30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: Luban 18 Července 2019, 15:44:15
-
Nová buzerační hračka pro opice...
"Přístroje, které jim město pořídí, umožní po zastavení za zhruba osm minut zjistit, zda jsou spalinové cesty auta v pořádku a odpovídají tomu, co je uvedeno v technickém průkazu."
https://www.novinky.cz/domaci/510862-praha-koupi-policistum-zarizeni-na-mereni-emisi-auta-bez-filtru-pevnych-castic-skonci-na-stk.html
Obávám se že zrovna v tomhle časovém horizontu mi auto nepůjde nastartovat...
-
Článek jsem nečetl, takže možná se odpověď skrývá v něm, i když se mi to zdá nepravděpodobné. Otázka - jak budou policisté zjišťovat, co je zapsáno v technickém průkazu o spalinových cestách vozidla? To bude povinné ho s sebou vozit?
-
Stačí si jen "vyjet" TP přes vysílačku imo... Otázkou je, kolik lidí si pamatuje tyto svoje hodnoty z TP..
-
Primárně je článek o měření emisí s důrazem na DPF filtry. Hodnota kouřivosti je na štítku u dveří spolujezdce (všechny vozy od rv cca 2000 tento štítek mají).
Druhá věc je možnost zkoušku odmítnout. Pořád platí, že pokud jedu na TK a prohlásím, že motor prošel GO, tak se emisní zkouška o měsíc posouvá?
-
dle detailů to vypadá, že to není žádný smokemeter, ale diagnostika
čili kvalitní soft znamená že auto vpořádku
+12V na všech pinech - jako ochrana před zloději - je rovněž vpořádku 8)
-
A jak změří auta, co ten OBD konektor vůbec nemají?
-
Prunik mnozin aut s DPF a aut bez OBD bude IMHO mnozina prazdna.
-
Navazuji na příspěvek od Mike.
+12V na všech pinech je úplně zbytečné. Ten diagnostický přístroj nebude připojen na kostru a bude tedy plavat na těch +12V relativně ke kostře vozidla. A i kdyby, těch 12V zas takovou parádu neudělá, předpokládám, že nebudou mít diagnostiku z Ali a bude mít chráněné vstupy/výstupy.
Přesto, co hrozí řidiči, pokud se na datových pinech OBDII konektoru v jeho vozidle objeví napětí třeba 100V DC (vejde se do SELV)?
Nepředpokládám, že by jakákoli ochrana diagnostického přístroje počítala třeba s 10mF kondenzátorem nabitým na 100V.
Samozřejmě myšleno jako ochrana proti zlodějům.
Má řidič/provozovatel povinnost dbát na to, že OBDII konektor bude přesně na místě, kde ho umístil výrobce vozidla? Že místo něj nebude shodně vypadající konektor s nepředvídatelným chováním? Přičemž skutečné OBDII bude vyvedeno jinde.
Jak vůbec bude řidič a opice vědět, kde se ten konektor nachází? Navíc některá auta mají konektor skrytý pod plasty, pod které se nedá dostat bez nářadí.
-
A není to zbytečná diskuze? Policajtovi nemusíte dovolit cokoliv připojovat ke svému autu a to ani pomocí konektoru. Pokud vím, žádný zákon mi to nenařizuje.
-
Nechci vám tu brát vítr z plachet, nicméně pokud to někomu hulí jak továrna, tak nemá opravdu na silnici co dělat. Jet za ním, to je skutečné žůžo.
-
A není to zbytečná diskuze? Policajtovi nemusíte dovolit cokoliv připojovat ke svému autu a to ani pomocí konektoru. Pokud vím, žádný zákon mi to nenařizuje.
To se pleteš.
§ 6a/2c) z.č. 361/2000 Sb.
Při technické silniční kontrole je řidič povinen řídit se pokyny osoby provádějící kontrolu.
