30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Parkování v Brně 2017  (Přečteno 17879 krát)

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Parkování v Brně 2017
« Odpověď #30 kdy: 23 Září 2016, 22:05:59 »

Sem něco zaspal? Dráhy byly privatizovaný?
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 142
    • Zobrazit profil
Re:Parkování v Brně 2017
« Odpověď #31 kdy: 23 Září 2016, 22:24:26 »

je to akciovka.

Tý jo, zrovna ve Vás bych tolik socialismu nehledal, Behemote. :-)

Zkuste si pozjišťovat, komu patří dotčené pozemky pod a okolo nového nádraží. Pochopíte, že je lhostejné, jak referendum dopadne. Kšefty už se dávno rozjely. Přesun nádraží už na přípravách a marketingu (ano, podobnost s kamapaní o našem vstupu do EU nikoliv náhodná) už spolklo několik stovek miliónů. Takže přesouvat se bude ať to stojí co to stojí. Je to docela slušně vybavená mafie, to si nejspíš ani nedokážete představit. Ta prosklená budka 2×4 metry na Joštově ulici za 6 miliónů a jedna malá budka s WC kousek dál za 3 miliony, penis na nám Svobody za 12 miliónů a s ročními náklady na údržbu ve výši 800tisíc — tohleto fakt vůbec nic není, ani královopolský tunel vůbec nic není oproti takovému projektu, jako je přesun nádraží o 800 m, chápete?
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Parkování v Brně 2017
« Odpověď #32 kdy: 23 Září 2016, 22:43:15 »

Tady je byznys i když se staví kadibouda, to chcete přestat dělat všechno? Jo taky bych stát zrušil a poslední ať zhasne, no karty sou rozdaný, nemáme na to vliv a ač to bude předražený jako prase, tak tenhle bordel co tam je dneska stojí za vyliž. Furt lepší než když za to nakoupí kamery a nový prasáty…
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 142
    • Zobrazit profil
Re:Parkování v Brně 2017
« Odpověď #33 kdy: 24 Září 2016, 10:51:37 »

Ne, nechci podporovat žádný byznys zastupitelů a jejich kamarádů! A že by se přesunem nádraží zastavily nákupy kamer a pasatů? LOL, ba právě naopak! Chybějící peníze se budou muset nějak doplnit. A jak? Největším byznysem pro město jsou vždycky pokutičky a poplatečky. Takže modré zóny, omezení rychlosti, buzerbudky, odtahy, pokuty, represe…
Takže díky Behemote za Váš skvělý nápad! Dělejte čertu dobře a prosazujte dál přesun nádraží…

