30kmhcz
Poradna => Potřebuji poradit - ostatní => Téma založeno: Kuko28 23 Května 2017, 23:00:00
-
víte prosím někdo, pod jakým úhlem může Pro Laser III měřit?
mám stažený návod, ale buď to tam nevidím, nebo to tam není napsaný. Je tam vzdálenost, rychlost, teplota, snad i vlhkost vzduchu, ale úhel nevidím.
v jiném tématu někdo psal, že musí být nulový, což je ale těžko dosažitelný, leda že by stáli uprostřed jízdního pruhu že?
-
nikdo vážně neví jak je to s tím úhlem měření? Díky
-
Ideálně nulový, tzn. stojí co nejblíže silnici.
Pokud je úhel nenulový, hraje to ve váš prospěch, pokud ovšem nedojde k slip/sweep efektu.
Měřili z ruky?
Více o lidarech: https://docs.google.com/presentation/d/1clIuE9n78McnLEzRD6dySHlPal08EUfJo-LCjLezICw/edit#slide=id.g39191aac8_3_7
-
Něco málo o radarech teď vyšlo na D-F
http://dfens-cz.com/jak-se-u-nas-meri/ (http://dfens-cz.com/jak-se-u-nas-meri/)
-
díky pánové
tož nenulový úhel to samozřejmě nebyl, to by musel stát v mém jízdním pruhu přímo naproti mně. pomáhač stál na druhé straně silnice nejspíš na chodníku, jestli z ruky nebo trojnožka bohužel nevím
na fotečce je i několik dalších aut, ale v druhém pruhu, tj. na odjezdu. dá se s tím nějak rozumně argumentovat?
-
V návodu je popsáno, že lidar měří (kontroluje) rychlost i během focení, které má 1 vteřinu zpoždění, než se našteluje foťák, aby omylem fotoaparát nezachytil jiné auto (z popisu vyplývá, že tím asi myslí následující v řadě za měřeným).
Ale nevšiml jsem si, že by přístroj byl schopen rozlišit několik aut na fotce. To už je jen domněnka a tvrzení opičáka, že měřil zrovna Vás.
-
Opičák musí držet křížek na autě, dokud mu to nedá zvukový znamená že je vyfoceno. Ale pokud vím, tak na fotce je i křížek kam mířil paprsek né?
-
Nejspíš tam křížek bude, večer se podívám
-
Nenulový úhel jsem s jedním úřaděm řešil. Jak už bylo řečeno výše, nenulový úhel hraje ve váš prospěch -- měřidlo naměří méně, než ve skutečnosti jedete. Což vychází z principu měření.
Jeden z mých argumentů byl, že měřidlo je certifikováno a testováno pouze pro úhel 0° a nevíme tedy, jak se měřidlo chová, pokud se měří pod úhlem jiným.
Bohužel neprošlo a kraj podržel.
-
Pokud se nepletu, tak pro věrohodnost měření ale není podstatné, v čí prospěch byl nakonec výsledek, ale že měření bylo zatíženo chybou jinou než přípustnou.
-
Pokud se nepletu, tak pro věrohodnost měření ale není podstatné, v čí prospěch byl nakonec výsledek, ale že měření bylo zatíženo chybou jinou než přípustnou.
To se sice nepletete, ale ouřední šiml hladový na žluťoučký penízky od řidičů bude mít zcela jistě jinou logiku....
-
U Lidaru lze argumentovat, že pokud měří z ruky tak je možný slip efekt, kdy je vhodné udělat korekční přepočet s dopočtem rozdílu metru délky mezi čelním sklem a čumákem během dvou desetin vteřiny. Že je na fotce vidět kolečko kam míří laser je hezké, ale to je místo, kam míří laser na konci měření. Počáteční pozice laseru vyznačena není.
-
Pokud se nepletu, tak pro věrohodnost měření ale není podstatné, v čí prospěch byl nakonec výsledek, ale že měření bylo zatíženo chybou jinou než přípustnou.
To se sice nepletete, ale ouřední šiml hladový na žluťoučký penízky od řidičů bude mít zcela jistě jinou logiku....
Na Slovensku som videl že súd podržal takéto rozhodnutie, lebo sa výrobca vyjadril tak, že je to v prospech obvineného, že radar určite nameral nižšiu ako skutočnú rýchlosť.
-
Pokud se nepletu, tak pro věrohodnost měření ale není podstatné, v čí prospěch byl nakonec výsledek, ale že měření bylo zatíženo chybou jinou než přípustnou.
Tak to asi není.. orgán nepotřebuje vědět přesnou rychlost auta.. stačí mu obhájit závěr že auto jelo nejméně rychlostí v rozhodnutí..