47
« kdy: 08 Února 2018, 15:38:41 »
Zdravim,
po delsi pauze v pripadu se urad opet probral...
Jde o marginalni, domnely prestupek, kdy urad poslal klasickou turbo vyzvu, kde uvedl ze provozovatel "muze" uvest ridice... a dal ho nic nezajimalo a po roce a pul preklapi na sprdel (resp. prestupek provozovatele).
O co mi jde je to, ze od zacatku provozovatel s uradem komunikuje, nedela zadne "trapne" obstrukce apod. veci, ktere by jeho sanci u soudu pak pripadne snizovali.... Myslite si, ze je nejaka rozumna sance tomhle obhajit u soudu a dat za vznik nejakemu anti-turbo judikatu, nebo je veskera pouzita argumentace na toto prilis slaba, a byt tim argumentovat smysl ma, na vyse zmineny zamer se upinat nemam?
Rychla rekapitulace (prip. ji pozdeji rozsirim pokud by se resil prestupek vic):
Brezen 2016 - spachani udajneho prestupku
31.8. 2016 (doruceno nekdy ~ 11.9.) - Odpustkova vyzva z magistratu, viz priloha.
24.10. - Provozovatel podal "Vyzva k doplneni zadosti; Zadost o nahlednuti do spisu", viz priloha. Kde vytyka uradu nejake nepresnosti / nedostatky ve vyzve, a oznacuje planovany postup uradu neresit prestupek za protipravni a zada po uradu aby vyzval k podani vysvetleni / sdeleni totoznosti ridice radne. Dale zada o nahlednuti do spisu.
11.1. 2017 (doruceno 21.1. 2017) - Urad zasila jako odpoved Sdeleni k podani. viz priloha, kde uplne ignoruje namitky nic nerikajicim odstavcem, a uvedomuje provozovatele kdy si muze dojit nahlednout do spisu. (Provozovatel v reakci na to obratem do spisu nahlizi.)
25.1. 2017 - Provozovatel podava dalsi vyjadreni, "Odpoved nba Sdeleni k podani z 11.1.2017", viz priloha, kde namita konkretni duvody proc urad nepostupuje spravne a opakovane zada o to aby urad prestupek resil a k urceni ridice jej vyzval.
10.2. 2017 - Urad bez jakekoliv reakce, nebo jakekoliv cinnosti ke zjisteni ridice prestupek odklada.
A o 9 mesicu pozdeji prichazi prikaz na sprdel.
Pohled zkusenych a pravne znalych?
Mosnosti obhajovy je pomerne dost, ale zajimala by me v tuhle chvili spis to, zda je i takovyto sprdel bez sance u soudu zhodit turbo.
Jako jeden z dalsich argumentu mam nasledujici myslenkovy postoj:
- Zakony (jejich vyklad) by mely byt konzistentni. A urad ve spravnim rizeni kona kroky na zaklade zakonu. Nemuze konat nejaky krok "jen tak".
- Pokud tedy je znama (A provozovateli znama) praxe, ze urad po odpustkove vyzve provozovatele vyzve k urceni totoznosti ridice, a pricemz takovy akt neni asi napadnutelny jako buzerace ze strany uradu, je takovy krok "dle zakona".
- A je tedy pochopitelne, ze takovy postup provozovatel ocekava i od jinehgo uradu v identickem pripade.
- Pokud by i postup bez vyzvy provozovateli byl dle zakona v poradku, pak to tedy musi znamenat, ze zakon ma dvoji mozny vyklad... a v tom pripade, by se ale melo stejne uplatnit co je vydonejsi / obvineny pozaduje...
Prece neni mozne, aby dva urady, dle stejneho zakona, v prakticky identickych pripadech postupovali jinak (jeden aplikoval turbo a druhy nikoliv). Kde by byla nejaka konzistence a predvidatelnost?
Stejne tak argumentovat tim, ze prozovatel, nebyl ani ze zaslanych informaci totoznos ridice s jistotou urcit, protoze datum a cas uvedene jsou casem zjisteni, ne casem, kdy bylo vozidlo nekym rizeno,... a tedy provozovatel objektivne chtel znat podrobnosti (fotku mista) aby mohl soucinnost poskynout... a proto zadal aby jej urad vyzval, a on mohl nahlednout... nicmene do spisu se dostal az po skoro 3 mesicich (kvuli pomalosti uradu).