30kmhcz
Přestupek (dříve správní delikt) provozovatele (tzv. řešení osoby blízké) => Výzva provozovateli vozidla k uhrazení určené částky => Téma založeno: john.hawk 19 Dubna 2017, 13:33:04
-
Zdravím, Osoba AK dá své vozidlo do renomovaného autoservisu P.S. Vozidlo v rámci diagnostiky projede servisman PK. Radar změří předmětné vozidlo a dostane to na stůl správní orgánovník. Orgánovník chce love, dostane papír že auto bylo v servisu P.S. a v příloze přejímací protokol.. Pokud orgánovník zahájí sprdel, tak je to celkem napohodu na Win nebo se mejlím ?
-
https://www.30kmh.cz/index.php?topic=3977.0 (https://www.30kmh.cz/index.php?topic=3977.0)
-
Moc na pohodu to není, avšak šance u NSS by nějaká byla https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2324.0
-
Znát konkrétního řidiče není v tomto případě z principu možné a tedy po mě úřad vymáhá nesplnitelnou povinnost.
-
Pokud SO1 dostane od provozovatele ve lhůtě jasnou informaci, že v předmětnou dobu bylo auto v servisu (přesně identifikovaný servis) a že v tuto dobu neměl provozovatel vozidlo z logiky věci pod svou kontrolou a nemůže znát řidiče, je to podle mě na pohodu na Win.
I kdyby jim na SO1 chechtáky zatemnily mozek, postavili si hlavu a shledali provozovatele vinným ze správního deliktu, Kraj to musí shodit. Zas takoví zavilí diletanti tam obvykle nesedí. A úplně v nejzazším teoretitickém případě to snad soud shodí.
I když si o právní situaci v ČR nedělám iluze, zas tak absurdně černě bych to neviděl.
-
Ano, případy se servisem se jeví být jako dělané pro aplikaci obecného liberačního důvodu, pár takových případů (jen na úrovni SO, ne u soudu) jsem už viděl. Bohužel pokud by se případy pirátících automechaniků při zkušební jízdě podezřele namnožily (nebo by si např. nějaký pan Kocourek otevřel autoservis, ve kterém by své klienty servisoval sedmkrát do týdne), nezůstalo by to ze strany SO bez reakce ...
-
jo, ale já v tom vidím prostor než se přijme zákon nebo opatření proti piráticím mechanikům :)
-
Předpokládám, že servis pokutu zatáhne (pokud na to SO nehodí bobek), aby neztratil zákazníka. Takže speciální antimechanický zákon netřeba.
-
Předpokládám, že servis pokutu zatáhne (pokud na to SO nehodí bobek), aby neztratil zákazníka. Takže speciální antimechanický zákon netřeba.
Tak z obchodního hlediska - dejme tomu ano. Nicméně podle mne z právního hlediska je servis nepostižitelný. Žádný servisprdelní zákon neexistuje a tak si může SO pouze vyžádat podání vysvětlení od servisu resp. jeho majitele či statutáru na což mu servis dlábne s tím že využije svého práva nevypovídat. No a SO bude chtít překlopit na klasickou SPRDEL majitele, který se bude bránit liberačními důvody, protože v servisu nemůže ovlivnit kdo s autem pojede. Obávám se že odpovědí SO bude, že majitel má zaplatit a posléze vymáhat pokutu na servisu, případně mu poradí, že tak jako si vybírá osoby kterým zapůjčí vozidlo, tak si má vybírat servisy které nepřekračují silniční předpisy.
-
Souhlasím.
V praxi servis napráším, přihodím fakturu a přejímací list a budu trpělivě čekat. V jednom případě se budu s SO kočkovat o liberačních důvodech a když to projedu, stavím se za ředitelem servisu a dojednám si pro sebe bonus. To má vzdělávací účel a v podstatě nemohu být tratný.
V druhém případě to SO nechá plavat a to znamená nulový edukační přínos a nic od servisu.
HC přístup je vyjednat si bonus v servisu a SO předhodit Helmuta....
-
Zdar, něco nového ? napadlo mně že by mně to vozidlo přijal do opravy servis, který pak skončil v insolvenci http://insolvencni-rejstrik.cz/?sg=1&nazev_osoby=autoservis&ic=&jmeno=&rc=&mesto=&datum_narozeni=&bc_vec=&rocnik=&id_osoby_puvodce=&zahajeno_od=&zahajeno_do=&druh_stav_rizeni=
-
někdo nějaké novinky ?
-
Někdo se spřáteleným servisem, kdo by chtěl tuto taktiku využít v praxi?
-
No tak aby to mělo hlavu a patu, tak ten servis by měl sídlit někde v okolí místa přestupku...