30kmhcz

Social networking => Nedopravní tématika => Téma založeno: El_Mundial 25 Února 2019, 16:10:02

Název: Reklamace
Přispěvatel: El_Mundial 25 Února 2019, 16:10:02
Před koncem záruční lhůty mi odešla autobaterie. Šel jsem tedy do obchodu, kde si ji nechali s tím, že půjde na reklamaci. Za asi 10 dnů mi volal majitel, že baterii přeměřil a zjistil, že stav odpovídá opotřebení, baterii zvážil a je lehčí asi o 1kg, což je způsobeno přebíjením alternátoru a na reklamaci tedy nepůjde. Přijel jsem, baterii vzal a jel do dvou servisů aby mi přeměřili alternátor. 2 na sobě nezávislé servisy mi vydaly potvrzení, že alternátor je v naprostém pořádku. Nakonec pokud by to přebíjelo, tak by měla problém i druhá baterie a praskaly by žárovky, pojistky etc.. Vrátil jsem se do obchodu, dávám mu tam baterku znovu na reklamaci i s přiložením těchto protokolů a dovídám se, že to stejně zamítnou ale že to tam pošle. Nové potvrzení o převzetí zboží nevystavil. Za asi 14 dnů mi volá, že reklamace byla zamítnuta, ale že baterie u něho ještě není, že bude až některý pátek až přijde se zbožím, aby mu nevznikaly další náklady. Za dalších 14 dnů volá, že baterie je u něho.

A teď. Reklamace je vyřízena tehdy, když je zboží fyzicky na prodejně a tedy si jej můžu odebrat. Což nebylo, jak sám potvrdil. Podle mě, mám nárok na odstoupení od smlouvy na základě marného uplynutí reklamační doby 30 dnů. To jsem mu taky řekl, samozřejmě se mu to nelíbilo a že nic nezaplatí. Celou tuto návštěvu mám nahranou, o čemž on samozřejmě netuší. Potom jsem mu poslal totéž i doporučeně. Po měsíci mu to bylo doručeno a dnes přišlo lejstro kde píše, že mě vyrozuměl včas atd. Což je v rozporu s tím, co mi řekl posledně a což mám taky nahrané. Do záručního listu mi napsal, že baterii jsem nepřevzal. Totéž mi napsal i do dopisu, jež mi dnes přišel, nicméně v prodejně mi to dnes opět popřel a že jsem si baterku už bral. Dále jenom uvádím, že je to dle všeho výmr.ář, na kterého slyším "chválu" odevšad. Nějaké nápady jak dál? Pokud by někdo potřeboval přesná data, doplním.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: tomasmaladd 25 Února 2019, 20:13:05
Tak asi bych si zahrál poker, napsal bych mu že odstupuji od smlouvy z důvodů které jsi popsal, že požaduješ bud navracení ceny nebo novou baterii, dále že máš veškeré jednání nahrané, přiložil bych ochutnávku z nahrávky (ne celé, on už si nebude pamatovat, co ti všechno nakecal). Dále, že pokud nedojde k jedné či druhé variantě dohody, budeš nucen podat návrh na mimosoudní řešení sporu určenému subjektu kterým je
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.czSpotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/

upřímně, je to úplně k ho*nu protože z toho maximálně vznikne "vyjádření" čoi kterým se ale obchodník nemusí řídit, neméně je to nutné udělat ještě před žalobou. Myslím že je reálná šance že ho prostě vycukáš a raději ti vyjde vstříc než aby musel "něco řešit s úřady".
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: gumidos 25 Února 2019, 20:27:18
....neméně je to nutné udělat ještě před žalobou.
pročpak?
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: mala.panda 25 Února 2019, 21:30:49
Tak podle toho co píšete se s ním vy**bat vy. První reklamaci vyřešil za 10 dní. Tam snad má nějaké potvrzení o ukončení reklamace,ne ? Druhá reklamace byla hotova za 28 dní ? To je dříve než za měsíc. Jestli k ní nemáte potvrzení tak se obávám, že to stejně moc nevyhrajete.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: Mike 25 Února 2019, 22:31:42
otázkou je, jestli to zaznamenal do záručáku
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: El_Mundial 25 Února 2019, 23:14:48
Citace: mala.panda
Tak podle toho co píšete se s ním vy**bat vy. První reklamaci vyřešil za 10 dní. Tam snad má nějaké potvrzení o ukončení reklamace,ne ? Druhá reklamace byla hotova za 28 dní ? To je dříve než za měsíc. Jestli k ní nemáte potvrzení tak se obávám, že to stejně moc nevyhrajete.
Ad 1 Já jsem s ním zprvu řešil vše v dobré víře. Baterie je objektivně vadná a i přesto to odmítl dát na reklamaci. Za 10 dnů pouze vyvěštil z koule, že baterce nic není - papír od toho neměl, protože to nikam neposlal.
Ad 2 Ta data jsou orientační - jak jsem psal, přesná data můžu případně dohledat a doplnit. Ale 30 dnů zkrátka nestihl.

