Naprosto presne, jak rika predrecnik. Povinne ruceni mit musim, protoze se stat rozhodl, ze ho mit musim. Stat kontroluje pojistovny a ruci za to, ze jim narizeny system funguje. Sorry jako, ale v takovem nastaveni proste sezenu nejlevnejsi (a sam neberu nejlevnejsi, ale levny jakz takz vypadajici) produkt a at se stat stara a slibene sluzby splni.
PS: V zivote jsem asi za 250 kkm neresil za volantem pojistnou udalost, ani jako vinik, ani jako poskozeny. Nejake oderky byly, bud vinik neznamy, nebo to spravilo par storokun.
Ano, to jsem psal a proto je pak právě otázka, kde jsou ty rozdíly v ceně, jelikož ten základ v "balíku" je stejný a stanoven zákonem, ostatně, i jiné pojistné produkty jsou často v základu stejné. Na epojisteni jsem si nechal jenom tak něco propočítat a sice se to takto v seznamu špatně porovnává, protože tam do toho rvou i nabídky, které toho obsahují více, ale ceny při +- stejných limitech jsou docela velké. Dá se ale očekávat, že jakmile se upřesní podmínky, lítalo by to míň, ale o dost na to, aby někdo šel po ceně bez "rozmyslu".
Je fajn, že jste nic neřešil, já z POV řešil asi 2 roky nazpátek výslední částku 300tis a to na vozidle 10 let starém, žádný luxus, VW. Upřímně nevím, co to bylo za pojišťovnu, ale já v podstatě zavolal do autorizovaného servisu (můj neautorizovaný servisák to dělat na pojišťovnu nechtěl, že jsou s tím problémy a neoplatí se mu to), počkal jsem na odtahovku, asi pak poslal pár dokumentů podepsaných. Nebyl problém s ničím, dokonce ani neoriginální díly (např. zvětšený chladič vzduchu, doplňkový chladič oleje). Servis pouze předem řekl, že to může být problém, já řekl, kdyby jo, ať dají vědět, zaprudím. Absolutně nic problém nebyl, stejně tak ani auto na zapůjčení. Takto si představuju funkčnost POV. A i to jsem měl s tím vlastně starosti, dopravit se 1x do servisu po vlastní ose (reklamoval jsem opravu, přijeli, odtáhnuli, opravili a já jel sockou pro auto), čas. Předtím na obdobném vozidle taky škoda kolem 100tis a to byl vlastně jenom ťukanec, tam už problém popravdě byl, nechtěli jednu pneu uznat (jedna poškozena díky rárazu), upřímně teď nevím, jak to přesně dopadnulo a probíhalo, asi jsem musel něco překousnout, nebo si to "vytáhnout" jinak.
Nicméně, odhlédnu teď od "kvalit/nekvalit" jednotlivých ústavů a produktů, i od toho, jestli to značí pak "lepší/horší" služby v reálu, ale zajímalo by mně, jak by jste se choval, kdyby to pojištění nebylo povinné. Měl by jste pojištění? A jak by jste ho vybíral? Bral by jste to tak, že kromě sebe tím nějak chráníte i ty, kteří na Vás narazí a způsobíte jim škodu? Nyní se máte na co "vymluvit", proč vám na tom nesejde, je tam ta povinnost a tedy systémově je to pro Vás omluva. OK, respektuju, ač to vidím jinak. Ale choval by jste se při nepovinnosti jinak?
Jo, navzdory povinnosti jsou pořád lidé, co nemají POV a pak "díky tomu" máme tady ty sr.... z ČKP, což mi na tom všem asi vadí jako jediné (ani ne existence, jako spíše provedení, využítí fondu, ...).