30kmhcz
Poradna => Potřebuji poradit - ostatní => Téma založeno: Martin623 09 Dubna 2018, 09:44:40
-
Našel jsem na netu samé rozporuplné informace. Informoval jsem se i ve dvou autoškolách a nikde jsem nedostal jednoznačnou odpověď. Celé zařízení funguje tak, že přední náprava vlečeného vozidla se v brýlích zvedne pomocí hydrauliky vlečného vozidla a zadní náprava vlečeného jede po silnici. Volant vlečeného je volný a normálně zatáčí a vlečené vozidlo sede de facto chová jako návěs.
Dotaz zní: Je nutné mít skupinu E? Řešil zde někdo podobnou věc? Bude se jednat odtah z Itálie a nechci posílat řidiče průseru naproti.
-
A ten člověk co vlastní ten vůz vybavený tou hydraulikou neví s jakým ŘP se v tom jezdí ?
-
Bohužel majitel to neví přesně a operuje pouze s dohady, je to nově namontováno a ani výrobce zařízení mi není schopen dát jasnou odpověď. Bude to premiéra. Samotné auto jezdí se skupinou C a to vím naprosto jistě. Kdyby bylo v případě vlečení nutné C+E, tak s tím mohou jet jen dva lidi z firmy. Jedním z nich jsem já, ale nejsem prioritně zaměstnán jako řidič (mám jinou náplň práce). A ten druhý člověk je kdesi v Pobaltí. Já jsem pouze odpovědný za to, že nepošlu řidiče se sk. C do průšvihu a proto obvolávám a googlím. Dotaz jsem vznesl dokonce i přímo na policistu, jež je dobrý kamarád mého bratra a jeho odpověď byla taktéž neurčitá. Upřímě řečeno majitel vozu by si s tím nelámal hlavu a držel se možnosti, která je pro něj výhodnější-t.j. poslat kohokoliv s Céčkem. Tak asi tak.
-
Berte to s rezervou, protože do hloubky jsem to nikdy nezkoumal, ale na první pohled mi vozidlo pověšené na „brýlích“ a jedoucí po jedné vlastní nápravě připadá jako přípojné vozidlo (a celek jako jízdní souprava), technicky je to dost podobné návěsu. Tedy podle § 80a ZPPK je potřeba C+E má-li tažené auto více než 750 kg. Nevylučuju, že k tomu nemůže existovat nějaká výjimka, metodika, cokoliv, ale vzhledem k tomu, že výklad „souprava s přívěsem/návěsem nad 750 kg“ jistě napadne i průměrného policajta, tak bych řidiče majícího pouze C vybavil něčím lepším než myslíme si, že to je OK, výrobce si není jistý ...
-
Není to vlastně vlečení (https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#f2084527)?
Pak je ještě otázkou, co na to říkají zákony zemí, přes které se pojede.
-
www.odtahova-sluzba.com
Mají tam podobný speciál. Zkusil bych se tam poptat.
-
Zajímavé. Googlil jsem a podle odkazů, takže bez záruky:
Pokud bude odtahované vozidlo do 750 kg, neměl by být problém to jet s C, jak těžší, tak C + E.
Příklad (tady jsou ještě v B) http://odtahova-technika.cz/katalog/specialni-odtahove-vozy/isuzu-d-max-allrounder/ (http://odtahova-technika.cz/katalog/specialni-odtahove-vozy/isuzu-d-max-allrounder/), tam by se dalo vejít do B nebo do ""malých éček", s céčkem už máte asi smůlu.
-
Tak jsem volal na www.odtahova-sluzba.com a co člověk to jiný názor. Každopádně na jejich speciálu jezdili řidiči jak s C, i C+E a nikdy neřešili problém s policií resp. spr. orgánem. Ono to vlečení je i není. Náš speciál má celkovou hmotnost 18t a brýle jsou k tažení vozidel o hmotnosti 7,5t. Já bych se pro jistotu přikláněl k C+E. Tím se asi nic nezkazí.
-
osobně se na to dívám tak, že limitem tady je celková hmotnost
jinak potřebujete E když ho potáhnete na tyči ?
