30kmhcz
Procesní záležitosti => Odborná literatura => Téma založeno: oopop 12 Ledna 2018, 22:14:53
-
Zdravím,
rád bych si prostudoval aktuální manuál pro radar RAMER 10C. Máte ho prosím někdo k dispozici?
Na fóru jsem našel:
- od jkraus222, kde je datum revize 17.10.2011 (https://www.30kmh.cz/index.php?topic=1065.0)
- od Svobodný Ovčan!, kde odkaz nefunguje (https://www.30kmh.cz/index.php?topic=1513.0)
Moc děkuji
-
https://www.30kmh.cz/index.php?topic=5580.msg60867#msg60867
Snad už se konečně dostanu k tomu, abych ty manuály reuploadnul a vůbec to téma dal celkově dokupy. Stejně jako síť nahlížečů.
-
Měl bych na Vás zkušenější dotaz: Jak ouřada pozná, který návod platí?
Můj případ se týká Rameru 10C, naměřen za jízdy na dálnici, policie 92 km/h, já 162 kmh. Podle dat ze spisu byl tento Ramer vyrobený v roce 2010.
Návod verze 2011 psal, že lze měřit i předjíždějící vozidlo, přičemž rozdíl rychlostí by měl být do "cca 20 km/h". Podle toho by pak měření nebylo v souladu s návodem.
Návod verze 2015 už píše jen, že lze měřit i předjíždějící vozidlo, údaj o maximálním rozdílu rychlostí chybí.
Má platit to co kdysi dostali s radarem? Nebo se mám zeptat, kterou verzi operátor používal a tu chtít do spisu? Nebo automaticky platí nejnovější?
Předem díky!
-
Buď nějak zdůvodní který návod platí.. třebas že to je návod dodaný přímo s radarem.. a nebo se může zeptat výrobce.
Obviněný může vytáhnout návod pro něj příznivější a pak počkat jak si s tím úřad poradí.
-
Přesně tak. Dovolím si ocitovat z jednoho odvolání:
Správní orgán se snaží vytvořit zvláštní konstrukci, podle níž by se měl ověřovací list ze dne 13. 7. 2015 odkazovat na návod platný od 17. 9. 2015, tj. o více než dva měsíce po vydání ověřovacího listu. Tak tomu samozřejmě není. Ověření bylo provedeno Českým metrologickým institutem ke dni 13. 7. 2015, a logicky tedy obsahovalo explicitní odkaz na návod platný v době ověření – ergo na návod, z nějž odvolatel vycházel ve svém vyjádření.
-
Měl jsem dotazy k návodu k Rameru a jeho výkladu, proto jsem se rozhodl obrátit přímo na Ramet Kunovice s dotazy. Takto jsem uspěl:
- na emaily nereagují a od občanů ani nebudou, zkusil jsem postupovat dále telefonicky
- říkají, že jejich zákazníkem je policie a ta že je proškolena a disponuje platným návodem k použití
- která verze návodu k použití je platná (viz diskuze výše) mi nechtěli říct
- konkrétní dotaz mi zodpovězen nebyl a pak mi zavěsili
Za mě tedy palec dolů a ani to u nich nemusíte zkoušet. To je asi i jejich cílem - nenechat se otravovat dotazy přestupců.
-
neřekl bych, že jejich zákazníkem je policie
spíše je to tak, že jejich jediným zákazníkem je policie a proto takový přístup 8)
-
Nevím, jestli uvažuji správně, ale Ramer je asi nejběžnější měřák a montuje se do aktuálních Oktávek, Superbů, dříve i Passatů. Dnes jsem viděl Superba 3 jak někoho vytáhl na totálně mokré vozovce. Nejspíše se ovce nechala oholit jen tak, ale nejde mi do hlavy, že by to tak super zvládalo měřit, když je za autem vodní mlha. Vždyť to musí měření kazit nebo alespoň dát důvod pro odvolání. Našel jsem si manuál na Ramer a tam jsem k tomu vysloveně nic nenašel (jen snad, že na přístroj nemá pršet a má se zakrýt pláštěnkou, co není součástí dodávky). Víte o tom něco?
díky
lc
-
Keywords: maximální vlhkost vzduchu. Typ od typu se to liší o jednotky procentních bodů.
-
Keywords: maximální vlhkost vzduchu. Typ od typu se to liší o jednotky procentních bodů.
