30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Skrytý dohled s novými Octavia III  (Přečteno 14762 krát)

Omega

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 139
    • Zobrazit profil
Skrytý dohled s novými Octavia III
« kdy: 10 Února 2016, 14:32:56 »

http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/tak-vypada-skryty-policejni-dohled-reportaz-ze-sluzby-v-utaj/r~2bcb3b98ce7a11e593630025900fea04/

Rejžujeme, dokud to jde
"Na první pohled je to prostě dálnice. Však se také brzy, prý až se dokončí oplocení kvůli zvěři, stane silnicí pro motorová vozidla podle nové klasifikace. To se bude smět jezdit bez rizika pokuty až stodesítkou, nyní je však limit nastaven jako na každé jiné silnici v Česku nacházející se mimo obec na 90."

Trainspotting cykloedition
"Čekáme asi hodinu, ale auta výstražná červená světla předcházející zhruba o dvacet sekund spuštění závor respektují. Neudělá to ale nedočkává dvojice cyklistů, kteří nevyčkali, až po přejezdu vlaku a zvednutí závor také zhasnou červená světla. Stojí to pak každého stokorunu."
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #1 kdy: 10 Února 2016, 15:46:14 »

Citace
Naopak pokuta 600 Kč v prvním případě a 1000 Kč pro druhého řidiče se mi zdá v tomto případě docela mírná. „Máme možnost výši až do maxima 2500 Kč stanovit sami. V tomto případě se samozřejmě dá přihlédnout k tomu, že ani jeden z obou řidičů nejel agresivně, nikoho neohrozil a navíc si tak počínali na silnici, která je bezpečná a je připravená pro vyšší rychlostní limit,“

Citace
Řidička zjevně spěchá a nasazuje na každém místě s přerušovanou čarou k předjíždění. Nakonec si troufá i na zánovní kombík BMW. „Stihla to v toleranci povolené rychlosti a ještě před značkou zákaz předjíždění,“ konstatuje policista. A tak tentokrát vyvázla. Její způsob jízdy však podle našeho názoru nebyl bezpečný.

..a takhle to tu funguje..

A ještě cyklisti:

Citace
nedočkává dvojice cyklistů, kteří nevyčkali, až po přejezdu vlaku a zvednutí závor také zhasnou červená světla. Stojí to pak každého stokorunu.
Stokorunu, 7 bodů a při opakování zákaz řízení?
Tak hlavně když budou v hospodě vyprávět jak to ukecali za kilo..
« Poslední změna: 10 Února 2016, 15:56:14 od 2M »
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 201
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #2 kdy: 10 Února 2016, 17:07:53 »

Stokorunu, 7 bodů a při opakování zákaz řízení?
Tak hlavně když budou v hospodě vyprávět jak to ukecali za kilo..
Vy vite jestli kolo vedli nebo na nem sedeli?
Nejsem si jist, jestli prestupek cyklisty(nepotrebuje ridicak, nesbira body) je mozno davat bodove ridici mot. vozidla, tusim byl na to judikat.
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

msk

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 327
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #3 kdy: 10 Února 2016, 17:15:25 »

"Průměr má 114 kilometrů v hodině,“ říká Jan Šturma ... a na fotke ramer.
Takze co, chyti to Genovo?
IP zaznamenána
automaticky mi tykaj

Omega

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 139
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #4 kdy: 10 Února 2016, 17:20:22 »

"Průměr má 114 kilometrů v hodině,“ říká Jan Šturma ... a na fotke ramer.
Takze co, chyti to Genovo?

RAMER 10C má pasivní mód, který jim umožňuje měřit podobně jako PolCam. Takže pokud mají radarovou hlavu vypnutou, tak není co zachytit.

Z návodu:

Měření rychlosti se provádí tak, že měřící vozidlo vybavené měřícím zařízením se za
jízdy přiblíží na bezpečnou vzdálenost za sledované vozidlo cílové (10 m až 100 m). Měřící
vozidlo ustálí svoji rychlost a v průběhu doby minimálně 10 s sleduje cílové vozidlo tak, aby
na displeji, kde je cílové vozidlo průběžně zobrazováno, nebyla patrná změna velikosti
sledovaného vozidla při neměnné hodnotě záběrového úhlu objektivu (ZOOM). To znamená,
že měřící vozidlo musí jet rovnoměrnou rychlostí za sledovaným vozidlem, pokud možno, v
neměnné vzdálenosti a na snímcích musí být cílové vozidlo na posledním snímku stejné
velikosti nebo menší než na snímku prvním.

Při těchto podmínkách je rychlost měřícího vozidla rovna rychlosti sledovaného
vozidla a ručně se provedou minimálně 3 obrázky během 10 s (přičemž mezi prvním a
posledním snímkem musí být časová prodleva alespoň 10 s). Na pořízených obrázcích je
zobrazeno jak sledované vozidlo, tak i údaj o rychlosti služebního vozidla, čas a datum
měření. Rozdíl mezi rychlostmi na jednotlivých snímcích nesmí být větší než ±3km/h do
100km/h nebo ±3% nad 100km/h.
« Poslední změna: 10 Února 2016, 17:22:54 od Omega »
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #5 kdy: 10 Února 2016, 20:47:22 »

To jako WTF? To nemůže přece u soudu ani omylem obstát. Museli by mít naprosto přesně cejchovaný tachometry (žádný tolerance +5 %, +10 %!), pravidelně přezkušovaný atd. na který by byl ten bazmeg přímo napojen. A chci vědět ověřenou přesnost té celé srandy, v závislosti na osazených pneumatikách, stavu vzorku, nahuštění atd.

