30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů  (Přečteno 8659 krát)

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 216
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

mcsoap

  • Příspěvků: 606
    • Zobrazit profil
Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
« Odpověď #1 kdy: 07 Září 2017, 10:12:38 »

To je nejaka strasna blbost ne? Mel jsem za to, ze:

  • Pritomnost filtru pevnych castic nema na kourivost vliv, protoze filtr je pritomen kvuli casticim, ktere jsou neviditelne.
  • Zvysena kourivost byva zpusobena tuningem, napr. zvysenim prutoku paliv. cerpadla.
  • Ze nejaky spolek nakoupil nejaka zarizeni je hezke, ale predpokladam, ze se nejedna o schvalene merici zarizeni s overovacim listem, atakdale, takze pro potreby spravniho rizeni zcela nedostacujici a neprukazne.
  • To si ted mame jako pripravit na hodinu cesty jeste hodinu casu navic, aby nas po ceste zastavovala policie s tim, ze nam bude kontrolovat auto, vyfuk, spaliny, zarovky, lekarnu, rezervu a kazde dva roky jeste navic budeme jezdit na STK, kde provedou uplne to same, akorat za to jeste budeme platit?
IP zaznamenána

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 146
    • Zobrazit profil
Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
« Odpověď #2 kdy: 07 Září 2017, 10:26:28 »

ad 1 — jen trochu poopravím. DPF je naopak kvůli velkým částicím, to znamená částicím sazí, které se jinak zachytí v horních dýchacích cestách a nedostanou se do dolních cest dýchacích. Ale naopak z DPF pak vychází částice, které jsou mnohem menší a tedy nebezpečnější, protože prochází horními dýchacími cestami do dolních a to už pak může znamenat průser. Mimochodem DPF se chystá ina benzíny…
Samozřejmě v článku ilustrační foto ouřady s černými rukavicemi je nesmysl, protože stejně černé je bude mít i když vyprstí výfuk s plně funkčním DPF…  ;)
IP zaznamenána

mcsoap

  • Příspěvků: 606
    • Zobrazit profil
Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
« Odpověď #3 kdy: 07 Září 2017, 11:08:39 »

ad 1 — jen trochu poopravím. DPF je naopak kvůli velkým částicím, to znamená částicím sazí, které se jinak zachytí v horních dýchacích cestách a nedostanou se do dolních cest dýchacích. Ale naopak z DPF pak vychází částice, které jsou mnohem menší a tedy nebezpečnější, protože prochází horními dýchacími cestami do dolních a to už pak může znamenat průser. Mimochodem DPF se chystá ina benzíny…
Samozřejmě v článku ilustrační foto ouřady s černými rukavicemi je nesmysl, protože stejně černé je bude mít i když vyprstí výfuk s plně funkčním DPF…  ;)

Máte pravdu: "Unlike a catalytic converter which is a flow-through device, a DPF retains bigger exhaust gas particles by forcing the gas to flow through the filter;[2][26] however, the DPF does not retain small particles and maintenance-free DPFs break larger particles into smaller ones."

https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter

Ale nikde jsem zatim nenasel informaci, jestli je pro cloveka lepsi dejchat velke castice, nebo male castice.
IP zaznamenána

Anorex

  • Příspěvků: 179
    • Zobrazit profil
Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
« Odpověď #4 kdy: 07 Září 2017, 11:22:12 »

Samozřejmě ani jedno. Ale velké částice alespoň dokáží zachytit sliznice (nos,ústa atd.) v horních dýchacích cestách, takže si je člověk netahá až do plic. Malé částice umí doputovat až tam a pak se bavíme o možné rakovinotvorné schopnosti.

Nicméně ani DPF neumí zredukovat ty malé a více škodlivé.
IP zaznamenána

mcsoap

  • Příspěvků: 606
    • Zobrazit profil
Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
« Odpověď #5 kdy: 07 Září 2017, 12:38:22 »

Samozřejmě ani jedno. Ale velké částice alespoň dokáží zachytit sliznice (nos,ústa atd.) v horních dýchacích cestách, takže si je člověk netahá až do plic. Malé částice umí doputovat až tam a pak se bavíme o možné rakovinotvorné schopnosti.

Nicméně ani DPF neumí zredukovat ty malé a více škodlivé.