;) 8)
-
Není to vlastně vlečení (https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#f2084527)?
otazka lana/tyce a funkcnich brzd
-
Tak nikdo netvrdí, že ta tyč musí být rovná, ne?
-
Můj osobní názor je, že brýle jsou zvláštní zařízení ve smyslu § 34 odst. 7 ZPPK (https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361/zneni-20170701#p34-7), tedy jde o vlečení. Ve vlečeném vozidle nesmí být přepravovaná osoba - je řidič přepravovaná osoba, když neřídí ve smyslu určování směru jízdy? Je osoba ve vlečeném vozidle za volantem řidičem, když ovládá pouze brzdy - narážím na § 34 odst. 3 (https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361/zneni-20170701#p34-3)?
EDIT: Naopak se domnívám, že nejde o jízdní soupravu, protože vozidlo na brýlích nepochybně není jedno či více motorových či přípojných vozidel ve smyslu § 2 písm. i) (https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361/zneni-20170701#p2-1-i). Viz § 2 odst. 3 zákona č. 56/2001 Sb. (https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2001-56/zneni-20170701#p2-3) Přípojné vozidlo je silniční nemotorové vozidlo určené k tažení jiným vozidlem, s nímž je spojeno do soupravy.
Nikterak vehementně na svém výkladu netrvám, berte to jako další možný pohled na věc.
-
Tady je ale problém s tím, že na dálnici se vozidlo smí vléci jen k nejbližšímu sjezdu.
Asi to nebude nic malého, když pro to tazatel chce poslat takovouhle velkou mrchu a tam už C samotné stačit určitě nebude, pokud to budeme považovat za soupravu. Každý výklad má svoje ALE a jako průchozí se mi jeví souprava s řidičem oprávnění C+E.
-
Jelikož C+E opravňuje k řízení motorových vozidel sk. C, resp. jejich jízdních souprav s přípojnými vozidly a zákon definuje přípojné vozidlo jako silniční nemotorové vozidlo určené k tažení jiným vozidlem a vzhledem k tomu, že NSS konstatoval, že ani původně motorové vozidlo bez motoru (nebo s nefunkčním motorem) nepozbývá statut motorového vozidla bych řekl, že na to C+E není potřeba, protože porouchané vozidlo není přípojné vozidlo = nevyhovuje definici (nezakládá nutnost vlastnictví C+E).
-
Tak jsem to byl cvičně odzkoušet a je to moc prima věc, jel jsem s tim v Německu kousek po dálnici a předjížděli mě i BAGouni, čuměli a tvářili se spokojeně. Zatím testováno pouze na dodávce, co má 2,7t, takže není nutné řešit brzdy. Jde to krásně za autem a ani nevím, že něco táhnu. Co se týče řidičáku, budu se pro jistotu přiklánět k C+E. Cestou však vyvstalo další dilema a tím je počet náprav pro výpočet mýta.V Německu jsem si pro jistotu klapnul 3, ale v Čechách pouze dvě a odůvodnil jsem si to jen tak sám pro sebe tím, že vlečené vozidlo má vylepenou vlastní dálniční známku a hlouběji se tím prozatím nezabýval.
-
Já bych se přiklonil k názoru, že se jedná o vlečení. Auto, které vlečete je přece motorové vozidlo, nikoli přívěs nebo návěs, dokonce to má i v techničáku :d
-
Protože vlečení zákon definuje buďto na laně, nebo tyči, předpokládá se, že vlečené vozidlo má řidiče, se kterým jste domluvený a vlečené vozidlo je osvětlené.
Pak je tam pakárna o omezení rychlosti na 60 km/h a na dálnici k nejbližšímu sjezdu. A vzdálenost mezi vozidly nesmí být menší než jeden metr a tyč má být červenobílá.
Mohl byste argumentovat, že brejle rovná se tyč, ale netroufnu si tipovat výsledek.
Přišlo by mi logičtější a zároveň praktičtější to provozovat jako soupravu, ale rozseknout to musí nějaká autorita (MD??)
-
V každém případě se pak dá otočit na tom, že řidič jednal podle jeho názoru správně, tedy se o přestupek nejedná.
Viz §17 PřesZ