie nemá na okénku u řidiče neschválenou zatmavovací folii.
-
o tom nedávno bych celkem pochyboval
neboť při dokumentaci stavu pro databázi MD se nechávají okénka zavřená
ledy by to u NA bylo jinak
-
A před jízdou musíte vozidlo zkontrolovat.
Můžete tohle prosím někde odcitovat? Které konkrétní ustanovení přikazuje řidiči kontrolovat vozidlo před jízdou?
-
mcsoap:
ZPPK zakazuje řídit vozidlo..
2. jehož tabulka registrační značky je zakryta, nečitelná nebo upravena anebo umístěna tak, že je znemožněna nebo podstatně ztížena její čitelnost,
..z toho asi jde vyvodit že řidič má RZ před jízdou zkontrolovat protože jinak nemůže vědět jestli vozidlo může řídit.
A ještě podle ZPPK je řidič povinen
a) užít vozidlo, které splňuje technické podmínky stanovené zvláštním právním předpisem
a tak by před jízdou měl kontrolovat jestli vozidlo je technicky způsobilé.. i když se dá argumentovat že to asi neznamená nutně kontrolu RZ.. asi žádný problém s RZ není závada "C" aby vozidlo bylo technicky nezpůsobilé.
-
mcsoap:
ZPPK zakazuje řídit vozidlo..
2. jehož tabulka registrační značky je zakryta, nečitelná nebo upravena anebo umístěna tak, že je znemožněna nebo podstatně ztížena její čitelnost,
..z toho asi jde vyvodit že řidič má RZ před jízdou zkontrolovat protože jinak nemůže vědět jestli vozidlo může řídit.
A ještě podle ZPPK je řidič povinen
a) užít vozidlo, které splňuje technické podmínky stanovené zvláštním právním předpisem
a tak by před jízdou měl kontrolovat jestli vozidlo je technicky způsobilé.. i když se dá argumentovat že to asi neznamená nutně kontrolu RZ.. asi žádný problém s RZ není závada "C" aby vozidlo bylo technicky nezpůsobilé.
Jo, tak s tímhle si poradil dobře pořadatel Viribus Unitis. Mezi argumenty je například poukázání na platnost starých tabulek SPZ, které svatozář EU neobsahuje, ale podle státu to čitelnost nesnižuje, protože tyto tabulky jsou stále legální.
http://www.viribusunitis.cz/nalepky.html
-
To co jsem psal se vztahuje k povinnosti kontrolovat RZ před jízdou.. a argumentu že řidič o samolepkách nevěděl.
-
To co jsem psal se vztahuje k povinnosti kontrolovat RZ před jízdou.. a argumentu že řidič o samolepkách nevěděl.
To je pravda - mě šlo o to odpovědět na otázku jednoho přispěvatele dřív:
Caroprd111, jak to tedy s tou škrtlou EU je? Jednou je názor, že je to v pohodě, teď zase, že není. Je někde k dispozici dokument říkající, že je to závada typu B?
Takže podle mě to je prostě v pohodě a dokonce tady platí poučka s policií se nebavit. Ve správku bude munice dost.