30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: smg465 28 Prosince 2015, 13:03:32
-
Nenechte se ukolébat řečmi zmr. ministra dopravy o tom, že úsekové měření bude jen v uzavírkách. Snaží se jen obalamutit vovečky, že se bude měřit jen v omezení. Dnes jsem narazil na smlouvu s Metroprojektem z 11. 8. 2015 na akci "Projektová dokumentace MUR (PDPS)". Napřed jsem si myslel, že je to překlep a nějaká MÚK, ale nebylo to tomu tak. Jedná se o PDPS na instalaci systému měření úsekové rychlosti na mýtné bráně ve 23 obousměrných lokalitách. Cena za jeden kus 53 000, celkem 1,219 mil. Kč bez DPH. PDPS byla zpracována v září 2015. Kolečka už se rozjela... :-X :x
V technické specifikaci se píše:
1. Zpracování projektové dokumentace (dále jen PD) ve stupni PDPS na instalaci systému měření úsekové rychlosti ve 23 obousměrných lokalitách na mýtných branách na dálnicích D1 (10 obousměrných lokalit), D5 (7 obousměrných lokalit) a D8 (6 obousměrných lokalit). ŘSD požaduje umístění technologie na portálu mýta, který je většinou přes oba jízdní pásy dálnice. Umístění technologie bude respektovat umístění mýtné technologie a snadnou údržbu systému. V případě obousměrných umístění je požadováno umístění technologie v jednom rozvaděči. Rozvaděč bude umístěn na pochozí konstrukci portálu. V rámci projektové dokumentace je nutné řešit napájení s dostatečnou rezervou příkonu, i kapacitní datové připojení. Je nutné, aby systém odpovídal požadavkům ČMI.
Navrhuji pro začátek napsat hromadně žádost podle 106ky na ŘSD o projektovou dokumentaci.
-
Jdu do toho - na co konkrétně se mám dotazovat?
-
Například takto žádám:
a) o projektovou dokumentaci na zakázku "Projektová dokumentace MUR (PDPS)", Metroprojekt Praha a.s., 2015/09
b) kdy bude vyhlášeno výběrové řízení na zhotovitele
Iniciativě se meze nekladou.
mail pro podání: informace@rsd.cz
-
Na projektovou dokumentaci můžete bez souhlasu toho kdo ji vypracoval rovnou zapomenout.
-
Zkušenosti se získáváním PD jsou 4:1 ve prospěch získaných, ty zamítnuté jsou, že některé části ŘSD nechtějí dávat PD.
-
Pokud ŘSD nemá autorské právo na dokumentaci, tak by nemělo poskytnout. Je to názor nejen MV ale i soudů. Pokud má, tak může poskytnout.
-
Zadávací dokumentace k úsekovému měření v tunelu Panenská na D8. Výběrové řízení již proběhlo v závěru roku 2015.
http://uloz.to/xZQTx6oZ/d8-panenska-zip
-
Hmm, tak ten tunel ještě jde. Zajímavé je to, že systém chtějí integrovat do mýtných bran. Tedy s pomocí médií udělají z mýtných bran velkého strašáka kterého se mají řidiči "bát". A oni budou, protože před každou budou zpomalovat na tachometrových 110.
-
Přemýšlel jsem o tom celkově zpochybnit přesnost úsekového měření na stávajících místech.Je třeba vyrobit několik desítek chybných a nesmyslných měření a rozjetých správních řízení. K tomu je potřeba spousta dobrovolníků se stejnými vozidly v páru. A trochu toho času. Princip je jednoduchý, přijdete na něj sami.
-
Přemýšlel jsem o tom celkově zpochybnit přesnost úsekového měření na stávajících místech.Je třeba vyrobit několik desítek chybných a nesmyslných měření a rozjetých správních řízení. K tomu je potřeba spousta dobrovolníků se stejnými vozidly v páru. A trochu toho času. Princip je jednoduchý, přijdete na něj sami.
ztejne vozidla nemaji stejnou RZ, takze nevim, kam ten tvuj prispevek miri ... usekove mereni stejne musi brat nejmensi moznou vzdalenost bodu AB coz muze delat odhadem i 5-10% + 3%navic, takze tam kde je 110 stejne bude bezpecne jet 120, jen u brany zpomalit.
-
Skvělá plynulost, jako by nestačilo, že dneska ve městě všichni na čárce brzděj na 40, tak eště budou brzdit na dálnici na 110 tacho? No supr… :x
-
Přemýšlel jsem o tom celkově zpochybnit přesnost úsekového měření na stávajících místech.Je třeba vyrobit několik desítek chybných a nesmyslných měření a rozjetých správních řízení. K tomu je potřeba spousta dobrovolníků se stejnými vozidly v páru. A trochu toho času. Princip je jednoduchý, přijdete na něj sami.
