Na asfaltové silnici vedoucí lesem na vrchol jednoho beskydského kopce je umístěna dopravní značka B11 "zákaz vjezdu všech motorových vozidel". Pod touto značkou je dodatková tabulka s textem: "Mimo vozidla s vyjímkou dle § 20 lesního zákona 285/1995 Sb. a VOZIDLA S POVOLENÍM OÚ. "
Berte s rezervou, protože neznám celý kontext (např. důvod toho povolení), ale mělo by to být tak, že pro vás zkrátka neplatí ta konkrétní značka, tedy můžete dělat přesně to, co byste mohl, kdyby tam vůbec žádná nebyla.
Zakopaný pes je v tom lese, podle lesního zákona (mimochodem správné sbírkové číslo je 289/1995) totiž v lese smí motorovými vozidly jezdit a stát jen vymezený okruh osob - to se trochu tluče s obecným užíváním pozemních komunikací, což zákony explicitně řeší jen u účelových (§ 7 odst. 1 věta poslední PozKom) a to tak, že i tam zákaz podle lesního zákona platí (a obecně je nutno lesní zákon pokládat za
lex specialis). U vyšších typů komunikací počínaje místní komunikací se to zřejmě řeší tak, že se taková komunikace nepovažuje za součást lesa (ostatně kromě účelových komunikací musí mít vyšší veřejné pozemní komunikace konkrétního vlastníka, tedy to bude patrné i z KN).
Celkově ta úprava stojí za pendrek, protože pro řidiče je naprosto nesrozumitelná, a i kdyby ji chtěl dodržovat, generuje nespočet sporných situací (typicky co je/není les, co je/není lesní cesta, zda komunikace je jen účelová či vyššího typu ...). Je to kocourkovská klasika, řidič se má nějak na místě v řádu minut rozhodnout, a několik stupňů soudů včetně vrcholných si s tím pak láme hlavu řadu let a obvykle z nich ani nevypadne nic prakticky použitelného. Částečně se sporné situace řeší tím, že se na začátek lesa dá zákaz (i když je pak redundantní) - což je lepší než drátem do oka, ale má to tu nevýhodu, že to může falešně budit dojem, že kde taková značka není, vjezd je povolen (nebo minimálně tam, kde je to sporné, že se tím dává najevo, že nejde o les). Lepší než značka je IMHO klasická závora či podobná zábrana.
Zpět k dotazu. Jestli značka je na asfaltce a navíc připouští i jiný důvod vjezdu než oprávnění podle lesního zákona, nepochybně nejde o cestu, na kterou by se vztahoval zákaz podle § 20 odst. 1 písm. g) lesního zákona (pokud by to byl les, tak by to ani nešlo DZ podle ZPPK přebít, lesní zákon žádné zmocnění k provedení odlišné úpravy prostřednictvím značek nedává). Pokud ale na tu asfaltku navazují nějaké další cesty, které už jsou účelovými komunikacemi a zároveň lesními cestami, tak na ně už může jen ten, kdo je k tomu oprávněn podle lesního zákona. Takto vcelku dává smysl i celá DT - např. vlastník lesa by sice mohl na ty lesní cesty, ale neprojel by kolem toho zákazu.