Citace: tomasmaladd
Tak asi bych si zahrál poker, napsal bych mu že odstupuji od smlouvy z důvodů které jsi popsal, že požaduješ bud navracení ceny nebo novou baterii, dále že máš veškeré jednání nahrané, přiložil bych ochutnávku z nahrávky (ne celé, on už si nebude pamatovat, co ti všechno nakecal). Dále, že pokud nedojde k jedné či druhé variantě dohody, budeš nucen podat návrh na mimosoudní řešení sporu určenému subjektu kterým je
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.czSpotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/

upřímně, je to úplně k ho*nu protože z toho maximálně vznikne "vyjádření" čoi kterým se ale obchodník nemusí řídit, neméně je to nutné udělat ještě před žalobou. Myslím že je reálná šance že ho prostě vycukáš a raději ti vyjde vstříc než aby musel "něco řešit s úřady".
Písemně jsem mu to již poslal bez zmínky o nahrávce.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: Dýkej 25 Února 2019, 23:23:57
COI provede kontrolní nákup a bude zkoumat jak funguje proces reklamace.  Nicméně - COI nemá výkonou moc, nemůže mu nic nařídit. Může pouze udělit pokutu, pokud v kontrolním nákupu udělá něco špatně.

Nicméně pokud Vám reklamaci zamítl po 14 dnech a vyrozuměl Vás o tom, je krytej. To že jsi neměl zboží do 30 dní tvrdíš ty, ale těžko to prokážeš.

Jednoduše poví, že proběhl 1 reklamační proces a druhý popře.

Být tebou, řeknu mu narovinu tohle. Pane XY, oba víme že jste to podělal a nesplnil lhůty, pokud mi nevýjdete vstříc, dám to k prověření COI. Ta možná sice neshledá nic špatného zvláště pokud budete manipulovat s dokumenty, ale ujišťuji Vás, že když už u Vás COI bude, spolehněte se že špatný kontrolor co nic nenajde - najde a bude to minimálně za 10000 korun od cesty. Tak to totiž je. Když už ta COIka dojde, dycky si něco najde.


Pošli mi do PM eshop, nebo web, mrknu mu na obchodní podmínky, jsem od fochu, dělám online 8 let.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: El_Mundial 26 Února 2019, 07:54:45
On může popírat co chce. Sám mi ale všechno toto potvrdil při tom rozhovoru. Včetně dat kdy se co událo. A s ním není řeč. Včera mi řekl, že je připraven to doložit u soudu. Takže nějaká ČOI na něho asi platit nebude. Ale podnět k ní samozřejmě půjde. Dle mého názoru, papírově by to mělo být na mojí straně. Teď jenom jak dál.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: mala.panda 26 Února 2019, 09:29:36
Ad 1 Já jsem s ním zprvu řešil vše v dobré víře. Baterie je objektivně vadná a i přesto to odmítl dát na reklamaci. Za 10 dnů pouze vyvěštil z koule, že baterce nic není - papír od toho neměl, protože to nikam neposlal.

O reklamaci rozhoduje prodejce. Neexistuje žádná povinnost to posílat výrobci nebo do nějakého servisu.

Být tebou, řeknu mu narovinu tohle. Pane XY, oba víme že jste to podělal a nesplnil lhůty, pokud mi nevýjdete vstříc, dám to k prověření COI. Ta možná sice neshledá nic špatného zvláště pokud budete manipulovat s dokumenty, ale ujišťuji Vás, že když už u Vás COI bude, spolehněte se že špatný kontrolor co nic nenajde - najde a bude to minimálně za 10000 korun od cesty. Tak to totiž je. Když už ta COIka dojde, dycky si něco najde.

Tohle slyší každý prodejce každou chvíli. Na mě ji posílali tak 100x, reálně přiškla kontrola 2x. Poprvé provedli kontrolní nákup, dostali doklad. Pak se představili a z fleku řekli že tady jsou na podnět zákazníka nespokojeného s reklamací. Jelikož jsme věděli o koho se asi jedná, vytáhli jsme všechny podklady co k tomu byly, paní se podívala co se řešilo. Nenašli nic, žádná pokuta nebyla. Přijde mi že pouze strašíte. Kontrola ČOI není kontrola finančáku kdy vám někdo proleze první poslední papír ve firmě.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: tomasmaladd 26 Února 2019, 09:56:00
....neméně je to nutné udělat ještě před žalobou.
pročpak?

obvykle je tato podmínka v obchodních podmínkách (dle zakona to tam musí být) jako první věc kterou má kupující udělat pokud s prodávajícím nedošel při sporu ke shodě, jestli je to nutné dodržet z důvodu vrácení nákladů netuším.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: Cecil 26 Února 2019, 10:29:12
Obecně (ze zkušeností s právníky) je základ vyčerpat všechny mimosoudní prostředky. Nevím jestli je to nutnost z důvodu možnosti soudu to odmítnout řešit nebo se mi možná něco zdá že bez toho je větší šance že soud nenechá proplatit všechny náklady protistraně (pokud vyhrajete)

