30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Témata - kdo

Stran: 1 ... 3 4 [5] 6
61
Z článku Záchrannou uličku řidiči dál okázale ignorují se dozvídáme, že řidičům už nestačí blokovat cestu vozidlům IZS škodolibě, ale nově tak činí dokonce okázalým způsobem. Přes veškerou fantasii si - snad krom situace, kdy by někdo vozidlo postavil příčně, otevřel okénko a přijevším vozidlům IZS se zákeřným úsměvem strouhal z okna mrkvičku - nedokážu představit, co tím adverbiem "okázale" soudruh takyredaktor Kozelka myslel.

Soudruh takyredaktor se dále pohoršuje nad skutečností, že řidiči o povinnosti vytvářet uličku na dálnici nevědí, přestože tato povinnost byla propírána nedávno v médiích v souvislosti s novelou ZPPK (a neznalost médií neomlouvá). Poněkud však opomíná zmínit, že média ve většině případů neuváděla informaci o datu účinnosti novely a v závěru článku nepřímo přiznává, že ani on jej nezná, když uvádí, že pravidlo o uhýbání středního pruhu doporava bude platit "nově".

Modří už vědí a pro ty ostatní: novela je účinná od 1. října t.r. a vedle změny řazení při vytváření uličky zavádí např. silniční technickou kontrolu vykonávanou policisty či nové povinnosti (a tedy i přestupky) v oblasti hmotnosti a rozměrů vozidel.

62
Zajímavé články z internetu / Birke zachraňuje životy
« kdy: 12 Září 2018, 13:10:08 »
Taková novela ZPPK evokuje myšlenku, že všichni správní (nikoliv ve významu "dobří", pouze ve významu "zasahující do správních řízení") úředníci by měli projít testy schopnosti porozumět psanému textu, pochopení základních právních zásad, smolení primitivních dokumentů, psychotesty a IQ testy. Zbylo by jich na konci v ČR asi tak 20.

Za nanejvýš překvapivý považuji výpočet brzdné dráhy, má-li řidič 0,75 dpt,. Asi jsem ve fysice nedával pozor. Nebo jsem chyběl. Nebo chyběl soudruh Birke. No, snad bude s tím svým návrhem stejně úspěšný jako s volební kampaní.

63
Právě jsem dočetl jedno nanejvýš pozoruhodné rozhodnutí. Setkal se už někdo s tvrzením úřadu, že provozovatel by za přestupek podle par. 125f(6)(b) ZPPK nebyl odpovědný, pokud by jeho žádost o přepis vozidla byla kladně vyřízena, ale protože doposud nebyla, nelze liberační důvod uplatnit?

64
V návaznosti na naši včerejší diskusi s panem hh si dovoluji publikovat sofistiku na téma § 125h(1)(c), který zní:
Citace
Obecní úřad obce s rozšířenou působností bezodkladně po zjištění nebo oznámení přestupku vyzve provozovatele vozidla, s nímž došlo ke spáchání přestupku, k uhrazení určené částky, pokud porušení je možné projednat uložením pokuty příkazem na místě.

Z podstaty věci tuto podmínku, použijeme-li striktně gramatický výklad tohoto ustanovení, úřad nemůže splnit nikdy:
Citace
Správní orgán doposud nikterak neprokázal, že byla splněna podmínka předpokládaná v ust. § 125h odst. 1 písm. c) ZPPK, a tedy že bylo možno za údajné deliktní jednání uložit pokutu v blokovém řízení. V tomto bodě provozovatel uvádí, že pokutu příkazem na místě nebylo možno uložit, a to nejméně ze dvou důvodů:
  • žádný orgán veřejné správy se o uložení blokové pokuty vůbec nepokusil;
  • i kdyby se řidič údajného přestupku v daném místě dopustil, a i kdyby byl zastaven a bylo s ním zahájeno na místě řízení o uložení pokuty, blokovou pokutu by v žádném případě nezaplatil, protože to nedělá nikdy, a to z důvodu výhrady svědomí. Je totiž bytostně přesvědčen, že měření tohoto typu jsou ze strany municipalit jednáním fraudem legis, jehož jediným cílem je dosažení příjmu rozpočtu, nikoliv zajištění bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích. Řidič rovněž dlouhodobě a zcela konsistentně odmítá nad rámec pozdravu komunikovat s jakoukoli osobou zaměstnanou u dopravní služby PČR či kterékoli obecní policie, ergo lze možnost řešení údajného přestupku v blokovém řízení zcela vyloučit.
Ze shora uvedeného jasně vyplývá, že podmínka předpokládaná výše citovaným ustanovením zákona nebyla a nemohla být naplněna. K předpokládatelné námitce absurdnosti tohoto argumentu provozovatel konstatuje, že tuto absurdnost vnímá jako více než přiměřenou situaci, kdy správní orgán už vůbec nezajímá osoba skutečného přestupce, a soustředí svou pozornost výhradně na řešení subsidiárního přestupku provozovatele čistě za účelem snazšího výběru pokuty. 

