Tak jsem si stáh normu ČSN 73 6101 z uložto ohledně projektování silnic, ať znám termity na který se vůbec ptát. No, obecně se tam počítá akorát s pomalým vozidlem (370 kW, 16 náprav, 44 tun), osobní to v podstatě neřeší. Zůstává návrhová rychlost 120. Co to mění oproti dřívějším normám, podle těch asi ještě byla projektována konkrétně R6, je zavedení směrodatné rychlosti (130), definované podle tzv. křivolakosti (poloměry zatáček, kopce). Tak nějak vůbec nevim s jakým vozidlem se tam počítá nebo jak se k tomu dobrat?
Ale je tam zavedená veličina kvalita dopravy. Ta v podstatě bere intenzitu provozu a takovýdle věci, ŘSD by to mělo mít, podle normy by se to mělo i tak nějak jako pravidelně ověřovat kvůli dalším opatřením. Myslím že v souvislosti s tím, že směrodatná rychlost je definována jako rychlost, kterou nepřekračuje 85 % vozidel za mokra, tak myslim, že vysokou kvalitou by při dobrém slunečném počasí na absolutně suché vozovce šlo taky argumentovat.