30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Medojed

Stran: [1] 2 3 ... 23
1
cocomoon, ono to s tou povinností není tak horké. Odkazují na vyhlášku č. 104/1997 Sb.

Citace
§ 42 Plán zimní údržby
(1) Pro účely plánu zimní údržby se silnice rozdělují podle pořadí důležitosti takto:
a) I. pořadí - silnice I. třídy a dopravně důležité silnice II. třídy,
b) II. pořadí - zbývající úseky silnic II. třídy nezařazené do I. pořadí a dopravně významné silnice III. třídy,
c) III. pořadí - ostatní silnice III. třídy nezařazené do II. pořadí a udržované zpravidla jen pluhováním,
d) neudržované - silnice, na nichž není provozována osobní linková doprava a na nichž není nutno pro jejich nepatrný dopravní význam vykonávat zimní údržbu [na tuto skutečnost musí být uživatelé upozorněni způsobem stanoveným ve zvláštním předpise2)].

(2) O zpracování plánu zimní údržby pro místní komunikace rozhodují obce podle velikosti obce a dopravního významu místních komunikací. Pokud obce rozhodnou o zpracování plánu zajištění sjízdnosti místních komunikací I. až III. třídy, přihlédnou k tomuto pořadí důležitosti:
a) I. pořadí - rychlostní a sběrné místní komunikace s hromadnou veřejnou dopravou a s linkovou osobní dopravou, příjezdové místní komunikace ke zdravotnickým zařízením a další významné místní komunikace,
b) II. pořadí - sběrné místní komunikace nezařazené do I. pořadí a důležité obslužné místní komunikace,
c) III. pořadí - ostatní obslužné místní komunikace,
d) neudržované - místní komunikace, na nichž není třeba vykonávat zimní údržbu z důvodu dopravní bezvýznamnosti (na tuto skutečnost obec upozorní uživatele způsobem v místě obvyklým).

Kde vůbec není specifikován způsob údržby.


Citace
§ 46 Lhůty pro zmírňování závad ve sjízdnosti místních komunikací
Obce zajišťují sjízdnost místních komunikací I. až III. třídy v těchto lhůtách:
a) I. pořadí důležitosti ................. do 4 hodin,
b) II. pořadí důležitosti ................. do 12 hodin,
c) III. pořadí důležitosti ................. po ošetření komunikací I. a II. pořadí, nejpozději však do 48 hodin.

Tedy nechat to 2 dny umrznout je dle vyhlášky cajk. A pak už je to stejně až do jara v prdeli.

Sice ZPPK říká, že škoda způsobená nesjízdností jde za vlastníkem komunikace, ale touto vyhláškou se obce dokáže úplně vyvinit. Uválcovaný zmrzlý sníh s hrstí eko posypu stačí.

2
Děkuji za rady.

Ad A) Čtyřkolka bude. Jen mi úplně nepomůže se stavem, kdy večer bylo pluženo, přes noc umrzla krásná vrstva ledu, já ráno přijíždím jako první auto. Jedu z kopce 5km/h, brzdím motorem, brzdím brzdou, do toho bubnuje ABS a auto se dál nekontrolovaně sune 5km/h, bez možnosti zastavení. I u dvoukolky mi už teď brzdí všechny 4 kola.
Ohledně soli, musím prvně najít, kdo ten zákaz vydal, resp. zda ho vůbec někdo vydal.
Za tím problematickým kopcem je cca 25 domů a hlavní úsek má cca 200m.

Ad B) Kdyby vodovod stál 50k, resp. 50k pro každého, tak to vůbec neřeším. Obec původně dostala nabídku na cca 300k, pak zdražením stavebních prací 500k, pak si obec vymyslela, že když se bude dělat vodovod, tak se musí opravit současně i dešťový kanál, co víceméně by vedl stejným výkopem a jsme přes 1M. Dle projektu to vychází cca 140m výkopu (půlka zahradami, půlka pod obecní silnicí, resp. se to asi vejde vedle), absolutně nedokáži odhadnout reálnou cenu.
ČOV v obci není. Měla by být. Obec se zavázala, že bude, ale není a nebude.

3
Omluvte další nedopravní tématiku, ale už mi dochází naděje. V naší obci máme 3 problémy, aspoň tedy ty, co pálí mě, ostatních problémů je tu samozřejmě kopec. Pokud se s něčím podobným někdo z Vás setkal, budu rád za každou radu.


