30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - gumidos

Stran: 1 ... 87 88 [89] 90 91 ... 102
1321
https://www.novinky.cz/krimi/451799-zakrok-policistu-se-zbrani-proti-ridici-proveruje-gibs-jako-zneuziti-pravomoci.html
V článku na Ýděs je pak uvedeno: „Udeřili ho do obličeje, až mu mobil vylétl na přístrojovou desku. Jako důkaz existuje fotografie,“ řekl Němec...
Zdroj: https://plzen.idnes.cz/policiste-v-civilu-konflikt-agresivni-jizda-zbran-gibs-generalni-inspekce-bezpecnostnich-sboru-ikh-/plzen-zpravy.aspx?c=A171013_111334_plzen-zpravy_vb
Takže ten maník měl kromě kamery asi ještě něco navíc....

1322
Zajímavé články z internetu / Re:Srážka s bagrem
« kdy: 13 Října 2017, 13:03:16 »
Osobně jsem to zažil jednou - při vyjednávání o velké obecné smlouvě se narazilo na drobnou nejasnost ve vymezení toho, co je považováno za pojistnou událost. Původně to vypadalo spíš jako chyba či formulační neobratost, než obvyklá zadní vrátka pojišťovny, jak se vyvléknout z plnění, nicméně pojišťovna se na tom zakousla (dodnes nevím proč, nebylo to z důvodu, že by do té smlouvy nemohli hrábnout vůbec, změn v rámci vyjednávání se tam udělalo hafo, i v rámci podstatných náležitostí). Vyřešeno tak, že místo opravy té jedné věty se paralelně uzavřela další smlouva na jiný specifický pojistný produkt, což ten problém překrylo, a na velké smlouvě se dala dodatečná sleva ve výši 100% pojistného z té dodatečné smlouvy. Fakticky se tím pojišťovna zavázala za stejnou cenu krýt mnohem větší riziko (protože ta dodatečná smlouva toho obsahovala víc než jen ten dílčí problém, kvůli kterému se to dělalo), no ale když to tak chtěli ...
Moc nechápu smysl, nicméně mě napadá jestli ten "specifický produkt" nebyl právě pro některou z tzv. "povinně pojišťovaných" činností - auditoři a daňoví poradci, projektanti a inženýři, advokáti, lékaři + zdrav. zař. a nově pak "poskytování sociálních služeb" apod. Vzniká pak z toho dost guláš. Poměrně bych vsadil na ty projektanty a inženýry činné ve výstavbě....
Oni jako FO  s "kulatým razítkem" to mají povinné, nicméně firma, která je zaměstnává již nikoliv. Přesto je pak firma obvykle pojištěna, stojí-li o to, produktem totožným s "povinným pojištěním", nicméně  v čistě smluvní a dobrovolné formě, protože ten "povinný" produkt obvykle lépe řeší (jak popisujete to "větší riziko") vlastní rozsah. Pro povinné pojištění zákon stanoví nějaké mantinely a taktéž dosti často i méně výluk, než pro běžné pojistky. Umím si představit, že v případě např. stavební firmy byla činnost z OR pod názvem "projektová činnost ve výstavbě" vyňata a sjednána samostatným pojištěním v případě, že firma projekty mimo svou vlastní potřebu i prodává.

