30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - IZS

Stran: [1] 2 3 ... 92
1
@JF: a to, že SO používá vyhledání pomoci na fóru k tíži, usuzujete z toho, že "šmírování zde je použito jako důkaz" ve spojení s
Citace
citace z usnesení: se zcela shoduje s internetovou stránkou www.30kmh.cz, která je součásti spisového materiálu. "
?

Klidně mě opravte, ale já nikde nevidím popis toho, k čemu byl daný důkaz v řízení použit. Pokud je v rozhodnutí napsáno, že "sprostý obviněný se šel radit na 30kmh, tak je určitě vinen", no tak je to naprosto absurdní a excesivní závěr. Vedle toho mě ale napadá řada cest, jak ten důkaz zcela legálně a legitimně v řízení využít a nepoškodit obviněného v jeho právech. Nebudu je do detailu rozvádět a radit tím protistraně, ale možné to je. Pokud nevidím konkrétní způsob, co a jak SO přesně dokazuje, nemůžu činit unáhlené závěry o tom, zda tím zasahuje do práv obviněného či nikoliv.

A ad oznamovací povinnost - advokát to oznámí stejně jako běžný smrtelník. Při vší účtě, úlohou občana ani advokáta není suplovat roli OČTŘ - ať si s tím oznámením naloží, jak chtějí.
Edit: a konečně - nesouhlasím s tvrzením, že by OČTŘ měly v případě oznámení plánovaného TČ svázané ruce. "Pre-crime" department možná v podobě, jaké jste si ho vysnil, neexistuje, ale pro mě za mě mohou dle závažnosti obavy ze spáchání TČ OČTŘ přistoupit např. k použití operativně pátracích prostředků ve smyslu § 158b tr.ř. A jestliže OČTŘ usoudí, že oznámený potenciální pachatel není hoden šetření, nebo se to nestihne projednat, tak je to na jejich vrub, a nikoliv můj. K pojmu "pre-crime" pouze uvedu, že v souladu s § 20 tr.z. je tam, kde to stanoví tr.z., trestná i příprava - jako je tomu např. u TČ vraždy dle § 140 odst. 4 tr.z.

2
1. MMHK vede spisy elektronicky, protože je to podle nich efektivnější. Nejde mi teď o to, že do těch efektivních spisů nejde nahlížet, ale jde mi o to, že při žádosti o kopii spisu nevydává MMHK žádnou obdobu spisového archu [...]

Tady nechápu, kde nastal problém. Ano, SO neposkytuje duplikát spisového materiálu, můžete však žádat pořízení kompletní kopie spisového materiálu a SO je povinen vám takovou kopii pořídit a vydat. Obsah spisu musí být zachycen v protokolu a tím jste krytý pro případ, že by tam měli později bez vašeho vědomí něco přidat (nebo vyjmout), nebo vám od něčeho nevydali kopii. A pokud by mi nevydali kopii, tak bych tam prostě celý den seděl a slovo od slova přepisoval.

3
Úřední osoba se šmírováním přiznala, že se snaží bránit pyrátovi hledat právní pomoc.

I pokud bychom právo na právní pomoc vykládali extensivně a tvrdili, že pod něj spadá i vyhledání pomoci zde, pak toto právo samo o sobě nezaručuje žádné právo na mlčenlivost apod. - do tohoto režimu spadají pouze rady advokáta, nikoliv veřejná internetová diskuse. Použití informací, které obviněný sám uveřejňuje, ve správním řízení, nelze vykládat jako bránění v přístupu k právní pomoci.
Ad absurdum pokud by sem někdo napsal, že hodlá spáchat trestný čin, pak by dle vaší logiky takové prohlášení nemohlo být použito jako důkaz; přitom i advokát by měl v takovém případě oznamovací povinnost.

4
Vážení kolegové,

dovoluji si obrátit se na Vás touto cestou s prosbou o pomoc ve výzkumu. V rámci tohoto výzkumu se zabývám problematikou správního uvážení u přestupků provozovatele vozidla. Ve stručnosti - správní orgán má za přestupek uložit pokutu v rozpětí od-do. V ideálním případě by za všechny přestupky o stejných parametrech (závažnost, ...) měla dorazit provozovateli od libovolného správního orgánu výzva na stejnou určenou částku nebo příkaz se stejnou pokutou. To se však často neděje. Cílem mého výzkumu je zjistit, zda se ve správním uvážení úředních osob dá nalézt nějaký vzorec, nebo zda se jedná o excesy ze správního uvážení.

