30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Reklamace  (Přečteno 11195 krát)

solaris

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 690
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #15 kdy: 27 Února 2019, 08:06:49 »

A co brání baterce letět na státní zkušebnu teď? Proč je tam těch 30 dnů relevantních?
IP zaznamenána

El_Mundial

  • Příspěvků: 143
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #16 kdy: 27 Února 2019, 11:53:15 »

Tak ono už je to asi 2 měsíce po záruce, takže těžko bych pak někde dokazoval, že jsem tu baterku nenadrbal až po záruce. A 30 dnů je relevantních proto, protože to je zákonná lhůta pro vyřízení reklamace, pokud neproběhne jiná domluva. A tu on nedodržel.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Reklamace
« Odpověď #17 kdy: 27 Února 2019, 22:37:59 »

Před koncem záruční lhůty mi odešla autobaterie. Šel jsem tedy do obchodu, kde si ji nechali s tím, že půjde na reklamaci. Za asi 10 dnů mi volal majitel, že baterii přeměřil a zjistil, že stav odpovídá opotřebení, baterii zvážil a je lehčí asi o 1kg, což je způsobeno přebíjením alternátoru a na reklamaci tedy nepůjde. Přijel jsem, baterii vzal a jel do dvou servisů aby mi přeměřili alternátor. 2 na sobě nezávislé servisy mi vydaly potvrzení, že alternátor je v naprostém pořádku.

Což je asi stejně hodnotná informace jako to, že chodíte v botách. Bez naprosto přesné specifikace toho, co to je za auto (včetně typu a objemu motoru a esli to má stop-start a jiný podobný vyfikundace), jakej akumulátor tam byl z výroby, jaký dává alternátor napětí naprázdno a o jakej reklamovanej akumulátor se jedná je to úplně k ničemu. Hodláte se podělit, nebo vás mám rovnou hned počastovat tím, že bych vám to hodil na hlavu eště s nadhodem, kdybyste mi to takle přinesl?

Zatím ste napsal akorát to, že jednou to bylo 10 dní a podruhý 28 dní, a že MOŽNÁ, SI MYSLÍTE, URČITĚ, ALE MUSÍTE OVĚŘIT V PAPÍRECH to bylo víc. Dlouho sem neslyšel o zlatovlásce, umíte i tu?
« Poslední změna: 27 Února 2019, 22:42:34 od Behemot »
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

El_Mundial

  • Příspěvků: 143
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #18 kdy: 28 Února 2019, 00:14:31 »

Ad 1 To v čem to jezdilo je teď asi vcelku jedno. On tvrdil něco, to jsem mu vyvrátil. Mimo to, bral jsem tu baterku s kolegou ve stejný den, do stejného auto a jezdilo to téměř v totožných podmínkách. Ale jak říkám - to je teď vcelku vedlejší.

Ad 2 Psal jsem, že pokud by to někomu pomohlo, tak přesná data dohledám. Nicméně ptal jsem se jak by to obecně kdo řešil, ne jestli jsem napsal o den víc nebo míň a jestli je to baterka taková nebo maková.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Reklamace
« Odpověď #19 kdy: 28 Února 2019, 02:29:16 »

Pokud to vyřídil v rámci 28 dnů, není nijak co jak řešit, je to v termínu.

To je samozřejmě velice nevedlejší, dost velká část co prodejců, dokonce ani dovozců a distributorů takřka netuší nic o typech akumulátorů a kam to cpát a dávají zcela nevhodný doporučení. Aktuálně je na trhu kolem pěti až sedmi druhů a vopravdu není vhodný jakejkoli typ kamkoli. Nevhodně zvolenej či používanej produkt není odpovědnost prodejce, pokud tento nebyl před nákupem dotázán na doporučení (a ani neposkytl důkladný informace). Je samozřejmě fakt, že lidí, co si to v rámci možností poctivě studují a informace poskytují (jako třeba já :D), se obvykle jde každej akorát zeptat na radu a pak to koupí u nějakýho ťamana co je o pětník levnější, ale…
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 312
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #20 kdy: 28 Února 2019, 07:49:36 »

Tak ono už je to asi 2 měsíce po záruce, takže těžko bych pak někde dokazoval, že jsem tu baterku nenadrbal až po záruce. A 30 dnů je relevantních proto, protože to je zákonná lhůta pro vyřízení reklamace, pokud neproběhne jiná domluva. A tu on nedodržel.
Moc nechápu, na co skuhráte. Předal-li jste věc prodejci v průběhu záruční doby za účelem vyřízení reklamace, tak se po dobu vyřizování reklamace běh dob a lhůt, ve kterých lze práva z vadného plnění resp. záruky za jakost uplatnit, samozřejmě staví. Navíc nebyla-li reklamace vyřízena v zákonné lhůtě dle § 19 ZOS a nebylo ujednáno nic jiného, považuje se to za podstatné porušení smlouvy a máte z toho plynoucí práva, zejména možnost bez zbytečného odkladu od takové smlouvy odstoupit (§ 2002 OZ). Pokud jste takového práva nevyužil, jen tím nějak neurčitě vyhrožoval, nemá smysl se tu teď ptát na moudra, jak dál.
IP zaznamenána

El_Mundial

  • Příspěvků: 143
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #21 kdy: 28 Února 2019, 10:53:48 »

