Tu kalibraci/certifikaci měření byste si měli provést sami, abyste měli představu jestli vám nevychází nesmysly. Jestli jste ve škole měli fyzikální praktika, tak už možná tušíte jak. Pokud ne, můžete si to dostudovat z
http://home.zcu.cz/~jcapek/download/chyby_mereni.pdfPokud např. změřím
- délku úseku 300m s přesností na 1m
- čas průjezdu 21 sekund s přesností na 1s
Průměrná rychlost byla 14.29 m/s, neboli 51.42 km/h
Pro určení chyby měření je třeba převést absolutní chyby měření na relativní a složit je podle vzorečku rch = sqrt(rch1^2+rch2^2)
sqrt((1/300)^2+(1/21)^2) = 0.0477 , čili relativní chyba měření je 4,77%
absolutní chyba měření činí 0.0477*14.29 = 0.682 m/s = 2.45 km/h
Skutečná rychlost vozidla byla někde mezi 48.9 km/h a 54.0 km/h, což znamená, že vozidlo mohlo překročit rychlost 53 km/h. Měření tedy neprokazuje, že řidič nepřekročil rychlost 53 km/h.