Takže - velké částice, které se nedostanou do plic a jsou zachyceny v horních cestách dýchacích jsou díky DPF redukovány na malé částice, které projdou až do plic, tedy do krve. Já jsem asi úplně blbej, ale mě to připadá jako mnohem horší varianta. Ledaže by cíl byl to v tom filtru všechno držet a pak to vyfoukat na dálnici, což je myslím preferovaný způsob užití - tedy že filtr se v obci plní a až při jízdě ustálenou rychlostí více než 50 (nebo tak nějak) si auto usmyslí, že už je mimo aglomeraci a zahájí proces regenerace, tedy vypálit a vyfouknout. Ve výsledku by tedy mělo mít použití filtru pozitivní účinek prostě a jednoduše v tom, že se má snížit množství částic v obydlených oblastech a tyto se mají přenést do míst, kde nikdo nebydlí (dálnice).
IP zaznamenána

Anorex

  • Příspěvků: 179
    • Zobrazit profil
Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
« Odpověď #6 kdy: 07 Září 2017, 13:03:39 »

Redukovány filtrem jako takové myslím nejsou ve smyslu velikosti, tedy že by z velkých dělal malé. Je redukován spíše jejich počet. Z auta lítají různě velké částice, výfukové plyny obsahují obecně malé a velké (dá se to někde dohledat, co se považuje za malé a velké), ty velké zachytí v určité míře DPF nebo následně člověk, ty malé nezachytí ani jedno. Takže DPF svým způsobem má do určité míry ulehčit ovzduší/lidem, že zredukuje alespoň ty velké, ale není to všespásné kvůli tím malým.

Nehledě na to, že regenerace je schopna se pustit i ve městě, resp. jsou situace, když už moc na výběr systém nemá a prostě jí pustí (například v případě více přerušených předchozích cyklů, tedy z toho plynoucí hraničního zanesení filtru, pokud ani to se nepovede, pak se většinou rozsvítí kontrolka a defacto je to na servis, kde se přes PC provede vynucená regenerace). Takže pak se všechen ten bordel stejně vyhází ven a ještě během krátké doby :-)

IP zaznamenána

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 146
    • Zobrazit profil
Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
« Odpověď #7 kdy: 07 Září 2017, 13:19:51 »

a ještě jen doplním — sice DPF tak nějak „zachytí“ částice sazí větší velikosti, ale v okamžiku procesu regenerace řídící jednotka zvýší teplotu vycházejících spalin (což se řeší například přídavným vstřikováním paliva) a usazené částice v DPF se vznítí. Nějaké škodlivé emise, saze, zplodiny a škodliviny ale v tomto momentu nikdo neřeší. Někde jsem četl, že v okamžiku rekuperace vychází mnohem víc škodlivin, než za adekvátní dobu bez (od regenerace k regeneraci) DPF.
Takže povzdech, že celý smysl DPF spuštěním jeho regenerace dostává na frak spolu s ekonomikou (vyšší spotřeba paliva + cena DPF filtru jakožto spotřebního materiálu), také ekologie (opět spotřeba paliva a nikým neřešené exhalace během regenerace, vyšší škodlivost malých částic, které procházejí filtrem a které vznikají díky honbě za menšími částicemí (commonrail apod.)) a okolo toho všeho pak ještě vyšší zdravotní riziko (souhrn předešlýc faktů). Sakumprásk dohromady se dá říci, že DPF je výsledkem nařízení nekompetentních a nevzdělanýc úředníků a spolupráce s automobilkami, které milerády dávají do aut kurwítka typu DPF, CRI a tak dále.
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 655
    • Zobrazit profil
Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
« Odpověď #8 kdy: 07 Září 2017, 13:27:01 »

Myslím si, že se policie vyhýbá kontrole filtrů zejména proto, že to smrdí prací a je možné se také umazat. Vídám již zcela běžně  v regionu VČ, že se projíždí auto se 4 policajty - věkový průměr cca do 24 let, obvyklá je buď vyholená hlava či blond melír (nemluvím o policajtkách) a "loví". Výběr probíhá podle jednotného klíče - starej děda, matka s viditelnou dětskou sedačkou, starší vozidlo (ovšem nikoliv starší, obvykle provozované určitou menšinou). Pak se vyhrnou ve čtyřech v těch černých kombinézách - ovšem s taktickými vestami plnými kvérů, obušků a jiných hejblat - vypadají jak eskadra smrti provádějící zákrok proti Pablo Escobarovi. Takže vidím co? - Vidím kontrolovaného dědu - kdy jeden namachrovanec provádí kontrolu a 3 další okolo ho jistí buď s rukama za opaskem případně položenýma na pistolích, protože ta mamina vypadá fakt nebezpečně.  Ale prostě vypadá mnohem hustěji se v těch pracovních mundurech procházet a buzerovat, než v nich něco dělat.
IP zaznamenána

Anorex

  • Příspěvků: 179
    • Zobrazit profil
Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
« Odpověď #9 kdy: 07 Září 2017, 13:33:07 »

Sakumprásk dohromady se dá říci, že DPF je výsledkem nařízení nekompetentních a nevzdělanýc úředníků a spolupráce s automobilkami, které milerády dávají do aut kurwítka typu DPF, CRI a tak dále.

