Navrhuji diskutovat o rondelu v tomto vláknu.
No právě...jak tedy mám vědět, že mám přednost - to mám jako šilhat jestli je na příjezdu trojúhelník ?
Žádný orgán nestanoví DZ takové, aby různé vjezdy do téhož rondelu měly odlišný režim přednosti v jízdě, nelze vše upravit zákonem, už takhle je to obluda. Jinak viz
příspěvek v odbordelné literatuře, změna Vídeňské konvence by vše řešila, právní nejistota je, v tom souhlasím.
To je totální (vpravdě novinářsko mrdkovská) demagogie. Protože pokud někdo ukradne P4/P6 na nějaké vedlejší, pořád je ten řidič jedoucí po hlavní v právu a následná nehoda mu nemůže být nijak přičtena, zatímco pokud na kruháči kde "P2 není zpravidla přidáno páč není kam" někdo uradne P4/P6 tak to řidič jedoucí po kruháči odsere a bude to de jure jeho vina.
Provozně:
- průsečná křižovatka: srážka vozů v rychlosti 50 km/h pod pravým úhlem už obvykle mívá dost drsné zdravotní následky.
- rondel: při rychlostech 20 - 30 km/h k nehodě obvykle ani nedojde, pokud ano, je to plechařina
Právně:
- průsečná křižovatka: nikdo za nic nemůže
- rondel: pokud mám na svém vjezdu C1+P4/P6, mám právo se domnívat, že je to tak všude (konstrukt: negace významu § 22 (5), pokud se budeme držet pouze ZPPK), pokud není dopravním značením na okruhu upraveno jinak = opět nikdo za nic nemůže
Okružní křižovatka není soustava křižovatek tvaru T, ale jedna křižovatka. V momentě, kdy začneme uvažovat tak, že C1 pouze oznamuje, že následuje soustava křižovatek tvaru T, uspořádaných dokolečka, tak jsme v bruseli a v příkrém rozporu s §22, který mluví o "jízdě křižovatkou". Odstavec (5) je věnován kruhovému objezdu, z čehož vyplývá, že jde o jednu křižovatku. Může mít teoreticky dvě odlišné úpravy přednosti, aniž by bylo nezbytně nutné dávat jakékoli značky na okruh
- přednost na okruhu => na vjezdech C1+P4/P6
- přednost na vjezdech => na vjezdech C1 + nic
Pokud by to nějaké prase chtělo kombinovat a prošlo to správním řízením (tj. prasata stejné míry zvrácenosti by musela být nejméně tři), pak musí být upravena přednost na vjezdech i okruhu. Taková situace by se ale řešila spíše bez C1, čímž by se ze stavebně okružní křižovatky rázem udělala soustava křižovatek tvaru T, uspořádaných dokolečka.
P.S. díky za skvělou diskuzi, těším se na další pokračování. Málo kdy narazím na takového argumentačně a znalostně zdatného "protivníka" - kromě práce, tam se přeme kdykoli se vyskytne sebemenší šance.