Pneumatiky se sjíždějí, brzdové destičky se opotřebovávají - to je tedy "novinka". Prostě bylo politicky rozhodnuto, že tato informace není podstatná....
Je to podobné jako:
https://ekonomika.idnes.cz/norsko-rozhovor-buova-elektromobily-dwx-/eko-doprava.aspx?c=A170211_110545_eko-doprava_burShrnuto:
- elektromobily jsou dobré protože proto
- elektromobily jsou úspěšné, protože zákazník nemusí platit DPH a vozidla mají nižší ostatní daně
- Norsko má téměř 100% elektřiny z vody
A následovalo prozření:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/norska-elektricka-pohadka-nabira-horke-konce-takhle-to-opravdu-nepujde/Shrnuto:
- Norové kupují auta protože jsou levnější
- auta jsou levnější o DPH, o daň při registraci, o mýtné, o parkovací poplatky, dokonce veřejné nabíječky jsou zdarma!!!
- elektromobily není čím nabíjet - není dost elektřiny
- 60% Norů bydlí v bytech bez garáží a musí nabíjet pouze ve veřejných nabíječkách, není dost nabíječek
- s ohledem na dobu nabíjení a počet veřejných nabíječek již nyní je velký problém nabíjení vozidel
Do "čistoty" elektrovozidel pochopitelně není nijak promítnuto, že výroba elektřiny přináší taktéž určité emise, ztráty při přenosu, emise či odpady související s výrobou a likvidací baterií atd.
Celé je to jeden velký švindl.
edit: bylo by zajímavé zjištění, jakých reálných dojezdů a jízdního komfortu elektromobilů je dosahováno někde od úrovně Lofot výše, kde slovo zima dostává trochu jiný význam.