30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: zdesu 28 Srpna 2018, 13:01:04
-
Řidiče couvající na D11 usvědčilo video z kamionu. Záběry z dálničních kamer byly nekvalitní
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2578207-ridice-couvajici-na-d11-usvedcilo-video-z-kamionu-zabery-z-dalnicnich-kamer-byly
-
Ještě že kamera v kamionu není bezobslužné zařízení sloužící k dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Stačí nevypovídat. :-)
-
hmmm - viz např. https://www.uoou.cz/stanovisko-c-1-2015-provozovani-kamery-v-nbsp-motorovem-vozidle-se-nbsp-zaberem-mimo-toto-vozidlo/d-14454/p1=1099
Předpokládám, že to bude nezákonný důkaz a že předvolaní řidiči čtou tento web a s fízlem se bavit nebudou.
-
Já se už týden hádám s kamarádem o to jestli hrozí něco provozovatelům vozidla. Podle mého názoru jim nic nehrozí (samozřejmě když nebudou blbí a neřeknou třeba, že neví kdo řídil :), protože to podle mě nenaplňuje podmínky pro odpovědnost provozovatele. Nebylo to zjištěno automatizovaným prostředkem používaným bez obsluhy a porušení není možné projednat uložením pokuty v blokovém řízení. Tak podle mě, když provozovatelé odmítnout vypovídat, tak bude vše ok.
Dneska jsem ovšem našel ve zprávách toto: https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/11412378947-90-ct24/218411058130827/obsah/640147-couvani-ridicu-na-dalnici-d11
A tam ten policajt říká, že když se nepodaří dohledat řidiče, tak jsou odpovědní majitelé nebo provozovatelé podle jiného paragrafu, za to, že vozidlo propůjčili a bylo s ním spácháno protiprávní jednání. Nevíte podle jakého paragrafu to je? Nebo ten policajt prostě lže?
-
A tam ten policajt říká, že když se nepodaří dohledat řidiče, tak jsou odpovědní majitelé nebo provozovatelé podle jiného paragrafu, za to, že vozidlo propůjčili a bylo s ním spácháno protiprávní jednání. Nevíte podle jakého paragrafu to je? Nebo ten policajt prostě lže?
Nenapada me zpusob jak z toho udelat sprdel, takze spis lze. Muzou po nem chtit jmeno ridice (a pokud ho nevi tak se dopousti neceho, na cem by mohli neco vybrat), mel by reagovat "vim kdo ridil, ale nereknu vam to".
-
Určitě lže, ale možná o tom ani neví. Policajti jak víme nejsou žádný mozkovny a oni si jsou jistí, že to takto půjde. Další věc je, že z 20 lidí se tam po nějaké formě nátlaku 18 posere a uzná to...zbylí 2 odmítnou vypovídat a ustojí i vyhrožování apod...
-
Určitě lže, ale možná o tom ani neví. Policajti jak víme nejsou žádný mozkovny a oni si jsou jistí, že to takto půjde. Další věc je, že z 20 lidí se tam po nějaké formě nátlaku 18 posere a uzná to...zbylí 2 odmítnou vypovídat a ustojí i vyhrožování apod...
To jsem si myslel, takže žádné překvapení. Jinak v tom článku, na který se odkazuje první příspěvek je smutná pravda:
„Majitelé vozidel byli okamžitě předvoláni k výslechu, aby se dostavili a sdělili nám totožnost řidiče, který v daný okamžik řídil,“ dodal Moravčík. Z řidičů, které zatím policisté vyslechli, někteří chybu přiznali, jiní tvrdili, že za volantem jejich vozů byl právě někdo jiný.
-
jiní tvrdili, že za volantem jejich vozů byl právě někdo jiný.
Neuspesna strategie retezeni helmutu.
-
To je úplně jedno, podmínky pro SPRDEL nejsou splněny, hrajou čistě na přiznání:
...porušení pravidel bylo zjištěno prostřednictvím automatizovaného technického prostředku používaného bez obsluhy při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích nebo se jedná o neoprávněné zastavení nebo stání...
-
No jenze provozovatel musi vedet kdo ridil. Pokud uda ridice, ten dalsiho a ten se prizna, muze se to vratit provozovateli, ne?
-
Vím kdo řídil ale odmítám podat vysvětlení. Sbohem.
S váma je to pořád dokola, pořád máte chuť každýmu fízlovi nebo úředníkovi něco vysvětlovat. Mají záznam z kamery kamionu, fotky z mýtných bran apod., tak ať se snažej sami a neotravujou, najít pachatele je jejich práce. Dostat od někoho záznamy z kamery kamionu a pak ještě jméno řidiče od provozovatele? Tomu řikáte práce?
