30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: gumidos 14 Listopadu 2018, 15:02:19
-
Soutěž je ukončena a vítězný návrh hotov - https://praha.idnes.cz/nova-podoba-vitezneho-namesti-vizualizace-monument-f9d-/praha-zpravy.aspx?c=A181114_111127_praha-zpravy_rsr
Z jednoho z nejzkurvenějších míst v Praze, kde má i tráva problém růst, se stane klidová zona, protože jak je patrné z fota č. 1, projíždí po tom okruhu v denní době cca 5 motorých vozidel typu "auto" + 1 tramvaj. Uprostřed tohoto klidného místa se pak dle fota č. 2 pohybuje cca 60 lidí v zjevně relaxačním modu - někteří zevlují, dívenka asi krmí holuby, někdo užívá sluníčka na rozkládacím lehátku či židličce, zamílované dvojice či jednotlivci pak relaxují na lavičkách. Máme i cyklistky, vhodně doplňující pohodu. Leč pozor, idyla není kompletní - chybí matky s kočárky. Na fotu č. 3 pak není vidět žádná národnostní menšina - to už autoři opravdu šlápli vedle, taktéž postrádám jakoukoliv osobu přičmoudlou či zjevně santusáckou, případně alespoň sexuálně dosud nevyhraněnou. Na fotu č. 4 to pak k vidění ten správný děda v kloboučku - trhovec, prodávající určitě bio-produkty ze svojí vlastní zahrádky. Bude tam idyla - možná si tam někdy zajedu - dám kávičku ve Starbucks a děti nechám proběhnout v tom lese mezi stromy.
-
Na druhou stranu je to dost velká a hnusná plocha jen na to aby se tam vešel kruhák a vyhnuly se tam tramvaje. Na to není potřeba několik fotbalových stadionů i při zachování stejné intenzity dopravy. Sice nevim, kdo jim tam do toho "parku" poleze a proč, ale nějakej strom to tam může leda zlepšit. Teď je to v podstatě z velké části nevyužitá a nevyužitelná prázdná plocha - i to trávníko-zbořeniště směrem ke školám.
-
Co se tyce mensin: ja tedy na fotu c.3 vidim v pravem dolnim rohu u stolecku sedet zenu s japonskymi rysy, za ni u druheho stolecku mladik zlute pleti - asiaty mame tedy splneny. Na fotu c.3 vlevo pred tramvaji je dvojice prostitutek - ta tlusta ceka a ta rudovlasa v apartnim kozisku s leopardim vzorem jiz jedna se zakaznikem - vsadim se, ze minimalne jedna z nich je puvodu Romskeho (btw: ta tlusta slapka se na fotu c.5 premistila o kousek dal a ve stejne pozici dal ceka). CHybi nam tedy jiz jen afroevropane a araboevropane, to by chtelo nejak napravit.
-
Pozor - afroevropan není zřejmě povolený výraz. Francouze černé pleti jsem viděl v tisku označit jako francouzského afroameričana. Nekecám.
-
Sice z toho čiší "zklidňování", z dvoupruhových komunikací se nám tam stávají jednopruhové apod. Ale zas tak blbé mi to nepřijde. Jednak to ruší asi největší současný problém místa a to chodce trajdající mezi výstupem metra a tramvajovou zastávkou hned na výjezdu z kruháče. To je momentálně asi největší špunt v místě. A potom nově tramvaj ten kruháč přetíná na dvou místech a ne na třech. Kdo nejde z/do Evropské tak neřeší tramvaj tam jedoucí.
-
Naprostá apokalypsa. Nájezd ze dvou pruhů ničemu nepomůže, s ohledem na intenzitu většina bude najíždět jedním, protože by pak nebyli schopni se zařadit do výjezdního pruhu. Na kruháči se podle dat z TSK potkává skoro 100k aut denně plus autobusy a tramvaje.
Za další, ten trávník uprostřed opravdu moc velkej není. Trhy na něm jsou naprostá utopie. Cílem je jenom zrušit ten obrovskej park a za randál to prodat developerům, ale taky zatím neřekli co udělají s autobusovým terminálem co v tom parku je a odkud teď jezdí velký stovky kusů denně.
-
Tak asi ano, ale jak jinak vyrušit to chodce trajdající od metra na zastávky tramvaje? Leda je protáhnout podchodem až na tu tramvaj.
-
Ano, tam se dá takto pracovat, místa je po obou stranách dost kam posunout silnicu a na rozšířených ostrůvcích udělat vyústění podchodů. Ale bez rozumnýho nastavení semtamfórů to je všechno na nic, viz podchod za miliardy u motolské a stejně to ve špičce stojí na všechny strany, pže kůže líný furt hrají na semtamfór než by vylezly schody. (Rozumný nastavení by bylo dynamickej proměnnej čas podle provozu, ve špičce klidně zelená pro chodce jednou za tři minuty.)
-
Dynamickej semafor nemusí poznat špičku. Spíš bych to viděl na jednoduchou smyčku: čas od posledního více něž 3 minuty -> zelená okamžitě. Kratší čas -> čeká se na interval.
-
Po nocích není ani třeba na to hrát a přejít rovnou, i když to by lidi nesměly být ovce. Každopádně technický řešení se najde, problém spíš je že chybí vůle se tím vůbec zabývat a řešit to.
Vo umístění a nastavení předpokládám rozhodují nějaký místní odbory a následně TSK to řeší a nějaký Eltodo fyzicky provádí?