30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: yyz9a1 06 Listopadu 2018, 15:12:01
-
https://ekonomika.idnes.cz/dopravni-nehoda-odtah-vozidel-dke-/eko-doprava.aspx?c=A181102_436818_eko-doprava_tanc
Za těchto podmínek nic nenutí odtahovky snažit se zabojovat cenou nebo přístupem k zákazníkovi, takže to bude raketa.
-
Někdy si říkám, co všechno si necháme líbit... a pak si vzpomenu na Hitlera, Stalina a uvědomím si že ta hranice bolestivosti za kterou už ta společnost nepůjde je daleko daleko níže.....
-
Moje osobní zkušenost je zatím taková, že nejpomalejším článkem řetězu je fízl, řešící nehodu. Pokud se nejedná o těžké zranění či smrt nebo vážné škody, dříve dorazí odtahová služba.
Když už dorazí, může si maník z odtahovky dát oběd a cigáro, protože přece fízl nespěchá.
Pochopil bych, kdyby překročení nějaké lhůty generovalo zásah "zhůry", leč takto to vypadá jako standardní "malá domů" pro nějakého kamaráda. Horáček t.č. ve vazbě asi ne, Bárta hlídá elektrárny, ale někdo se toho určitě ujme.
Pokud dojde k diferenci mezi cenou shodné komerční služby a tohohle státního monopolu, bude určitě zajímavé, jak to bude právně podchyceno. Zejména v případě, že dojde k diferenci mezi cenou srovnatelné komerční služby a cenou tohohle kamarádšoftu.
-
Pokud by šlo opravdu o to, zlepšit situaci, tak bych osobně byl pro, problém je, že to asi bude zase nějaká levárna a malá domů. Nevidím důvod, aby toto nebylo možné řešit pojištěním + i chápu, že by tam byl určitý rozdíl v ceně směrem nahoru, protože dle všeho by mělo vozidlo s řidičem míň práce a dost prostojů. Např. jsem popravdě byl hodně překvapen, když jsem zůstal nepojízdný v tunelu, čímž jsem zásadně snížil průjezdnost Prahou a fízl na telefonu chtěl, abych si odtah řešil sám. A sice byl nepříjemný, tak odtah zařídili. Osobně bych očekával, že provozovatel tunelu má neustále k dispozici vůz na odtah, když už ne všude, tak prostě v exponovaných tunelech. To samé bych čekal i u jiných exponovaných silnic, což D1 asi je.
-
Ex chvíli pracovala u likvidátorů nehod (odvezou, dají náhradní, opraví).
Pojišťovny jim proplácely náhradní vůz do výše, jak si nacenily auta ve své vlastní režii. Víc prostě ne.
Jestli tohle projde, jsem připraven zaplatit jen to, co by se nevešlo do mého asistenčního pojištění - tuším jen cestovné nad 100 km.
Na D1 si bez problémů a zdarma můžete objednat "šipku", než přijede Vaše odtahovka..
-
Někdy si říkám, co všechno si necháme líbit... a pak si vzpomenu na Hitlera, Stalina a uvědomím si že ta hranice bolestivosti za kterou už ta společnost nepůjde je daleko daleko níže.....
Cca tolik k vašemu povzdechu: https://zpravy.idnes.cz/nemecko-migranti-cizinci-muslimove-romove-pruzkum-fx7-/zahranicni.aspx?c=A181107_114209_zahranicni_remy
-
Ex chvíli pracovala u likvidátorů nehod (odvezou, dají náhradní, opraví).
Pojišťovny jim proplácely náhradní vůz do výše, jak si nacenily auta ve své vlastní režii. Víc prostě ne.
Jestli tohle projde, jsem připraven zaplatit jen to, co by se nevešlo do mého asistenčního pojištění - tuším jen cestovné nad 100 km.
Trochu tápu, jak vaše poselství pochopit - existuje notoricky známý rozpor mezi názorem "crash huntra" a pojistitelem o tom, co je přiměřeným nákladem na odtah, dobu opravy, cenu náhradního vozidla atd. Jsou to různé strany barikády a pořád budou třenice. Výrazně jim lze předejít např. "akceptací doporučené opravny" - tedy obvykle dealerem konkrétní značky, se kterým je otázka uvedené "přiměřenosti" vyjasněna a vám plyne prospěch ve formě jistoty, že nějaké názorové diference nebudou. Nikdo vás k tomu ale nenutí.