1323
Zajímavé články z internetu / Re:Srážka s bagrem
« kdy: 13 Října 2017, 12:48:37 »
Tomu nerozumím co je sporné/problematické? To, že ty vozíky nepodléhají povinnosti uzavřít POV (nejsou-li v registru), je jasné. Takže jediným rozumným důvodem může být, mám-li zájem odpovědnost za škodu způsobenou v souvislosti s činností vozíku pojistit, dobře na to pasuje standardní POV smlouva nějaké pojišťovny a je to výhodné.
V tuto chvíli ale neplyne povinnost sjednat POV ze zápisu do registru, ale z „povinnosti provozovat na komunikaci pouze pojištěné vozidlo“ (silniční, zvláštní a trolejbus).
A ten „blbý“ vysokozdvih může provádět  např. tyto dvě činnosti – 1) doveze náklad na návěs zaparkovaný vně areálu firmy a poté se bude vracet do areálu, případně bude přejíždět komunikaci, protože v nějakém venkovském kolchozu převáží balíky slámy. Při tom návratu do areálu, případně přejezdu pro slámu podléhá POV  2) ten samý vysokozdvih pak při ukládání palety do regálového zakladače štrejchne paletou a z druhé strany „vyndá“ další 2 palety s čímkoliv. Z povinného ručení to nepůjde ani náhodou.
100% pojistitelů pak má obecnou výluku ve svých „provozních odpovědnostních pojistkách“ dopadající na veškeré činnosti  s „povinným“ (případně zákonným) pojištěním, resp. tedy pojištěním pro činnosti, u kterých zákon požaduje sjednání pojištění. Výslovně je pak navíc uváděno obvykle POV.
Na shodné vozidlo pak dopadají 2 druhy pojištění a osobně nevím o jediném případu, kdy by si jakýkoliv pojistitel „lajsnul“ schovat pod běžnou provozní odpovědnost cokoliv spadající pod POV. Víte-li o jakémkoliv případu, kdy neexistuje tato jasná výluka v pojistných podmínkách – dejte info. Tím do vás nerejpu – papír pojistné smlouvy „snese všechno“ už jsem toho také hodně viděl….  Ale šlo by to proti veškeré logice pojištění. Nehledě pak na spoluúčast u provozní odpovědnosti, obvykle nižší limity, potenciálně širší výluky apod.
Osobně jsem pak viděl konflikt – právě u těch sněhových pluhů, kdy pluh spolu se sněhem ohodil řadu vozidel také štěrkem. Pojistitel POV zamítl s ohledem na pracovní činnost stroje a pojistitel provozní odpovědnosti zamítl  s odkazem na jasnou škodu z POV. Ofuk vznikl právě z důvodu dvou pojistitelů – pokud by byl jeden, neumím si představit 2 likvidátory zamítající škodu, za kterou je provozovatel pluhu nepochybně odpovědný – leč otázkou je z čeho. Mám pocit, že to pak generovalo nějaký judikát, posuzující hranici mezi „provozem vozidla, kdy je přepravováno vlastní motorickou silou z A do B“ a „činností vozidla jako pracovního stroje“.

1324
Zajímavé články z internetu / Re:Srážka s bagrem
« kdy: 13 Října 2017, 10:37:40 »
Přesto řada provozovatelů pojišťuje i vozidla vysoce "zvláštní" která se na silnici nikdy nepodívají, povinným ručením.
A to dělají proč?
Protože některé případy škod se jevily dosti problematicky - např. škody vysokozdvižnými vozíky. Od zákona je pak možné se odchýlit, pokud nedochází k nějakému omezení nároků případných poškozených. Běžné jsou tedy "flotily" VZV apod.
edit - doplňuji např. https://www.povinne-ruceni.com/kalkulator/#kalkulacka, kde jsou i pracovní stroje.

1325
Zajímavé články z internetu / Re:Srážka s bagrem
« kdy: 13 Října 2017, 10:11:27 »
Před časem na tohle proběhla médii vlna zpráv, viz jeden z prvních odkazů ve vyhledávači.
https://zpravy.aktualne.cz/finance/povinne-ruceni-pro-zahradni-traktory-nove-i-na-vozidla-mimo/r~76af9098f00611e5a457002590604f2e/?redirected=1507879961

je to tak  zákon 168/1999 (povinné ručení) se mění - od 1.1.2018.
Nyní je dle zákona nutné mít pojištěnu odpovědnost při provozu vozidla na komunikaci (včetně prostého stání).
Od 1.1.18 bude navíc nutné mít pojištěno vozidlo zapsané v registru silničních vozidel po celou dobu registrace. Nicméně pro zvláštní vozidla není zápis povinný. 
Přesto řada provozovatelů pojišťuje i vozidla vysoce "zvláštní" která se na silnici nikdy nepodívají, povinným ručením.