O tom slově "milerády" dosti pochybuju. Byť je to určitě fajn příjem z náhradních dílů, tak on vývoj a konstrukce takového kurvítka stojí v předvýrobní fázi obrovské finanční i lidské zdroje a v dnešní době to techniku žene na pokraj toho, co je vůbec možné. Zvlášť, když jim to průběžně ještě přitahujou, takže defacto pořád musí vyvíjet něco, co těm normám a nařízením bude stačit. Takže s první částí věty (nekompetentní a nevzdělání úředníci) plně souhlasím, s druhou už ne...
IP zaznamenána

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 146
    • Zobrazit profil
Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
« Odpověď #10 kdy: 07 Září 2017, 13:50:53 »

Trvám Anorexi na tom co jsem napsal, i když připouštím mírné skřípění zubů ze stran automobilek. Ale ony si ten vývoj nechají od kunčoftů velice dobře zaplatit, takže mám pocit, že skřípají zuby jen tak naoko a i to pak zaniká u hlasitého mlaskání při cenách DPF jakožto spotřebního materiálu… :)
IP zaznamenána

Stilg

  • Příspěvků: 183
    • Zobrazit profil
Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
« Odpověď #11 kdy: 07 Září 2017, 16:55:01 »

A neni to tvrzeni ze PCR nema pravo kontrolovat emise pravda?

Ano, muzou resit technicky stav, zakazat dalsi jizdu kdyz to maji necem podlozene apod. Pokud je sjeta guma na kord, nbo auto zjevne nema vyfuk vubec, i.e. veci ktere jsou vizualne odhalitelne, nebo zmeritelne tak muzou danou vec zdokumentovat a prip. konat.

Ale nejake vetsi kontroly?

Mozna se pletu, ale zakon mi uklada poskytnout soucinost treba s kontrolou povinne vybavy apod.

Ale je mozne po me vyzadovat soucinnost s kontrolou technickeho stavu?
Typicky veci jako "rozsvitte nam svetla", " nastartujte " ...  vynucovat si pripojeni diagnostiky na emise na OBD2 port auta a samotne mereni emisi?

Dost o tom pochybuju...

PCR samozrejme ma nevyuzivanou moznost vyzadosvat kontrolu na STK (za dalsich omezeni, ofc).
IP zaznamenána

mcsoap

  • Příspěvků: 606
    • Zobrazit profil
Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
« Odpověď #12 kdy: 07 Září 2017, 23:56:39 »

Takže jsme se dobrali k tomu, že přínos DPF v automobilu je přinejmenším sporný a nemáme k dispozici konkrétní důkaz, podle kterého by přítomnost DPF naprosto jednoznačně znamenala úlevu ať už pro životní prostředí, nebo pro lidi. Účinnost DPF je poplatná pouze pro určitý druh částic (ty méně nebezpečné) a navíc není zajištěno, že regenerace nebude spuštěna v městě, čímž pádem je mnohem pravděpodobnější, že někdo projde mrakem "plné dávky", což pro něj bude hroší, než chodit celý den mezi auty, co nikdy filtr neměla. To znamená, že ani kdyby se pozitivní vliv DPF dal změřit, tak se nedá prokázat, že by to nějak dobře fungovalo, protože prostě nevíme, kolik lidí to ochrání a kolik jich to naopak přidusí. Navíc ten poměr bude asi jiný v různých zemích EU, protože naše dálniční síť se třeba s německou nedá srovnávat.

Je tu někdo, kdo by s tímhle názorem nesouhlasil?
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 216
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
« Odpověď #13 kdy: 08 Září 2017, 06:48:26 »

Problem, ze elektronika, ale i v nepritomnosti filtru jede sve zustava.
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
« Odpověď #14 kdy: 08 Září 2017, 07:43:54 »

DPF si údajně vytvořil Mercedes, aby jejich bílý auta nebyly celý černý od těch sraček co jim padaj z vejfucku (když je holt zákazník debil a koupí si sazomet).

Pak už se toho jen chytli magoři.

Apropo, jakejkoli vejfuck jakýhokoli auta, klidně atmosférickýho motoru na zemní plyn, bude vždycky černej. Spalování nebude zcela dokonalý nikdy. Tak by mě zajímalo, co tou píčovinou jako zkouší a na koho, to jsou lidi opravdu totální bezmozci?
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky