30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - JJ

Stran: 1 [2] 3 4 ... 17
16
Potřebuji poradit - rychlost / Re:Návrhová rychlost
« kdy: 10 Října 2016, 21:11:45 »
Jako podpůrný argument to není špatné. Ještě si uvědom, že ta návrhová rychlost je počítaná přo nějaké hypotetické vozidlo. To bývá specifikováno docela konservativně a tak se ještě nabízí argumentace tím, že konkrétní použité vozidlo mělo lepší brzdy, manévrovatelnost apod. v porovnání s tím návrhovým.

Tj. po dálnici, navrhované před 50 lety pro tehdejší návrhové vozidlo a rychlost 130 km/hod se dá dnešními auty bez problémů bezpečně jezit třea i 150.

17
Mám tu možná zajímavý případ - provozovatelka auta zemřela, dědic nic neřešil, auto nepřepsal a jezdil s ním. Asi 3 měsíce po smrti provozovatelky byl vyfocen v jednom z pražských tunelů. Teď přišla výzva k úhradě určené částky. Co s tím? Kdy oznámit úřadu, že provozovatelka zemřela? Hned? Nebo nechat proběhnout řízení o sprdeli a ozvat se až začnou vymáhat uloženou sankci? Je právní titul „provozovatel vozidla“ něco, co je součástí dědického řízení?

Což vede k obecnějšímu dotazu: brání něco tomu, aby člověk dlouhodobě jezdil autem, zaregistrovaným na zemřelou osobu? Pojišťovně je wurst, kdo platí pojistné, na TK to taky nikoho nezajímá, tam běžně jezdí s autem úplně cizí člověk, u převodu by měla jít vybavit plná moc (nebo přiznat, že provozovatel umřel). Je to poněkud morbidní, to uznávám, ale jinak mi to přijde jako poměrně elegantní způsob, jak stát připravit o přehled toho, kdo autem jezdí a kdo je aktuálním majitelem.

18
Ne, odpověď nezná. Zákon resp. mezinárodní smlouva, ministerský výklad a jednání běžné opice u pangejtu jsou v ČR tři různé věci. Někdy i velmi výrazně.

19
Jeden pro porovnání: http://usti.idnes.cz/soud-potrestal-mateje-smrhu-za-tragickou-nehodu-pri-ktere-zemrel-sedmilety-chlapec-6-lety-vezeni-izd-/usti-zpravy.aspx?c=A161007_114525_usti-zpravy_vac2

Takže mrtvý kluk je menší problém než neuposlechnutí fízlů. No třeba i některým tupějším spoluobčanům dojde, co je současný stát zač...

20
Pokud si tu trávu sám vypěstuje, tak bych mu ji přál. Pořád je užitečnější pěstování trávy než zabukaření či jiná buzerace slušných lidí.

22
Výroky a citáty / Re:Pár perliček
« kdy: 05 Října 2016, 12:05:38 »
Já zákon znát nemusím, když budu něco potřebovat zjistit, tak si to přečtu.
Policista č. 242073 při silniční kontrole na D8 u Ústí nad Labem

Já jsem řidiče poučil o tom, že je povinnen předložit průkaz totožnosti a v případě, že jej nemá, dopouští se protiprávního jednání.
...
Závěrem uvádím, že jednání s panem J bylo vypjaté, jmenovaný nás stále poučoval* a choval se povýšeně a nebyl vstřícný k jednání.
Policista č. 242073 při následné výpovědi na OVK
___
* Nešlo jinak. Oni byli opravdu kromobyčejně tupí i na poměry pořádkové služby PČR, takže každá citace zákona pro ně byla poučením.

23
Z odkazovaného článku: ... například v Irsku a ve Velké Británii není přesná hranice stanovena. Cyklisté pouze musí být jízdy na kole schopni.

Tento přístup se mi líbí.

Mně se líbí taky. Ale jak by to asi vypadalo v kombinaci s českou policií a správními orgány?

24
No nevím - i podle kamerových záznamů jel po městě jako prase a ohrožení okolí v tomto případě nebylo jen teoretické. Ano, kdyby k tomu nebyl fízly vyprovokován, dost možná by v klidu dojel do zamýšleného cíle cesty. Na druhou stranu člověk, který se takovými primitivy nechá vyprovokovat k podobně nebezpečnému jednání, je dle mého soudu pitomec.

Osm a půl roku je ovšem docela síla. To je i nad horní hranicí sazby pro usmrcení z nedbalosti porušením zákonů o dopravě (§143 odst. 3).

25
Výroky a citáty / Pár perliček
« kdy: 29 Září 2016, 11:57:39 »
„Na otázku jaké bylo počasí odpovídá svědek že pěkně, protože, jinak by rychlost neměřili“
Výpověď policisty do protokolu při jednání ve věci měření rychlosti na otevřené silnici I. třídy s limitem 70 km/hod

Správní orgán Městského úřadu XXXX, odboru dopravy a silničního hospodářství po obdržení odvolání proti rozhodnutí z důvodu maximální objektivnosti řízení o odvolání prostudoval odvolání a dospěl k názoru, že odvolání je podané účelově s cílem se vyhnout postihu za uvedený dopravní přestupek.
Vyjádření správního orgánu 1. stupně k odvolání v dosud živé kause.

