Dalším cílem měření je dosažení stavu, kdy se u řidičů a dopravců či přepravců navodí stav vědomí, že jejich vozidlo bude vždy detekováno a pokud nebude respektovat stanovené rychlostí limity, že vůči nim budou uplatněny represe, tudíž dosáhnout takového stavu, aby instalované zařízení působilo preventivně a v pozitivním směru ovlivnilo chování uvedených účastníků silničního provozu.“
no to jsou zvratky...
Jinými slovy chceme dosáhnout stavu kdy místo v pohodě pracuje řidič v permanentní křeči a místo provozu kolem se věnuje jen rychlosti vozidla. Tedy snížení bezpečnosti provozu. Krásným důkazem je ulice v Holešovočkách kde se typicky tvoří naprosto bezdůvodná zácpa u usekového měření. před ním a za ním je plynulý provoz ale v tom měřeném úseku něktečí neustále přibržďují hned jak se jim to rozjede přes 45 - a vytváří tak takovou vlnu (ten za ním musí přibrzdit trochu víc, ten další ještě víc...) že se o kus dál provoz až zastaví