Tím se dostávám k tomu, jak můžete pomoct vy. Aby byl výzkum relevantní, potřebuji data - spoustu dat. A kromě samotných správních orgánů mi není známo místa s vyšší koncentrací dat, než je toto fórum. Výzkumu můžete pomoci tím, že mi svoje výzvy a příkazy poskytnete. Já je následně rozeberu na data ve formátu SO; Ulice; Obec; Citace §; Povolená; Naměřená; Po odečtu; Rozdíl; Určená částka / pokuta; Datum spáchání; Čas; Rok; Datum výzvy; OÚO; č.j. (pokud tato data budu mít k dispozici). Vedle textového výstupu a prezentací se z nich bude dát vytvořit např. "teplotní mapa". U vybraných míst bude následně provedena podrobnější analýza místa spáchání.

Co sbírám?
- výzvy provozovateli vozidla (překročení maximální povolené rychlosti nezjištěným řidičem)
- příkazy provozovateli vozidla (překročení maximální povolené rychlosti nezjištěným řidičem)

Jak sbírám?
Svoje výzvy a příkazy můžete nahrát preferenčně prostřednictvím formuláře na Google Forms: https://forms.gle/Vj4ESYBCiXbkNtj88.
Alternativně je můžete nahrát na Úschovnu nebo podobnou platformu (vlastní disk, ...) a odkaz mi zaslat prostřednictvím SZ tady nebo na e-mail petr@osbid.cz

Jakékoliv dotazy samozřejmě rád zodpovím.
Předem děkuji za váš čas i spolupráci.
IZS

5
4. No ale když mi třeba stanoví pokutu podle největšího přestupku, který bych pak vyhrál (třeba jako jediný z celkových 3), tak by minimálně tu pokutu museli nějak korigovat ne..?

No to podle mě záleží. Ust. § 98 odst. 2 přes.z. zapovídá v odvolacím řízení moderaci výše trestu v neprospěch pachatele. Vyjdeme-li z ideálního případu, kdy SO I provedl v prvostupňovém správním rozhodnutí opravdu kvalitní správní uvážení ve vztahu k výměře trestu ve společném řízení, pak by SO II měl být schopen se odůvodnění SO I přidržet a moderovat výši trestu ve prospěch pachatele prostou replikací správního uvážení SO I. Pokud by s tím nesouhlasil, je účastník řízení legitimován k podání žaloby dle § 65 odst. 3 s.ř.s., jejímž prostřednictvím se může domáhat moderace správního trestu (na to navazuje moderační oprávnění soudu viz. § 78 odst. 2 s.ř.s.).

V ideálním světě nicméně nežijeme a úředníci generují stran správního uvážení nad výměrou trestu převážně imperfektní rozhodnutí, proto zde dle mého názoru bude v naprosté většině případů dána překážka dle § 90 odst. 1 písm. c) za středníkem, tj. "změnu nelze provést, pokud by tím některému z účastníků, jemuž je ukládána povinnost, hrozila újma z důvodu ztráty možnosti odvolat se". Nicméně to pro SO II není překážkou - budiž vydáno rozhodnutí SO I o výrocích:
I. Je vinen, že dne XX spáchal přestupek XX,
II. Je vinen, že dne YY spáchal přestupek YY,
III. Je vinen, že dne ZZ spáchal přestupek ZZ, a
IV. Za přestupky uvedené ve výrocích I.-III. se pachateli ukládá úhrnný trest AA.

Účastník podal proti rozhodnutí odvolání, SO II dojde k závěru, že odvolání ve vztahu k výrokům I. a II. zamítá, ale odvolání ve vztahu k výroku III. je třeba vyhovět, tak postupem dle § 90 odst. 1 písm. b) spr.ř. zruší rozhodnutí SO I co do výroků III. a IV., a v rozsahu výroků I. a II. ho potvrdí. O přestupku ve výroku III. a trestu pak bude v řízení pokračovat SO I.