65
Potřebuji poradit - doručování / Opožděné odvolání
« kdy: 04 Září 2018, 11:38:25 »
Lhůta na podání odvolání skončila pyrátovi v pátek (např.) 24. 8. 2018. Odvolání odeslal datovou schránkou v sobotu (např.) 25. 8. 2018 v 0:15. Je zřejmé, že zákonná lhůta nebyla dodržena, stejně tak ale její nedodržení nemá a nemůže mít vliv na průběh řízení. Dá se ještě taková situace zachránit, pomineme-li povinnost odvolacího správního orgánu prošetřit odvolání v režimu přezkumu?

66
Jiné / [WIN] Motorkář vs. billboard
« kdy: 03 Září 2018, 13:56:51 »
Motorkář nepřizpůsobil rychlost jízdy a po projetí zatáčky před sebou spatřil jiné vozidlo. Začal brzdit a vyjel mimo silnici na travnatou plochu. Ta se nachází mezi soukromým parkovištěm, na kterém je malá hospůdka, a silnicí I. třídy. Tam narazil do billboardu, který upozorňuje na hospůdku a který byl bohužel umístěn bez jakéhokoli povolení. Zraněný motorkář byl transportován vrtulníkem do nemocnice.

Po pár dnech kontaktovala PČR majitele pozemku (pouze telefonicky) s neformální žádostí o dostavení se na podání vysvětlení. Majitel pozemku hospůdku provozoval do r. 2013, poté ji pronajal. Není jisté, zda billboard bez povolení postavil on, nebo pozdější nájemník. Pro začátek doporučeno majiteli pozemku odepřít výpověď a případně následně zaangažovat právníka. Majitel pozemku má bohaté zkušenosti se šikanou ze strany VB/StB z doby před převratem, čili se z pár policajtů rozhodně nesesype. Bohužel ale nemám z této oblasti naprosto žádné zkušenosti a nerad bych ho dostal do nějakých zbytečných problémů.

Co majiteli pozemku hrozí? Jaká je v takovém případě optimální obrana? Bude-li nabídnuta nějaká přijatelná pokutička, může být její uhrazení v případě občanskoprávního řízení, pokud by po majiteli pozemku motorkář požadoval nějakou náhradu újmy, bráno jako jakési nepřímé doznání viny?

67
Právě se ke mně dostal další produkt pražského magistrátu. V daném případě byla udána jako řidič existující a komunikující osoba, která je občanem ČR.

MHMP v rozhodnutí, které by se klidně dalo vydávat knižně jako addendum ke Kafkovu Procesu, mj. píše:
Citace
Dne XXXXXX obdržel správní orgán vyjádření od provozovatele, ve kterém uvedl, že řízení o přestupku provozovatele je vedeno protiprávně, neboť nebyly dány důvody k odložení věci. Provozovatel uvedl, že správní orgán nezjistil skutečnosti odůvodňující zahájení řízení proti určité osobě, avšak tyto skutečnosti mohl a měl zjistit, a to ze sdělení od provozovatele ze dne XXXXXX, kde provozovatel určil totožnost řidiče a ze sdělení ze dne XXXXXX, v níž udaný řidič výslovně uvedl: „Uvedeného protiprávního jednání si nejsem vědom, od shora uvedeného data XXXXXX uběhlo bezmála půl roku. Žádám proto správní orgán o pořízení kopie spisu do datové schránky, abych si danou situaci mohl připomenout.“.
K tomuto správní orgán uvádí, že dne XXXXXX zaslal výzvu Czechmutovi, ve které byl vyzván k podání nezbytného vysvětlení (doručeno do datové schránky dne XXXXXX). Následně obdržel správní orgán dne XXXXXX sdělení od udaného řidiče, ve kterém uvedl, že si není vědom, že by se daného přestupku dopustil, a požádal správní orgán o zaslání kopie spisu do datové schránky.
Správní orgán nemohl konstatovat, že se uvedená osoba přestupku dopustila, neboť ze sdělení od udaného řidiče ze dne XXXXXX jednoznačně nevyplývalo, že by se Czechmut doznal ke spáchání uvedeného přestupku. Jak již bylo výše uvedeno účastník řízení, případně jeho zástupce, má právo se ke správnímu orgánu dostavit a nahlédnout do spisové dokumentace podle ust. § 38 zákona č. 500/2004 Sb, správního řádu. S právem nahlížet do spisu je spojeno právo činit si výpisy a právo na pořízení kopie spisu nebo jeho části.