-
S váma je to pořád dokola, pořád máte chuť každýmu fízlovi nebo úředníkovi něco vysvětlovat.
„Majitelé vozidel byli okamžitě předvoláni k výslechu, aby se dostavili a sdělili nám totožnost řidiče, který v daný okamžik řídil,“ dodal Moravčík. Z řidičů, které zatím policisté vyslechli, někteří chybu přiznali, jiní tvrdili, že za volantem jejich vozů byl právě někdo jiný.
A já tvrdím, že tím to hodili zpět na provozovatele.
mel by reagovat "vim kdo ridil, ale nereknu vam to".
Vím kdo řídil ale odmítám podat vysvětlení.
Nevidim rozdil, vy ano?
-
Provozovatel má vědět, kdo řídil. Nemusí to nikomu říkat. Když to bude parkování nebo rychlost měřená automaticky, může to správní orgán sprdelizovat na provozovatele. V ostatních případech musí sami orgáni mozkovým myšlením vyšetřit, kdo řídil nebo to nechat plavat.
-
mě by spíš zajímalo, jak se dostat k údajům toho kamionisty ?
bude to ve spisu ?
-
mě by spíš zajímalo, jak se dostat k údajům toho kamionisty ?
bude to ve spisu ?
Lze předpokládat, že ve spisu bude záznam o podání vysvětlení, tam bude jméno, trv. pobyt atd....
-
A máme tady pokračování. Tak 80% ovcí, zbytek zná svoje práva.
Šestnáct řidičů, kteří jeli na D11 v protisměru, čeká na trest. Čtyři další policii ignorují
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2603981-sestnact-couvajicich-ridicu-z-d11-ceka-na-trest-ctyri-dalsi-policii-ignoruji
-
Otázkou je, zda se těch 16 řidičů skutečně trestu dočká. A kolik z těch řidičů jsou Helmuti. :-)
-
Otázkou je, zda se těch 16 řidičů skutečně trestu dočká. A kolik z těch řidičů jsou Helmuti. :-)
Já bych si nedělal iluze. Jak říká můj táta - je potřeba se k tomu postavit jako chlap a přijmout trest :D
-
Bohužel - od rodičů, kam mi chodí pošta, slýchám totéž. Princip sprdele a důvody, proč platit nemíním, tím spíš, když úřad nesprávně doručuje, jim prostě nejde vysvětlit. Každopádně ti, co couvali na dálnici, jsou idioti, netřeba se jich zastávat. A o to větší idioti jsou, že se jich tolik přiznalo (navíc hned v prvním kole pachům). Musím říct, že je mi z toho až smutno, kolik hovádek řítících se dobrovolně na porážku mezi námi žije :-(
-
A o to větší idioti jsou, že se jich tolik přiznalo (navíc hned v prvním kole pachům).
Podle mě ideální stav. Pokud je někdo takový debil, že ho napadne jet v protisměru po dálnici, pak je zřejmě nutné, aby na něj dohlížela policie a pravidla z jeho strany vynucovala, když sám nemá ani pud sebe a tebezáchovy. A když se udělá bububu a hezky se přizná, je to ideální stav. Pro ostatní na které bububu neplatí to můžou mít na háku - a taky čekám u takových lidí nějaké rozumné nedestruktivní jednání. Kdyby každé takové hovado vedlo správní řízení a nemluvilo s policií, očekávám rychlé legislativní změny ve smyslu odstranění triku s odvoláním a triku s advokátem, kameru na každou lampu a do každého auta atd.
-
Pokud je někdo takový debil, že ho napadne jet v protisměru po dálnici, pak je zřejmě nutné, aby na něj dohlížela policie a pravidla z jeho strany vynucovala, když sám nemá ani pud sebe a tebezáchovy.
Zatímco pokud někoho napadne nedodržovat rychlost nebo špatně parkovat, tak na něj není nutné dohlížet?
-
...
Chyba je především na straně policie a správy dálnic. Kdyby to fungovalo tak jak má, tak by do několika minut byly na prvním nehodě předcházejícím sjezdu hlídky, které by okamžitě zastavily dopravu a svedly ji mimo dálnici a současně by řídily evakuaci aut z "pasti". A ne že tam nechaj najet auta co se jich vejde a pak jenom číhaj kde vybrat pokutičku !
-
pk202: ano takhle to funguje v civilizovaných zemích, zažil jsem to v něměcku, kdy jedna hlídka odkláněla dopravu a druhá řešila evakuaci osobních aut, nákladní bohužel zustávaly uvězněny.