A. Vesnice je v zimně nesjízdná, i pěšky je to o držku
Je tu cca 10% stoupání, v zimně homogenně pokryté uválcovaným sněhem/ledem.  Jak to bylo za minulého zastupitelstva, nevím, ale za současného je to následovně:
  • Vesnici stáhnou jednou za čas pluhem za maličkým 50hp Zetorem, s maximálním ohledem na neopotřebení pluhu, tj. zůstane 3cm uválcovaná vrstva sněhu, která následně umrzne.
  • Jeden zaměstnanec obce jezdí s kolečkem a lopatou a hází eko škváru, jakoukoliv mechanizaci odmítá. Tedy eko škvára skoro nikde není a tam kde náhodou je, odfoukne ji vítr, protože je to lehoučká struska.
  • Solit se nesmí. Tedy vrstva ledu zůstává až do jara. Nejsme v CHKO, ale prý sůl pak nateče do rybníka a solit se prostě nesmí.
Většina vesnice jsou důchodci, kterým je to úplně jedno, zbytek nadává jen pro sebe, u zastupitelstva to vypadá to tak, že "jsem jediný, kdo si stěžuje".
Když jen nadnesu takové téma, současní zastupitelé se začnou předhánět v tom, že "tohle není zima, že za jejich mládí, to byla jiná zima" a jak tu bylo 2+m sněhu.
Že tady jsem na dědině, a když se mi to nelíbí, mám parkovat u kostela 550m daleko.
Solit se nesmí a nebude a o výjimku se žádat nebude, protože ji stejně nedostaneme.
Reakce starosty je, že "tady jsme na horách" a musíme si zvykat. 520m.n.m. a s dávkou fantazie možná podhůří.
Že nic neporušují, že silnice III. třídy stačí protáhnout do 12h, že když bude potřeba sanitka, tak to když tak vyřeší hasiči s čtyřkolkou.
Že jestli chci, zaplatí mi řidičák na traktor a protahovat to můžu sám.
Starosta bydlí přímo u hlavní silnice, jež solí a protahuje kraj.

Kde zjistit, že skutečně pro nás existuje nějaký zákaz solení? Jsou nějaké páky na to, jak je donutit, aby letošní zima, byla aspoň maličko sjízdná? Jelikož ta minulá, byť mírná, byla naprostá katastrofa.

.
B. V obci jsme 3 domy, jež nemají obecní vodovod
Minulý starosta sliboval, sliboval, sliboval, pak se na starostování vysral. Je stanovisko provozovatele vodovodu, že kapacitně uzel stačí, byl vypracován projekt, byly domluveny pozemky, přes které by vodovod šel. Pak se změnil starosta a nové stanovisko je, že vodovod se dělat nebude, že kvůli 3 domům se investovat nebude, a obecní peníze uložil na 3% termínovaný vklad.

Stejná otázka, mám nějak možnost to se sousedy řešit? Nebo prostě přes "investovat nebudeme" vlak nejede?

.
C. Nová výkrmna kuřat
Investor z Prahe se rozhodl, že na místním opuštěném JZD udělá FVE. Obec mu nechce umožnit vést kabel přes obecní pozemek. Investor se snaží "vyhrožovat", že budovy JZD prodá kamarádovi, že by tu rád udělal výkrmnu kuřat.
Dokonce teď bylo sezení s občany a kuřecí firmou, jak je výkrmna super, že vůbec nesmrdí a nedělá hluk.
Tady aspoň i zastupitelstvo stojí za lidmi, nikdo tu výkrmnu kuřat nechce, ať už kvůli smradu a hluku. JZD přímo sousedí s obcí.
Když pominu, že dělat tu jakýkoli podobný provoz je úplný nesmysl (nutnost další trafostanice, nebude stačit kapacita vodovodu, v zimě se sem nedostane kamion a i v létě je to občas problém, silnice jsou na sračku), má obec nějaké páky, jak takový plán zastavit? Rád bych si nějakou přípravu udělal sám, než spoléhat na to, že oni to nějak vyřeší… a nakonec tady bude slepičárna.

 V územáku vedeno jako „plochy smíšené výrobní“
Kód: [Vybrat]
A - slouží:
plochy malovýroby či přidružené výroby, výrobní i nevýrobní služby, řemesel, skladů a
zemědělské výroby či přidružené drobné výroby, vymezují se v případech, kdy
s ohledem na situaci v území není účelné členění na plochy drobné výroby a
skladování a zemědělskou výrobu

B - funkční využití:
přípustné:
1) budovy, plochy a zařízení určené pro příslušnou výrobu
2) administrativní a správní budovy související s dominantní funkcí
3) odstavná stání a garáže sloužící potřebě funkčního využití
4) plochy souvisejícího technického vybavení
5) komunikace pěší, cyklistické a motorové
6) zeleň liniová a plošná vč. prvků ÚSES (biokoridory, biocentra a interakční prvky)
7) stavební dvory a zařízení pro údržbu sítí a komunikací
8) služební byty
9) doplňková zařízení obchodu a služeb související s dominantní funkcí
10)zařízení výroby, pokud nebudou narušeny hygienicko-veterinární předpisy

nepřípustné:
1) byty nad rámec služebního charakteru
2) plochy a objekty občanské vybavenosti

4
Zajímavé články z internetu / Re:Upozornění na novelizaci
« kdy: 15 Března 2024, 14:29:00 »
Potenciální jaderný útok jsem ochoten akceptovat. Za konečné řešení ruské otázky.

