30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Koronavirus jako advokát dieselů: doprava klesla, ale emise zůstaly  (Přečteno 2447 krát)

MS02

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 188
    • Zobrazit profil

Další smutná skutečnost a těžká chvilka pro příznivce svaté Gréty a jiné..., ale jim to asi vadit nebude, vše úporně popřou...:
 
  Díky koronavirové pandemii možná Němci vezmou na milost naftová auta. Možná totiž nejsou tak škodlivá, jak se doteď tvrdilo. Ukázala to data o znečištění ovzduší ve Stuttgartu i Mnichově.. I když provoz klesl kvůli koronaviru na zlomek dřívějších hodnot, emise škodlivého oxidu dusičitého zůstaly stejné.

    Osmdesát procent. To je číslo, se kterým pracují odpůrci dieselových motorů v Německu. Označuje podíl, který má na znečištění emisemi oxidu dusičitého doprava. Jenže současná krize a karanténa staví toto tvrzení na hlavu. Aut v ulicích radikálně ubylo, emise ale neklesly. „Jestliže je to takto, je nezpochybnitelné, že osmdesátiprocentní podíl dopravy na emisích NO2 není správný,“ míní německý odborný novinář Holger Douglas.

    Na rozpor upozornil německý magazín Focus, který porovnal údaje z letošního února a března, kdy německá ekonomika šlapala naplno a doprava byla na maximu, s těmi současnými, které jsou ovlivněny koronavirovou krizí. A zjistil, že mezi nimi není téměř rozdíl. Emise se stále pohybují na hranici 40 µg na metr krychlový.
...

    Žádná auta. O emisích rozhoduje teplota a vítr

    Co tedy koronavirová krize ukázala? V zásadě nic jiného, než že individuální doprava a naftové motory nemají na emise NO2 tak velký vliv, jak se předpokládalo. Neznamená to, že zákazem dieselů se ovzduší nezlepší, dopad takového opatření by však byl minimální.
...

Situace v Česku? V karanténě se emise i zvýšily
...
    Ve Svatoplukově ulici jsme porovnali data za první dubnový týden letošního roku a stejné období loňska. Výsledek? Ještě extrémnější než ve Stuttgartu. Z meziročního porovnání dvou stejných týdnů vychází hůře ten letošní, kdy byla doprava výrazně menší.
...


celé zde:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-stuttgart-brno-nox-no2-dusik-limity.A200417_094059_automoto_fdv
« Poslední změna: 21 Dubna 2020, 12:41:17 od MS02 »
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 895
    • Zobrazit profil
Re:Koronavirus jako advokát dieselů: doprava klesla, ale emise zůstaly
« Odpověď #1 kdy: 21 Dubna 2020, 17:20:18 »

To je marný... zelený gretény, stejně jako naše ANOkobliháře žádný fakta nezajímají....oni mají svoji víru.
IP zaznamenána

MS02

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 188
    • Zobrazit profil
Re:Koronavirus jako advokát dieselů: doprava klesla, ale emise zůstaly
« Odpověď #2 kdy: 21 Dubna 2020, 20:54:40 »

Jj, dukaz provedeme úporným tvrzením... a matika je zlo...
IP zaznamenána

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil
Re:Koronavirus jako advokát dieselů: doprava klesla, ale emise zůstaly
« Odpověď #3 kdy: 22 Dubna 2020, 09:48:38 »

Jdou na to špatně, když měří nějaký oxidy. Kdyby měřili saze, tak jim nutně musí kolem cest něco vyjít. Za náklaďáky nebo různými služebními vraky stírám saze málem z palubní desky. Jenže to by pak zase nevycházely dobře autobusy a vycházely skvěle osobní auta na benzín. Řekl bych, že se dostali do pasti.
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil
Re:Koronavirus jako advokát dieselů: doprava klesla, ale emise zůstaly
« Odpověď #4 kdy: 22 Dubna 2020, 09:59:45 »

Za náklaďáky nebo různými služebními vraky stírám saze málem z palubní desky.
Ale no tak.  ;)
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

FOMP

  • Příspěvků: 433
    • Zobrazit profil
Re:Koronavirus jako advokát dieselů: doprava klesla, ale emise zůstaly
« Odpověď #5 kdy: 22 Dubna 2020, 10:32:00 »

Jdou na to špatně, když měří nějaký oxidy. Kdyby měřili saze, tak jim nutně musí kolem cest něco vyjít. Za náklaďáky nebo různými služebními vraky stírám saze málem z palubní desky. Jenže to by pak zase nevycházely dobře autobusy a vycházely skvěle osobní auta na benzín. Řekl bych, že se dostali do pasti.

Joo nejhorsi je tuzyng pyco ropa na hline a v metle .....  ::) to fakt clovek pak stira saze, hlavne ze to ma platny emise  ::)
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 753
    • Zobrazit profil
Re:Koronavirus jako advokát dieselů: doprava klesla, ale emise zůstaly
« Odpověď #6 kdy: 22 Dubna 2020, 22:02:04 »

což ovšem nebude případ Stuttgartu...
IP zaznamenána

lerion

  • Příspěvků: 848
    • Zobrazit profil
Re:Koronavirus jako advokát dieselů: doprava klesla, ale emise zůstaly
« Odpověď #7 kdy: 22 Dubna 2020, 22:11:28 »

Jasne a nejvetsi saze najdu vzdy po sportovni jizde na mych hlinikovych discich. To byste koukali, kolik cernych sazi na nich je! Ja bych ty diesely zakazal!!!

(Narazka na to, ze udajne je az 70 % dopravniho smogu zvireny prach a prach z brzdoveho oblozeni - tedy to same, co produkuji i "super ekologicke" elektromobily)
IP zaznamenána

asmodeus

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 630
    • Zobrazit profil
Re:Koronavirus jako advokát dieselů: doprava klesla, ale emise zůstaly
« Odpověď #8 kdy: 23 Dubna 2020, 08:38:15 »

Mám 1,9 CDTi naftový motor od fiatu, v astře. Vše v naprostém pořádku, i dle diagnostiky, v originálním stavu, na ME vše bezpečně v limitech. Ale když dostane motor napít (třeba do kopce za Miličínem, směr Tábor), tak z toho opravdu lítají brikety, viděl jsem to ve světlech toho, co se na mne pokoušel lepit. Takže souhlasím, že DPF mají význam a smysl.
Moje němčina už není, co bývala, ale sledování blbečka z Umwelthilfe bylo strašné.. jeho reakce na výrazné nesnížení emisí dusíku byla, že kdyby nebyl útlum dopravy, tak by nastala dusíková apokalypsa. Tohle je magor a svině, Greta je proti němu čajíček.

Přirozená obměna vozového parku by to řešila postupně a nenásilně, ne populistické zavádění nesmyslných ekologických limitů na papíře a zlobbovaná podpora elektromobilů. Ale to není žádná převratná myšlenka, že :-)
IP zaznamenána