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: hh 26 Února 2019, 14:42:54
obvykle je tato podmínka v obchodních podmínkách (dle zakona to tam musí být) jako první věc kterou má kupující udělat pokud s prodávajícím nedošel při sporu ke shodě, jestli je to nutné dodržet z důvodu vrácení nákladů netuším.
Prodávající má povinnost plynoucí z § 14 ZOS informovat o možnosti ADR, mj. i v obchodních podmínkách, pokud na obchodní podmínky ve smlouvě odkazuje. Pokud by snad někdo měl nápad tuto informační povinnost splnit tak, že by využití ADR v podmínkách formuloval jako povinné, šlo by o neplatné ujednání (zcela jistě podle § 1814 OZ, a možná dokonce obecně podle § 588 OZ).

Ze zákona využití ADR není ani podmínkou uplatnění nároku u soudu, ani nezlepšuje pozici žalobce z hlediska možnosti požadovat náhradu nákladů, nenahrazuje předžalobní výzvu dle § 142a OSŘ.

Obecně o efektivitě ADR pochybuji, zejména v podání ČOI má úroveň očekávatelnou od státního úřadu (tj. hroznou), u ČTÚ a FA je to trochu lepší, jak a zda vůbec funguje SČS netuším. Pokud bych jako spotřebitel měl v ruce dostatečné podklady, nedomluvil se s prodávajícím napřímo a nepomohla by ani adekvátně formulovaná předžalobní výzva, tak bych se rozhodoval mezi hozením věci za hlavu a žalobou, ADR bych neztrácel čas a energii. Snad jen pokud by věc byla sporná nebo bych byl v důkazní či informační nouzi (i z hlediska toho, co přesně tvrdit a co jako důkaz označit) bych o ADR uvažoval, kvůli tomu, že je to zdarma a prodávající má povinnost součinnosti se subjektem ADR, tedy nedojde-li k dohodě, je šance, že alespoň nasbírám podklady pro soudní spor či lepší informace k rozhodnutí, zda do něj má smysl jít.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: Moto007 26 Února 2019, 18:35:56
Jedna věc je nákup v e-shopu - byl to tento případ? Pokud to byl nákup v kamenném obchodě, žádné obchodní podmínky nepomůžou, maximálně reklamační řád.


Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: Luban 26 Února 2019, 20:28:43
mala.panda> to uplatnění u prodejce neplatí úplně vždy, viz zákon 89/2012 Sb., ale samozřejmě záleží jak to má prodejce v obchodních podmínkách/reklamačním řádu
§ 2172
Práva z vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v potvrzení podle § 2166 uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci.


Já bych osobně zkusil "pohrozit" podle § 2106, protože důkazy že vznikla vada v rámci 24 měsíců a on odmítl opravu, jsou...

§ 2106
(1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.

(2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: El_Mundial 26 Února 2019, 21:59:34
Šlo o nákup v kamenné prodejně.

Teď bych asi neřešil to, že je po baterce ho.no.. Ta už je stejně po záruce. Teď bych (podle mě) měl řešit to, že to řádně nevyřídil do 30 dnů. V tom vidím ten kámen úrazu. Pokud by to stihl, tak baterka letí na státní zkušebnu, ať se v tom povrtají. Ale k tomuto nedošlo.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: solaris 27 Února 2019, 08:06:49
A co brání baterce letět na státní zkušebnu teď? Proč je tam těch 30 dnů relevantních?
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: El_Mundial 27 Února 2019, 11:53:15
Tak ono už je to asi 2 měsíce po záruce, takže těžko bych pak někde dokazoval, že jsem tu baterku nenadrbal až po záruce. A 30 dnů je relevantních proto, protože to je zákonná lhůta pro vyřízení reklamace, pokud neproběhne jiná domluva. A tu on nedodržel.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: Behemot 27 Února 2019, 22:37:59
Před koncem záruční lhůty mi odešla autobaterie. Šel jsem tedy do obchodu, kde si ji nechali s tím, že půjde na reklamaci. Za asi 10 dnů mi volal majitel, že baterii přeměřil a zjistil, že stav odpovídá opotřebení, baterii zvážil a je lehčí asi o 1kg, což je způsobeno přebíjením alternátoru a na reklamaci tedy nepůjde. Přijel jsem, baterii vzal a jel do dvou servisů aby mi přeměřili alternátor. 2 na sobě nezávislé servisy mi vydaly potvrzení, že alternátor je v naprostém pořádku.