Jinak řečeno: Czechmut se nepřiznal, ale možnost spáchání přestupku nevyloučil. To je pro MHMP důvod k zahájení řízení o přestupku provozovatele. Podotýkám, že provozovatel se vyjádřil k podkladům rozhodnutí a mj. výslovně uvedl:
Citace
Správní orgán svým postupem popřel subsidiaritu přestupku provozovatele, a to v rozporu s ust. § 125 odst. 5 zákona č. 361/2000 Sb., zákon o provozu na pozemních komunikacích, i konstantní judikaturou. Např. NSS v rozsudku č.j. 7 As 135/2016 ze dne 17. 8. 2016 uvádí: „Po provozovateli vozidla proto lze legitimně požadovat, aby již od počátku nesl odpovědnost za správnost a aktuálnost údajů, které o řidiči vozidla poskytuje. Pokud provozovatel vozidla tyto údaje sdělí, nemohou správní orgány rezignovat na svou povinnost učinit nezbytné kroky ke zjištění pachatele přestupku.“.

Kdesi jsem psal, že kvalita vedení řízení je v Praze (na obecné poměry v ČR) podprůměrná. Měním hodnocení na "ubohá".

68
Policisté honili mladou řidičku v kradeném voze. Kdo to vlastně jel v tom ukradeném voze?




69
Dostal se ke mně případ člověka, který má v Brně asi 15 let garáž v bloku cca 70 garáží, mezi nimiž je pozemek vlastněný obcí. Do garáží nelze zajet či z nich vyjet jinak než přes  tento obecní pozemek u Kyjevské ulice. ÚMČ nyní začal poměrně asertivně požadovat zaplacení (vydání) bezdůvodného obohacení a uzavření nájemní smlouvy k alikvótní části obecního pozemku, k němuž garáž přiléhá.

Domnívám se, že dle § 7 odst. 1 zákona č. 13/1997 Sb. (ZPK), je tento obecní pozemek účelovou komunikací, tj. komunikací, která slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi. Každá pozemní komunikace (účelové komunikace nevyjímaje) podléhá tzv. obecnému užívání. Konkrétně dle § 19 odst. 1 ZPK platí, že každý smí užívat pozemní komunikace bezplatně obvyklým způsobem a k účelům, ke kterým jsou určeny. Zpoplatnění užívání účelové komunikace tudíž není možné; obec je naopak povinna strpět bezplatné obecné užívání jí vlastněné účelové komunikace. Jakýkoli příjem z pronájmu by tak byl bezdůvodným obohacením na straně ÚMČ.

Je tato úvaha správná, nebo se mýlím?

71
Odborná literatura / Změna výše náhrad nákladů
« kdy: 24 Dubna 2018, 14:15:14 »
Vyhláškou č. 112/2017 Sb. byl k 1. 7. 2017 tak potichoučku, že jsem to vůbec nezaregistroval, změněn § 6 odst. 2 vyhlášky č. 520/2005 Sb., o rozsahu hotových výdajů a ušlého výdělku, které správní orgán hradí jiným osobám, a o výši paušální částky nákladů řízení:

(2) Paušální částka podle odstavce 1 se ve zvláště složitých případech nebo v případech, kdy byl přibrán znalec z jiného oboru než oboru dopravy nebo zdravotnictví odvětví psychiatrie nebo toxikologie, zvyšuje o 2500 Kč. Pokud byl přibrán znalec z oboru dopravy nebo zdravotnictví odvětví psychiatrie nebo toxikologie, zvyšuje se paušální částka podle odstavce 1 o 5000 Kč. Pokud bylo přibráno více znalců, částky za znalce se sčítají. Paušální částka nákladů řízení po zvýšení podle tohoto odstavce může činit nejvýše 10000 Kč.

Jednoduše řečeno: náklady na znalecký posudek v oblasti dopravy byly zvýšeny z 1.500 Kč na 5.000 Kč, tedy o více než 230 %. V konci tak u případů, kde lze očekávat minimální pokutu (1.500 Kč), bude výsledná částka včetně nákladu řízení oproti pokutě přesně pětinásobná (1.500 Kč pokuta + 1.000 Kč náklady řízení + 5.000 Kč znalec = 7.500 Kč celkem). Velice elegantní utažení šroubu:
1) znalce už nikdo požadovat nebude;
2) správní orgán se může obviněnému mstít tím, že si znalce přizve, i když to není potřeba.

72
Zpráva o "komplikovaném hrdinství" muže z Washingtonu mi vyvolala reminiscenci na moravskobudějovický crum patch...

.....
Neznámý muž podezřelý z poničení 11 rychlostních kamer generujících pokuty je některými oslavován jako hrdina.
.....
Kamery jsou spolehlivým zdrojem příjmů města, 994 tis. pokut vyneslo za rok 2016 vice než 99 mil. USD.