Potenciální jaderný útok na cizí území, na cizí jednotky, to se dobře akceptuje.

5
...Přestupku jsem se dopustil a vše dopadlo víceméně skvěle...

Myslím, že potíž je právě v definici slova "skvěle". Pro většinu lidí "skvěle" neznamená -16k a rok bez papírů. Ale tak když jste se přestupku dopustil, tak je fajn, že se k tomu stavíte jako chlap, spravedlnosti byl učiněno zadost.

6
Nedopravní tématika / Re:Editace PDF
« kdy: 13 Února 2024, 23:04:18 »
...tak se bili v prsa, že za 2D přeci nebudou chtít poplatky...

DraftSight? Taky jsem se spálil.

Ony doživotní licence často znamenají, že si doživotně musíte každý měsíc/rok program aktivovat a když skončí aktivační server, skončí doživotní licence.

7
Oni ještě fungují?

8
Nemám sice UNIQA, ale zkušenost s KOOP havarijním a nepojištěním čelního skla.
Sklo je pojištěné, jako cokoliv jiného, i když není připojištěné, jen je tam spoluúčast.

9
Je jestli to chápu správně, nalákali Vás na úspěšnost 79%, prohráli Vám to, přišel jste o papíry, zaplatil 6k pokutu, zaplatil 18k za službu a teď jásáte nad vrácením 8k?

To je ironie, nebo ne?

Pořád nemáte papíry a jste -16k.

10
Škoda kolem 220k, auto 1,5 roku.

Co vím, tak tam likvidátor pojišťovny ani nebyl, nafotí, udělají seznam poškozeného a přepošlou pojišťovně.

V uznání dluhu vidím taky problém, druhou možností ale bylo, auto jim tam nechat a jezdit sockou, protože auto je opravené a náhradní vám déle nenechají.

11
Hugo:
  • Nabourali mě.
  • Zavolal jsem svojí pojišťovně, která mě odkázala na "můj" autorizovaný servis, kde jsem auto kupoval.
  • Autorizák si s úsměvem auto převzal, že nemám nic řešit a vše vyřeší za mě.
  • Po cca 10 dnech volají, že auto je sice opravené, ale až teď zjistili, že viník nemá zaplacené POV (zelenou kartu měl). Že si musím auto vyzvednout a vyřešit si to nějak sám... a podepsat uznání dluhu.
  • Přeposlal jsem všechny papíry na ČKP.
  • Za asi těch 14 dalších dní se to "samo" vyřešilo. Od ČKP tuším nemám ani oficiální odpověď, zaslal jsem podklady, nic se nedělo a pak sami poslali peníze přímo servisu.

12
Vlastní zkušenost, ČKP to vyřešila, jen to trvá o něco déle než s normální pojišťovnou a v servisu jsem musel podepsat uznání dluhu.

13
Zajímavé články z internetu / Re:Kontroly elektrokol ... 25kmh
« kdy: 14 Července 2023, 20:06:14 »
Co když jedu na cizím elektrokole a vůbec netuším, jestli tam nějaké omezení je?

Mám povinnost před usednutím za řídítka otestovat jeho maximální rychlost a ohrozit tak své zdraví?

Prostě když mám "odemknuté" kolo a celou dobu nepřekročím 25km/h, vůbec o ničem nevím a nemám jak to zjistit.

14
Nedopravní tématika / Re:Elektřina a vývoj cen
« kdy: 10 Června 2023, 21:22:24 »
200 000 km při 50km/h avg rychlosti je jen 4 000 hodin a to je jen 1/2 roku nepřetržitého provozu. Ony běžné motory na takový provoz nejsou úplně stavěné.

15
Ahoj,
jako OSVČ neplátce DPH se mi minulý rok podařilo přesáhnout 1M, o pár set tisíc a ke konci roku, zjistil jsem to až letos při daňovém přiznání.
Vyplnil jsem přiznání, měsíc se nic nedělo a najednou volá baba z úřadu, že se musím přihlásit k DPH, zpětně!

Vůbec se mi do toho nechce, papírování, navíc to pro mě nemá moc smysl. Letos je limit už 2M a ten s jistotou nepřekročím.

Úřednice pak přišla s nápadem, že když jim doložím příjmy za poslední 2 roky, že se tedy přihlašovat nebudu muset - nechápu.

Máte nějaký nápad, co s tím? To doložení příjmů jim klidně udělám, ale z principu se mi do toho nechce.

Stran: [1] 2 3 ... 23