Což je asi stejně hodnotná informace jako to, že chodíte v botách. Bez naprosto přesné specifikace toho, co to je za auto (včetně typu a objemu motoru a esli to má stop-start a jiný podobný vyfikundace), jakej akumulátor tam byl z výroby, jaký dává alternátor napětí naprázdno a o jakej reklamovanej akumulátor se jedná je to úplně k ničemu. Hodláte se podělit, nebo vás mám rovnou hned počastovat tím, že bych vám to hodil na hlavu eště s nadhodem, kdybyste mi to takle přinesl?

Zatím ste napsal akorát to, že jednou to bylo 10 dní a podruhý 28 dní, a že MOŽNÁ, SI MYSLÍTE, URČITĚ, ALE MUSÍTE OVĚŘIT V PAPÍRECH to bylo víc. Dlouho sem neslyšel o zlatovlásce, umíte i tu?
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: El_Mundial 28 Února 2019, 00:14:31
Ad 1 To v čem to jezdilo je teď asi vcelku jedno. On tvrdil něco, to jsem mu vyvrátil. Mimo to, bral jsem tu baterku s kolegou ve stejný den, do stejného auto a jezdilo to téměř v totožných podmínkách. Ale jak říkám - to je teď vcelku vedlejší.

Ad 2 Psal jsem, že pokud by to někomu pomohlo, tak přesná data dohledám. Nicméně ptal jsem se jak by to obecně kdo řešil, ne jestli jsem napsal o den víc nebo míň a jestli je to baterka taková nebo maková.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: Behemot 28 Února 2019, 02:29:16
Pokud to vyřídil v rámci 28 dnů, není nijak co jak řešit, je to v termínu.

To je samozřejmě velice nevedlejší, dost velká část co prodejců, dokonce ani dovozců a distributorů takřka netuší nic o typech akumulátorů a kam to cpát a dávají zcela nevhodný doporučení. Aktuálně je na trhu kolem pěti až sedmi druhů a vopravdu není vhodný jakejkoli typ kamkoli. Nevhodně zvolenej či používanej produkt není odpovědnost prodejce, pokud tento nebyl před nákupem dotázán na doporučení (a ani neposkytl důkladný informace). Je samozřejmě fakt, že lidí, co si to v rámci možností poctivě studují a informace poskytují (jako třeba já :D), se obvykle jde každej akorát zeptat na radu a pak to koupí u nějakýho ťamana co je o pětník levnější, ale…
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: hh 28 Února 2019, 07:49:36
Tak ono už je to asi 2 měsíce po záruce, takže těžko bych pak někde dokazoval, že jsem tu baterku nenadrbal až po záruce. A 30 dnů je relevantních proto, protože to je zákonná lhůta pro vyřízení reklamace, pokud neproběhne jiná domluva. A tu on nedodržel.
Moc nechápu, na co skuhráte. Předal-li jste věc prodejci v průběhu záruční doby za účelem vyřízení reklamace, tak se po dobu vyřizování reklamace běh dob a lhůt, ve kterých lze práva z vadného plnění resp. záruky za jakost uplatnit, samozřejmě staví. Navíc nebyla-li reklamace vyřízena v zákonné lhůtě dle § 19 ZOS a nebylo ujednáno nic jiného, považuje se to za podstatné porušení smlouvy a máte z toho plynoucí práva, zejména možnost bez zbytečného odkladu od takové smlouvy odstoupit (§ 2002 OZ). Pokud jste takového práva nevyužil, jen tím nějak neurčitě vyhrožoval, nemá smysl se tu teď ptát na moudra, jak dál.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: El_Mundial 28 Února 2019, 10:53:48
Odstoupení od smlouvy jsem samozřejmě využít chtěl - nejprve jsem se chtěl domluvit osobně (neúspěšně) a poté jsem totéž zaslal i písemně; z jeho strany to však nebylo akceptováno.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: hh 28 Února 2019, 11:35:46
Tak chtěl využít, nebo využil? Písemně jste mu oznámil, že z důvodu marného uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace odstupujete od smlouvy, nebo něco jiného? Pokud ano a umíte nedodržení lhůty prokázat, je dalším krokem předžalobní výzva a žaloba, kde už se vůbec nebudou řešit vady a jakost baterky, ale právě zmíněné porušení smlouvy a v návaznosti na to platnost odstoupení.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: El_Mundial 28 Února 2019, 21:18:21
Konečně někdo, kdo to pochopil :D
Přesně toto jsem mu poslal. A přesně to jsem se celou dobu tady snažil objasnit - baterka je mi jedno v jakým je stavu, teď bych řešil to, že reklamace neproběhla dle regulí. Buď ještě během dneška nebo během zítřka sem dohodím přesný harmonogram, jak co proběhlo. Jenom pro kontrolu, pokud byste se na to mohl mrknout. Klidně sem hodím i anonymizovaný dopis.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: El_Mundial 02 Března 2019, 00:57:25
Harmonogram:
15.12.2016 - zakoupena baterie
07.12.2018 - zahájení první reklamace - vydáno potvrzení o převzetí reklamovaného zboží
18.12.2018 - telefonicky oznámeno zamítnutí reklamace, vyzvednuto týž den, důvod neuznání - přebitá baterie důsledkem vadného alternátoru, kontrola
                    alternátoru ve 2 servisech včetně vystavení protokolu, opětovná reklamace - nové potvrzení o převzetí zboží nevydáno
03.01.2019 - telefonicky oznámeno zamítnutí reklamace, baterii však fyzicky neměl na prodejně - hodlal si ji nechat poslat až s dalším zbožím
21.01.2019 - telefonicky oznámeno, že baterie je již v prodejně, týž den osobně požádáno o odstoupení od smlouvy
22.01.2019 - písemně zasláno odstoupení od smlouvy
22.02.2019 - dopis převzal
25.02.2019 - mě doručeno zamítnutí odstoupení

