30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - macoch

Stran: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 19
61
Potřebuji poradit - rychlost / Re:zpochybnění měření - video
« kdy: 30 Října 2017, 07:19:45 »
tekato: množení vašeho příspěvku opravdu nijak nezvýší šance na reakci, duplicitu jsem odstranil --HH

Ad 2) Pokud by se prokázalo, že policajt schválně o naměřené rychlosti mlží, např. udává nižší číslo, aby u řidiče vyvolal pocit, že mohlo být hůř, a usnadnilo to výběr pokut na místě, nebo to dokonce použil jako přímý nátlak, tj. pokud by ho řidič poslal s blokem k šípku, tak by následně vytáhnul skutečnou rychlost s tím, že u SO by obviněného nejspíš stáhli z kůže, zakládalo by to jistě odpovědnost toho policajta (minimálně kázeňskou, za určitých podmínek i trestněprávní). Zároveň by se dalo uvažovat i o odpovědnosti za škodu či nemateriální újmu, nejspíš tedy směrované nikoliv na konkrétního policajta, ale na stát, za nesprávný úřední postup.

Malinká odbočka od hlavního tématu: rád bych se zeptal, v čem by spočívaly ty případné podmínky pro trestněprávní odpovědnost.

62
http://www.auto.cz/mereni-rychlosti-na-dalnici-d1-melo-prinest-vetsi-bezpecnost-nepovedlo-se-110847

“Než aby stát dával peníze obcím z rozpočtu, radši je vymačká z řidičů. A ještě se zaklíná bezpečností. Pomohl si k tomu zavedením úsekového měření na opravovaném úseku dálnice.”

“S velkým humbukem už dvakrát Ministerstvo dopravy ohlásilo, jak se mu díky úsekovému měření rychlosti podařilo zvýšit bezpečnost na opravovaných úsecích dálnice mezi Prahou a Brnem. Loňský experiment u Ostrovačic mezi červnem a listopadem i letošní měření úseku Psáře – Soutice od dubna do září podle Ťokova resortu ukázaly, že měření rychlosti přináší výsledky.

Ministerská data říkají, že loni se na měřeném úseku nechala při zvýšené rychlosti chytit asi tři procenta projíždějících řidičů, letos už jen 1,2 %. Motoristé tak prý díky přítomnosti kamer více respektují značky omezující rychlost na povolenou osmdesátku. To je i oficiální důvod nedávného startu dalšího měření, tentokrát na rekonstruovaném úseku mezi Velkým Meziříčím a Lhotkou mezi kilometry 146 a 153.”

“Zlepšení bezpečnosti? Kdeže!

Jenže čísla z oficiálních statistik policie a CDV říkají něco jiného. Za dobu měření před Brnem, tedy od června do konce října loňského roku, se na sledovaném úseku odehrálo 11 dopravních nehod. Ve stejném období roku 2015 devět. Když vezmeme v potaz ztížení dopravy jízdou ve dvou zúžených pruzích v obou směrech, není to prakticky žádný rozdíl. Totéž se dá říci o karambolech v rekonstruovaném úseku mezi Psáři a Souticemi. Tam se podle statistik policie od dubna do konce prázdnin loni odehrálo 32 nehod, letos 27. Tedy rozdíl zanedbatelný. Navíc je nepřiměřená rychlost příčinou jen minima z nich. V roce 2016 to byly čtyři střety, letos pouhých osm. Co má tedy měření za význam?

Korunky do prasátka

Daleko méně se totiž dočteme o tom, kolik peněz od nafocených řidičů získaly obce, na jejichž katastru se rychlost kamerami sleduje. „Za dobu měření jsme denně odesílali stovky výzev k zaplacení,“ říká Josef Smékal, tajemník úřadu v Rosicích u Brna, kam spadala jedna větev loňského měření u Ostrovačic. Stejný odhad dává i Jakub Mikšovský z úřadu ve Šlapanicích. Za dobu měření kamery zachytily téměř 150.000 řidičů, kteří překročili rychlost. Na výzvu obou úřadů reagovalo podle Ministerstva dopravy na 80 procent šoférů. Zbylé šly do správního řízení nebo byly odloženy, zejména u cizinců. Tehdy totiž ještě nebyly propojené registry přestupků.