-
A není to zbytečná diskuze? Policajtovi nemusíte dovolit cokoliv připojovat ke svému autu a to ani pomocí konektoru. Pokud vím, žádný zákon mi to nenařizuje.
To se pleteš.
§ 6a/2c) z.č. 361/2000 Sb.
Při technické silniční kontrole je řidič povinen řídit se pokyny osoby provádějící kontrolu.
Takže když mi policie přikáže skočit z mostu tak taky musím skočit? Fakt už to nehul, protože píšeš hlouposti.
Samozřejmě, že nehájím kouřící vozidla, ale pokud chceme tvrdit, že zde máme právní stát, tak se jím musí řídit i naše "opicie".
A opravdu nenechám cokoliv připojit na palubní síť jakéhokoliv policajta, když i hvězda pražské ZOO Moja, má násobně vyšší IQ než celé místní oddělení PČR.
A mám třeba zkušenost, jak mi měřili hloubku dezénu pneu. Ten můj sice nepoužil terním mozkové měření, ale jak jsem se následně dozvěděl, i kolegové z dopravky z něj mají srandu.
-
A protože jsem se zase musel rozčílit tak to musím doplnit.
Co udělaly všechny dosavadní vedení Prahy pro zlepšení dopravy což je současně zlepšení ovzduší? NIC.
Spousta lidí by "hlouběji" do Prahy vůbec nejezdila, ale kolik je na vjezdu do Prahy záchytných parkovišť? Nula nula nic! Myslím si že i to podzemní parkoviště, které bylo vybudováno v souvislostí s tunelem Blanka je dodnes zavřené! To je doslova trestuhodné! Povolují se nesmysly jako údajný carsharing pro parkování na modrých a fialových zónách, ale jsou to pouze běžné půjčovny, které zneužívají veřejné prostranství pro svůj zisk.
Míst na parkování ubývá, chudáci co bydlí v modrých zónách. K nim už nectějí ani přijet řemeslníci, protože není kde zastavit. V lepším případě zaplatíte navíc pokud to nezměnili 400Kč/2 hod za parkování na modré zóně.
další nesmysl je, že pražák nemůže přes den zastavit v jiné zńě. Proč jako? Vždyť uvolní místo tam kde stál předtím a můžou se "vyměnit" s tím, který zase potřebuje na chvíli zastavit u něj doma.
Ale my budeme řešit nesmysly. Navíc opravdu vidím brutálně kouřit více autobusů MHD než osobáků a tady je třeba říct, že ti lidé s těmi kouřícími auty nejezdí protže by nás ostatní chtěli nasrat, ale protože prostě na nové auto nemají.
A nepište mi tu v reakci, že se měli lépe učit nebo že nemají tolik chlastat a kouřit. Ekonomické "nůžky" mezi extra bohatými a extra chudými se stále více rozevírají. Ti obyčejní lidé, co třeba jezdí v tom kouřícím autě, jsou pro politiky dobří jen jednou za 2 roky když jsou komunální nebo parlamentní volby.
-
Já bych to nerad stočil jenom na DPF filtry a hrál si jen s možností "diagnostiky" do OBD zásuvky jak nastínil Mike.
Protože externí sonda do výfukového potrubí/na koncovku může být daleko jednodušší na ovládání a odpadá starost s připojováním. S přesností to nebude taky extrémně špatné, viz různé afr lambdy užívané při motorkách a upravených autech - a zaroveň se tím krásně otestují celkové emise a funkčnost výfukové soustavy.
Změna za "proti ošklivým úpravcům automobilů bez DPF filtrů" na "bude se vám díky čistším emisím lépe dýchat, děláme to přeci pro vaše zdraví" je otázkou pár vět v novele zákona o provozu na pozemních komunikacích.
O kouřícím autě ani tak ta diskuze není, to je dle mě minoritní část provozu s chipem od franty, ale spíš v tom vidím další možnost pro stát, kde získat peníze. Viz 3 roky starý/nový auta, který mají díky blbé metodice MDČR problém projít klasickýma emisema na stanici STK..