Anonymizované dokumenty přikládám.

Jak říkám. Za mě jasné nedodržení 30-ti denní lhůty, neboť reklamace je řádně vyřízena v den, kdy si můžu zboží vyzvednout. Je mi prd platné mít vyřízenou reklamaci, když zboží nemůžu užívat. On sice v dopise tvrdí, že tam byla, ale v telefonu mi tvrdil, že ne viz důvody výše. A totéž mi pak i potvrdil při návštěvě, což mám nahrané a o čemž on netuší. Taky tam píše, že jsem si baterii do tohoto data nepřebral. Opět lež - baterii jsem si vyzvedl hned 21.1. a tedy mám ji doma.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: Behemot 02 Března 2019, 14:12:11
No hurá, konečně víme, co to je za krám, blíže neidentifikovatelnej no-name. Odhadem pravděpodobně vápníkovo-vápníkovej bezúdržbovej akumulátor (kloudný informace se mi nepodařilo dohledat). Tak teď eště ty informace o autě a alternátoru, ať se doberem toho, na které straně byl problém.

Pokud to skutečně bylo někde fyzicky pryč a je to prokazatelný, tak odstoupení platí, jak psal hh, páč si prodejce skutečně naběhl na vidle tím, že byl levnej a trvalo mu to dopravit. Pokud se prokáže nevhodný nabíjení na straně uživatele, tak by byl oprávněn naúčtovat náklady reklamace, takle si to prosral nedodržení termínu.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: mala.panda 02 Března 2019, 15:35:50
No kdybych byl tím prodejcem tak tvrdím, že to toho 3.1 bylo připraveno k odběru (proto jsem vám volal) a 21.1 jsem vás jenom urgoval. Upřímně pokud jste na té prodejně nebyl osobně v době kdy už měla být reklamace vyřízena a nemáte žádné potvrzení o tom, že Vám to nevydal, hodil bych to za hlavu.,

edit: Taky jsem si mohl to jeho vyjádření předem přečíst, přesně tohle on tvrdí. Nemáte ten hovor třeba nahraný ? :)
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: El_Mundial 02 Března 2019, 16:24:40
Ten hovor ne. Ale mám nahraný náš rozhovor v prodejně, kdy on mi potvrdil, že tam ta baterka nebyla, jelikož ji nechal poslat až s dalším zbožím.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: Sadra17 07 Března 2019, 15:06:45
jen technická připomínka na kapacitu baterií byla zákonná lhůta jen 6 měsíců  ;)
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: Behemot 07 Března 2019, 15:34:18
Je fakt, že spousta tady těch věcí mívala status spotřebního zboží se lhůtou 6 měsíců, ale to záleží co si dal dotyčnej do podmínek/na frakturu, pokud nic, tak to jde podle dvou let.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: Martin623 07 Března 2019, 15:58:36
Na autobaterky bylo myslím vždy dva roky, byly tam ovšem vyjímky ( prokázané přebíjení, přemrznutí, delší hluboké vybití, cizí látka v elektrolytu, viditelné mechanické poškození).