Toto "štěpení" rozhodnutí však zná pouze s.ř.; v režimu § 78 odst. 1 s.ř.s. je možné zrušit pouze celé rozhodnutí (srov. § 76 odst. 2 s.ř.s.) - a o tom píše kolega Číkus.

6
Jo aha. Tak to, prosím, nedělejte - nejprve prosím použijte lupu, protože tohle je zrovna otázka, na kterou naleznete velmi snadno v již existujících příspěvcích, a pokud nenajdete, tak si založte vlastní vlákno.

7
Dá se s tímto závěrem případně dále pracovat při komunikaci s úřadem při budoucích přestupcích?

Můžete to sem prosím anonymizované nahrát?

8
Vyšetření na OPL jsou upraveny zákonem č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek ("ZONL"). Jmenovitě § 20 odst. 3 ZONL stanoví, že "spočívá-li orientační vyšetření na ovlivnění alkoholem v dechové zkoušce provedené analyzátorem alkoholu v dechu, který splňuje podmínky stanovené jiným právním předpisem, odborné lékařské vyšetření se neprovede." To by znamenalo, že pokud byla orientační dechová zkouška provedena analyzátorem, který měl platnou "revizi", pak byla dechová zkouška provedena na vaši žádost a výsledky krve byste měl zřejmě vyžádat vy. Nicméně to není oblast, ve které bych byl kovaný, proto raději ještě vyčkejte, zda mě někdo nedoplní.
Osobně bych asi kontaktoval místo odběru a žádal výsledky. Pokud bylo vyšetření provedeno na vaši žádost, tak je možné, že vám výsledky sdělí až po úhradě poplatku za provedení vyšetření. Úhrady bych se pak domáhal zpětně, až bude správní řízení skončeno.

9
Není jisté. [...]

Než na nějaký příspěvek reagujete, dočtěte ho, prosím, do konce. To co popisujete víceméně shrnuje druhá nastíněná varianta, přičemž výslovně uvádím, že nelze takhle od stolu určit, kde ta chyba vznikla, a jaký bude další vývoj, a že uvedený výčet není demonstrativní.

10
Potřebuji poradit - přestupek mimo ČR / Re:Vatikán
« kdy: 20 Června 2024, 16:04:24 »
Děkuji za rozšíření obzorů, dosud jsem žil v domnění, že Vatikán vystupuje v záležitostech církve jako Svatý stolec, a ve světských záležitostech jako městský stát. Dost tomu nahrává skutečnost, že papež je současně volen jako král. Z toho, co poslal kolega fu, to cca plyne, ovšem pouze jako počáteční motivace, reálný vztah je zjevně mnohem komplikovanější, než jsem si myslel.
Panu Lafayette se omlouvám za podněcování této kulturně-právní odbočky.

11
Potřebuji poradit - přestupek mimo ČR / Re:Vatikán
« kdy: 20 Června 2024, 14:27:06 »
Já bych se v prvé řadě pozastavil nad tím, od kdy nad Mallorcou vykonává jurisdikci Městský stát Vatikán?

Čistě ze zvědavosti, nemohl byste mi ten dopis poslat? Já jsem doteď žil v domnění, že Vatikán je z absolutní většiny církev a stát v právním smyslu je tam de facto fikce, ale teď se koukám, že Vatikán má i četnictvo, tak tam asi nějaký úřednický (neduchovní) aparát bude, byť ten překryv zřejmě bude značný.

A zvědavost stranou, Vatikán není členským státem Evropské unie. Vynutit si, aby s vámi komunikovali v rodném jazyce, tedy nemusí být zdaleka tak snadné jako u členských států EU. O mezinárodních smlouvách v tomto směru nevím nic.

12
@rnm: kde přesně ta chyba vznikla takhle od stolu nezjistíte, lze o tom pouze spekulovat. Nastíním vám dvě varianty, jak by se mohlo řízení vyvíjet:

První varianta je, že chyba vznikla při přepisování údajů z oznámení přestupku do výzvy, nicméně u vyplňování příkazu si dá úředník větší pozor, chybu odhalí a popis skutku v příkazu již bude správně. V tom případě sice přijdete o potenciál relativně jednoduše shodit rozhodnutí o vině, zároveň se vám však otevírají dveře k argumentaci tím, že k přestupku uvedeném v příkazu jste neobdržel výzvu provozovateli vozidla, což by pro SO mohl být v konečném důsledku deadlock (na výzvu se zpátky vrátit nemůže a vy budete trvat na zahájení řízení s řidičem, který se ochotně dozná; řízení s řidičem by však mělo být ze hry dle § 125g odst. 1 ZPPK).