-
A není to zbytečná diskuze? Policajtovi nemusíte dovolit cokoliv připojovat ke svému autu a to ani pomocí konektoru. Pokud vím, žádný zákon mi to nenařizuje.
To se pleteš.
§ 6a/2c) z.č. 361/2000 Sb.
Při technické silniční kontrole je řidič povinen řídit se pokyny osoby provádějící kontrolu.
Ale 361/2000 Sb. explicitně neuvádí trest za porušení tohoto ustanovení. (Nenašel jsem, ale bez záruky).
Naopak bych řekl, že než aby vám byla zjištěna nějaká nebezpečná závada (zabavení TP), je výhodnější nespolupracovat a pak zaplatit za porušení § 125c 1 písm. k).
Nebo se mýlím?
-
A není to zbytečná diskuze? Policajtovi nemusíte dovolit cokoliv připojovat ke svému autu a to ani pomocí konektoru. Pokud vím, žádný zákon mi to nenařizuje.
To se pleteš.
§ 6a/2c) z.č. 361/2000 Sb.
Při technické silniční kontrole je řidič povinen řídit se pokyny osoby provádějící kontrolu.
Ale 361/2000 Sb. explicitně neuvádí trest za porušení tohoto ustanovení. (Nenašel jsem, ale bez záruky).
Naopak bych řekl, že než aby vám byla zjištěna nějaká nebezpečná závada (zabavení TP), je výhodnější nespolupracovat a pak zaplatit za porušení § 125c 1 písm. k).
Nebo se mýlím?
Řídit se pokyny znamená zastavit na bezpečném místě, předložit doklady (ne do ruky jej mu opravdu dávat nemusíte) ukázat lékárničku a podobně. Opravdu se to nevztahuje na cokoliv si opicajt řekne.
Ovce ať si je poslouchají, ale nejpozději u soudu správní žalobu musím vyhrát, protože připojovat cokoliv k OBD může pouze STK resp. emise.
Ale klidně se nechejte buzerovat když Vám to dělá dobře. Mne zase baví jim dokazovat, že porušují zákony. Nikdy si nic na mně nevymohli. Vždycky jenom koukají jako sůvy z nudlí. Aspoň jich bude více utíkat pryč a nebudou mít tolik času na buzeraci.
-
Já ani nevím co to nějaká zásuvka je a kde to je :-D
A fízl mi do auta lézt nesmí.
-
Tohle je sice kanón na komára, protože např. v mém autě je to otázka 1 minuty, zasunout OBD tak, že se k němu nedostane fízl, ale ...
https://www.construct.cz/produkty/construct-obd
A jsou zdá se i jiné možnosti, nebo např. naopak odpojit úplně napájení, nebo mít na nějaký vodič přepínač, pojistku.
Ale jak bylo psáno, do auta bych ho nepustil ani já.
-
Rozumnejsi by mi prisla mrizka na vyfuk nebo nejake jine udelatko, aby nesla zastrcit sonda. To ani nemuze byt moc pracne. A kdyz navic nebude poradne videt...nebo bude vyfuk koncit daleko pod autem...jsme v zemi mistru improvizace :)
-
Nejrozumnější je auto bez OBD :)
-
Primárně je článek o měření emisí s důrazem na DPF filtry. Hodnota kouřivosti je na štítku u dveří spolujezdce (všechny vozy od rv cca 2000 tento štítek mají).
Druhá věc je možnost zkoušku odmítnout. Pořád platí, že pokud jedu na TK a prohlásím, že motor prošel GO, tak se emisní zkouška o měsíc posouvá?