Já před x lety reklamoval bezúržbovou Vartu v asia provedení stáří 18 měsíců. Studený start úplně naprd, v zimě sotva točila, teplý start v pohodě, dvě hodiny rozsvícená světla úplně na pohodu, žádné známky poklesu kapacity, překontrolován startér a kabely- vše ok, baterka bez viditelného poškození, žádný úbytek vody. Reklamace zamítnuta baterie- baterie je v pohodě, má kapacitu. Zakoupena nová YUASA na klidných 10let. Varta ze zvědavosti nahoře otevřena a objevena trhlinka na mezičlánkovém spoji. Kámoš provedl testy klešťákem a při proudovém nárazu nad 100 A probíhalo v té trhlince nepatrné jiskření ( to by mohlo jednoho dne zajímavě dopadnout).
 Odvezena do prodejny, demonstrováná závada- reklamace přijata a uznána i přes odkrytování vrchu baterie.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: El_Mundial 07 Března 2019, 22:03:19
No to by celkem odpovídalo tomu, co to dělá mě.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: hh 08 Března 2019, 12:50:55
Harmonogram: [...] Jak říkám. Za mě jasné nedodržení 30-ti denní lhůty, neboť reklamace je řádně vyřízena v den, kdy si můžu zboží vyzvednout. Je mi prd platné mít vyřízenou reklamaci, když zboží nemůžu užívat. On sice v dopise tvrdí, že tam byla, ale v telefonu mi tvrdil, že ne viz důvody výše. A totéž mi pak i potvrdil při návštěvě, což mám nahrané a o čemž on netuší. Taky tam píše, že jsem si baterii do tohoto data nepřebral. Opět lež - baterii jsem si vyzvedl hned 21.1. a tedy mám ji doma.
Souhlasím, že vyrozumění o vyřízení reklamace (ať už jakémkoliv, včetně zamítnutí) není řádným vyřízením, dokud není reklamovaná věc připravena k vyzvednutí (tam, kde byla předána prodejci, nedohodl-li se s kupujícím jinak). Problematické je uplatnění reklamace těsně před koncem dvouleté lhůty a právní posouzení opakované reklamace, to se těžko provede bez znalosti toho, co přesně bylo s prodejcem ujednáno, a současně se to bude velmi velmi obtížně prokazovat.

Posouzeno mechanicky podle zákona, pokud první reklamace byla oprávněně zamítnuta, nedošlo ke stavení reklamační lhůty (§ 1922(2) OZ a contrario) a opětovná reklamace, pokud bychom ji posoudili jako nové uplatnění práva z vadného plnění či záruku za jakost, přišla už po lhůtě. Pokud ji prodávající přijal, mohlo to být v rámci kulance, ale nelze se pak točit na povinnostech podle ZOS, protože ty už se v takovém režimu na provádajícího nevztahovaly. Jiný náhled než kulance, ale s identickým závěrem, může být, že šlo o jakousi formu pokusu o smírné vyřešení sporu - technicky proti zamítnutí reklamace není formální opravný prostředek, kupující se s tím buď smíří, nebo může jít k soudu (s případnou již probíranou předehrou v podobě ADR), nebo se samozřejmě může s prodávajícím dohodnout jakkoliv jinak - což v daném případě mohlo znamenat, že prodávající věc znovu posoudí (resp. nechá posoudit) a pokud přehodnotí původní závěr, splní co je požadováno dobrovolně. Ale lze to nahlížet i jinak, např. že se poté, co prodávající reklamaci nejprve zamítnul, s kupujícím na základě jeho námitek dohodl na opětovném (a třeba i detailnějším/cílenějším přezkoumání) v rámci téže reklamace a kupující přitom souhlasil s prodloužením lhůty (na 30 dní od dané dohody) - pak by její nedodržení podstatným porušením smlouvy bylo.

Tedy umíte-li prokázat, že baterka opravdu měla v době prvního uplatnění vadu (nezpůsobenou nesprávným užíváním), resp. neměla odpovídající jakost, není co řešit. Pokud to prokázat neumíte a chcete se točit jen na lhůtě, musel byste předložit a doložit průběh událostí ze dne 18.12. svědčící o dohodě na novém posouzení a prodloužení lhůty v rámci jedné reklamace. Lze předpokládat, že protistrana, není-li úplně nezkušená (o čemž přiložený dopis rozhodně nevypovídá), se bude bránit tvrzením, že reklamaci oprávněně zamítla a cokoliv dělala po 18.12. už byla jen dobrá vůle.

Vrátím-li se k (ne)dodržení lhůty, tak prokazování nemožnosti si zboží vyzvednout do 30 dní od uplatnění opakované reklamace budete mít taky pekelně těžké - pokud to tedy v tom nahraném rozhovoru z 21.1. nepřiznává zcela explicitně. Mnohem lepší taktika by bylo přijít na ten krám bez ohlášení 17. nebo 18. a pokud by tam zboží nebylo, dožadovat se písemného potvrzení podle § 19 ZOS.