1326
Zajímavé články z internetu / Re:Srážka s bagrem
« kdy: 12 Října 2017, 22:31:48 »
Zákon o pojištění odpovědnosti (...) říká, že na silnici smí pouze takové vozidlo, které je pojištěné, přičemž za vozidlo se považuje motorové vozidlo, trolejbus a zvláštní vozidlo = bagr, traktor a jiná technika (snad kromě kolejových vozidel a vojenské techniky všechno). IMHO by tedy takový "bobík" měl být pojištěný.
Ne každý pohyb vozidla - zejména pak "zvláštních vozidel", je provozem vozidla  v kontextu s pojištěním "povinného ručení" a příslušnou objektivní odpovědností danou "zvláštní povahou provozu" vozidla. V článku píší, že UNC prováděl výkopové práce na chodnících, velmi pravděpodobně to pojistitel z povinného ručení odmítne, i kdyby povinné ručení ten stroj měl a bylo by docela zajímavé vědět, co bylo na tom pokutovém bloku.
Poměrně běžně je odmítáno plnění z povinného ručení i v případě silničních pluhů (myšleno silniční pluh instalovaný na nákl. automobilu), které při pluhování působí dosti škod - jednak přímo pluhem, kdy sem tam někoho či něco odrbou a též poměrně typickou škodou rozstřikem tuho pluhovaného sněhu, ve kterém bývá občas šutr či sám sníh je těžký a působí škody svou kinetickou energií. Přitom pluh v tu chvíli se ten pluh pohyboval "jako dopravní prostředek" . Mantra je "činnost vozidla jako pracovního stroje" - stačí hledat.
Pokud ale existuje souběh povinného ručení a pojištění standardní provozní odpovědnosti (např. stavební činnost, technické služby apod.) u jednoho pojistitele, je vyhráno. V případě odlišných pojistitelů dochází dosti často k veselým historkám a urputným bitvám při výkladu.
Zde z povinného ručení nejspíše "0" - nicméně s odpovědností provozovatele bagru to nijak nesouvisí.

1327
Nedopravní tématika / Re:Inspekce práce
« kdy: 12 Října 2017, 16:02:06 »
Kde v dopise nacházíte povinnost něco někam nosit?
Orgán si v souladu  s ustanovením příslušného zákona něco vyžádal - nechce ani originály, protože by si o ně musel výslovně říci.
Tak mu je pošlete prostým emailem, případně DS, pokud jí máte.

Pro jeho činnost platí shodné principy dle správního řádu - šetřit  a co nejméně votravovat kontrolovaného.
Konkrétně tedy "Stejně jako v případě správního řádu je zde zásada materiální pravdy korigována požadavkem na ekonomii kontrol, jak je tomu v ostatních procesních předpisech. Kontrola, podobně jako jiná řízení, by měla být prováděna co nejúčelněji, nejrychleji, nejjednodušeji a nejlevněji" "Další významnou povinností kontrolujícího je především šetření práv a oprávněných zájmů kontrolovaných, povinných a třetích osob (třetí osobou může být např. osoba vyskytující se na místě kontroly, jejíž součinnost však není potřebná – např. zákazník v obchodě či náhodný kolemjdoucí; majitel sousedního pozemku apod.), s čímž samozřejmě souvisí též využívání oprávnění kontrolujících pouze v rozsahu nezbytném k řádnému provedení kontroly a ke splnění jejího účelu. Konkrétně sem lze zařadit např. ochranu kontrolovaných osob před zbytečným zatěžováním, bezdůvodnými průtahy při kontrolní činnosti, opakovanými bezdůvodnými kontrolami, nepřiměřenými zásahy do práv těchto osob apod."

Proplacení poštovného požadovat nemůžete - § 23 téhož zákona, náklady nesete sám.

1328
Zajímavé články z internetu / Re:Znečištování
« kdy: 12 Října 2017, 10:57:47 »
Další level:
Zhasnou-li světla reflektorů a sluníčkoví lidé vypadnou za dveře, je sdělováno něco jiného:
 http://www.autoforum.cz/zajimavosti/smrt-dieselu-zapomente-na-to-sef-vw-bez-obalu-rekl-co-se-skutecne-chysta/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Zhasnou-li

1329
Myslím, že mezi výzvou k ústnímu jednání a jednáním samotným musí být nejméně 3 pracovní dny. Ne že by to pomohlo přímo v obraně, nicméně klidně bych požadoval čas na vyjádření se ke spisu písemně posléze, nikoli na ústním jednání. Tím to celé přibrzdit a připravit si řádnou obranu. Plus klidně bod do odvolání kdyby se cukali. Mně teď kraj překvapivě smetl rozhodnutí SO právě na jejich neochotě dát spis z rukou a nesmyslných dobách k vyjádření.
Po prvním čtení jsem si to také vyložil blbě - ale černýkapr nikde nesděluje, že si výzvu vyzvedl včera, ale že si jí vyzvedl v říjnu. Tedy naznačuje, že se na to vyprdnul a dotazuje se až den před jednáním. Jinak lhůta je "s dostatečným, zpravidla 5 denním předstihem..."