Já to fakt nechápu, Behemote. Na jednu stranu vystupujete jako ryze pravicový člověk, ale jindy zase tvrdě razíte socialistickou línii mohutného přerozdělování a sociálního státu (kdy stát rozhodne, co občané potřebují).
Já bych si dovolil jen shrnout fakta:
1. jednoznačně nejvýhodnější poloha nádraží je v centru. Nejen že je to celosvětový trend (viz nové nádraží u našich vídeňských sousedů), ale je to proakticky to nejlepší, co může být…
2. hl. nádraží tvoří spolu s šalinama a trolejbusy/autobusy nejvýznamější dopravní uzel v Brně. Prakticky z jakékoliv části města se z/na nádraží dostanete maximálně s 1 přestupem. To si troufám říci, že tohle má skutečně jen málokteré město! Přesunem bychom tento unikátní uzel zničili…
3. a nejen to. K nové poloze nádraží má (až ve 2. fázi) vést jedna jediná linka šaliny. Fakt super…
4. význam železnice neustále klesá. Jak ve smyslu dopravy zboží (díky fatální nepružnosti ČD), tak i díky jiným důvodům (nedostatečná flexibilita, čas dopravy, ceny a pod.), tak i ve smyslu osobní dopravy. Obsazenost vlaků klesá, počet spojů též klesá. Dá se říci, že před 30 lety byla železniční osobní doprava u nás ve špičce, od té doby neustále klesá počet spojů i přepravených osob. Nádraží stačilo i před 30 lety. Nevidím důvod, proč by nestačilo i nadále. Zejména když počet spojů rok od roku stále klesá. Kdy jste byl Behemote naposledy na nádraží a někam jel? Kdy?
5. přesun nádraží není jen postavení železobetonové rychlokvašky, ale kompletní přesun celé železniční infrastruktury. V tomto ohledu ta betonová rychlokvaška za 20 miliard je jen srandovní prkotina! Náklady na vše se nyní odhadují na rozpětí 60–80 miliard Kč. Přesný celkový rozpočet stále není k disposici a nebo není záměrně přístupný. Tunel Blanka je proti tomu krtinec, tohle bude tunel jak Brno!
6. na jednoho obyvatele Brna (včetně kojenců) to pak vychází na skvělých 150–200 tisíc korun. Vy na to máte, Behemote? Já to platit tedy nechci. Ani ve formě modré zóny či odtaženého auta a nebo prostě jiné „odsunové“ dani! Celý tento projekt je fakticky neufinancetovatelný!!! Jinými slovy — přesun je nejdražší, nejkomplikovanější a nejnesmyslnější řešení otázky rekonstrukce a modernizace železničního uzlu Brno. Jak po stránce železniční, tak po stránce urbanistické, logické a logistické i po stránce realizovatelnosti.
7. a znovu opakuji podstatný argument — nevidím jeden jediný důvod, proč by měli občané platit přesun provozovny jedné či více firem! Já bych chtěl taky, aby mi město postavilo novou provozovnu a hlavně aby mne to nestálo ani jednu jedinou korunu. Co myslíte, šlo by to zařídit? :-)
8. a plány radních jak využít starou budovu nádraží jsou fakt velkolepé. To jsou fakt skvělé plány: tržnice, casino, …  Prostě kšeft domyšlený do posledního detailu. I to financování zkoušeli přes EU dotace, když tam vyslali zmr. Duchoně…


pár poznámek:
Nádraží prošlo nejvýznamější rekonstrukcí těsně před převratem. Tehdy k obnovení vybombardované (II. svět. válka) pravé věže už ale scházelo v rozpočtu nějakých 300tis a proto se to odložilo. Nedávno proběhla modernizace hlavní haly (s rozpočtem několikanásobně převyšujícím rozpočet předchozí proběhlé celkové rekonstrukce celého nádraží). Já osobně jsem toho názoru, že tahle modernizace proběhla zcela typicky s dnešní dobou velmi necitlivě vzhledem k historické budově. Architekti předvedli dost vysoký stupeň architektonického zoufalství a modernistického břídilství — barbarství! Ale to je už zřejmě prostě klasika a asi „nelze jinak“, viz „modernizace Reduty“ a tak dále…
Podle mého názoru by bylo pouze zapotřebí provést citlivější „modernizaci“ haly s větším ohledem na historii budovy. A uklidit a vyčistit. Ale to by si měl skutečně zařídit sám provozovatel!!! Já si taky u sebe musím sám uklízet… S tímto přístupem i ta nová betonová budova by byla zakrátko stejně špinavá a zaplivaná, jako stávající secesní budova s obrovskou historickou hodnotou…



A ještě mi to nedá, abych nedodal: ad „Furt lepší než když za to nakoupí kamery a nový prasáty…“ — malá drobnost. Brno je v této chvíli zatíženo dluhem ve výši 5 miliard. A peníze na přesun prostě nemá! A Vy byste utrácel peníze, které nejsou? A rozhodoval a do krve se hádal, zda-li zajíc se má upéct na smetaně či na cibulce a zajíc zatím peláší po poli v nedohlednu dál a dál… A nebo že by mělo platit Špidlovo „zdroje jsou“ a nebo Paroubkovo „dluhy se prostě neplatí“?
Vzpamatujte se, chlape!
« Poslední změna: 24 Září 2016, 11:00:35 od ViktorN »
IP zaznamenána

vvvvvv

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 075
    • Zobrazit profil
Re:Parkování v Brně 2017
« Odpověď #34 kdy: 24 Září 2016, 11:27:08 »

Dovolím si oponovat k bodu 4. - viz třeba http://www.dnoviny.cz/zeleznicni-doprava/vykon-zeleznicni-osobni-dopravy-byl-loni-nejvyssi-za-poslednich-20-let

