Tak jsem si 13/1997 Sb. přečetl a je to ohledně práv a povinností v souvislosti se systémem časového zpoplatnění klasický legislativní zmetek. Úprava je v § 21 až § 21e, související přestupky řidiče v § 42a(2). Ten systém je legislativní zkratka pro auto, které mu podléhá, zavedena je v § 21
„vozidlo v systému časového zpoplatnění“ := „silniční motorové vozidlo nejméně se čtyřmi koly, jehož největší povolená hmotnost činí nejvýše 3,5 tuny“
Tohle v celém textu drží, nikde se tam nepíše o systému bez toho vozidla, samotná cena známky je taktéž konzistentně nazývána jako „časový poplatek“ (což je i společný nadpis pro §§ 21 an.). Začátek dává smysl, § 21 stanoví, že zpoplatněnou PK lze VvSČZ užít jen po zaplacení poplatku, § 21a jak a kdy se platí a jak se zaplacení prokazuje, pak nějaké technikálie kolem známek. Paskvil z toho dělá § 21e, protože ten stanoví povinnosti „řidiči VvSČZ“, aniž by tam bylo řečeno, že je to omezeno na tu zpoplatněnou komunikaci, takže doslovně vzato by koupit známku a nalepit ji na sklo měl řidič každého VvSČZ, bez ohledu na to, kde je (od povinnosti udělat to už v garáži ho chrání jen celková působnost zákona vymezená v § 1).
Tedy shrnuto - a) psali to diletantni a b) když už takový paskvil platí, jediný rozumný výklad povinnosti dle § 21e(1)(a-c) PozKom je takový, že v kontextu § 21 tyto povinnosti řidiče platí jen na zpoplatněných úsecích. No a logicky totéž se vztahuje i na písm. d), nedovedu si představit udržitelnou argumentaci, podle které a) platí jen na dálnicích a d) všude, to z toho předpisu nijak neplyne.