Když to celé shrnu, případ má tolik problematických míst, že pragmaticky nedává smysl se soudit jen pro tvrzené nedodržení lhůty na vyřízení reklamace.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: El_Mundial 08 Března 2019, 22:21:04
No události z 18.12. by teoreticky doložit šly. Dle výpisu z telefonu mi volal a následně poslal sms s vyřízením reklamace, dále v záručním listu mi potvrdil zamítnutí reklamace (bohužel bez bližšího určení času - což samozřejmě není standardní, pokud to vypisuje ručně) a následně 2 na sobě nezávislé protokoly o měření alternátoru, o kterém prodávající tvrdil, že je vadný. Toto je asi vše, co bych mohl doložit z tohoto data. Jinak v rozhovoru z 21.1. jsem mu zopakoval to, co mi řekl do telefonu 3.1., tedy že baterii tam fyzicky neměl a že ji tam bude mít až některý pátek se zbožím, což mi explicitně potvrdil. Na můj další bod, kdy mu říkám, že mi teprve dnes (21.1.) volal, že je to kompletní, mi opět odpovídá ano. Na další bod, kdy se ho ptám, jestli kdybych přišel již toho 3.1., jestli by mi ji (ne)dal, odpovídá, že pokud bych přišel, tak ne.
Takže tak.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: hh 09 Března 2019, 01:57:36
K 18.12. - prodejce to zatím v předložené korespondenci považuje za novou reklamaci. Což vám úplně nevyhovuje, jestli opravdu dojde na soud, nejspíš si uvědomí, že za předpokladu oprávěně zamítnuté první reklamace už bylo po lhůtě a na svoji obranu to použije.

Ani s tou nedodrženou 30denní lhůtou to není nijak slavné. Když pominu, že dokazovat tajně pořízenou nahrávkou v soukromoprávním styku, je poněkud vyhrocené (a mohou být i různé názory na přípustnost takového důkazu, i když při vhodně zvolené taktice by to asi prošlo), tak podle vašeho popisu nahrávky stejně to podstatné neprokazuje. Je nesporné, že 3.1. vám volal o zamítnutí reklamace s tím, že zboží k vyzvednutí bude „v průběhu následujících dnů“ (verze dopis), resp. „některý pátek“ (verze nahrávka). Dále je nesporné, že 21.1. vám znovu volal a to už tam baterka byla, z ničeho ale neplyne, že by tam byla až toho 21.1. Zřejmě tedy neumíte prokázat, že tam zboží nejpozději 17.1. nebylo. A obávám se, že postup prodávajícího, který vám 3.1. zavolá výsledek reklamace a že si máte zboží vyzvednout příští pátek, není v rozporu s § 19 ZOS.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: El_Mundial 09 Března 2019, 11:20:21
No a pokud by tam byla 17.1., tak proč mě o tom nespravil? Nedošlo k pochybení z jeho strany? Byť mi volal 3.1., tak já nemůžu přece každý den tam jezdit a doptávat se, jestli už tam baterie je. To mi nakonec i sám potvrdil (jak jsem psal výše, viz rozhovor), že kdybych tam toho 3.1. přišel, tak by mi ji nedal, protože tam prostě nebyla. A podle mě, jsem měl být vyrozuměn, jakmile tam baterie byla. To, že reklamace dopadla nějak je fajn, ale já jsem to zboží nemohl užívat, když jsem ho neměl. Jinak byl tam se mnou kolega (na nahrávce taktéž promlouvá - dělal vedoucího prodejny a reklamace řešil dennodenně), pokud by to něčemu mělo pomoct.

Takže Vy radíte co? Vykašlat se na to?
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: Jenyk 09 Března 2019, 11:39:22
Mne by tento "pripad baterie" nestal ani za cas, ktery jste tady nad timto tematem stravil. Nota bene pokud od zacatku tahate za kratsi konec provazu.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: El_Mundial 09 Března 2019, 12:58:44
Mě vadí už jenom z principu, že se se mnou někdo snaží vyj..
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: fu 09 Března 2019, 18:34:41
Tak tohle neni urednik, proste mu napisete recenzi na web(heureka) a akumulator u nej uz nikdy nekoupite - to mu zpusobi vice skody.

Nevim kolik vas stal  1-2K?
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: El_Mundial 09 Března 2019, 18:51:38
2,6.. Ale to, že mu způsobím škodu, mi peníze nevrátí.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: fu 09 Března 2019, 19:10:56
Cas vam nekdo vrati?
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: hh 10 Března 2019, 00:42:26
Mě vadí už jenom z principu, že se se mnou někdo snaží vyj..
Neřekl bych, že je s vámi vyj*ávno. Relevantní je jistě spor o to, zda baterie byla vadná, resp. neměla odpovídající jakost. Vy jste na základě nějakých informací přesvědčený, že ano, prodejce na základě jiných podkladů (vlastních i od toho místa, kam to napodruhé poslal) zřejmě věří své verzi. Což nevylučuje, že prodejce je šmejd, jen v tomto případě na to dostupná fakta zatím nijak neukazují. Bez toho, že necháte baterii nezávisle detailně přezkoumat, to nerozseknete.