Musím, ale podotknout, že dle mého názoru se mění struktura přepravy (jen moje pozorování) - více člověkokilometrů budou dnes dělat dálkové/páteřní trasy a tzv. příměstská železnice. Právě na těchto místech se projevují nepřímé benefity cestování vlakem (doprava do centra města, rychlost, žádné starosti s parkováním, krátké intervaly, možnost pracovat ve vlaku).
« Poslední změna: 24 Září 2016, 11:29:59 od vvvvvv »
IP zaznamenána

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 142
    • Zobrazit profil
Re:Parkování v Brně 2017
« Odpověď #35 kdy: 24 Září 2016, 11:39:17 »

vvvvvv: což je pro mne poněkud nepochopitelné. Před 30 lety jsem měl někdy problém najít ve vlaku místo pro stání (sic!), dnes mám naopak někdy pocit, jako kdybych jel v celém vlaku úplně sám. Počet vlakových spojů je oproti tehdejšímu stavu silně omezen. Vlaků prostě jezdí mnohem míň a jsou méně obsazené. Pak ale nerozumím, odkud čerpá tenhle článek, na který jste dal link. To si prostě odporuje. Pak tedy pochybuji o pravdivosti článku. Buď shodou okolností mám vždy smolu na obsazenost vlaků, ve kterých cestuji a nebo ten článek není pravdivý… už jen jak se v něm nadšeně píše: „„Lidé postupně mění své cestovní návyky, už je nebaví čekat v kolonách aut a kamionů“.
Docela by mne zajímalo, zda-li se tu vyskytuje někdo, kdo cestuje často vlakem (a pokud možno pro srovnání i pamětník předlistopadové éry), zda-li to jsou jen mé mylné pocity a nebo empiricky zjištěný trend. Byl bych velmi zvědav na další názory…
IP zaznamenána

mosquitoe

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 447
    • Zobrazit profil
Re:Parkování v Brně 2017
« Odpověď #36 kdy: 24 Září 2016, 12:22:39 »

Struktura lidí ve vlacích se změnila, dřív se jezdilo víc dálkově, teď se jezdí příměsto. Do Prahy jezdí v ranní špičce po některých tratích po deseti minutách natřískaný dvojslon, kolem Brna a Ostravy némlych to samý. Místo toho padlo dost vedlejších tratí, kde ale stejně jezdil málokdo, takže to moc čísel neudělalo.
IP zaznamenána

vvvvvv

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 075
    • Zobrazit profil
Re:Parkování v Brně 2017
« Odpověď #37 kdy: 24 Září 2016, 12:38:23 »

Zažil jsem na trase Pha-Ov, cca 30 minut před odjezdem nemožnost koupit místenku na Pendolino (vyprodáno). Obecně se mi zdají vlaky na trasách Pha-Ov, Warszawa-Ov, Bratislava-Ov docela vytížené.
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 204
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:Parkování v Brně 2017
« Odpověď #38 kdy: 24 Září 2016, 13:12:10 »

Zažil jsem na trase Pha-Ov, cca 30 minut před odjezdem nemožnost koupit místenku na Pendolino (vyprodáno). Obecně se mi zdají vlaky na trasách Pha-Ov, Warszawa-Ov, Bratislava-Ov docela vytížené.

Nezlobte se, ale argumenty tohoto typu nas nikam neposunou.
Byva naprosto bezne ze VS studenti si treba na zlutem rezervuji mista  mesice dopredu ve specifickych casech. Z toho bych mohl cinit zavery, ze zluty(autobusy) je zcela pretizeny - coz neni pravda.
Pritom zrovna na trase PHa-OV ma caste zpozdeni uz pri prijezdu do Brna 30-60 minut.
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Parkování v Brně 2017
« Odpověď #39 kdy: 24 Září 2016, 13:18:45 »

K nám jezdí z Brna a zpátky vlaky pořád ve stejných intervalech už tak dekádu (no to bych kecal, někdy před 8 lety tak ještě asi 5 spojů přidali), tak nevím co to je jako za plky. Prázdný to nejezdí, teda aspoň ne ve špičce. Ani ta 40ka kterou tam protáhli to fakt nevytrhne, tím jezdí pár lidí.