-
Jan Novák - Jaký je rozdíl z hlediska bezpečnosti mezi tím když někdo odstaví auto v odstavným pruhu z důvodu poruchy nebo v odstavným pruhu couvá šnečí rychlostí?
Kdyby stáli spořádaně v jízdním pruhu uprostřed dálnice v koloně za zatáčkou tak je to bezpečnější?
-
Je od řidičů velmi ošklivé, že se snažili z místa dostat a netvořili spořádaně překážku, do které možná následně fízové naženou neřízenou střelu (https://www.autorevue.cz/tragicka-nehoda-na-d1-naznacuje-velky-problem-a-passat-to-neni-doplneno).
-
Jan Novák - Jaký je rozdíl z hlediska bezpečnosti mezi tím když někdo odstaví auto v odstavným pruhu z důvodu poruchy nebo v odstavným pruhu couvá šnečí rychlostí?
a ještě u toho předjíždí, to je vlastně úplně v pořádku, že?
-
Zatímco pokud někoho napadne nedodržovat rychlost nebo špatně parkovat, tak na něj není nutné dohlížet?
Jedna věc je být v rozporu s legislativou a úplně jiná být v rozporu s rozumem nebo fyzikou.
Většina pravidel je tu od toho, aby se ospravedlnil nadstav fízlů a plnily se obecní rozpočty, ale je nějaký rozumný základ, který je dobré dodržovat už jen z pudu sebezáchovy. S legislativou jsem v rozporu prakticky nonstop, ale snažím se jezdit tak tak abych neohrožoval sebe a okolí, za což mě pojišťovna dlouhodobě odměňuje nemalou slevou. To video mi přišlo fakt hardcore a v našem kulturním okruhu bych to nečekal. V Indii bych s tím naopak počítal.
-
Jan Novák - Jaký je rozdíl z hlediska bezpečnosti mezi tím když někdo odstaví auto v odstavným pruhu z důvodu poruchy nebo v odstavným pruhu couvá šnečí rychlostí?
Kdyby stáli spořádaně v jízdním pruhu uprostřed dálnice v koloně za zatáčkou tak je to bezpečnější?
V tom videu vidím jak se otáčí a pak jak kokoti vyjíždějí nájezdem v protisměru a dělají tam skrumáž s řidiči, kteří přijíždí po tom nájezdu, jinej kokot během couvání předjíždí o jedno místo(kurva proč??) dalšího couvajícího, tedy podle mého názoru jednoznačně horší stav než kdyby stáli s blikačkama v koloně nebo jeli na příští sjezd
-
Jan Novák> Rozum i fyzika neúprosně říkají, že vyšší rychlost má za následek delší brzdnou dráhu, kratší čas na reakci, vyšší pohybovou energii energii vozidla, větší šanci na aquaplaning...
Při onom hromadném manévru snad došlo k nějaké škodě na životech, zdraví, majetku a nebo alespoň k reálnému ohrožení? Zvláště když (jak jsem psal výše) jsou fízlové schopni do kolony nahnat neřízenou střelu se jeví couvání a nebo jízda v protisměru jako bezpečnější alternativa, než tam čekat jako dobytek na porážku.
-
Jan Novák> Rozum i fyzika neúprosně říkají, že vyšší rychlost má za následek delší brzdnou dráhu, kratší čas na reakci, vyšší pohybovou energii energii vozidla, větší šanci na aquaplaning...
Při onom hromadném manévru snad došlo k nějaké škodě na životech, zdraví, majetku a nebo alespoň k reálnému ohrožení? Zvláště když (jak jsem psal výše) jsou fízlové schopni do kolony nahnat neřízenou střelu se jeví couvání a nebo jízda v protisměru jako bezpečnější alternativa, než tam čekat jako dobytek na porážku.
Doufám, že v rámci tohoto fóra si snad nebudeme přednášet o rychlosti dovolené a rychlosti přiměřené a trolit se tím, že nulová rychlost je jistě nejbezpečnější. O žádné škodě nevím, na ohrožení by to chtělo vidět jak to vypadalo ve vedlejších pruzích. Ale auto, které dělá myšku při couvání na dálnici nebo kamion, který se musí připojovat do průběžného, protože mu v nájezdu couvá kokot bych jako ohrožení vyhodnotil (bez další znalosti situace samozřejmě)
Když zaparkuju v protisměru nebo pojedu ve dvě ráno po magistrále stopadesát na padesátce hodnotím přecejen jinak, než když se mi někde kouří od brzd a náhodou se nakonec nic nestane. Nemusím se apriori zastávat každého kokota jen proto, že policajty nemám rád o nic míň.