K druhé části poselství o tom co jste ochoten uhradit - je zcela obvyklou součástí tzv. "pojištění asistence" ujednání cca v tomto smyslu: "při odtahu nařízeném orgánem veřejné moci uhradí pojistitel ekvivalent nákladů za odtah vozidla do nejbližšího smluvního servisu". Případně obdobná textace. Tedy zatímco při smluvním odtahu můžete mít např. 500 km, což představuje něco na způsob "do místa bydliště" - u nařízeného to může být do nějaké řiti v polích. Minimálně vzniknou problémy.
Ovšem za čtení smluvních podmínek si odpovídáme zásadně sami :)
-
Vyjádřil jsem se nepřesně. K crashhunterovi - pokud měla pojišťovna interní cenu náhradního vozu např. 500,- za den, neměla problém zaplatit všechno do téhle částky, vyšší plnění neakceptovala.
V případě umfallu mého vozu volám do svého autosalonu, který má i smlouvu s mojí pojišťovnou a tudíž se můžu obracet i přímo na ně a papírování si vyřídí sami. Jediný poplatek tam mám za kilometry nad limit, tuším okruh 50 km od trvalého bydliště.
Takže se logicky budu cukat zaplatit službu státu, který mi bude chtít odtáhnout auto do kdovíjakých psích jater a za přemrštěnou cenu a snažím se pro to najít nějakou rozumnou palebnou přípravu.
-
No pak jedině nechat se Ťokoslužbou odtáhnout pouze za nejbližší sjezd z dálnice a pak si zavolat normální odtah skrzeva pojišťovnu. Jenže možná to ty kurvy to budou mít pojištěný ceníkem, že kilometry budou počítat levně (aby mohli mektat ,že nejsou předražený), ale za naložení a složení si řeknou pálku.
-
Samozřejmě, dokud to neprošlo do praxe a nevíme ani ceny a další podmínky, tak je naše debata jen takové plácání... Co Ťok slíbil, tak to se mu povedlo přinejlepším na několikátý pokus, takže bych kalhoty nestahoval, brod je (zatím) daleko.
-
Jak jsem psal o tom tunelu, nařízený odtah policií, zdarma jako služba občanům (teda zdarma ne, on to občan zaplatí). Samozřejmě, pouze mě odklidili, ale může to fungovat, když se chce:)
-
Ze je to po statnim a tedy neefektivni ponecham stranou, ale proc tyto vyjimecne pripady nemuzou napriklad resit hasici (na mistech, kde se provoz odtahovky s blizkym stanovistem nevyplati)? Techniku maji, dojezdovou dobu taky a uz je jednou platime, tady by stacil jeden clovek a auto s platakem. Protoze je to hasic tak nepotrebuje ani profesak na B+E nebo C, jen by jel bez majáku. A podminil bych to odtahem pouze na nejblizsi parkoviste.
Odtahovky tu zatim ale fungujou tak, ze pokud je to pro ne moc blizko a tedy "nevyhodne", reknou ze zrovna nemohou a tim je to pro ne vyresene, jelikoz jejich "konkurence" (kterou dobre znaji) udela to same, je to win/win.
-
My to u HZS nemáme jak odtáhnout.. Pokud je auto nepojízdný, tak nemáme jak. Moc stanic např. valník nemá aby to měli kam naložit a mechanickou ruku mají většinou jen centrální stanice.
-
My to u HZS nemáme jak odtáhnout.. Pokud je auto nepojízdný, tak nemáme jak. Moc stanic např. valník nemá aby to měli kam naložit a mechanickou ruku mají většinou jen centrální stanice.
Dobře, tedy techniku ještě nemáte. Ale ve chvíli kdy byste jimi byli dovybaveni (pokud už tedy budeme ze státního platit x dalších vozů pro odtahovky)? Teoreticky vozidlo s rukou stejne nebude potreba, jelikoz pokud je auto rozstreleny, ceka se stejne na fizla (pokud nema jen upadle kolo, a to proste 99% pripadu nema, takze se bavime jenom o plataku s naviakem.