Druhá varianta je, že chyba vznikla již při pořízení oznámení o přestupku (MP to prostě špatně poznačila / přečetla, strážník to na služebně vypisoval s odstupem a udělal chybu). Pak bude vhodné jít nejméně nahlédnout do spisu, abyste zjistil, jaké jsou tam fotky. No a konečně až bude vydáno rozhodnutí ve věci, tak argumentovat chybným označením místa spáchání. Pokud to SO II vrátí po odvolání, tak bude taktické SO I co nejvíce zdržovat ve vydání rozhodnutí a řízení co nejdéle natahovat. Od vydání rozhodnutí o vině běží roční promlčecí lhůta. Když se to půl roku zasekne v odvolacím řízení na SO II (čemuž asi půjde taky trochu dopomoct), tak už bude mít po rozhodnutí o odvolání SO I po vrácení spisu pouze půl roku na vydání nového rozhodnutí. Mezitím bude muset zjistit, kde se přestupek vlastně přesně stal, a vy mu samozřejmě žádný procesní úkon v žádném případě nebudete ulehčovat.

Tento výčet nicméně není vyčerpávající a může nastat řada odchylek, proto to neberte absolutně závazně, že určitě nastane 1) nebo 2). Vždycky je tu např. riziko, že SO si prostě "pojedou svoje" a vy se domůžete zrušení rozhodnutí až u soudu; ale může se taky stát, že se zrušení nedomůžete vůbec.



13
S dovolením bych trochu korigoval terminologii, která tu dosud zazněla, protože se nám to trochu zamotalo (jakkoliv věřím, že rady byly dobře míněné).

V současné době jste ve fázi výzvy provozovateli vozidla. V tuto chvíli neběží žádné správní řízení, správní orgán ("SO") pouze provádí šetření totožnosti řidiče vozidla a dává vám možnost vyhnout se správnímu řízení s provozovatelem vozidla zaplacením tzv. "určené částky" (lidově řečeno "odpustku"). V této fázi se ze strany SO jedná o více či méně automatizovaný proces a jakákoliv argumentace bude s největší pravděpodobností zbytečná.

Pokud ve stanovené lhůtě neuhradíte odpustek nebo nenapráskáte řidiče, zahájí SO řízení s provozovatelem vozidla, typicky doručením příkazu. Proti příkazu je třeba podat odpor, po kterém bude SO pokračovat ve správním řízení. A zde začíná fáze, kdy můžete něco namítat. Nicméně vyvinit se může být zábavné. Vám to přijde absurdní, protože víte, že jste tam nestál, ale SO bude mít před sebou oznámení o přestupku a vaše tvrzení, že jste tam nestál - což (bez dalších důkazů, např. fotografií, ze kterých bude zjevné, že byly pořízeny jinde) může být oříšek.

Rovněž je třeba si uvědomit povahu chyby. To, že jste nestál v označeném místě, ale někde jinde (nicméně taktéž neoprávněně), představuje vadu zhojitelnou, a argumentaci touto vadou jednorázovou. Použití této argumentace je tedy nutné si schovat optimálně do odvolání a doufat, že před vydáním opakovaného rozhodnutí (tentokráte se správným popisem skutku) dojde k promlčení. Mezitím můžete samozřejmě házet SO další klacky pod nohy a přiblížení (se) promlčení výrazně dopomoct.

Jestli chcete tuto taktiku zkusit, tak v tuto chvíli nedělejte nic a počkejte na příkaz. Proti příkazu podáte odpor a pak se sem můžete přijít poradit, co dál.

14
Za mě je to pouze SOP + režijní paušál. Účelem režijního paušálu historicky bylo právě to, aby konzumoval hovorné, poštovné apod.

15
Pokud správně čtu, tak ten plenární nález hovoří právě o režijním paušálu (300,- Kč / úkon).

Stran: [1] 2 3 ... 92