-
Chudák řidič kamionu, vyřítí se tam naslepo jako hovado a musí brzdit. Co kdyby tam byla ale opravdová kolona, nebo jiná překážka?
Zrovna kamioňáci co se cpou do průběžnýho pruhu hned na začátku připojováku v rychlosti 50km/h ať jdou doprdele.
-
Chudák řidič kamionu, vyřítí se tam naslepo jako hovado a musí brzdit. Co kdyby tam byla ale opravdová kolona?
Nevím jak to mají ostatní řidiči, ale mě působí nestandardní a nepřehledné situace stres a ve stresu dělá člověk víc chyb. Když místo připojování do pruhu a kontroly provozu musím ještě řešit, jak na mě couvá nějaký jouda a další ho u toho předjíždí, může se stát, že třeba sám udělám nějakou chybu, něco přehlédnu ve zpětném a připojím se někomu před čumák. Jasně, že udělám vše pro to, aby to pro všechny dobře dopadlo, ale řidiči z videa prostě vytváří zmatenou a nepřehlednou situaci a ohrožují tím lidi kolem sebe.
-
Jak říká můj táta - je potřeba se k tomu postavit jako chlap a přijmout trest :D
Presne takhle jsem byl od malicka vychovavan. Maler nastal na zakladni a stredni skole. Kdyz jsem udelal nejaky maler (a ktery normalni kluk obcas neco nevyvedl), proste jsem se priznal. Jenze oni ze me zacali delat exemplarni pripad a uz bylo pozde, kdyz jsem si uvedomil, ze zdaleka nejsem takovy grazl, za ktereho me vsichni maji. Akorat ostatni se k tomu nepriznaji.
To me naucilo zatloukat, zatloukat, zatloukat... To je jedna z mala uzitecnych veci, kterou mi stredni skola dala do zivota.
-
https://www.novinky.cz/krimi/484433-kamion-v-plne-rychlosti-narazil-do-stojici-kolony-na-d5.html
-
Nevím jak to mají ostatní řidiči, ale mě působí nestandardní a nepřehledné situace stres a ve stresu dělá člověk víc chyb. Když místo připojování do pruhu a kontroly provozu musím ještě řešit, jak na mě couvá nějaký jouda a další ho u toho předjíždí, může se stát, že třeba sám udělám nějakou chybu, něco přehlédnu ve zpětném a připojím se někomu před čumák. Jasně, že udělám vše pro to, aby to pro všechny dobře dopadlo, ale řidiči z videa prostě vytváří zmatenou a nepřehlednou situaci a ohrožují tím lidi kolem sebe.
Navíc couvající auto ZKRACUJE možnou brzdnou dráhu klidně o 10 m (dvě auta za sebou) každou sekundu.
-
https://www.novinky.cz/krimi/484433-kamion-v-plne-rychlosti-narazil-do-stojici-kolony-na-d5.html
A kdyby ta kolona couvala na sjezd a u toho si házeli myšky, situaci by to
a,pomohlo
b,zhoršilo
c,je to jedno, protože, pokud ani nebrzdil, zjevně to bylo jinak a měl infarkt nebo čuměl na televizi.
-
a) pomohlo, protoze couvali odstavnym a cumeli za sebe
Ale je to podobny jako tvrdit ze je lepsi jezdit protismerem po dalnici, protoze obcas se najde nejakej blbec kteryho v protismeru potkate (btw, taky se mi to povedlo, dobrej sok) a takhle byste ho nevzali celne. :)
-
Navíc couvající auto ZKRACUJE možnou brzdnou dráhu klidně o 10 m (dvě auta za sebou) každou sekundu.
Tohle zní jak z nějaký matematicko-fyzikální olympiády. :D To me naucilo zatloukat, zatloukat, zatloukat... To je jedna z mala uzitecnych veci, kterou mi stredni skola dala do zivota.
Na tomto foru jsou ruzni lide, ale byt zmrdem se tu zrovna nesluší. Pokud udelate chybu tak je naprosto v pořádku za to nést následky a poucit se z te chyby. Ve vztahu k policii to plati take, pokud udelate chybu a budete se s tema zmrdama bavit, budete nest nasledky. Snad se chapeme (pokuta neni nasledek, ale zlodejna).
-
Na tomto foru jsou ruzni lide, ale byt zmrdem se tu zrovna nesluší. Pokud udelate chybu tak je naprosto v pořádku za to nést následky a poucit se z te chyby. Ve vztahu k policii to plati take, pokud udelate chybu a budete se s tema zmrdama bavit, budete nest nasledky. Snad se chapeme (pokuta neni nasledek, ale zlodejna).