To chápu spíše jako podmínky provozu, tedy asi to, co lze akceptovat, když to nestříká za autem. A když to stříká za auty, tedy jede se po dešti, tak je to dle mého omezeně použitelné (ta mlha za autem je vlastně mechanická překážka a pochybuju, že to nic neovlivní).
Jinak vlhkost vzduchu by byla asi těžká na příp.obhajobu, neboť se nikde neuvádí jako třeba teplota.
-
Laser v dešti nebo mlze nefunguje, světlo se na kapkách láme.
-
Jinak vlhkost vzduchu by byla asi těžká na příp.obhajobu, neboť se nikde neuvádí jako třeba teplota.
Kapitola 4.4 (str. 24) návodu: Zařízení je odolné proti vlivu relativní vlhkosti: 95 % bez kondenzace.
A contrario zařízení není odolné vůči relativní vlhkosti vzduchu vyšší než 95 % a rovněž není odolné proti vlhkosti vzduchu s kondensací. Podmínky, vůči nimž není zařízení odolné, mohou způsobit chyby měření.
-
Jinak vlhkost vzduchu by byla asi těžká na příp.obhajobu, neboť se nikde neuvádí jako třeba teplota.
Kapitola 4.4 (str. 24) návodu: Zařízení je odolné proti vlivu relativní vlhkosti: 95 % bez kondenzace.
A contrario zařízení není odolné vůči relativní vlhkosti vzduchu vyšší než 95 % a rovněž není odolné proti vlhkosti vzduchu s kondensací. Podmínky, vůči nimž není zařízení odolné, mohou způsobit chyby měření.
Souhlas. Zařízení je za uvedených podmínek ok, ale to neznamená, že je schopné řádně měřit. Kromě toho už vidím, jak ve slejváku či sněžení budou aktivní. Ale podle mne je problém mezi zařízením a cílem, kde vodní mlha (tam je vlhkost jiná, jde o těch např 15m za autem) dělá vlastně mechanickou překážku.
Jinak u laseru bych to vlastně čekal podobné, setkal jsem se s tím kdysi u laserových pojítek datových sítí, když je dobrá viditelnost, je to super, když ne, blblo to.
lc
-
Keywords: maximální vlhkost vzduchu. Typ od typu se to liší o jednotky procentních bodů.
To chápu spíše jako podmínky provozu, tedy asi to, co lze akceptovat, když to nestříká za autem. A když to stříká za auty, tedy jede se po dešti, tak je to dle mého omezeně použitelné (ta mlha za autem je vlastně mechanická překážka a pochybuju, že to nic neovlivní).
Jinak vlhkost vzduchu by byla asi těžká na příp.obhajobu, neboť se nikde neuvádí jako třeba teplota.
No a to je špatně?
Správní orgán by asi měl doložit, že ten důkaz nebyl získán nezákonně a lze jej ve správním řízení použít, v tomto případě tedy, neboť panují důvodné pochybnosti, doložit, že vlhkost vzduchu nebyla mimo meze.
Samozřejmě by se to mělo doložit ověřeným měřidlem, že?
Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk
-
Našel jsem nějaké specifikace na umístění Ramer P10 a nejzajímavější se jeví tahle část:
(https://i.postimg.cc/jwFpx5qn/Ramer-P10podminky.jpg) (https://postimg.cc/jwFpx5qn)
Podmínku o kovových předmětech nesplňuje umístění radaru v Rosicích na 1.května kde jsou kovové bedny. Chtělo by to od výrobce zjistit co znamenají "větší kovové objekty", protože další radar v Rosicích čumí rovnou do značky a sloupu.
-
https://m.rosice.cz/assets/File.ashx?id_org=14122&id_dokumenty=12316
a od Číkuse: http://acab.cikus.net/temp/Navod_RAMER10_www.pdf
a nemůže být "větší kovová bedna" i automobil? Myslím, že překážka v poloměru 3,5m od středu RH to je..
A IMHO i drátěný plot by mohl být prvek ovlivňující radarový svazek.
https://www.google.com/maps/@49.1824267,16.3960902,3a,21y,173.64h,84.73t/data=!3m6!1e1!3m4!1svOSdk-3LHaKp049Hu7pN8g!2e0!7i13312!8i6656!5m1!1e1?hl=cs
-
Na straně 11 Číkusova návodu je šířka paprsku ve vzdálenosti 30m , 2,65m, takže je dost úzký :( Každopádně by to mohl být další bodík k dobru.