Tak si to shrňme. Byl vám doručován příkaz, podle všeho blbě. Vy jste v nějakém okamžiku (z vlákna neplyně přesně kdy) podal žádost o určení neplatnosti resp. pozdějšího data doručení dle § 24(2) SprŘ, což sice vycházelo z prvotních rad na fóru, ale na základě neúplných informací od vás (neobtěžoval jste se popsat, že úřad uvedl chybnou adresu, a pošta to pak asi hodila vašemu jmenovci ve vedlejším vchodě).
Optimálním postupem bylo tvářit se, že o žádném příkazu nevíte, a vyčkat další kroky úřadu, které by při troše štěstí přišly až po prekluzi odpovědnosti. Z toho, že jste podal nějakou žádost, lze dovodit, že nejpozději k okamžiku podání žádosti, resp. k datu, které v ní uvádíte, jste se s příkazem seznámil. Klíčová otázka tedy zní - podal jste zároveň s tou žádostí i odpor? Pokud ne, není co řešit, příkaz vám byl doručen a nabyl právní moci (kdy přesně byl doručen je fuk).
Pokud odpor byl podán, formálně nebylo na místě usilovat o určení skrz žádost podle § 24(2) SprŘ, ale pouze do odporu vysvětlit, kdy a za jakých okolností vám byl příkaz doručen a proč byl tedy odpor včasný. Žádost dle § 24 totiž řeší situaci, kdy podmínky pro doručení fikcí byly splněny, tedy normálně by bez dalšího úřad mohl považovat dopis za doručený, ale z nějakého závažného a omluvitelného důvodu na straně adresáta je na místě tvrdost toho institutu zmírnit (tedy podle zákona by bylo doručeno, ale z rozhodnutí úřadu na základě posouzení žádosti se určí, že nebylo, nebo k němu došlo později). Typickou situací je, že byl adresát dočasně mimo bydliště, ale nebylo to na takovou dobu, aby dávalo smysl si zařizovat dosílku či nějaké jiné opatření, nebo to nebylo plánované (např. dvoutýdenní dovolená, hospitalizace ...). Pokud ale SO doručoval blbě, fiktivně doručeno vůbec nebylo. Striktně vzato není o co žádat, jen je třeba ty okolnosti prokázat a bránit se standardními opravnými prostředky proti případným jiným závěrům, které by SO ohledně okamžiku doručení učinil. Přesto neuškodí i tak žádost podat, ale jen tzv. z procesní opatrnosti - úřad si zaúřaduje, a dává to víc možností jak obviněnému, ale i SO, jak se dobrat ke kýženému výsledku, je to i zkratka k SO2, protože o žádosti by měl SO1 rozhodnout předtím, než bude od (ne)doručení odvozovat nějaké další kroky, a proti rozhodnutí je možnost odvolání.
Vy jste tedy momentálně ve fázi, že žádost byla podaná, úřad o ní rozhoduje, opatřuje nějaké podklady a chce upřesnění. Jak už je výše řečeno, jestli jste nepodal odpor, jste v háji a nemá smysl se dál snažit. Jestli jste odpor podal, odpovězte úřadu, normálně, jak to bylo, není třeba žádné právničení. Uveďte v bodech (pokud to tak opravdu je), že
* vaše adresa (faktická i úředně evidovaná) je X24a, ale úřad na obálce chybně uvedl Y24 (můžete přiložit foto obálky), tedy od počátku doručoval chybně
* že vám není nic známo o pokusu doručení na adrese X24a ani žádosti o dosílku na Y24, jak tvrdí pošta v reakci na reklamaci, pokud někdo v tomto smyslu s poštou komunikoval, nebyl jste to vy a navrhujete, ať pošta doloží, kdo a jakým způsobem o údajnou dosílku požádal, jak byla ověřena jeho totožnost, resp. oprávnění takovou dispozici provést, a zda to bylo v souladu s poštovními podmínkami vztahujícími se k příslušné službě
Pokud to bylo ve skutečnosti nějak jinak, než jste sem napsal, tak viz výše, buď máte vlastní rozum a postup si upravte, nebo se nedivte (princip garbage in, garbage out, funguje univerzálně).