Zmrdem se byt necitim a ani jim byt nechci. Muj prispevek byl ale v tom smyslu, ze kdyz jsem udelal chybu a byl jsem pripraven za ni nest nasledky, udelali ze me exemplarni priklad a dostal jsem nejhorsi mozny trest. To bych jeste bral, kdybych se pri tom nemusel koukat, jak tem opravdovym zmrdum vse prochazi. A o tom to je. Kdyz budu slusny a priznam se, nikdy mi to nepomuze. Bohuzel. Jde to proti memu moralnimu presvedceni, ale je to tak... :(
-
Citace z článku o vraždě slovenského novináře:
"Podle informací Respektu napomohly dopadení podezřelého z vraždy a jeho pomocníků satelitní snímky z americké družice, která se shodou okolností pohybovala v době vraždy nad místem, kde byli dva mladí lidé zabiti. Analýza pohybu osob a aut prý pomohla podezřelé odhalit. ......Server hnonline.sk napsal, že snímky z družice měly zachytit pachatele, jak se ukrývá v lese i jeho příchod na místo činu.".
To je prostě, ohledně toho kamerového záznamu, jiná liga......
-
K tématu: opatrné vycouvání kousek po krajnici dokážu pochopit, ještě při couvání předjíždět nebo jet otočený je už trochu přes čáru. Ale pokud si to obhájí, jako že by asi měli (několik případů je již prý odložených) tak mne to nechává celkem v klidu, jestli při tom pár "slušných a férových" řidičů prohlédne, jen dobře.
2gumidos - asi si nedokážu představit, jak je velký bratr v akci. Města plná kamer s identifikací lidí, to samé silnice s auty, mobilní operátoři, mýtné brány, ještě satelity k tomu (btw jsem jejich použití zaznamenal i u žalob na neoprávněně zkolaudované soláry). Ale že družice toho snímají tolik a v takové kvalitě, to pro mne byla science fiction (jasně, fort knox bych bral, ale nafocená kdejaká díra už je opravdu masakr - čumím).
-
asmodeus> vojensky satelity umi NIIRS level 9, coz znamena ze rozpoznaji i jestli je sroubek na plochy sroubovak nebo krizak...
komercni satelity umi "zaostrit" na 1 - 10m celkem bezne, takze dle me stacilo jenom zkontrolovat trasy satelitu ve dny vrazdy a pozorovat anomalie...
-
Co se týče sledování, doporučuji přečíst: https://krabice.wordpress.com/2017/04/28/dohledovy-kapitalismus-cast-1-panoptikon-transparentni-totalita-jaka-tu-jeste-nebyla/
Má to tři díly a i další články jsou pro petrolheady extrémně zajímavé. Ať víte do čeho jdeme....
-
(btw, taky se mi to povedlo, dobrej sok) a takhle byste ho nevzali celne. :)
Jo, dyž chytráci udělají zúžení 1+2 pruhy proti sobě oddělený jenom kuželama a zrovna v tom jednom nějakýmu pitomci chcípne kraksna a ani si nezavolá pomahače, tak ho začnou všichni objíždět protisměrem, pěkný.
Kamioňák asi čuměl na bednu a chrápal u toho, eště, že máme henty tempomaty a jiný automaty, žejo.
-
nechci nijak snižovat výkon špionážních satelitů, ale troufám si tvrdit, že v tom bylo něco typicky československého, tedy nějaké to občanské upozornění, pak pár kamer, nějaký ten málo vypnutý mobil případně GPS v autě
-
asmodeus> vojensky satelity umi NIIRS level 9, coz znamena ze rozpoznaji i jestli je sroubek na plochy sroubovak nebo krizak...
komercni satelity umi "zaostrit" na 1 - 10m celkem bezne, takze dle me stacilo jenom zkontrolovat trasy satelitu ve dny vrazdy a pozorovat anomalie...
To sice jo, ale vojenský satelit by pak musel být nasazený na sledování toho domu a okolí co mi nepřijde moc reálný. A komerční aby si uchovávaly každej prd (fotku) několik měsíců?
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
... A komerční aby si uchovávaly každej prd (fotku) několik měsíců?
Tak dostat nějakou krabici nahoru stojí násobně více než nějakej cloud na uchování biliónu fotek. Podle mně se uchovává všechno co ten krám dolů pošle.
-
asmodeus> vojensky satelity umi NIIRS level 9, coz znamena ze rozpoznaji i jestli je sroubek na plochy sroubovak nebo krizak...
komercni satelity umi "zaostrit" na 1 - 10m celkem bezne, takze dle me stacilo jenom zkontrolovat trasy satelitu ve dny vrazdy a pozorovat anomalie...