-
Když se dovybaví, tak pak by to šlo, ale zase na to nebudou peníze, protože už jen obměna starých vozů za nový je u nás pěkně na dlouho. A taky si nedokážu představit že by některé stanice měli každou chvíli jezdit odstraňovat auta z dálnic co jsou tam odstavené. Myslím že současná situace není tak špatná. Nejvíc to zdržuje PČR, protože dokud oni to nevyšetří, tak se s autama nesmí hýbat a to je vždy na dlouho.
-
Tak hlavne ze mame fond zabrany skod - na valnik pro hasice nebude ale na skryte radarovani bude penez dost... :(
-
V tom fondu je určené procento peněz co musí jít na HZS a SDH. Ale tím se mění CASky a další vozy, protože plno aut dosluhuje :D
-
Pokud neni problem zridit x novych odtahovych "statnich" sluzeb, ktere uz z principu budou vyzadovat vetsi investice, pochybuju ze by byl problem rozsirit pusobeni pomerne dobre fungujicich hasicu. Nenapada me duvod proc by to melo stat vic, ba naopak. A tak když už je třeba rozhazovat nesmyslně prachy, mohli by to dělat o řád efektivněji. Že nejsou prachy "na hasiče" celkově, to je nesmysl, jelikož tady ty prachy evidentně jsou, jinak by se takovej projekt nevymyslel.
A taky si nedokážu představit že by některé stanice měli každou chvíli jezdit odstraňovat auta z dálnic co jsou tam odstavené. Myslím že současná situace není tak špatná.
Tady nejde vůbec o auta odstavená na dálnici, tady jde o auta odstavená v průběžných pruzích blokující provoz na velmi vytížených nebo velmi nebezpečných úsecích komunikace. A těch zas tolik nebude. Samozřejmě si také myslím že současná situace je bezproblémová, ale pokud se povznesu nad vlastní předsudky a představim si teoretickou "užitečnost motoristům" tohoto projektu, dalo by se to možná uživit.
Ale možná si to představuju jak hurvínek válku s těma hasičema. Ale stejně tam ste 24/7 + někdo navíc, ne? Nebo při výjezdu jedou vždycky všichni a nemůžou jednoho postrádat? Co vidim u nas, tak drazni hasici, kteri jedou na vyjezd tak jednou za dva dny, tak nejedou 100% obsazeni a vzdycky nekdo zustava, ale treba je to rezerva na dalsi vyjezd, to zas nevim. A docela by me to zajimalo, klidne do sz jestli nechces tu.
A co potom dobrovolni hasici?
-
K tomu počtu, záleží o jakou jde stanici. Většina stanic je typu P1, kde slouží jedna jednotka (4-6 lidí), takže jezdí všichni. Na centrálách jsou 3 a více jednotek (prvovýjezd, lezci, chemici apod.) a tak tam nejezdí všichni. Samozřejmě se stane že třeba jeden je třeba s nějakým autem na kondičkách nebo tak a tak na výjezd jedou 4 lidi a stanice je prázdná. Musela by se nakoupit technika. Naše stanice je třeba P1, máme 2 CASky, prvovýjezd Iveco, velkokapacitní Tatru (má už 30 let) a pak kontejnerovou Avii. Sloužíme v 5 lidech na směnu, pokud nejsou dovolený nebo neschopenky, do toho školení atd. a lidí už je málo. Dobrovolní zase záleží jaký jsou typ a co mají za techniku. někde jsou rádi za starou RTHP a někteří mají lepší techniku jak HZS.
-
Co je špatnýho na těch 815kách? Už by měly mít celkem rozumnej výkon, jejich průchodnosti terénem pravděpodobně řada z nynějších strojů nedosáhne. No, pravda, asi jsou trochu žíznivější a ne tak pohodlný, na druhé straně vzduchem chlazený atmosférický (nebo s lehkotlakým turbem) motory jsou skoro bezporuchový, ne?
