30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Elektrokolo  (Přečteno 1354 krát)

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 654
    • Zobrazit profil
Elektrokolo
« kdy: 14 Září 2018, 09:41:30 »

https://cestovani.idnes.cz/elektrokola-bosch-tuning-uprava-vykon-rychlost-cdv-centrum-dopravniho-vyzkumu-gfr-/na-kolo.aspx?c=A180913_144840_na-kolo_taj

Článek je plný obvyklých perel vypouštěných "odborníky" z centra dopravního výzkumu, typu "ztráta záruky", zlomená žebra či holenní kosti z důvodu absence přilby:-), trvalé konstrukční změny apod.
Leč jakožto dosti častý městský chodec a taktéž turista vnímám problém: například geront ve "stealth" modu, který okolo mě ve městě v obytné zoně profrčí rychlostí, která je očividně mimo jeho reakční schopnost v případě potíží, či obdobně pak při cestě od Kapličky k Luční boudě (pro znalé) když to pouští nějací Belgičtí frajírci cca 70 km rychlostí na pivko na Luční. Tu rychlost jim dává gravitace, nikoliv elektropohon, problém je, že s tím el.pohonem vyjedou tam, kde by neomotorovaný biker neměl šanci (jsem zcela přesvědčen o plošném tuningu ve většině půjčoven ve Špindlu či Peci).
Obzor fízla je pochopitelně zúžen na "pane řidiči dýchněte si" a potenciální konflikt mezi schopností řidiče a výkonem motoru není schopen nijak zúřadovat.
Ale čekám na první vlaštovku, která se zde objeví. Závěrečný odstavec v článku, byť plný pitomostí, popisuje možný problém - pokud je bike osazen silnějším motorem, je to v podstatě motorové vozidlo - tedy nutnost povinného ručení a zároveň totální výjimka z běžné odpovědnosti z tzv. "občanského života".
IP zaznamenána