To sice jo, ale vojenský satelit by pak musel být nasazený na sledování toho domu a okolí co mi nepřijde moc reálný. A komerční aby si uchovávaly každej prd (fotku) několik měsíců?
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Ehem, nechce se mi věřit že by CIA nebo podobná agentura tak ochotně rozdávala své fotky.
Ohledně sestřelení malajsného letadla mají také jasno, i ohledně výbuchu na palubě ruského letadla nad Egyptem, vše viděli na satelirních snímcích i s tepelnou stopou (po výbuch malé nálože uvnitř trupu!) ale fotky nikdy nikdo neviděl.
Protože se nehodlají moc roztrubovat o tom, co jejich technika umí či neumí. A teď budou rozdívat dotky policii státu, o kterém 3/4 Amíků neví ani kde leží...
-
A komerční aby si uchovávaly každej prd (fotku) několik měsíců?
Komerční satelity právě vydělávají tím, že uchovávají každou fotku - resp. všechna zaznamenaná data, většina "napořád". Protože, když se pak například zjišťuje, co se v krajině změnilo za určitou dobu (přibyla zástavba, přibyly/ubyly lesy, kam až dolezla voda při záplavě), tak si výzkumníci obvykle vyjedou historii průletů a snímkování v dané zájmové oblasti a teprve pak se data kupují. A fungují tak i nekomerční satelity, když se podíváte třeba na LANDSAT, kde jsou snímky volně dostupné, najdete také kompletní historické řady z průletů (samozřejmě ten má na tohle nepoužitelné rozlišení, ale použil jsem ho pro ilustraci).
-
To sice jo, ale vojenský satelit by pak musel být nasazený na sledování toho domu a okolí co mi nepřijde moc reálný. A komerční aby si uchovávaly každej prd (fotku) několik měsíců?
Je to jak pise Spocklw, komercni satelity prave na tomhle vydelavaji a nad nasima hlavama jich lita opravdu dost (radove desitky).
Zakoupeni pak neni problem, na zaklade zjisteni konkretniho pruletu a i ten komercni je dostatecne presny na rozpoznani detailu.
Viz treba https://www.digitalglobe.com/ nebo https://www.satimagingcorp.com/
-
Tak tu máme první výsledky sociologického průzkumu :-)
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/za-couvani-na-dalnici-prisli-prvni-dva-lide-o-ridicske-prukazy-58431?utm_source=Seznamzpravy_static&utm_campaign=Doporucene_pod_clankem&utm_medium=variantaE&utm_content=3&dop-ab-variant=2
"Dva z těchto řidičů už přišli o své řidičské průkazy, navíc dostaly pokutu. Další člověk byl pokutován za to, že odmítl sdělit, kdo v době incidentu seděl za volantem jeho auta."
-
Další člověk byl pokutován za to, že odmítl sdělit, kdo v době incidentu seděl za volantem jeho auta."
Zřejmě slušnej oddíl.
-
Me zaujala ta nekonzistence v pouzivani mekkeho a tvrdeho i/y u ridicu. Jinak blahoprani statnim organum, 10% je po 2 mesicich hezke cislo, ale bude jeste stoupat?
-
Mlcim, to byla reakce na prvni stranku, nema uz smysl. Sorry.
Je to rozdil, prvni je poruseni zakona, druhe je vyuziti sveho prava nevypovidat.
Nazor zelenace.
EDIT: si bych si odpustil prvni 3 slova te druhe vety a pridal odkaz na LZPS.
mel by reagovat "vim kdo ridil, ale nereknu vam to".
Vím kdo řídil ale odmítám podat vysvětlení.
Nevidim rozdil, vy ano?
-
A v cem presne vidite poruseni zakona? :)
-
No, 125c odst. 2.:
Fyzická osoba se dopustí jako provozovatel vozidla přestupku tím, že v rozporu s § 10 odst. 1 písm. d) přikáže nebo svěří samostatné řízení vozidla osobě, o níž nezná údaje potřebné k určení její totožnosti.
+
500/2004, § 55
Důkaz svědeckou výpovědí
(1) Každý, kdo není účastníkem, je povinen vypovídat jako svědek; musí vypovídat pravdivě a nesmí nic zamlčet.
a provozovatel je v te chvili spise svedek nez obvineny, kterym by se na zaklade `nesmi nic zamlcet` mohl stat, alespon teoreticky.