Také občas přemýšlím. :)
Pracné, riskantní, drahé a bez výsledku. Jednodušší je přijet na motorce, vylézt na bránu a ohnout snímací kameru směrem do nebe. Ale pořád je to píchání slona špendlíkem. Ten buzerující stát je prostě bohužel přirozený vývoj a dokud se lidé nenaserou a nezmění se základní nastavení stát - občan, tak bude hladina sraček stoupat. A aby se změnilo to nastavení, tak by muselo ubýt odhadem tak 50% lidí, co je na státu závislá.
-
V UK frčí pneumatika s benzínem…
-
Sehnat dvě stejná vozidla, vyrobit si dvě úplně stejné RZ, projet s nima úsekovkou tak, aby vyšla nereálně obrovská rychlost a trochu poškádlit aparát, který se bude snažit vycházet z toho, že certifikované měřidlo s platnou metrologií určitě těch 280km/h fábii HTP naměřilo správně..
-
Systém to auto uvidí 4× - asi není tak blbej, aby z toho udělal závěr pro jedno auto, ne? I kdyby, když z toho vypadne kravina, tak to nejspíš nikdo řešit nebude. Maj tam ovcí dost…
Jít by to mohlo leda někde na Modřanské, kde jedno bude vjíždět někde z boku a druhé tam pak zajede tak, aby to vopravdu vidělo ta auta každé jen jednou (na začátku a na konci). Jestli zrovna tam je úsekovka a ne okamžitá rychlost.
-
No to by chtělo udělat na místě, kde by byl v měřeném úseku prostor k přehození RZ na jiné..
Mimochodem z těch piezo smyček lezou mimo jiné i informace o hmotnosti vozidla vč. rozložení přední/zadní náprava, tohle by taky chtělo pořešit (pokusím se najít citaci - znám člověka, který s tím dělal blíže)
EDIT> http://www.cbradio.cz/forum/read.php?15,67018
-
1. na autě jsou dvě RZ a snímá se pouze přední. Na zadní stačí jen dočasně šikovně přelepit STK a lze ji použít dopředu na vůz číslo 2.
2. na většině míst měřených úseků lze najet z vedlejší silnice a stejně tak sjet na vedlejší silnici.
3. Celá akce lze udělat dvakrát neboť jsou k dispozici dva páry RZ.
-
Ve finále si ty značky přece můžu někde uprostřed měřenýho úseku vyměnit, takže 4x nehrozí.
-
To už je reálnější s tou vedlejší…
-
Ve finále si ty značky přece můžu někde uprostřed měřenýho úseku vyměnit, takže 4x nehrozí.
Tak ale přehozením se musím nutně dostat pod měřenou rychlost, takže jsem pro ně nezajímavej, ne?
-
S dobrým načasováním a spolupracovníky určitě ne. :)
-
Tak ale přehozením se musím nutně dostat pod měřenou rychlost, takže jsem pro ně nezajímavej, ne?
Přesně tak, vjedu do měřeného úseku s XXX, přehodim u konce na tu správnou YYY a druhé vozidlo, které tam ještě nevjelo má rovnou nasazeno YYY a až dám pokyn, vjede druhé vozidlo do měřeného úseku s YYY a já za dvě sekundy z něj vyjedu s YYY, uprostřed druhé vozidlo zastaví a vymění na XXX a v klidu vyjede. Takže žádně duplicity nehrozí a účel je splněn.
-
První měření je na světě. Dnes byla vyhlášena soutěž na úsekové měření na D1 v modernizovaném úseku Ostrovačice - Kývalka. V popisu je toto:
Předmětem plnění této veřejné zakázky jsou dodávky „MUR na D1 v modernizovaném úseku 25“ - měření úsekové rychlosti vozidel v uzavírce modernizovaného úseku č. 25 dálnice D1. Kromě měření rychlosti bude systém zaznamenávat a zpracovávat dle platné legislativy i RZ. Výstup ze systému bude přes server v ŘSD do systémů PČR. Součástí zakázky je i provoz po dobu 8 (osmi) měsíců.