Výsledkem bude akorát to, že i vlivem nádraží je doprava v centru Brna napiču právě už teď a nějakou dobu (a nedá se s tím nic dělat) a právě proto se do toho budou socani montovat a čmárat zóny a kdovíco. Zbourání té věci znamená možnost udělat restart a dát tomu nějakou koncepci včetně velkejch silničních tahů a parkovišť.

Nynější barák, technologie i celý kolejový vedení stejně vyžaduje rekonstrukci takovýho rozsahu, že to taky vyjde na strašnej ranec, to už je úplně jedno. Dopravní komplikace u toho samozřejmě nebudou, áááno, když se rozkope ten viadukt kterej vede skrz celý město jako zeď a jen tu a tam má propusť v podobě mostu.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 204
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:Parkování v Brně 2017
« Odpověď #40 kdy: 24 Září 2016, 13:40:43 »

Tak chvili mluvite o nadrazi, pak o viaduktech.

Kazda liniova stavba rozdeluje mesto:
-reka (zde je to asi jen uprava koryta, s rekou se zrovna moc hybat neda)
-dalnice (mestky okruh)
-zeleznice (viaduk je nevyznamny, po nem jen ta zeleznice vede)
-i ta tramvaj
- a dokonce i bezna silnice diky dopravnimu znaceni
-rozvody energii

jde jen o to, kdo je v tu danou chvili dotcen.

Da se s tim delat jen to, ze se to da do trubky pod zem, nebo na sloupy nad zem.
To ze odsunute nadrazi, odsunute jen problem na pozdejsi dobu, problem se nevyresi.
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 142
    • Zobrazit profil
Re:Parkování v Brně 2017
« Odpověď #41 kdy: 24 Září 2016, 14:51:00 »

fu: no a dovedete si představit ten kšeft každých deset let tam přesunout most (a pak zase zpátky), tamhle zase přesunout dálnici, mezi tím projekt na narovnání koryta řeky a pak zase na jeho vrácení do původní podoby, pak kompletně překopat veškeré tramvajové tratě, pak že by se nádraží mělo přesunout až na okraj města… furt je co dělat!


Jen doufám, že sem nikdo z radních města nechodí…
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 204
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:Parkování v Brně 2017
« Odpověď #42 kdy: 24 Září 2016, 15:03:35 »

fu: no a dovedete si představit ten kšeft každých deset let tam přesunout most (a pak zase zpátky), tamhle zase přesunout dálnici, mezi tím projekt na narovnání koryta řeky a pak zase na jeho vrácení do původní podoby, pak kompletně překopat veškeré tramvajové tratě, pak že by se nádraží mělo přesunout až na okraj města… furt je co dělat!


Jen doufám, že sem nikdo z radních města nechodí…

Podivejte se, problemy jsou tyto:
- zadluzenost mesta
- nekoncepcni reseni
- lide kteri to planuji nebo rozhoduji tomu bud nerozumi a predkladaji to obcanum jako hotovou vec
- dynamicke zmeny ve spolecnosti - opravdu se spatne odhaduje, co se vyplati - ale urcite to nejsou falusy na kazdem namesticku
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 142
    • Zobrazit profil
Re:Parkování v Brně 2017
« Odpověď #43 kdy: 24 Září 2016, 15:17:37 »

fu: zcela souhlasím a podobně na to upozorňuji. A jen bych ještě doplnil další bod:
- neuvěřitelná zkorumpovanost a osobní (hmotná) zainteresovanost radních
IP zaznamenána

Šmarjá Josef

  • Příspěvků: 629
    • Zobrazit profil
Re:Parkování v Brně 2017
« Odpověď #44 kdy: 24 Září 2016, 19:55:56 »

Stánky na nádru jsou jen taková třešinka na zkaženém dortu. Pokud se budete pohybovat v technologickém zázemí, tak pochopíte, že cokoliv přidat/zmodernizovat je boj s větrnými mlýny. Já osobně bych nejvíc uvítal, kdyby zaměstnaci nádraží dostali možnost vyjádřit se jak ke stavu nádraží, tak k jeho stěhování. Můj osobní názor je, že současné nádraží je mrtvola, kterou zkoušet křísit pomocí rekonstrukcí nemá budoucnost.
IP zaznamenána