S námitkou, která má paralyzovat celý úřad, jsou 2 problémy. Jeden je v tom, že starosta/primátor není úřední osoba, resp. je to sporné, protože na úřadu ORP mandatorně musí být obsazen post tajemníka úřadu, který je nadřízený všem úředním osobám a nad ním má jistou personální pravomoc právě starosta/primátor, ovšem tím jsou jeho pravomoci směrem k výkonu přenesené působnosti vyčerpány, např. sám vést nějaké řízení nemůže.
Tohle ale není problém vyřešit, prostě tu námitku namíříte i na starostu. Ta standardní vata, že obec je zainteresovaná na výsledku řízení vzhledem k tomu, že inkasuje pokuty do svého rozpočtu, dokonce na starostu pasuje mnohem líp, než na řadové úředníky. Pokud je ve věci involvována MP, tak jde navíc námitku proti starostovi vylepšit i v tom smyslu, že starosta jako nejvyšší velitel MP má navíc zvláštní vztah k věci.
Druhý problém je ten, že se vynořily jakési chytré judikáty, které omezují možnost namítat podjatost celého úřadu, resp. všech úředních osob. Sice jsem tu argumentaci moc nepochopil, ale bude to asi nějaké zdůraznění toho, že institut podjatosti byl vymyšlen pro posouzení (ne)podjatosti konkrétních osob a s kobercovým náletem na celý úřad se nepočítá. Jde to asi řešit tím, že námitku zacílíte jen na vyjmenované osoby, tj. ty co jsou určené pro danou věc plus celý řetězec jejich nadřízených až ke starostovi.