30kmhcz

Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: .qoyi 15 Října 2015, 00:49:25

Název: Rozhovor s předsedou taxi.
Přispěvatel: .qoyi 15 Října 2015, 00:49:25
Celkem pěkný rozhovor.

https://www.stream.cz/praha-vs-prachy/10005386-cely-rozhovor-s-predsedou-taxi
Název: Re:Rozhovor s předsedou taxi.
Přispěvatel: Mates 15 Října 2015, 09:01:38
Je to zajímavé. Jen Jelínek je předseda maximálně těch zlodějů :) .. jinak celé Praha vs prachy o taxikářích je hodně jednostranné. Existují zloději a zároveň znám kluky co se tím živí poctivě, nemaj žádná turba, jezděj pod dispečinkama na nesmyslné sumy za km. Ale o těch v tom pořadu vesměs není ani zmínka :-/
Název: Re:Rozhovor s předsedou taxi.
Přispěvatel: vvvvvv 15 Října 2015, 09:24:23
Ten reportér, Janek Rubeš myslím, říká v některém z dílů, že nepoctivých je pouze cca 150 taxikářů. Z toho pohledu mi to přijde poměrně objektivní.

Tady mi Google dokonce našel tu kalkulaci na 32Kč - http://www.akt-praha.cz/soubory/kalkulace_cena%20MHMP.pdf - na první pohled to vypadá OK, jen bych řekl, že obvykle s jedním autem jezdí více než jeden řidič a tak se náklady o něco sníží tím, že se více rozmělní pořizovací cena vozidla a asi i dispečink.
Název: Re:Rozhovor s předsedou taxi.
Přispěvatel: Mates 15 Října 2015, 09:33:50
Bohužel se pletete kolego. Jedním autem jezdí většinou jeden řidič. Pokud bereme normální provozování, kdy řidič má svoji koncesi. Neberu šedou zonu, kdy koncese se "pronajímá", případně dispečinky zaměstnávají načerno řidiče na svoje auta, která jsou protěžovaná.
Kalkulace je celkem reálná. Jenže stejně je to jedno, protože dispečinku je to jedno a půjde s cenou ještě níž. Nejlépe je  to vidět u TickTacku, kde Jančura rozhlašoval, že bude mít jen zaměstnance a ti nebudou mít důvod krást. Tak na tom webu, kde jste našel kalkulaci je i případ, kdy řidič TickTacku natáhl zákaznici. Každopádně netrvalo dlouho a pan  Jančura ustoupil od modelu taxikář zaměstnanec a teď má kluky na OSVČ a pronajímá jim auta.
Ono je to na delší povídání a asi tu tím nebudeme zaplácávat prostor.
Název: Re:Rozhovor s předsedou taxi.
Přispěvatel: fu 15 Října 2015, 17:47:47
Bohužel se pletete kolego. Jedním autem jezdí většinou jeden řidič. Pokud bereme normální provozování, kdy řidič má svoji koncesi. Neberu šedou zonu, kdy koncese se "pronajímá", případně dispečinky zaměstnávají načerno řidiče na svoje auta, která jsou protěžovaná.
Kalkulace je celkem reálná. Jenže stejně je to jedno, protože dispečinku je to jedno a půjde s cenou ještě níž. Nejlépe je  to vidět u TickTacku, kde Jančura rozhlašoval, že bude mít jen zaměstnance a ti nebudou mít důvod krást. Tak na tom webu, kde jste našel kalkulaci je i případ, kdy řidič TickTacku natáhl zákaznici. Každopádně netrvalo dlouho a pan  Jančura ustoupil od modelu taxikář zaměstnanec a teď má kluky na OSVČ a pronajímá jim auta.
Ono je to na delší povídání a asi tu tím nebudeme zaplácávat prostor.
Tak to je uz jeho problem, ze neumi minimalizovat naklady, ne a auto mu stoji v garazi a nepracuje.
Název: Re:Rozhovor s předsedou taxi.
Přispěvatel: pk202 15 Října 2015, 20:21:02
Tak to je uz jeho problem, ze neumi minimalizovat naklady, ne a auto mu stoji v garazi a nepracuje.

Pokud se nad tím zamyslíte, a vezmete do ruky kalkulačku, tak zjistíte, že pokud se budou střídat dva řidiči, tak ušetříte cca jednu pětinu nákladů a to nespekuluji o tom, jak budou vypadat náklady na údržbu vozu při dvojnásobném nájezdu (400 000 km za 5 let).....
Název: Re:Rozhovor s předsedou taxi.
Přispěvatel: RIK 16 Října 2015, 07:32:24
To je opravdu pekny rozhovor. Na jedne strane taxikar, o kterem si muze myslet kdo chce co chce a na druhe strane dva mladi komuniste ... to je dilo ...