30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Řidič převozové sanitky zneužil maják, po srážce se převrátila na bok  (Přečteno 5295 krát)

t4455

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 349
    • Zobrazit profil
« Poslední změna: 11 Července 2017, 13:44:24 od t4455 »
IP zaznamenána

Otto

  • Příspěvků: 1 333
    • Zobrazit profil

http://praha.idnes.cz/prevozova-sanitka-zneuziti-majaku-dug-/praha-zpravy.aspx?c=A170711_101243_praha-zpravy_rsr&setver=full

Kdy už tihle kriplové přijdou o právo na modrej maják? Zvlášť v Praze je to extrém.

Tohle zneužívání je častá věc. Kolikrát jsem jel třeba po D8, převozní sanitka najela třeba u Kralup nebo u Mělníka, puštěný maják a vypnula jej na sjezdu do Lovosic....
IP zaznamenána

snehulak

  • Příspěvků: 74
    • Zobrazit profil

Patří pod IZS proto je mají...

V době kdy normální rychlá při nízkých naléhavostech nemůže překračovat rychlost natož zapnout maják tihle nejsou pod kontrolou.
V MS kraji je ve všech autech sledovací zařízení, které loguje vše od zapalování po zaplé výstražné atd...  a sakra se to hlídá, stejně tak rychlost , úspornost jízdy a podobně.

A stejně ti čuráci ve štenberku když jede rychlá na majáky nám posílají odpustky i když je na fotce vidět, že ta rychlá jela na majáky :D

IP zaznamenána

paty

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 636
    • Zobrazit profil

Dobrej fun faktor by byl to nechat dojít do SprDele a pak nakráčet na úřad, jaký přestupek měla sanitka spáchat?
IP zaznamenána

snehulak

  • Příspěvků: 74
    • Zobrazit profil

Tak samozřejmě vedení se to snaží řešit korektně, ale prostě vytíží to dva lidi nesmyslně na hodinku, kdy se musí stáhnout logy, zjistit jestli teda ty majáky měli a poslat to na úřad. Úředník je úplně tupej a za týden pošle další dva :)

Holt rychlá je na očích, kdežto těchto soukromých dovozovek je plná prdel a kolikrát to dělají lidé na koleně co má v auto parku jen dvě tři auta... Kdysi to bylo pod záchrankama, některé ty dovozovky, ale z ruzných důvodů se jich zbavili. Na řidiče rychlé jsou kladeny jiné nároky a hlavně je tam pod kontrolou i když většina řidičů na těch dovozovkách začínala.

Bez maturity prakticky vůbec a celé to spěje k tomu, že rychlou řídí povětšinou VŠ zdravotník, hlavně ty malé RV auta s lékařem.

Ono je to na delší povídání co jsou lidi schopni vyoslit i když jede sanitka bez majáků a (nejenom) ženská ji uvidí ve zpětném a začne zmatkovat :D
IP zaznamenána

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil

Tak nic nestahujte a tlačte mu to tam taky automaticky.
IP zaznamenána

Mates

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 683
    • Zobrazit profil

Jako na druhou stranu. Co kdyby je měl použité oprávněně. Prostě to bylo vozidlo, které má z nějakého důvopdu právo přednosti jízdy. Toho práva využívalo. Náklaďák stojí a Fabiatik to maže pod plynem skrz křižovatku? To třeba já úplně nechápu.
IP zaznamenána

uziv

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 843
    • Zobrazit profil

Citace
Jako na druhou stranu. Co kdyby je měl použité oprávněně. Prostě to bylo vozidlo, které má z nějakého důvopdu právo přednosti jízdy. Toho práva využívalo. Náklaďák stojí a Fabiatik to maže pod plynem skrz křižovatku? To třeba já úplně nechápu.

Nevím, jestli měla sanitka zapnutou houkačku. Ale i kdyby měla, tak ji nemusí být slyšet. A nebo může být řidič neslyšící (viz srážka MP tuším v Budějovicích). Takže fábia má zelenou, vedle ní v pruhu sice stojí cisterna, ale fábka má volný pruh a zcela v pořádku jede. Debil v sanitce nemá sebemenší zkušenost s jízdou ve dvou pruzích (pravidlo zní: za každým náklaďákem muže být schovaný souběžně jedoucí osobák). Ti saniťáci, co mají zkušenost, jedou v tomto případě krokem, protože důležité je projet, ne projet rychle. Takže já naopak chápu, že za to může jednoznačně řidič sanitky.
« Poslední změna: 12 Července 2017, 10:21:55 od uziv »
IP zaznamenána

t4455

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 349
    • Zobrazit profil

I KDYBY tak řidič AMBULANCE měl přibrzdit a přesvědčit se že o něm všichní ví a projet křižovatku krokem, tak jako všichni ostatní slušní co jezdí na majáky, jedná se o jednu z nejhorších křižovatek v Praze a takhle jí prolítnout na červenou a to i s majáky a sirénou může jen debil.

Ten ve fábii jí prostě přehlídnul, to je celý, to se může stát.

Řidič AMBULANCE může omezit ale ne takto kohokoliv ohrozit, bohužel to zase schytal ten co jel na zelenou a nikomu neškodil.

