8
« kdy: 07 Května 2023, 23:28:37 »
V obou těchto případech je evidentní, že PČR šla najisto kvůli výfuku. Kde je ale ta hranice, kdy řidiči hrozí odebrání ŘP, co se ještě považuje za závadu, kterou řidič nemohl zjistit? Berme hypotetickou (a nereálnou) situaci, kdy na sebe řidič nic nenapráská, fízl nebude lhát a úředník nebude zmrd.
Řekněme, že si fízli najdou záminku, pošlou auto na STK a tam se něco najde, například nesouměrný brzdný účinek na zadní nápravě, což může být dočasný problém u aut, která delší dobu nejela a po několika prudších zpomaleních se vše srovná. Není to snadné zkontrolovat ani pro zkušenějšího řidiče a přesto to znamená nezpůsobilost. Nebo v článku zmiňovaná "nepovolená úprava motoru". Ten vrak s SOHC dvoulitrem tam těžko měl něco jiného, než naprosto irelevantní "sportovní" filtr a "tuning" víčko oleje.