Byl jsem v obdobné situaci, snad jen s tím rozdílem, že dotyčná s podobným příjmením nejeví a priori žádné vnější znaky, ze kterých by se dalo usuzovat na nějaké problémy. Ale spolehnout se na to, že mi bude poctivě zásilky přehazovat, a že mi nebudou doručovat něco podstatného v době, kdy je měsíc mimo, se taky nemohu.
Vůči poště zkoušeno řešit mnohokrát, po dobrém i po zlém. Nemám moc rád konflikty, ale jednou mě vedoucí doručovatelek svým přístupem a chováním (prakticky mě obvinila, že si to vymýšlím) vytočila natolik, že jsem v té věci podal podnět k ČTÚ a věnoval jsem tomu dost energie na to, aby to skončilo pro poštu nějakou pokutou. Pomohlo to jen trochu, stálé doručovatelky si dávají pozor, ale různým občasným brigádám či jiným fluktuantům je to fuk.
Největší efekt mělo, že jsme si se sousedkou dali na schránku křížově cedulku informující o tom, čí schránka to není. Pak se to definitivně vyřešilo tím, že se sousedka přejmenovala. Žádný průšvih z toho nakonec nebyl, ale uklidňoval jsem se tím, že kdyby mi opravdu něco podstatného doručili-nedoručili do její schránky, tak poukazem na opakované stížnosti a snahy problém řešit, případně i možné svědectví sousedky, bych to nedoručení zvládnul prokázat.