Jak vyplývá ze správního řízení, správní orgán I. stupně zaměňuje pojmy „důkazní prostředek“, „důkaz“ a „pramen důkazu“ resp. mezi nimi nerozlišuje.
...
Správní orgán I. stupně tedy nevychází z provedených důkazů, jelikož žádné důkazy neprovedl.
Z rozhodnutí odvolacího orgánu ve stejné kause. Autor tohoto výroku se sice v některých
řízeních projevil jako slušný z..d, ale nutno uznat, že v poslední době mívají jeho výplody
hlavu a patu a to i v případě, kdy rozhodne jinak, než bychom si představovali.

Co je však dále zásadní, je to, že jeho úvahy o tom, že byl XXX zmocněn k zastupování obchodní společností YYYY, nikoliv žalobcem, nemají sebemenšího racionálního podkladu. Proč by tato obchodní společnost vůbec vstupovala do daného přestupkového řízení? Měl-li totiž někdo na věci zájem, tak to byl žalobce a jenom z toho, že na jeho dopisech týkajících se zmocnění XXXXX k jeho zastupování je uvedena adresa výše uvedené firmy neznamená po rozumu selském, že jde o podání této firmy.
JUDr. Pavel Kumprecht, KS Hradec Králové v kause, kterou následně „podržel“
i Nejvyšší správní soud (4 As 52/2014 - 31)

Úvahy žalovaného o tom, že společnost YYYYY zmocnila tuto osobu k zastupování, postrádají racionální podklad a odporují jakékoli logice, neboť společnost YYYYY, na rozdíl od žalobce, neměla právní zájem na předmětném řízení. Z formy a obsahu všech dopisů plyne, že se jedná o podání samotného žalobce, nikoli o podání této společnosti.
Z výše uvedeného rozsudku NSS

26
IMHO by asi nejlepší bylo zavést to, co před časem navrhoval anarchokapitalista OC: „červená barva na semaforu znamená, že přednost má ten druhý. Klidně jeď, ale za veškerá omezení, ohrožení či dokonce poškození ostatních jsi plně zodpovědný.“

Jinak nevím, zda to není nějaký klam či nerepresentativnost vzorku, ale poslední dobou se mi zdá, že čím dál víc českých měst upouští od buzeračního provozu semaforů 24/7 a minimálně od večera do rána vidím na stále více semaforech blikat oranžovou. Např. v Hradci Králové mi to přijde vlemi zjevné.

27
Zajímavé články z internetu / Re:Od 7.5. měření na D1
« kdy: 07 Června 2016, 11:53:50 »
Projetí mezi čárami nepomůže, silnice je pokrytá v plné šířce. Projetí za kamionem oproti tomu funguje dobře na většině rychlostních pastí, i když je poměrně nepraktické.

28
OSBID se v tom trochu angažuje. Není sporu o tom, že si tam budou chtít přihřát polívčičku různé omezovací skupiny*, na druhé straně bych nad tím nelámal hůl úplně, alespoň prozatím:

- asi poprvé jsou k disposici reálná tvrdá data o tom, jak se lidé v Praze přemisťují (od mobilních operátorů) a příslib, že se z nich bude vycházet. Existuje tedy jistá nenulová šance na to, že se do Prahy nebudou tupě přenášet některá zahraniční řešení, které se do pražských reálií nehodí.

- v rámci tohoto projektu se řeší i mobilita z/do přilehlých částí středočeského kraje. I z předběžných dat je vidět, že pendleři mají na dopravu v Praze vliv velmi významný.
___
* Na úvodní seanci se nějaká pražská mutter rozčilovala nad tím, že je nedostatečně podporována pěší přeprava v centru Prahy. Nepochopil jsem to - na tu akci jsem dorazil pěšky a nikdo mne při tom nijak neomezoval.

29
Zajímavé články z internetu / Re:Přes závory a červenou
« kdy: 05 Června 2016, 23:45:55 »
Já jsem se do téhle situace dostal jednou - evidentní porucha přejezdové signalisace a shodou okolností opravdu na přejezdu s blbými rozhledovými poměry.

Vyřešilo se to tak, že jsme se domluvili s dalšími čekajícími, a prostě při přejíždění aut přes červeně blikající přejezd byl vždy někdo venku a dával pozor na koleje z místa, kde na ně vidět bylo.

30
Mnohokrát jsem měl nutkání to udělat,ale nikdy jsem to neudělal. Jaké jsou ty reakce?:-)
Většinou prskají ve smyslu že oni mě tam nepotřebují a že mám vypadnout. Ale už mi vyhrožovali i tím, že mě seberou pro rušení úředního úkonu nebo jak tomu říkali.

Bohužel reakce buzerovaných řidičů jsou často ve stylu „oni jsou v pohodě, domluvím se s nimi za pár stovek, to nestojí za tu otravu“ apod.

Stran: 1 [2] 3 4 ... 17