Štítek je v motorovým prostoru, esli to máte jinde tak zas nějakej exot :D
-
v dřevních - tedy porevolučních - dobách, vozila pčr plachtu asi formátu A2, oboustraně potištěnou a byly to údaje, kde najít VIN vozidla
( bolševickou produkci znali a některá ani vin neměla )
čili dnes jim do služebních mobilů nalít, kde má jaké vozidlo OBD je prkotina ( na které se tedy dodavatel aplikace samo zahojí )
a kostření - vrátím li se k oBD - to bych samozřejmě ponechal v původní podobě
-
Vymýšlíte zbytečné složitosti, stačil by skrytý vypínač na cokoli bez čeho auto nenastartuje (nebo k OBD konektoru) a má to snadno přístupnou elektroinstalaci.
I když uškvařenej kompjutr, kterým to bude kontrolovat fízl nebo samotnej fízl se mi líbí. ;D
-
Tak jsem si podal na pražskou DI žádost o informace na základě čeho si myslí, že mají právo cokoliv připojovat na palubní síť a podle čeho jim musí občan vyhovět. Můj velký oblíbenec Dušek, jakožto neohrožený fízl z dopravky mi odpověděl, že vše mohou a citoval zákony, tak jak jsem chtěl. Kdyby si ten hlupák aspoň přečetl co se tam píše, nikde tam není zmínka o právech fízlů ale povětšinou techniků emisí a STK.
Pak se snažil podpořit to částí zákona, která říká, že řidič má uposlechnou pokynů poloopice, takže by podle opicajta Duška, měl řidič skočit z okna, když dostane od policajta pokyn. Teď je na tahu MV ČR jako odvolací orgán a současně jsem podal obligátní trestní oznámení pro uvedení v omyl.
Uvidíme jak se to vyvrbí.
-
Zatím jen v Praze a Stč. kraji, ještě že jezdím na benzin.
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/cechy-krizuje-lovec-filtru-ctvrtina-ridicu-ma-prusvih-40294184 (https://www.novinky.cz/domaci/clanek/cechy-krizuje-lovec-filtru-ctvrtina-ridicu-ma-prusvih-40294184)
"Zařízení se přitom nezaměřuje na filtr jako takový, ale měří emise u všech aut, a jsou-li v případě naftových vozidel emise enormně vysoké, indikuje to, že filtr už dávno nesplňuje svou funkci nebo byl vyřezán."
Sice zmiňují jen naftu, ale dle mě to nejspíš nebude jen na DPF filtry, pokud měří vše...
-
taky si myslím, že úlovky budou z kategorie "no smoke, no fun"
ony se ty vozy s dpf hledají blbě, což předvedli i při té slavné akci, o níž se psalo ve SM
-
Akorát že úmyslné dýmovnice "no smoke, no fun" bývají nejčastěji Fabie a Golfy, které ve své době ještě DPF vůbec neměly už z fabriky..
-
Odkazovaný článek z 18.7. popisuje, že fízl má nějaké zařízení, které "zkontroluje spalinové cesty" - resp. mu umožní identifikovat vozidlo, které bude následně odesláno ke standardní STK. Vykládám si to tak, že se fízl bojí, že by musel platit náklady STK, pokud by byly výsledky pro řidiče dobré a tohle je buď nějaký pomocníček, případně certifikované zařízení s necertifikovaným fízlem (tedy fízlem bez osvědčení kontrolního technika), které eliminuje nežádoucí (rozuměj vozidla v řádném technickém stavu) vozidla. Článek z 24.8. je již drsnější a přímo popisuje měření emisí na cestě. V takovém případě předpokládám, že příslušný fízl bude schopen předložit platné osvědčení kontrolního technika (kde je požadována min. 3 letá odborná praxe při opravě vozidel ) a k použitému zařízení doloží příslušné schválení a metrologické navázání, jinak táhni hajzle od mojí CAN sběrnice, natož nějakého vytáčení motoru do otáček.
Předpokládám, že pokud stát považuje kontrolu STK a emisí za natolik složitou agendu, jak plyne z 361/2000 a 56/2001, pak to nemůže dělat kdejakej fízl jenom proto, že mu to "politicky myslí".
A protože leckdy i profesionální a letití technici tápou při provádění emisí - nechápu, jak to má provozovat fízl s kufrem za 315 tis. Kč.