EDIT: cili odpoved `S ohledam na LZPS odmitam vypovedet` vidim jako nekonfliktni, kterou spravni organ ci policie zaznamena, nemuze Vas napadnout/predvest/cokoli za nedostaveni se k vypovedi a musi se zaridit jinak, napriklad predvolanim nekoho, kdo bude spolupracovat.
-
Provozovatel je účastník.
-
Pak to vzdavam, smeroval jsem k poruseni nejake zakladni povinnosti.
Moje uvaha byla o tom, ze provozovatel muze byt dotcen jinym rizenim, nez timto `o couvani na dalnici`.
Jdu jeste studovat.
-
Tak záleží jak to provozovatel podal. Pokud řekl že neví kdo řídil, tak je to jasný..
-
Jiste, a jestli ma navic ICO, jako ze podle clanku ma ...
pak par 125d. - (2) Za přestupek podle odstavce 1 písm. a) až g) lze uložit pokutu do 100000 Kč.
coz ale neni problem do ktereho jsem si nabehl o par odstavcu vyse ...
Jedine sehnat ten verdikt o pokute provovozatele, o co se opreli ...
-
Pak to vzdavam .... Jdu jeste studovat.
Vsak od toho tu sme asi vsichni, abychom tu nabyli nove vedomosti o ktere se muzeme oprit pri kontaktu s organy.
-
Další člověk byl pokutován za to, že odmítl sdělit, kdo v době incidentu seděl za volantem jeho auta.
IMHO to s hypotetickým užitím § 125d ZPPK zbytečně komplikujete, řekl bych, že to byl úplně obyčejný sprdel, a že to novináři popisují jako pokutu za odmítnutí napráskat řidiče (nikoliv jako pokutu za to, že s využitím telepatie provozovatel nezajistil, aby se řidič na ucpané dálnici neotáčel ani necouval) bych považoval za projev standardní úrovně tuzemského zpravodajství (eufemisticky to lze označit za „novinářskou zkratku“).
K námitce nesprdelizovatelnosti - není řečeno, že předmětná pokuta je pravomocná, není ani vyloučeno, že si to provozovatel zkrátka nechal líbit ...
-
Když o tom přemýšlím tak pokud by to ouřady řešily SPRDElí, pak by samozřejmě byla SPRDEL bez odpustku a zcela neoprávněná a celkem to nepovažuju za pravděpodobné - i když možné to je. Podle 125d to mohl klidně zaplatit někdo, kdo sám seděl za volantem a třeba se "přívětivé" ouřednice zeptal jak z toho ven a ta mu "poradila" aby odmítl sdělit řidiče a že to teda udělaj jenom za pokutu za odmítnutí. A věřte že jí byl ještě vděčný a možná i malý úplateček proběhl....no a ouřednice si mnula ručky, protože obecní kasa se nažrala a řidič zůstal celej (a mimochodem může cálovat další pokutičky...) takže pro ouřednici WIN a pro neznalého troubu také v jeho očích WIN páč nepřišel o noty.
-
Nesprdelizovatelné je to kvůli tomu, že to nebylo zjištěno ATP - i když ze strany SO lze očekávat argument, že kamera na mýtné bráně takovým prostředkem je. Absence odpustku nevadí, ten nelze zaslat, protože přestupek nebylo možno řešit příkazem na místě, ale je již judikováno, že tato podmínka uvedená v § 125h vylučuje právě jen odpustek, nikoliv samotný sprdel.
-
Další člověk byl pokutován za to, že odmítl sdělit, kdo v době incidentu seděl za volantem jeho auta.
IMHO to s hypotetickým užitím § 125d ZPPK zbytečně komplikujete, řekl bych, že to byl úplně obyčejný sprdel, a že to novináři popisují jako pokutu za odmítnutí napráskat řidiče (nikoliv jako pokutu za to, že s využitím telepatie provozovatel nezajistil, aby se řidič na ucpané dálnici neotáčel ani necouval) bych považoval za projev standardní úrovně tuzemského zpravodajství (eufemisticky to lze označit za „novinářskou zkratku“).
K námitce nesprdelizovatelnosti - není řečeno, že předmětná pokuta je pravomocná, není ani vyloučeno, že si to provozovatel zkrátka nechal líbit ...
Pokud je to narazka na me, vychazel jsem z vyse pokuty v clanku, `do 100 000`. Za SPRDEL lze ulozit max. 10 000, nebo se mylim?
125f ZPPK:
(4) Za přestupek podle odstavce 1 lze uložit pokutu. Pro určení výše pokuty se použije rozmezí pokuty pro přestupek, jehož znaky porušení povinností řidiče nebo pravidel provozu na pozemních komunikacích vykazuje; pokuta však nepřevýší 10000 Kč.
