30kmhcz

Poradna => Potřebuji poradit - ostatní => Téma založeno: hadic 07 Srpna 2019, 19:32:00

Název: Banální nehoda, snaha o zaplacení škody, poškozený to chce řešit s pojišťovnou
Přispěvatel: hadic 07 Srpna 2019, 19:32:00
Stala se mi banální nehoda a chtěl bych jí vyřešit úhradou škody, nikoliv přes pojišťovnu.

Nacouval jsem s půjčeným autem u supermarketu do menší výlohy. Se zaměstnancem prodejny byla celkem dobrá domluva že škodu uhradím, ale prý je nutné zavolat policii pro sepsání protokolu a ověření totožnosti. Okej, policie přijela, sepsala krátký protokol, zaplatil jsem pokutu 500kč, se zaměstnancem jsme si ještě vyměnili telefonní čísla, a čekal jsem až se někdo ozve kolik stálo zasklení. Nechci do toho tahat pojišťovnu protože je auto půjčené a majiteli (dobrému známému) bych akorát ubral bonusy. Jaké však bylo překvapení když mu po týdnu přišel od pojišťovny dopis že převzali škodní událost. Milý supermarket ohlásil škodu pojišťovně za mými zády. Lze se proti tomu nějak bránit, nebo má provozovatel právo určit že škodu uhradí sám? Nebo jak teď postupovat aby majitel nepřišel o bonusy?
Název: Re:Banální nehoda, snaha o zaplacení škody, poškozený to chce řešit s pojišťovnou
Přispěvatel: opas 07 Srpna 2019, 19:36:09
Můžete pojišťovně nabídnout refundaci. Určitě nebudou mít nic proti.
Ale levnější možná bude kamarádovi kompenzovat ztrátu bonusu.
Název: Re:Banální nehoda, snaha o zaplacení škody, poškozený to chce řešit s pojišťovnou
Přispěvatel: gumidos 07 Srpna 2019, 19:55:06
K takovému plnění (redundanci) není důvod, nenastaly-lí okolnosti pro zákonný postih. Určitě je lepší nabídnout úhradu přimo poškozenému, takže pojistitel pak nebude plnit a nespustí se snížení bonusu. Ale také mohlo dojít k přerušení prodeje na 14 dnů kvůli rozbité výloze a pak škoda  banální nebude. Takže popsáný návrh kompenzace snížení bonusu je rozumný.
Název: Re:Banální nehoda, snaha o zaplacení škody, poškozený to chce řešit s pojišťovnou
Přispěvatel: hadic 07 Srpna 2019, 21:26:40
Byla to tabule skla u supermarketu u košíků, cca 1x2m takže o žádném zavírání obchodu nemůže být řeč navíc to by se dalo ze svědeckých výpovědí vyvrátit. Pokud nějaká refundace u pojišťovny je možná a nesáhnou na bonusy, je to řešení, ale raději bych to vyřešil přímo s obchodem, tedy otázka zní jestli je nějaká možnost je přimět obchod ke spolupráci. Zítra se tam jdu zeptat co je to napadlo nahlásit na pojišťovnu, a očekávám odpověď typu že mi nevěří že to pak zaplatím...

Doplatit známému bonusy je blbost, má hodně aut, to by byl X-násobek ceny výlohy.

Název: Re:Banální nehoda, snaha o zaplacení škody, poškozený to chce řešit s pojišťovnou
Přispěvatel: re4zon 08 Srpna 2019, 08:59:35
A proč máte pocit, že by měli někomu sahat na bonusy? Ne vždycky to pojišťovna dělá. Mě třeba při prvním a (zatím) posledním plnění napsali, že škoda nemá na bonus / malus vliv pokud se nebude událost opakovat v dohledné době, nebo tak něco. Známému zas sebrali nějakých pár měsíců, což v celkovém počtu 200+ taky neovlivní vůbec nic, když maximum je 120 nebo kolik. Zvlášť pokud má víc aut, je dobrým klientem a jedna drobná nehoda za nějaký čas nemusí pojišťovnu nijak trápit. Každopádně bych se jako první informoval u obchodu, kolik to stálo. Taky to mohla být nějaká hyper speciální výloha za desítky tisíc, tak aby se to vůbec vyplatilo.