„Výše pokuty se pohybovala okolo tisícovky,“ vzpomíná Smékal. To máme tedy nějakých 120 milionů do rozpočtu obou obcí. „Všechny vybrané peníze budeme vracet zpět do dopravy,“ dušují se oba tajemníci moravských úřadů. Finance mají jít na zlepšení dopravní situace v obou obcích i výstavbu dopravních hřišť pro děti, což může být projíždějícím řidičům na dálnici šumafuk.

S desítkami milionů do pokladny počítají i ve Vlašimi, kde úředníci řeší překročení rychlosti na úseku mezi Psáři a Souticemi. „V úseku se měřilo od dubna do konce léta,“ říká vlašimský starosta Luděk Jeništa s tím, že výzvu k zaplacení obdrželo přes 58.000 šoférů. „Počítáme s tím, že do obecní pokladny přijde mezi dvaceti a třiceti miliony.“ Také on vyhlašuje, že peníze budou směřovat do dopravních projektů města – například na výstavbu kruhového objezdu či výcvikového hřiště pro autoškoly.“

“S jídlem roste chuť

Řešení potíží samospráv s financováním dopravních projektů přes peněženky řidičů bude pokračovat i nadále, a to dokonce v mnohem větším měřítku. Takhle mačkat peníze z přestupků by se mohlo už příští rok na dalších pěti místech D1.

Tedy v případě, že se Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podaří dotáhnout do konce tendr na výběr firmy, jež dodá další sady kamer. Zatím ale výběrové řízení vždycky ztroskotalo – jak loni, tak letos. „Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil soutěž na dodavatele technologií nutných pro zajištění měření rychlosti projíždějících vozidel,“ potvrzuje mluvčí ŘSD Jan Studecký odklad startu měření. Jenže další tendr je v plném proudu. Riziko pokuty na D1 za překročení rychlosti v opravovaných úsecích bude tak ne na jednom, ale hned šesti místech. Chce se vám tam hru na bezpečnost hrát i v příštím roce?”



63
Jezdím z 90% jen Uberem. O taxi mafiich jsem slyšel. V čem ale má spočívat problém UA Uber flotily nevím.

64
Myslím, ze informaci o chystaném výslechu svědků obdržet předem nemusíte a je to tak z pohledu správního orgánu zcela ok.

65
Vedení finanční správy až po opakovaných dotazech přiznalo, že existuje systém cílových odměn.
Úředníci dostávají prémie za aktivitu při doměřování daní u takzvaných převodních cen.
Finanční motivaci uplatňuje daňová správa také při neuznání odpočtu, který uplatňují inovativní firmy.

https://archiv.ihned.cz/c1-65921460-financni-sprava-priznala-ze-vyplaci-premie-dle-vyse-domerene-dane-ci-neuznaneho-odpoctu-na-vyzkum-a-vyvoj

66
Ten clovek ma můj obdiv. Takoví lide by měli dostávat státní vyznamenání. Ale to uz by byla fakt absurdní komedie.

67
Nedopravní tématika / Re:Filozofie placení pokut
« kdy: 15 Října 2017, 20:40:40 »
Zrovna před pár dny moje dítě (1. třída) absolvovalo návštěvu Muzea policie. Tam se zrovna platilo. Přemýšlím, jak formulovat protest proti příštímu pokusu o policejní masírku. Asi oslovím třídní s tím, že požaduji omezení prezentace silových složek státu a že požaduji, aby děti také dostaly informace, jaké práva mají občané směrek k policii a jaké povinnosti má policie směrem k občanům. A jak se brátnit proti protiprávnímu jednání policie. Takto to osobně cítím...

Nevím bohužel, jak to zformulovat, aby člověk nevypadal zbytečně za blbce. To asi stejně bude:-(... naštěstí tu a tam udělají policajti očividný průser (třeba ti co zastavili v civilu s bouchačkou v ruce toho řidiče tuším v KV). Takže kverulace jde člověku lépe z pusy. Pokud jste už někdo zkoušel ve škole podobným masírkám zabránit, dejte vědět.