1330
1. Tzn. mám zítra navrhnout výslech policajtů?
Navrhněte výslech policistů. Zkuste je uvařit na praktické neznalosti postupu měření - zejména, je-li tam opravdu zatáčka.

1331
Zajímavé články z internetu / Re:Policie v akci
« kdy: 10 Října 2017, 11:16:16 »
Až v rámci vyváženosti pořadu uvedou i scénku s "kurva vylez ty kundo z auta" apod.  - tak se rád podívám, co by ne....

1332
Obávám se, že Ramer 10C může měřit i přes více pruhů, v lehké zatáčce a "na příjezdu" - tedy z protisměru. Zatáčka do poloměru 1600 m je z hlediska měření rovina. Při poloměru menším již jde o správné ustavení měřidla  což by musel fízl prokázat.

1333
Nedopravní tématika / Re:Les značek
« kdy: 09 Října 2017, 14:34:07 »
Zákazovou značku ale informativní značka neruší. Nebyl by to ještě větší guláš?

1334
Nedopravní tématika / Re:Les značek
« kdy: 09 Října 2017, 13:36:50 »
gumidos: § 76 ZPPK problém neřeší, abyste mohl aplikovat pravidlo o nadřazenosti dočasných značek, musel by nejdřív mezi nimi vzniknout nějaký rozpor - ten ale mezi značkou říkající, že se někde nesmí stát vůbec a že se tam nesmí stát v pondělí není. A pokud jde o argument nemožnosti v reálném čase vyhodnocovat les značek včetně dodatkových tabulek, jejichž výklad je často obtížný či nemožný i s neomezeným časem od stolu, tak nevím o tom, že by s takovou argumentací někdo uspěl.
Dobře. Tvrdíte, že zjevným účelem té značky je zostření zákazu parkování v uvedené dny kvůli průjezdu MHD. Asi to tak reálně i je. Pokud ale budu tvrdit, že zjevným úmyslem té značky je naopak umožnit v kritické dny zastavení vozidlům (vyjma úseku, kde může zastavit pouze MHD), pak by to technicky bylo provedeno zřejmě úplně stejně. Značky se na dlouhých úsecích opakují, aby řidiči "nezapomněli" a je to někde i ve vyhlášce, ale nic o zostřeném zákazu tam není.
Měl jsem za to, že právě proto aby nemuseli "házet ten pytel" na tu stálou značku (což by velmi pomohlo situaci) platí přednostně přechodná úprava, pokud nějak odlišně upravuje tu stálou úpravu provozu.

1335
Nedopravní tématika / Re:Les značek
« kdy: 09 Října 2017, 10:07:15 »
Tady si teda nejsem úplně jistý. Protože platnost značky je omezena dodatkovou tabulkou, mimo tuto dobu značka tedy neplatí a pak tedy platí trvalé značení. Nebo je jiný výklad? Levou stranu komunikace není třeba řešit, tam i kdyby značka nebyla, tak by se jednalo o zastavení ve druhé řadě.

citace zákona: klasicky 361/2000
§ 76
(1) Místní úprava provozu na pozemních komunikacích je nadřazená obecné úpravě provozu na pozemních komunikacích. Přechodná úprava provozu na pozemních komunikacích je nadřazena místní i obecné úpravě provozu na pozemních komunikacích.
 (2) Svislé stálé dopravní značky jsou nadřazeny vodorovným dopravním značkám.
 (3) Přechodné vodorovné dopravní značky jsou nadřazeny stálým vodorovným dopravním značkám.
 (4) Přenosné svislé dopravní značky jsou nadřazeny všem dopravním značkám.
 (5) Pokyny policisty, vojenského policisty nebo příslušníka vojenské pořádkové služby jsou nadřazeny světelným signálům, dopravním značkám nebo dopravním zařízením.
 (6) Světelné signály jsou nadřazeny svislým dopravním značkám upravujícím přednost.
 (7) pro situaci nepodstatné blabla

§ 63 1) Svislé dopravní značky jsou:
f) dodatkové tabulky, které zpřesňují, doplňují nebo omezují význam dopravní značky, pod kterou jsou umístěny.


Přenosná svislá dopravní značka je nadřazena všem dopravním značkám. Tedy mám za to, že platí po celou dobu její instalace - pouze je její platnost upřesněna dodatkovou tabulkou. S ohledem na množství dodatkových tabulek nejde dost dobře očekávat, že řidič bude luštit nějaké vyznačené intervaly.

Stran: 1 ... 87 88 [89] 90 91 ... 102