Řeším takovou ptákovinu a nejsem si zcela jist jestli je to vyhratelné.
Vozidlo 7,5t celková, zastavena PČR a zvážena pomalorychlostním vážením, ( klasické přenosné desky). Zjištěno přetížení cca o 2t po odečtění tolerance. V dodacích listech váha nákladu neuvedena, pouze sdělena přibližná váha skladníkem. Ale to je celkem fuk. Vozidlo je přemotorované a na měchách, řidič neměl důvod se domnívat, že je přetížen.
Řidič chybu uznal na místě zaplatil příkazem 2000,- a nechali ho pokračovat v jízdě. ( takže vůbec nešlo o bezpečnost a vlastně nemohl být ani naplněn materiální aspekt o kterém píšou v příkazu, že byl naplněn)
Dnes v DS příkaz provozovateli na 27000,- a motají to kolem objektivní odpovědnosti provozovatele, což mě připadá jako ptákovina. Já měl v objednávce vozidlo dle specifikací 7,2m s užitečnou váhou do 3t a takové jsem poslal.
Tak přemýšlím na čem stavět v budoucnu případné odvolání. Zatím mě napadá jen ten materiální aspekt, chytřejší budu až uvidím spis. Pochopitelně se budu zajímat o ověření měřidla, proškolení obsluhy, zda měření proběhlo dle metodiky atd.
Jako silný argument vidím to, že po zaplacení pokuty ho nechali odjet.
Další věc je, že opravdu nemohla být ohrožena bezpečnost, neboť naprosto konstrukčně identické vozidlo lze pořídit s celkovovo váhou 8,5t, 10t a 12t.
Prosím jestli by mě někdo mohl nasměrovat na nějaký judikát, prostě se mi tam nelíbí ta odpovědnost provozovatele.