A že jel rychlejš ve fábii? Nedívím se, za prvé jsou tam dlouhé intervaly na zelenou + kamery na průjezd na červenou.

EDIT: uziv byl rychlejší  ;)
IP zaznamenána

snehulak

  • Příspěvků: 74
    • Zobrazit profil

Ten řidič dovozové sanitky není zdravotník takže on NEMÚŽE posuzovat stav převážené osoby takže ani ty majáky by neměl použít, pokud se mu zdá, že mu tam někdo kolabuje volá 155.

Celé je to o tom, že jsou součástí Integrovaného Záchranného Systém a v případě nějaké hromadné katastrofy, se ten jejich status mění,podle krizových plánů, ale zase o tom rozhoduje někdo jiný než ten samotný řidič.

U záchranky o zapnutí výstražného znamení cestou k pacientovi rozhoduje dispečer, který tu danou posádku vysílá na místo podle toho jak zhodnotí hovor na 155. Cestou zpátky o použití majáku rozhoduje buď sestra a pokud jedou s lékařem tak lékař.
Ne řidič.

Takový střelec to udělá u nás 1x a potom jde řídit hovnocuc(samozřejmě dle závažnosti provinění). A jak jsem psal, máme kamery, sledovací zařízení HLAVNĚ pro ochranu posádek a řidičů, ale pokud se tam objeví jeho chyba tak se to používá jako materiál pro další školení, které mají furt dokola několikrát do roka, včetně zvládání smyku na polygonu apod.
Tohle na těch dovozovkách chybí, mají jen nějaké nezbytné minimum tuším, které mohou dělat až v průběhu zaměstnání tuším.

Vlítnout takto do křižovatky je prasárna, vždy musí vědět i na výstražná, že o něm všichni ví a nesmí nikoho ohrozit.


IP zaznamenána

paty

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 636
    • Zobrazit profil

Řidič (zdavotník) sice nemůže posuzovat stav přepravované osoby, ale co když je převážená osoba již lékařem označena pro převoz na majáky?
Btw. když o zapnutí majáků rozhoduje dispečer, tak rozhodne aniž by pacienta viděl. To už i ten zdravotník rozhodne lépe, když pacienta vidí a má nějaké zkušenosti.
« Poslední změna: 13 Července 2017, 23:46:29 od paty »
IP zaznamenána

snehulak

  • Příspěvků: 74
    • Zobrazit profil

PATY: Napsal jsem, že dispečer rozhoduje cestou tam(z toho co vytěží od volajícího), samozřejmě, že zpátky zdravotník, který toho pacienta viděl :D

Pokud to zdravotní stav pacienta vyžaduje, převáží ho právě RZP (sestra+řidič), RLP (Doktor,sestra, řidič), pokud tak rozhodne lékař a jede třeba na vyšší pracoviště, je zaintubován nebo potřebuje monitoraci stavu atd...

U záchranky se tomu říká sekundární převoz, ty jsou i plánované dopředu a tvoří značné množství z celkového počtu výjezdů.
Stejně tak i u pacientů čekajících na transplantaci někde v republice se vyskytne orgán, tak zase okamžitě se volá pacient(je na telefonu) a fičí pro něj sanitka a odveze ho klidně přes půl republiky na transplantační pracoviště.

Prostě ty dovozovky vozí jen lidi z oddělení domů nebo z domů na oddělení to je všechno... Nemají přístroje, vzdělaní, pravomoce.
« Poslední změna: 15 Července 2017, 17:03:54 od snehulak »
IP zaznamenána

snehulak

  • Příspěvků: 74
    • Zobrazit profil

Ještě do toho zasahují samozřejmě další okolnosti , jako je nedostatek sanitek, lékařů, více událostí dohromady. Třeba v některých místech obsluhuje lékař poměrně velkou oblast a do nejbližší nemocnice z nejvzdálenějšího místa rajónu to má 80km v horském terénu(jeseníky) , tak i prázdní po odevzdání pacienta na urgentní příjem , se prázdní vrací na majáky aby se co nejrychleji vrátili do oblasti kterou jak se říká "odkryli" . To jim zas řekne dispečer, který má naprosto přesný přehled o tom kde co která sanita děla a v jakém je zrovna stádiu.

Představte si nějakou tu letošní jarní kalamitu, kde tu v jeseníkách ze suchých silnic během pár hodin v noci nasněží několik desítek cm sněhu a ono potom ty časy dojezdů skokově narůstají.

Není to žádná prdel a ti řidiči za ty prachy to nemají zrovna jednoduché , jsou jednou nohou v kriminále mají zodpovědnost za 3 lidi :D Anebo mají šichtu kdy ani nevyjedou :D A nebo ráno vyjedou a vrací se večer před koncem své šichty.

To nemluvím o technice, vzhledem k tomu, že potřebujem pro jeseníky auta 4x4 tak v podstatě není jiný výběr než VW a jejich dieselové motory z posledních generacích jsou takové jaké jsou :D

Ale tohle platí pro odhlehlé oblasti severní moravy potažmo jeseníku, někde v praze budou problémy úplně jiné a nemocnic je tam 5 na 20Km2 :D

IP zaznamenána