-
Rozumíte tomu trochu našikmo, asi jste přehlédl středník.
Za přestupek provozovatele lze uložit pokutu do výše 10 000 Kč bez ohledu na maximální výši pokuty za přestupek řidiče - takto to čtu já.
-
Motame se v tom, souhlasim, ze za SPRDEL lze ulozit trest max. 10 000, coz je prestupek dle par. 125f.
Ja narazel na tu castku 100 000, coz je prestupek dle par. 125d. [edit: techto 100 000 je uvedeno v clanku na seznamzpravy.cz]
Bavime se o tomtez ?
Výši pokuty ani dobu, na kterou byly odebrány řidičské průkazy, policie nespecifikovala. „Tresty jsou v zákonném rozmezí pět až deset tisíc korun pokuty a zákaz řízení na šest až dvanáct
měsíců,“ řekl ČT Vinklář. „Výši sankce (za zatajení jména řidiče – pozn. red.) opět nemůžu říct, podle zákona ale může být až 100 tisíc korun,“ dodal.
-
Pokud je to narazka na me, vychazel jsem z vyse pokuty v clanku, `do 100 000`. Za SPRDEL lze ulozit max. 10 000, nebo se mylim?
Aha, do článku jsem nekoukal, jen podle té citace mi přišel sprdel jako nejpravděpodobnější cesta, kterou by to MMHK mohl při odporu provozovatele tlačit. Je-li citace mluvčího MMHK Vinkláře autentická - „Výši sankce (za zatajení jména řidiče – pozn. red.) opět nemůžu říct, podle zákona ale může být až 100 tisíc korun.“ - pak skutečně pravděpodobně odkazuje na § 125d. Pořád to ale může být mlha, technicky vzato jen cituje ze zákona ale nevidím tam explicitní vyjádření, že přesně za toto pokuta padla, za co a zda vůbec nějaká pokuta padla (a hlavně zda pravomocně).
Ono totiž nesedí ani věcně. Delikt dle § 125d spočívá v tom, že provozovatel svěří vozidlo někomu, jehož údaje nezná. Přestupek je dokonán už v okamžiku, kdy taková osoba usedne za volant, nikoliv až ve chvíli, kdy se o její totožnost začne zajímat fízl či národní výbor. Pokud bych měl spekulovat o záměru zákonodárce či objektivním účelu, tak to má zřejmě bránit tomu, aby např. někdo neprovozoval půjčovnu aniž by evidoval, komu ta auta půjčuje a že mají ŘP. Jde-li o jednotlivý případ, dost by mě zajímalo, jak chtějí provozovateli prokázat, že opravdu nezná totožnost toho, komu svěřil auto (a pokud to tvrdí, že to není jen účelové). Spíš připadá v úvahu pořádková pokuta podle § 62 SprŘ. I když teoreticky to mezi těmito dvěma instituty může oscilovat - proti pořádkové pokutě se odvolám s tím, že to nevím, proti 125d že vím, ale neřeknu. V obou případech smím lhát, je evidentní, že jednoho z těch deliktů se dopouštím, ale prokázat to lze jen takto alternativně, jednotlivě jeden či druhý ne.
-
Update z idnesu: https://hradec.idnes.cz/trest-za-couvani-na-dalnici-d11-hradec-kralove-f3g-/hradec-zpravy.aspx?c=A181017_140047_hradec-zpravy_the
-
Update z idnesu: https://hradec.idnes.cz/trest-za-couvani-na-dalnici-d11-hradec-kralove-f3g-/hradec-zpravy.aspx?c=A181017_140047_hradec-zpravy_the
"Byla vydána dvě rozhodnutí a jeden příkaz, který řešila policie."
- od kdy řeší příkaz policie?
- volajaké čudné "Samozřejmě se ještě mohou proti rozhodnutí odvolat"
Takže vše je zatím nepravomocné? By mě zajímalo, zda se jako správní chlapi hezky přiznali.....
-
"Nyní nám zbývá potrestat deset řidičů, kteří se ještě nedostavili k podání vysvětlení,“ řekl Vinklář."
Hlavně, že vzhledem ke statistice případu nejsou podjatí a neočekavájí předem, že k potrestání dojde.
-
"Policie pátrá po posledním řidiči, jímž je pravděpodobně cizinec. Už několik týdnů se s ním marně snaží spojit." že by tajemný pan H. ?
-
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/218411000101021/video/65168
Edit: presunuto ze samostatneho vlakna sem.
-
Tak dnes couvají celý den auta na D1 u Jihlavy před začátkem kolony kvůli uzavření dálnice, to zas bude aféra ::)