Bojstupouzvuli: K rozdílu mezi fialovou a modrou - jako všechno, co vymyslí úředník, když už to není úplný nesmysl, je to pravda jen částečně (nechám stranou zvrácenou logiku konzultovat s příslušným úřadem, jak porušovat předpisy, to je asi jako kdyby kocour myším radil kdy a kudy mají chodit na zrní).
Formální rozdíl mezi modrou a fialovou spočívá v tom, že prvá je upravena značkou IP 12 (vyhrazené parkoviště) a druhá IP 13c (parkoviště s parkovacím automatem). Ohledně modré tak není pochyb, že jde o vyhrazené parkoviště nejen ve smyslu té DZ, ale i ve smyslu § 27 ZPPK, a tedy tam ex lege zpravidla lze zastavit a stát do 3 minut. Praxe SO, který požaduje v režimu eltodo prokázat nejen to, že tam auto bylo, ale i že se déle než 3 minuty nehnulo, je v souladu s touto úpravou.
Pokud naopak u fialové dovozují, že kdokoliv se jí jen letmo dotkne a nezaplatí parkování, se dopustil porušení dané DZ, tak se nepochybně mýlí. Formálně značka stanoví povinnost řídit se údaji na parkovacím automatu. Z logiky věci na placeném parkovišti je třeba nejdřív zastavit a pak teprve si jít přečíst automat (a případně zaplatit parkovné), povinnost vyslat k automatu asistenta předem zatím nikdo do ZPPK nezavedl. Tedy prodleva mezi zastavením a zaplacením je zcela běžná (a určitě ji i eltodo dozor v podobě nějakého časového okna implementuje). Zároveň může nastat nespočet situací, kdy řidič k automatu přijde a zjistí, že řídit se údaji na něm nemůže - např. nefunkční automat, stání časově omezeno, přitom řidič tam potřebuje být déle, nebo že není technicky schopen zaplatit (automat bere jen či naopak nebere karty, mince, bankovky, eura ...), neakceptuje výši tarifu atp. Pak se zcela logicky vrátí k autu a odjede a nemůže to být vykládáno jako zaviněné porušení dané DZ. Pokud i řidič, který následně zaplatí, tam pár minut od zastavení do zaplacení stojí, bylo by absurdní pokutovat toho, kdo bezprostředně poté, co zjistí, že zaplatit nechce/nemůže, parkoviště opustí, stojí tam bez placení úplně stejně dlouho jako ten platící. Nehledě na to, že i placené parkoviště je možno považovat za vyhrazené ve smyslu § 27 ZPPK (pro toho, kdo zaplatil, BTW takovou argumentaci používá MP a úřady, když z placeného parkoviště odtahují), ale především podle argumentu a maiori ad minus se musí tříminutové pravidlo vztahovat i volnější smíšené parkoviště, platí-li pro přísnější vyhrazené (přesně v tom smyslu, jak píše výše kdo).
Na druhou stranu, pokud úřední ježibaba nekecá a to co vám popsala je opravdu zavedená praxe, tak když už bych někde měl stát bez placení, šel bych právě na fialovou, protože pokusu o dodatečné inkaso na základě jediné fotky bych se hravě ubránil. Naopak u té modré, pokud si nutnosti mít aspoň 2 snímky, je systém všeobecně vědom, zřejmě tomu přizpůsobuje i plán eltodo auta. Pravděpodobněji je to ale tak, že baba jen mlží, eltodo auta dělají 2 průjezdy bez ohledu na barvu zóny, a maximálně elitní právní thinktank ÚMČ P5 jen vyvinul způsob, jak zkásnout i smolaře, které ve fialové chytilo eltodo auto až druhým průjezdem ...