Odstoupení od smlouvy jsem samozřejmě využít chtěl - nejprve jsem se chtěl domluvit osobně (neúspěšně) a poté jsem totéž zaslal i písemně; z jeho strany to však nebylo akceptováno.
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 312
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #22 kdy: 28 Února 2019, 11:35:46 »

Tak chtěl využít, nebo využil? Písemně jste mu oznámil, že z důvodu marného uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace odstupujete od smlouvy, nebo něco jiného? Pokud ano a umíte nedodržení lhůty prokázat, je dalším krokem předžalobní výzva a žaloba, kde už se vůbec nebudou řešit vady a jakost baterky, ale právě zmíněné porušení smlouvy a v návaznosti na to platnost odstoupení.
IP zaznamenána

El_Mundial

  • Příspěvků: 143
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #23 kdy: 28 Února 2019, 21:18:21 »

Konečně někdo, kdo to pochopil :D
Přesně toto jsem mu poslal. A přesně to jsem se celou dobu tady snažil objasnit - baterka je mi jedno v jakým je stavu, teď bych řešil to, že reklamace neproběhla dle regulí. Buď ještě během dneška nebo během zítřka sem dohodím přesný harmonogram, jak co proběhlo. Jenom pro kontrolu, pokud byste se na to mohl mrknout. Klidně sem hodím i anonymizovaný dopis.
IP zaznamenána

El_Mundial

  • Příspěvků: 143
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #24 kdy: 02 Března 2019, 00:57:25 »

Harmonogram:
15.12.2016 - zakoupena baterie
07.12.2018 - zahájení první reklamace - vydáno potvrzení o převzetí reklamovaného zboží
18.12.2018 - telefonicky oznámeno zamítnutí reklamace, vyzvednuto týž den, důvod neuznání - přebitá baterie důsledkem vadného alternátoru, kontrola
                    alternátoru ve 2 servisech včetně vystavení protokolu, opětovná reklamace - nové potvrzení o převzetí zboží nevydáno
03.01.2019 - telefonicky oznámeno zamítnutí reklamace, baterii však fyzicky neměl na prodejně - hodlal si ji nechat poslat až s dalším zbožím
21.01.2019 - telefonicky oznámeno, že baterie je již v prodejně, týž den osobně požádáno o odstoupení od smlouvy
22.01.2019 - písemně zasláno odstoupení od smlouvy
22.02.2019 - dopis převzal
25.02.2019 - mě doručeno zamítnutí odstoupení

Anonymizované dokumenty přikládám.

Jak říkám. Za mě jasné nedodržení 30-ti denní lhůty, neboť reklamace je řádně vyřízena v den, kdy si můžu zboží vyzvednout. Je mi prd platné mít vyřízenou reklamaci, když zboží nemůžu užívat. On sice v dopise tvrdí, že tam byla, ale v telefonu mi tvrdil, že ne viz důvody výše. A totéž mi pak i potvrdil při návštěvě, což mám nahrané a o čemž on netuší. Taky tam píše, že jsem si baterii do tohoto data nepřebral. Opět lež - baterii jsem si vyzvedl hned 21.1. a tedy mám ji doma.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Reklamace
« Odpověď #25 kdy: 02 Března 2019, 14:12:11 »

No hurá, konečně víme, co to je za krám, blíže neidentifikovatelnej no-name. Odhadem pravděpodobně vápníkovo-vápníkovej bezúdržbovej akumulátor (kloudný informace se mi nepodařilo dohledat). Tak teď eště ty informace o autě a alternátoru, ať se doberem toho, na které straně byl problém.

Pokud to skutečně bylo někde fyzicky pryč a je to prokazatelný, tak odstoupení platí, jak psal hh, páč si prodejce skutečně naběhl na vidle tím, že byl levnej a trvalo mu to dopravit. Pokud se prokáže nevhodný nabíjení na straně uživatele, tak by byl oprávněn naúčtovat náklady reklamace, takle si to prosral nedodržení termínu.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

mala.panda

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 329
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #26 kdy: 02 Března 2019, 15:35:50 »

No kdybych byl tím prodejcem tak tvrdím, že to toho 3.1 bylo připraveno k odběru (proto jsem vám volal) a 21.1 jsem vás jenom urgoval. Upřímně pokud jste na té prodejně nebyl osobně v době kdy už měla být reklamace vyřízena a nemáte žádné potvrzení o tom, že Vám to nevydal, hodil bych to za hlavu.,

edit: Taky jsem si mohl to jeho vyjádření předem přečíst, přesně tohle on tvrdí. Nemáte ten hovor třeba nahraný ? :)
« Poslední změna: 02 Března 2019, 15:51:40 od mala.panda »
IP zaznamenána

El_Mundial

  • Příspěvků: 143
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #27 kdy: 02 Března 2019, 16:24:40 »

Ten hovor ne. Ale mám nahraný náš rozhovor v prodejně, kdy on mi potvrdil, že tam ta baterka nebyla, jelikož ji nechal poslat až s dalším zbožím.
IP zaznamenána

Sadra17

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 278
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #28 kdy: 07 Března 2019, 15:06:45 »

jen technická připomínka na kapacitu baterií byla zákonná lhůta jen 6 měsíců  ;)
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Reklamace
« Odpověď #29 kdy: 07 Března 2019, 15:34:18 »

Je fakt, že spousta tady těch věcí mívala status spotřebního zboží se lhůtou 6 měsíců, ale to záleží co si dal dotyčnej do podmínek/na frakturu, pokud nic, tak to jde podle dvou let.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky