30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Témata - Eric

Stran: 1 [2] 3
16
Zajímavé články z internetu / Ústup v Británii
« kdy: 25 Září 2023, 20:01:28 »
https://www.novinky.cz/clanek/komentare-komentar-zlocin-britskeho-premiera-alexander-tomsky-40444703

"V červenci ale nečekaně vyhráli doplňovací volby v londýnském okrsku, protože se jejich kandidát postavil proti penalizaci starších vozů, kterou nařídil londýnský starosta. Vandalové pak zničili třetinu všech nainstalovaných kamer."

17
https://denikn.cz/1238502/praha-chce-vyresit-parkovaci-divoky-zapad-zdrazi-odtahy-straznici-navrhuji-progresivni-tresty

Z článku vyjímám:

"Jako první nutnou změnu v té souvislosti zmiňuje institut objektivní odpovědnosti provozovatele vozidla. Ten umožňuje vyřídit přestupky, včetně špatného parkování, aniž by se zjišťovala totožnost řidiče a rozhodovalo se o jeho vině a trestu. Je to také systém, na kterém je založeno pokutování špatného parkování.
„Stát jednoznačně upřednostnil výběr finančních prostředků před efektivním postihem pachatele protiprávního jednání. Úhradou výzvy k zaplacení určené částky provozovatelem vozidla je přestupek vyřízen a skutečný pachatel protiprávního jednání není nijak potrestán,“ píše se v materiálu.
Strážníci by proto chtěli, aby se objektivní odpovědnost provozovatele zrušila. Podle jejich názorů má za vozidlo odpovědnost majitel a ten má ze zákona prověřit, kdo a jakým způsobem vozidlo používá. Ten by tak musel doložit, kdo je za daný přestupek odpovědný."

"Cílem by podle strážníků mělo být, aby se mohlo zavést progresivní trestání."
"„Systém by u prvního přestupku počítal vždy s řešením formou domluvy. U druhého přestupku stejného druhu by již následoval správní trest například ve výši 500 Kč, třetí přestupek stejné kategorie by již byl za 1000 Kč, čtvrtý za 2000 Kč, pátý za 4000 Kč. Šestý přestupek stejného druhu v jednom kalendářním roce by již projednat na místě nešlo,“ stojí dále v návrhu s tím, že by podle počtu spáchaných přestupků mohlo dojít až k zákazu řízení."

"strážníci navrhují, aby byl zrušen souhlas pachatele s klasifikací protiprávního jednání, případně souhlas s uložením sankce jako podmínka pro vyřízení přestupku na místě. V praxi by to znamenalo, že pokud by na místě byl pachatel potrestán pokutou a nesouhlasil s ní, musel by sám iniciovat odvolání k úřadu."

"„Je nezbytné zrušit tzv. slučování přestupků do jednoho, a to v rámci tzv. společného řízení,“ stojí dále v jejich návrhu. Například v Praze 1 obdrželo necelých 7,5 tisíc „přestupců“ pouze jednu pokutu. Zbylých čtyři a půl tisíce je odpovědných za zhruba 35 tisíc přestupků."

"Praha by chtěla také řešit ekonomickou stránku věci. Odtahy i rozdávání botiček jsou pro město nevýdělečné; na každé odtažené auto či rozdanou botičku samo doplácí. Vedle legislativních omezení proto řeší také finanční udržitelnost. Za odtah vozidla si město účtuje 1900 korun, náklady na provedení jsou přitom vyšší. Stejně tak nemá žádný zisk z manipulačních poplatků za botičky. Představitelé města opakovaně zdůraznili, že jejich cílem je právě navýšení těchto represivních prostředků."


Přejme sboru ozbrojených šimpanzů hodně zákonodárných úspěchů.

20
Zajímavé články z internetu / Kompetenční změna v Praze
« kdy: 24 Srpna 2023, 19:18:45 »
https://denikn.cz/1214975/praha-se-boji-totalniho-kolapsu-mestske-casti-budou-nove-resit-vsechny-dopravni-prestupky/

„Vzhledem k zahlcení Magistrátu hlavního města Prahy a zejména ministerstva dopravy jakožto odvolacího orgánu dochází často k tomu, že přestupky nejsou v zákonem stanovené lhůtě projednány, a pachatelé tedy nejsou potrestáni,“ stojí v důvodové zprávě k zákonu.
Ministerstvo se touto změnou zbaví funkce druhoinstančního odvolacího orgánu, jež vyžaduje náročnou úřednickou práci. Tato povinnost má nově přejít pod magistrát.

(Zájemcům můžu zase vyrobit celý článek.)

23
Rychlost / [LOST] 147 (142) na 90
« kdy: 12 Srpna 2023, 10:32:39 »
Bohužel se stalo v okruhu příbuzných, že došlo ke změření a následnému zastavení s výše uvedenými údaji. Ironií je, že se to stalo řidiči, který jezdí velmi ukázněně (někdy až dost zdrženlivě), nemá dosud žádný zaznamenaný přestupek a nemusí spěchat, v podstatě sám neví, proč tak zrychlil, důvod žádný neměl (tzn. někdy jsou cesty osudu nevyzpytatelné). K události došlo při/po předjetí kamionu na prázdné hlavní silnici v noci, nacházelo se zde max. jedno další vozidlo kdesi za dotyčným.
Teď se toho mnoho nevyřeší, nicméně pokud dobře rozumím, v následném řízení by mělo smysl pokusit se jakkoliv zpochybnit měření, možná je to naivní myšlenka, ale obyčejné tři km/h rozdílu (tedy 2% naměřené hodnoty) by znamenaly podstatně jinou kvalifikaci. Případně uvítáme další nápady, i někdy později, až bude znám obsah spisu.

25
Nedopravní tématika / Délka ukládání sledovacích záznamů
« kdy: 21 Července 2023, 10:44:05 »
Napadlo mě, že by možná bylo užitečné sdílet informace o tom, jak dlouho se v různých městech ukládají nahrávky plošného sledování veřejného prostoru. Třeba by to mohlo někomu pomoci při volbě procesní strategie.
Je to sice v "nedopravní" sekci, ale dopravy se to přímo dotýká.

28
Zajímavé články z internetu / Smlouva s USA
« kdy: 20 Května 2023, 04:06:30 »
https://mocr.army.cz/assets/informacni-servis/dca_-_navrh_schvaleny_vladou.pdf
Dopravy se týkají hlavně čl. 9, 10 a 11. Odpovědnost, přesněji řečeno její praktické zrušení, viz čl. 12.

Pozor, český překlad (dokument je dvoujazyčný) se místy drobně odchyluje od anglické verze, která se jeví jako originální (samozřejmě pokud se skutečně jedná o autentický dokument).


29
Potřebuji poradit - ostatní / Výklad křižovatky
« kdy: 19 Května 2023, 01:05:04 »
https://en.mapy.cz/zakladni?pano=1&x=14.3367017&y=49.9203498&z=20&base=ophoto
Dotaz zní, kdo dává přednost při odbočení "zezdola" "doprava", neboli od jihu na jihovýchod, na přerušované čáře V 2b. Není tam žádná svislá značka, viz panorama. Pokud by to bylo bez rozlišení, měl by odbočující řidič přednost zprava před tím, který by jel od severu na východ, jenže přejet V 2b v tomto případě podle obecných pravidel jen tak nejde.

Stran: 1 [2] 3