-
A protože leckdy i profesionální a letití technici tápou při provádění emisí - nechápu, jak to má provozovat fízl s kufrem za 315 tis. Kč.
Naprosto stejně jako to dělají teď v x jiných případech - "Pyčovole pyráte ti to kuří, máš to za 200 že sem hodnej a hleď držet pysk a tady to podepsat!!"
My co si to líbit nedáme jsme stále v menšině.. :-/
-
Zdá se, že jde opravdu do tuhého, dnes byli viděni v akci v Praze na Průmyslové.
Měli údajně odstavenou Felicii a jedničkovou Octavii a cosi jim strkali do výfuku, takže se obávám, že to skutečně bude obdoba měření emisí v rámci STK, akorát prováděná fízlem v terénu.
-
a cosi jim strkali do výfuku
Fakt že odvozujete z tohoto tvrzení z druhé ruky to, že šlo právě o měření emisí, svědčí že máte o dopravní sekci našeho policejním sboru lepší mínění než já ;)
-
A co jiného by to mohlo být?
Žádný jiný úkon mě nenapadá, rád se nechám poučit :)
-
Jako zakladni rozlisujici prvek bych videl to, zda mel policista stazene kalhoty ci nikoli.
-
Mohlo by být zajímavé, kdyby naměřili nějaké emisně zcela funkční auto, avšak se studeným motorem (čili v emisně výrazně suboptimálním režimu). Nevím jak dnes, ale starší auta zastudena (<60-70°C teploty vody) dost obohacovaly směs..
(já osobně mám na Hondě karbecu do 78°C směs zhruba 12.8-13.0:1, což by při měření emisí okamžitě vyfailovalo na vysoké hodnotě CO, ale při zahřátém motoru se ustaluje okolo 14.5:1, což se s CO vleze do 0.2%)
-
No hlavně tady asi "něco strkají" do výfuku. Ale na palubní síť pře OBD bych je šáhnou nenechal. Sice to možná projde správním řízením, odvolačkou, ale věřím, že u soudu při Správní žalobě to nemá šanci projít.
Ale brání se zmrdi srdnatě, jen co je pravda. Soudruh opicajt Dušek z DI Praha tvrdí, že prý můžou. Ale zase Dušek je jen velký hlupák byť se řiťolezectvím dostal až na plukovníka. Pořád to je ale jenom hloupý policajt o kterých se povídají stovky, (pravdivých) vtipů...
Toť moje zkušenost.
-
Aktualizace stavu:
https://www.auto.cz/mereni-emisi-na-silnici-zmerit-vas-muzou-kdekoliv-133857
Promo článek popisuje jak mobilní měření probíhá a jak je super. Ovšem vůbec nezmiňuje co se děje v okamžiku, kdy obtěžovaný řidič nemá o jejich službu zájem. Proč obtěžovaný? Měření trvá asi 20 minut a auto, které si vybrali jako názorný příklad pro kontrolu, má najeto něco přes 20 000 km...
A celý ten cirkus na kolečkách provozuje Centrum služeb pro silniční dopravu, ta ironie úplně mlátí dveřma :D
-
Jak by prošla nefunkční zásuvka OBD.... ? ::)
-
Jojoba> Podle toho co píšou v odkazovaném článku používají OBD pouze pro zjištění otáček motoru. Pro auta, která OBD nemají používají jako čidlo na měření otáček magentickou sondu přichycenou na kovovou část motoru.
-
Magnetické čidlo je super věc. Na emisích to dali na měrku, a se starou obytkou mě vyhodili, protože byl volnoběh o 40 otáček vyšší než norma. Z doslechu na bus klubu jinému se stejným motorem (astma diesel z přelomu 80. a 90.) naměřili přeběhové otáčky lehce přes 12tis (a nebylo jim to ani trochu divný, že prej si to má nechat seřídit).
Samotné emisní testování dieselů vytočením do bezvědomí je na přesdržku.