Případně to brát z GPS, a opět, chci vidět přesnost v závislosti na počtu spojených družic, počasí, teplotě atd., vše ovlivňuje rychlost a směr rádiového signálu.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

Omega

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 139
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #6 kdy: 11 Února 2016, 07:44:24 »

To jako WTF? To nemůže přece u soudu ani omylem obstát. Museli by mít naprosto přesně cejchovaný tachometry (žádný tolerance +5 %, +10 %!), pravidelně přezkušovaný atd. na který by byl ten bazmeg přímo napojen. A chci vědět ověřenou přesnost té celé srandy, v závislosti na osazených pneumatikách, stavu vzorku, nahuštění atd.

Přesně tak to je, ocejchovaný rychloměr, při výměně pneu musí udělat kontrolní měření ujeté vzdálenosti. Mají to už i B7 Passaty ze skrytého dohledu (taky RAMER 10C).
IP zaznamenána

Tacecek

  • Příspěvků: 550
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #7 kdy: 11 Února 2016, 07:48:45 »

Může, s POLCAMem soudy taky nemají problém a je založen na stejném principu.
Citace
A chci vědět ověřenou přesnost té celé srandy, v závislosti na osazených pneumatikách, stavu vzorku, nahuštění atd.
Tohle už vyvrátil NSS např. v rozsudku 3 as 9/2013 - 35, podle kterého je toto zahrnuto do odchylky měřícího zařízení - tedy těch 3 % nebo 3 km/h.

Při výměně pneu samozřejmě musí být nová kalibrace, to není žádná novinka.
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 895
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #8 kdy: 11 Února 2016, 08:45:14 »

Z toho vyplývá, že po zastavení Pasatem si pro jistotu vyfotografujeme jeho pneumatiky.
IP zaznamenána

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #9 kdy: 11 Února 2016, 10:57:24 »

Jak já chápu kalibraci, tak je to měření pro akreditovanou laboratoř se spoustou papírování, posuzovaný vzorek musí být označený a identifikovatelný, tzn. pro porovnání s kalibračním protokolem nafotit ne pouze  pneumatiky zdálky, ale výrobce, rozměr a DOT kód, hloubku vzorku (i když ojeté budou ukazovat méně) a tlak v pneu, ten může dynamický poloměr a tedy srovnání rychlosti taky ovlivnit.
IP zaznamenána

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #10 kdy: 11 Února 2016, 11:28:52 »

Jak já chápu kalibraci, tak je to měření pro akreditovanou laboratoř se spoustou papírování, posuzovaný vzorek musí být označený a identifikovatelný, tzn. pro porovnání s kalibračním protokolem nafotit ne pouze  pneumatiky zdálky, ale výrobce, rozměr a DOT kód, hloubku vzorku (i když ojeté budou ukazovat méně) a tlak v pneu, ten může dynamický poloměr a tedy srovnání rychlosti taky ovlivnit.

Naopak - ojeté budou ukazovat více! Menší kolo se na stejnou rychlost musí otočit vícekrát. Ale to se myslím vejde do tolerance měření. Nicméně určitě bude vtipné s tím operovat v tom smyslu, že kalibrace byla dělána v létě na letních gumách, ale teď mají zimní.
IP zaznamenána

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #11 kdy: 11 Února 2016, 11:48:21 »

Citace Opas: 
Naopak - ojeté budou ukazovat více! Menší kolo se na stejnou rychlost musí otočit vícekrát. Ale to se myslím vejde do tolerance měření. Nicméně určitě bude vtipné s tím operovat v tom smyslu, že kalibrace byla dělána v létě na letních gumách, ale teď mají zimní.



Néé - je tam cejchovaný rychloměr odvozený z kalibrace kol - otáčce kola je přiřazen určitý obvod kola, ten se postupně zmenšuje, auto ujede míň na stejný počet otáček kola, snižuje se tedy i reálná rychlost proti zobrazované.
IP zaznamenána

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #12 kdy: 11 Února 2016, 11:51:01 »

Máš to obráceně - policajt měří rychlost. Jedeme 150kmh. Kolik to ukáže policajtovi na sjetých gumách? O něco více.
IP zaznamenána

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #13 kdy: 11 Února 2016, 12:11:55 »

Jo, jdu si nafackovat.
IP zaznamenána

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 140
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #14 kdy: 11 Února 2016, 12:33:07 »

„Tohle už vyvrátil NSS např. v rozsudku 3 as 9/2013 - 35, podle kterého je toto zahrnuto do odchylky měřícího zařízení - tedy těch 3 % nebo 3 km/h.“

Nabízí se otázka, kde je konkrétně uvedeno, co všechno je vlastně zahrnuto do té odchylky 3 %.
Pokud samotný měřicí přístroj (radar) má akceptovatelnou odchylku do 3 %, pak to je jedna věc.
Ovšem pokud je samotný rychloměr auta rovněž s odchylkou do 3 % je pak věc druhá (navíc zde možná odchylka není lineární).
No a rozměr pneu (opotřebování + odchylka tlaku je opět udáváno do 3 %) je věcí třetí.

Pokud si dobře pamatuji z laboratorní fyziky, pak odchylky (možné chyby v měření) se zásadně sčítaly a nikoliv průměrovaly. To znamená, že celková odchylka (těchto tří vzájemně propojených vlivů) dává celkově až 9 % a nikoliv stále 3 %! NSS je samozřejmě NSS, ale ani ten nemůže popřít zákony fyziky/matematiky. Nebo se snad ve své úvaze někde mýlím?

PS: samozřejmě můžeme polemizovat o případném sloučení bodu 2 a 3, ovšem i tak by stále zůstalo alespoň 6 %, což už není nezanedbatelné…
IP zaznamenána