No a pokud by tam byla 17.1., tak proč mě o tom nespravil? Nedošlo k pochybení z jeho strany? Byť mi volal 3.1., tak já nemůžu přece každý den tam jezdit a doptávat se, jestli už tam baterie je.
K pochybení nedošlo. Poměr založený uzavřením kupní smlouvy je i přes zběsilou snahu uregulovat pod různými záminkami (ochrana spotřebitele, jednotného trhu atd.) kdejaký detail pořád ještě převážně ovládán principy soukromého práva. ZOS sice zavádí pravidlo, že nevyřízení reklamace ve 30denní lhůtě je podstatným porušením smlouvy, ale neříká, jak přesně musí být zákazník informován (ostatně kdyby na tom záleželo, tak v Kocourkově by prodejcům nezbylo než vše posílat doporučenými dopisy, jinak by riskovali, že si je na nemožnosti informování prokázat kdejaký vykuk podá). Telefonát, že reklamace zamítnuta a zboží lze vyzvednout „v pátek“, mi přijde vcelku OK. Nikdo vás přece nenutil tam každý den jezdit, mohl jste zavolat, pokud termín nebyl určen jednoznačně, mohl jste se doptat, nebo prostě přijet toho 17.1., pak by bylo jasno.

Zkrátka chcete-li se točit jen na 30denní lhůtě, budete to mít zatraceně složité vzhledem k té dvoufázové reklamaci (což není vůbec jasné, jak uchopit) i k tomu, že nevyřízení do 17.1. prokázat vlastně neumíte. Kdybyste uměl prokázat, že baterie je opravdu vadná, bylo by to samozřejmě o něčem jiném.

Že ryze z hlediska ekonomie je soudní spor o 2 roky starou baterii s kupní cenou 2,6 kilokorun, navíc s nic moc vyhlídkami na úspěch, zcela nesmyslný, snad není třeba zdůrazňovat. Ale máte-li jiné než racionální motivy, nemá moc smysl se ptát na doporučení.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: El_Mundial 10 Března 2019, 00:59:43
Děkuji za vyčerpávající odpověď. Ještě bych měl tedy jeden dotaz. Pokud teď pošlu baterku na rozbor, nebude problém s tím, že se to nestihlo v záruce? Resp. jak mám prokázat, že jsem baterii nějak nepoškodil po záruce?
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: hh 10 Března 2019, 03:32:50
S rizikem, že něco takového bude protistrana tvrdit, samozřejmě musíte počítat. Nemusel by to ale být až takový problém, protože i podle přiloženého vyjádření prodejce nesporuje, že jemu 7.12. předaná baterie nebyla v pořádku (uvádí úbytek elektrolytu, dokonce výslovně zmiňuje „zničenou“ baterii). Sporné je, jak k tomu došlo, pokud při posouzení bude nalezena nějaká závada, která to vysvětlí a kterou nemohlo způsobit přebíjení (resp. obecně nesprávné použití), nebo alespoň popsán nějaký jiný pravděpodobný způsob vzniku dané vady (za který by prodejce odpovídal), nebude asi obrana spočívající v tvrzení, že jste baterii sabotoval dodatečně, příliš efektivní, navíc by něco takového nestačilo tvrdit, musel by to i prokázat (břemeno defaultně nese ten, kdo přichází s pozitivním tvrzením, vy těžko budete prokazovat, že jste baterii nepoškodil).

Tím bych s dovolením téma velké bateriové kauzy uzavřel.
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: El_Mundial 10 Března 2019, 07:22:09
Děkuji mnohokrát!
Název: Re:Reklamace
Přispěvatel: Féna 10 Března 2019, 13:40:49
Na autobaterky bylo myslím vždy dva roky, byly tam ovšem vyjímky ( prokázané přebíjení, přemrznutí, delší hluboké vybití, cizí látka v elektrolytu, viditelné mechanické poškození).

Já před x lety reklamoval bezúržbovou Vartu v asia provedení stáří 18 měsíců. Studený start úplně naprd, v zimě sotva točila, teplý start v pohodě, dvě hodiny rozsvícená světla úplně na pohodu, žádné známky poklesu kapacity, překontrolován startér a kabely- vše ok, baterka bez viditelného poškození, žádný úbytek vody. Reklamace zamítnuta baterie- baterie je v pohodě, má kapacitu. Zakoupena nová YUASA na klidných 10let. Varta ze zvědavosti nahoře otevřena a objevena trhlinka na mezičlánkovém spoji. Kámoš provedl testy klešťákem a při proudovém nárazu nad 100 A probíhalo v té trhlince nepatrné jiskření ( to by mohlo jednoho dne zajímavě dopadnout).
 Odvezena do prodejny, demonstrováná závada- reklamace přijata a uznána i přes odkrytování vrchu baterie.
Tohle me zajima, mohu poprosti o podrobnosti o typu a modelu te baterie? Ne ze by mi to pomohlo s reklamaci, protoze baterka je tak pul roku po zaruce, ale alespon bych vedel, jestli ji mam rovnou vyhodit, nebo hledat problem jinde. Mam taky vartu, taky asia provedeni a do pul roku od koupe se vyrazne zhorsilo startovani za nizsich teplot. Nastartovalo to sice vzdy, ale tocilo to dost pomalu, hure, nez puvodni zdechla baterie. Reklamoval jsem ji, napeti bylo v poradku a startovaci proud taky v norme.