-
Co je špatnýho na těch 815kách? Už by měly mít celkem rozumnej výkon, jejich průchodnosti terénem pravděpodobně řada z nynějších strojů nedosáhne. No, pravda, asi jsou trochu žíznivější a ne tak pohodlný, na druhé straně vzduchem chlazený atmosférický (nebo s lehkotlakým turbem) motory jsou skoro bezporuchový, ne?
Spoustu let využívám služeb chlapíka se dvěma jeřáby tatra 815, spokojen v žádném případě není. Nedávno jsem se stavil na pokec a měl z jednoho jeřábu vyhozený motor. Pohled byl dost tristní. Kvůli nerovnoměrnému chlazení všech válců a tím pádem velkých teplotní rozdílů z toho slušně chčije olej. Co je pochcané od oleje, zamrdá větrák prachem a chlazení je f píči úplně. Výfukové svody jsou utěsněné pístními kroužky, protože nic jiného nezvládlo roztažnost. Rozebiratelnost svodů je prý prakticky nemožná. Možná je problém v použité kombinaci motoru a nástavby v případě jeřábu, kdy se jede na nízké otáčky. Když měnil 148 za 815, byl naštvaný z toho, že na 148 stačil pro pohon jeřábu benzinový motor z 1203 a tady musí běžet 12l. Chystal se koupit něco jiného, ale nezbylo, než kvůli zakázce koupit jiný motor. Tož i takové jsou zkušenosti.
-
;D .. https://youtu.be/f3RA1qBh6GM?t=103
-
Co je špatnýho na těch 815kách? ...
Já proti nim nic nemám, jen z pohledu stáří je údržba čím dál náročnější. Nejde jen o motor a podvozek, ale taky i nástavbu. Každou chvíli někde teče nádrž na vodu nebo pěnidlo, čerpadlo už má taky svoje za sebou atd. :)
-
Firem co dělají nástavby je ale přece dost, ať už rekonstrukce, nebo úplný výměny, ne?
Šmarjá Josef: nj, jeřáb asi může mít docela trabl; vono to chlazení vzduchem je předpokládám obvykle dimenzovaný poněkud na to, že se ten stroj aspoň trochu pohybuje. U jeřábu to neplatí. Nejde tam dát třeba přídavný větráky?
-
To už by se asi nevyplatilo, by se musela udělat celá nová nástavba, generálka motoru (jsme rádi, že to jede aspoň 60), měchy už taky nejsou zrovna nejlepší a další věci. Takže by to musela být komplet rekonstrukce a to by vyšlo už na velký peníze. Příští rok bysme měli dostat novou, tak uvidíme.
-
Jak moc velký? Nový auto je tak kolem šesti+ míčů, ne? Záleží kde s tím zasahujete, v zástavbě to zřejmý výhody nemá, v náročným terénu zas ty novější nemusí projít…
-
V dnešní době komplet repase CAS 32 Tatra 815 výjde na cca 2 a půl mega. Nová Tatra 815-7 je teď kolem 6-8 milionů, záleží na konkrétní specifikaci.
-
No :D Předpokládám že nástavby zahraničních tentononc budou eště mastnější, ne? Třeba MAN, Iveco…
-
Vždyť teď byly velké dotace, kdejaká prdel má novou stanici a na cisternu byl od JPO III výš taky nárok...
@Behemot: auta jsou dělená do kategorií mj. taky podle typu podvozku.
-
MAN, Iveco dělají podvozky. V ČR dělá nástavby hlavně Kobit, THT, WISS. V zharaničí hodně Rosenbauer, ale ten je ještě dražší než ti naši.
https://www.pozary.cz/clanek/180435-dobrovolni-hasici-z-prahy-1-maji-sve-volvo-od-rosenbauera-vybaveno-pro-zasahy-pri-povodnich/ (https://www.pozary.cz/clanek/180435-dobrovolni-hasici-z-prahy-1-maji-sve-volvo-od-rosenbauera-vybaveno-pro-zasahy-pri-povodnich/)
Třeba v Praze 1 dostali dobrovolní auto od Rosenbauera, 11 mega ;D
-
No šak to není rozdíl, Tatrovka taky dělá základ a nástavby pak třetí firmy, ne?