Fakticky ŘSD zařízení kupuje. Zařízení by měla být naistalována na těchto 2 mýtných bránách na dálnici D1 v km 177,70 a 181,90.
instalace a zprovoznění do testovacího režimu Nejpozději do 14.3.2016
spuštění reálného provozu systému Nejpozději do 31.3.2016
Provoz datových linek Od 14.3.2016 do 30.11.2016
Provoz systému MUR Od 1.4.2016 do 30.11.2016
Soutěží se do 5. 2. 2016.
Kontaktní osoby jsou pánové:
Ing. Václav Pour ve věcech zadávacího řízení
tel.: +420 241 084 158
e-mail: vaclav.pour@rsd.cz
Ing. Roman Voříšek ve věcech technických
tel.: +420 241 084 203
e-mail: roman.vorisek@rsd.cz
Mohli bychom se všichni přihlásit do výběrového řízení s cílem ho sabotovat. Kdyby takových žádostí došlo 50, ochromilo by je to na nějaký čas. S tím, že každý bychom se odvolali apod.
Zajímavé bude, jak se vypořádají s tím, že část úseku v délce cca 500 m leží před omezením, a za druhé, jak se vypořádají s různými rychlostními omezeními 60, 80 a 100 km/h. Přejezd SDP začíná v km 178,112. 100 m před a 200 m za ním je snížena rychlost na 60 km/h pro přejíždějící směr. Teď do toho možné zvýšení rychlosti na 100 km/h. Pak zase snížení na 80 a 60 km/h.
-
Výroba, instalace, opravy elektrických strojů a přístrojů, elektronických a telekomunikačních zařízení
To asi hned tak někdo mít nebude, je to koncesovaná živnost, musíte mít elektriku.
-
1. na autě jsou dvě RZ a snímá se pouze přední. Na zadní stačí jen dočasně šikovně přelepit STK a lze ji použít dopředu na vůz číslo 2.
2. na většině míst měřených úseků lze najet z vedlejší silnice a stejně tak sjet na vedlejší silnici.
3. Celá akce lze udělat dvakrát neboť jsou k dispozici dva páry RZ.
A napadlo uz neco podobne na dvoch miestach republiky? Napriklad, nejake dva zname stacio radary umiestnene od seba tak 200km, overene miesta odkial fotka zatucene chodi, mainstream auto strieborna octavia a vyrobene duplikaty znaciek. Majitelovi dojde 2x pokuta z 2.miest v rovnakom case. Jediny argument ktory pouzit ze auto na fotke neni moje. Az by to doslo na sud a v tom momente by sa vytiahla ta druha fotka zaujimal by ma ako by to sud rozsekol a jaky by tam bol judikat. Pripadne by takto aspon dany jednotlivec vzdy mohol povedat neni to moje auto nekdo mi robi zle uz som taky pripad mal...
-
Výroba, instalace, opravy elektrických strojů a přístrojů, elektronických a telekomunikačních zařízení
To asi hned tak někdo mít nebude, je to koncesovaná živnost, musíte mít elektriku.
To je vázaná živnost .. ne koncesovaná. Tedy je nutné mít vzdělání a dva / tři roky praxe. Toto živnostenské oprávnění vlastním :-D .. je pravda, že už dlouho a vlastně jsem ho asi nikdy nevyužil :) .. bylo jako doplňkové .. kdysi k čemusi.
-
Jo, tyhlety termity…dá se to - nemýlím-li se příliš - stejně jako jinde řešit tak, že se činnost fakticky zapíše na někoho jiného, kdo už oprávnění má. No ale stejně…
Délka praxe se liší dle dosaženého vzdělání, pro některé VŠ elektro obory je snad i jen jeden rok.
-
A napadlo uz neco podobne na dvoch miestach republiky? Napriklad.......
....a bol by judikat.
Napadlo.... jen by to chtělo trochu organizovaného zločinu. Např. zjistit jaké soukromé auto a spz má zmr. Kupčík, Jordánek, Dospiva, Huml, Ťok, Váš nejlepší nepřítel ..... a potom se občas v noci (menší rozlišení) projet pod nějakým "bezpečným" měřeným místem (ve smyslu, že se dá vzápětí někam zahnout a spz opět vyměnit) stejným autem s jeho spz. A časem tu bude judikát, že samotná spz ještě nic neznamená.
-
To by byla celkem sranda, kdyby jim na přívodu do rozvaděče upadla **** ...................................
Behemot určitě pochopí ;)
-
Stačí na kameru nalepit srdíčko či střihnout kabel. Na mýtnou bránu hubení lidé vylezou bez problému, protáhnou se mezi šprušlemi. :D
Jakou má SPZ Ťok a Sobotka na služebním autě můžu dohledat.
-
jenže služební přijde úřadu a ne zmrdovi