30kmhcz

Social networking => Nedopravní tématika => Téma založeno: akit 11 Října 2017, 09:19:57

Název: CEZ mobil - VOP
Přispěvatel: akit 11 Října 2017, 09:19:57
Jak byste chápali toto ujednání z jejich VOP(?):

Smlouvu lze vypovědět zejména z těchto důvodů:
...
c) Nevyužije-li Zákazník Službu ve lhůtě 6 měsíců od uzavření smlouvy nebo po dobu 3 po sobě jdoucích zúčtovacích období během trvání smlouvy.


Ja moc nechapu, jak se muze uplatnit tech 6 mesicu - podle me to ta druha podminka s temi 3mi mesici vylucuje..
Název: Re:CEZ mobil - VOP
Přispěvatel: t4455 11 Října 2017, 09:31:49
To je ale ukončení ze strany poskytovatele...vás asi ale bude zajímat ukončení ze strany zákazníka?
Název: Re:CEZ mobil - VOP
Přispěvatel: Stastlivec 11 Října 2017, 09:47:05
No a když využijete službu poslední den šestého měsíce a pak zase tři měsíce nikoli, tak to provozovatel vypoví ne?
Název: Re:CEZ mobil - VOP
Přispěvatel: akit 11 Října 2017, 09:56:48
Me to zajima ze strany poskytovatele. Presel jsem k nim, protoze jsem se nechtel zbavovat pekneho cisla, ale zaroven je to moje druhe cislo (mam ho vlastne jen na prijem). Vsude pisi, ze mohou zablokovat sluzbu, kdyz se 3 mesice nepouzije. Rikam si - dobra, poslu tedy za korunu jednou za tri mesice smsku. Ale kdyz ctu VOP, prijde mi, ze realne to je tak, ze musim tu smsku poslat do 6ti mesicu a az pak kazde tri mesice. Nicmene jim podle toho, jak to maji napsano asi nic nebrani, aby vyzadovali vyuziti sluzby kazde tri mesice hned od uzavreni. Takze mi to prijde ponekud zmatecne a nahravajici svevoli - pak by ovsem melo platit to, co je vyhodnejsi pro zakaznika. Asi to otestuju..

Edit:

Jeste by mi zajimalo, zda vyuzitim sluzby lze chapat i volani na 800...
Název: Re:CEZ mobil - VOP
Přispěvatel: Sk1X1 11 Října 2017, 17:51:16
Tady bude asi záležet na tom, zda je v podmínkách před "nebo" čárka, nebo není.
http://www.vasetexty.cz/2015/04/30/psani-carek-spojka-nebo/
Název: Re:CEZ mobil - VOP
Přispěvatel: pk202 11 Října 2017, 22:58:48
Já to chápu tak, že prvních 6 měsíců netřeba používat ovšem potom již co 3 měsíce (tedy zůčtovací období) - na to si dejte pozor.)
Název: Re:CEZ mobil - VOP
Přispěvatel: t4455 11 Října 2017, 23:26:15
Já to chápu tak že do 6 měsíců od převzetí SIM je potřeba někam zavolat nebo napsat SMS jinak se služba zruší aby nebylo spoustu “spících” sim karet v šuplíku a číslo jde znovu do oběhu jinému zákazníkovi.

Do těch prvních 6 měsíců se nevyužívá ta druhá možnost.

No a pak třeba po dvou letech aktivního používání přestanete úplně používat, přijdou vám po sobě tři vyučtování kde nebude žádný hovor nebo sms a poskytoval může v tento moment využít druhou možnost vypovězení.

Takhle to funguje hlavně u tarifů kde platíte jenom to co opravdu provoláte, žádné firmě se nevyplatí každej měsíc po dobu několika let vám posílat faktury na 0kč a celkově se starat o takovej účet.
Název: Re:CEZ mobil - VOP
Přispěvatel: fu 12 Října 2017, 00:16:00
Je treba se zamyslet proc to operator dela a na psanych podminkach az tak nezalezi.
Jednou zablokovane/uvolnene cislo je temer nemozne ziskat zpet a neco vysoudit, tim, ze operator jednal mirne jinak, nez je psano je sci-fi.

Dela to predevsim z techto duvodu:
- vycistit mrtva/nepouzivana cisla, ktere se pak vraci
- vycistit cisla, ktere mu neprinasi zisk, protoze kazda provozovana SIM jsou nejake naklady, obvykle 100-300Kc/rok
- prinutit Vas utracet ne-/primo
Název: Re:CEZ mobil - VOP
Přispěvatel: Lexx 12 Října 2017, 07:13:04
Jeste by mi zajimalo, zda vyuzitim sluzby lze chapat i volani na 800...
Bez pochyby ano. Podle zákona o elektronických komunikacích je službou elektronických komunikací služba obvykle poskytovaná za úplatu (+ další definice) a tvůj případ je právě ta výjimka z pravidla. Bez ohledu na cenu je to tedy služba elektronických komunikací.
Název: Re:CEZ mobil - VOP
Přispěvatel: Mates 12 Října 2017, 09:34:41
JInak tuto službu poskytuje Vodafone. Alespoň dle mých informací. Mají tarif za nulu, kde se platí všehny zpráívy a volání. Nicméně, alespoň dle vyjádření všech míst Vodafonu, lze kartu používat jen jako příjmovou bez problémů. Zatím mi to prochází, tak uvidíme.
Název: Re:CEZ mobil - VOP
Přispěvatel: akit 12 Října 2017, 12:03:18
Ano, jeden tento tarif (nulovy) od Vodafonu taky mam. Sice za nula, ale volani vyjde na 6,55 kc/min. Byt k nemu uvadi na svych strankach informaci: "Pokud po dobu 13 měsíců tarif nijak nevyužijete (neprovedete hovor, nepošlete SMS nebo nevyužijete jiné placené služby), můžeme podle Podmínek Tarifu na míru tarif a telefonní číslo zrušit.", realne mi funguje uz nekolik let, aniz bych na nem nejakou sluzbu vyuzil.
Neni to tak davno, co nabizely nulovy tarif i O2 a T-mob. Ted jiz jen Vodafone. Je otazka, jak dlouho jim to vydrzi. Na druhou stranu, tyto aktivni ale nevyuzivane simky mohou zahrnovat do celkoveho poctu akticnich cisel (zakazniku).
Název: Re:CEZ mobil - VOP
Přispěvatel: fu 12 Října 2017, 12:35:26
Preneste si SIM napr. k odorik.cz ten umoznuje uspani SIM az na 6 mesicu, cislo Vam zustane, bude Vas ten prevod stat ~300,- a vse se deje elektronicky http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=17&t=3657
Název: Re:CEZ mobil - VOP
Přispěvatel: mala.panda 12 Října 2017, 12:45:03
osobně používám sim od kaktusu, stačí jednou ročně dobít 50kč a sim je aktivní
Název: Re:CEZ mobil - VOP
Přispěvatel: vvvvvv 12 Října 2017, 12:48:26
Měl jsem chvíli takové číslo u ČEZu, každého 2,5 měsíce jsem poslal SMS za 1,50Kč. Při takových objemech se platí až na konci, u mě to bylo necelých 10Kč.
Název: Re:CEZ mobil - VOP
Přispěvatel: Mike 13 Října 2017, 21:57:33
nulovou simku nabídne každý operátor, ale ne jako jedinou
běžně používáme do gsm modulů u firemní klientely sim karty s nulovým paušálem, kde se po celou dobu životnosti neuskuteční žádná "placená" komunikace