PS: nejhorší je, že půlka těch malých kluků ve školce/škole chce být policajtem

68
Policejní vysírání / Re:Databáze DNA
« kdy: 11 Října 2017, 13:35:04 »
Všichni mimo stát

69
Jiné / Re:Hrubě urážlivé podání
« kdy: 02 Října 2017, 21:16:54 »
:-))

Měl byste orgánů vysvětlit, ze podani neni urážkou a ze si ho dle obsahu měli vyhodnotit jako další dotaz v režimu zákona 106. Vas zajímal, zda zaměstnávají retardy a kolik maji prstu. Co je na tom urážlivého?:-))

Klasický by měl orgán prokázat, kdo byl pachatelem: neusil to na vás nakonec ten retard sám? Jak se vypořádání s materiálním aspektem? A s úmyslem?

To podání neni urážlivé nebylo a uz vůbec nebylo HRUBĚ urážlivé (at to organ prokáže). Příkladem hrubé urážlivého podani by bylo treba “vy mrdky zkurvené úřední”. To byste jim mel napsat, aby videl odvolací organ ten rozdíl.

Ja se jeste pobavím čtením těch judikatu.

Pokud by to došlo do stadia soudu, nabízím materiální příspěvek na právní pomoc
Z
Omlouvam se, pisu jen z telefonu.

Edit: zde podpůrná judikatury http://frankbold.org/poradna/kategorie/spravni-rad-a-spravni-rizeni/dotaz/kdy-muzete-dostat-pokutu-za-urazlive-podani

70
Pokus o kontrolní kontrolu se nepovedl. Policisté honili, bourali a byli vybržďováni (což pak odvolali)

https://praha.idnes.cz/nehoda-policejni-vozidlo-pronasledovani-fpz-/praha-zpravy.aspx?c=A170929_184041_krimi_fka

"Podle první informace od policie pronásledovaný vůz policisty vybrzdil a ti tak narazili do dvou zaparkovaných aut. Mluvčí ale později informaci opravil a uvedl, že k nabourání vozidel došlo při pronásledování řidiče, k vybrždění z jeho strany však nedošlo.
Později policie našla pronásledovaný automobil opodál bez šoféra. Mluvčí dodal, že policisté s řidičem měli zkušenost z minulosti a chtěli ho kvůli tomu zkontrolovat, řidič ale začal ujíždět."


71
Zajímavé články z internetu / Re:Stejná banda jako taxikáři
« kdy: 29 Září 2017, 07:51:14 »
Jako řidič se nejvíce bojím cyklistů a mororkářů. Jezdit jako prase znamená podle mého být nevypočitatelný, porušovat materiálně předpisy (obec 100 km/h, jízda po chodníku, v protisměru) a obtěžovat ostatní (hluk, jízda v chumlu např)

Motorkářů se asi jako řidič bojím více, z cyklistu mám spise "respekt" jako chodec.

72
1) 23,4 %
2) spíše ano

73
Ne že bych znal polské právo... ale chybí klíčová informace nejspíš pro většinu právních systému: nějaký podpis byl?

"Moc se se mnou nechtěl bavit" - jaký je prosím důvod se chtít s policajtem bavit? Mezigalaktická zásadá říká, že s policajty se co? Nebavíme! Je to k ničemu, může to jenom uškodit (pokud nejste zrovna mladá blondýna s pětkama).

Bez dalšího se mi jeví, že jste se na 50 zl domluvili, přestupek jste tedy na místě uznal (a asi i podpsal). "Mandat karny" je dohledatelný na Google (http://167.114.226.27/fbl-2009/200912/55053483.jpg), vypadá to jasně jako analogie našeho pokutového bloku.

Takže máme na světě nejspíš pravomocnou pokutu a můžeme jen vést diskusi o tom, jak je prakticky vymahatelná po vás. Osobně bych ji v této fázi zaplatil. A pro příště se poučil:
- s policajty se nebavíme
- nic nepodepisujeme (zejména ne tehdy, když tomu nerozumíme)
- žádáme správní řízení

74
Zajímavé články z internetu / Re:Mike dojezdil?
« kdy: 03 Září 2017, 13:15:31 »
No nevím. Podá si správní žalobu. Ta má odkladný účinek na výkon rozhodnutí. A má na rok vystaráno.

75
Proc by mel chtit vedet, jestli i druhé auto dostalo listecek či pokutu? Proste: kdyz řidič mého vozu zaparkoval, byla šířka dodržena. Resp. at organ prokáže, ze šířka dodržena nebyla.

Stran: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 19