Tam vůbec nešlo o nestíhání. Výzvy posílají, bezmála 90 % příjemců platí. To, že zbývajicích 10 % nezvládnou vytěžit ani ze třetiny, není pro MHMP žádný problém. Městské části se roky snažily dostat k penězům za přestupky, ale MHMP jim nechtěl nic pustit. A tak bylo potřeba vymyslet nový pokutový business, aby se MHMP nemusel dělit.
MHMP a městské části jsou sice jedna právnická osoba, ale je to něco úplně jiného než běžná korporátní struktura. Minimálně proto, že jednotlivé MČ jsou ovládány lidmi z různých stran, kteří mají velmi odlišné až protichůdné postoje, názory a zájmy. A ty se lépe prosazují s penězi než bez nich. Situace, kdy by primátor ze strany A dobrovolně přenechal nějaký solidní stálý příjem starostům z MČ za stranu B, není příliš vzdálena politické sebevraždě.
Zabránit MČ v aplikaci turba může MHMP jednoduše tak, že bude uznávat odvolací námitky proti takovému postupu. To ale není v zájmu komunálních politiků napříč ČR, neboť existence takových rozhodnutí by vedla k plošnému nápadu úřadů, které turbo používají, podle par. 8 SprŘ. Z toho důvodu jsem přesvědčen, že v Praze existuje něco jako zákaz aplikace turba.