Mě už to fakt nebaví. OK, ujasnili jsme si, jak to zhruba bylo, a co ústy nějaké báby na telefonu či u přepážky pojišťovna tvrdí (a jsou to evidentní bláboly, protože co si asi tak myslet o sdělení báby, že něco je údajně tak a tak, ale ona sama to nechápe).
Pořád jsme se nedozvěděli, co po vás tedy pojišťovna chce. Jako první bych z nich vyrazil písemné potvrzení o tom, že původně uzavřená smlouva v 7/2016 zanikla pro neplacení po doběhnutí předplaceného období a aktivně bych jim to potvrdil, že s tím takto souhlasím, přestože nebyly splněny podmínky pro takový způsob ukončení smlouvy. Aby byly splněny podmínky pro narovnání. No a s jakýmikoliv jinými nároky bych je pak poslal k šípku, budou-li tvrdit, že smlouva znovu vznikla v 2/2017, tak ať laskavě doloží, na základě čeho se domnívají, že tomu tak, je, když máte od nich v ruce potvrzení, že smlouva byla někdy na podzim 2016 ukončena a od té doby vy jste neudělal nic, co by se dalo vyložit jako vaše právní jednání směřující k uzavření nové smlouvy či obnově (změně) té původní ukončené.
EDIT: Pokud jde o ty online uzavřené smlouvy účinné do 5 minut, tak bych se musel podívat na přesný text, ale předpokládám, že je to konstruované jako antedatace počátku účinnosti, tj. že za předpokladu, že smlouva bude platně uzavřena (tj. např. tím zaplacením pojistného), bude se na ní nahlížet, jako by vznikla už v minulosti.