73
Zajímavé články z internetu / Hustopečím radary moc nepomohly...
« kdy: 22 Listopadu 2017, 14:41:02 »
https://breclavsky.denik.cz/nehody/za-srazky-na-prechodu-muze-spatne-osvetleni-a-nezodpovedni-chodci-20171121.html

... a to tam za r. 2016 naloupili na určených částkách a pokutách 15.874.550 Kč a letos už dalších bezmála 12 mil. Kč.

74
Už se o odpustky perou obce mezi sebou. Je to jako film bez kladného hrdiny, prostě demokratická realita.

https://hradec.rozhlas.cz/dvur-kralove-nechce-menit-rozdelovani-penez-vybranych-na-pokutach-pri-mereni-6369294


75
Nedopravní tématika / Vloupání povoleno
« kdy: 08 Září 2017, 19:50:35 »
Nemám ve zvyku přispívat do této sekce, ale po přečtení tohoto článku se přemohu. A proč s ním obtěžuji na 30kmh.cz? Protože je předzvěstí universální argumentace ve správním řízení.

1) Omluva z účasti na jednání: Milý úřade, opravdu jsem se chtěl v nařízený termín dostavit, ale noc před jednáním se do mého domu zcela oprávněně vloupal hladový Mostafa Al Zatchek, který byl tak zesláblý, že jsem jej musel krmit ze sunarky. Nemohl jsem ho, chuderku, nechat doma samotného, jak jistě uznáte v kontextu rozhodnutí soudu č.j. XXX, proto žádám o stanovení náhradního termínu.

2) Parkování: Milý úřade, vozidlo na daném místě zaparkoval Omar Al-Ik, kterému jsem je půjčil, aby se - chudáček - trochu zahřál. Jeho totožnost neznám. Vzhledem k jeho velmi špatnému stavu jsem se neodvážil ani jej požádat, aby mi ukázal ŘP. Omar poté, co se oprávněně zahřál v mém vozidle, odstavil jej v křižovatce Legerova/Anglická, asi aby tak přispěl ke zklidnění dopravy v Praze. Jak jistě uznáte v kontextu rozsudku č.j. XXX, Omar ani já jsme nechtěli nikomu ublížit, a v dané situaci jsme neměli jinou možnost.

3) Překročení rychlosti: Milý úřade, v daném místě jsem pravděpodobně překročil nejvyšší dovolenou rychlost, ale pouze proto, že Barrack Hussein, kterého jsem vezl, velmi toužil jet alespoň jednou v životě po obci rychlostí vyšší než 150 km/h, jelikož to ještě nezažil. Je zřejmé, že tímto jednáním jsme nechtěli nikomu ublížit, což považuji v kontextu rozsudku č.j. XXX za obecný liberační důvod, protože v dané situaci jsem neměl jinou možnost.

4) Najetí do davu lidí: Milý soude, je pravda, že jsme spolu s Mohammadem Al-Gorem najížděli do davu turistů. Činili jsme tak proto, že nebylo zbytí. Kamarád Mohammad nebyl v dobrém zdravotním stavu - na internetu si podle symptomů diagnostikoval, že má rakovinu levého ukazováčku, zánět vaječníků a modrý zákal. Likvidace několika křesťanských turistů byla jedinou cestou, jak si Mohammad mohl zajistit po svém nepříliš čestně prožitém životě cestu do ráje. Nezabili jsme více turistů, než jsme nezbytně museli, aby se mu to podařilo. Ani proti těm, kteří zemřeli, jsme nic neměli. Vlastně jsme jim ani nechtěli ublížit. Věřím, že v kontextu rozsudku č.j. XXX budeme zbaveni obvinění, jelikož v naší situaci jsme prostě neměli jinou možnost.

5) Alkohol/THC: Milý soude. Nezapírám, že jsem své vozidlo Dodge Viper s ekologickým 8,4 l motorem řídil řádně posílen alkoholem a nějakým tím jointíkem. Činil jsem tak proto, že většina řidičů se na silnici chová naprosto bezohledně, a tak se za střízliva bojím vyjet. Potřeboval jsem toho dne dojet na demonstraci Strany zelených, čili jsem jednal v zájmu společnosti, a neměl jsem jinou možnost. Navrhuji proto, aby soud/úřad mé stíhání s odvoláním na rozsudek č.j. XXX zastavil, stejně jako řízení ve věci znásilnění paní Angely M., kde je snad zbytečné vysvětlovat, že jinou možnost jsme já a mých pět somálských kamarádů prostě neměli.

Stran: 1 ... 3 4 [5] 6